Weghorst: ''We moeten geen eiland binnen de club hebben''

( 10 reacties)
Weghorst: ''We moeten geen eiland binnen de club hebben''

De functie van hoofd jeugdopleidingen is een duobaan geworden bij FC Twente, zo weet de Tubantia te melden. De taken van Evert Bleuming (hoofd scouting) worden overgenomen door het koppel Eric Weghorst en Peter Niemeyer. 

Weghorst is verantwoordelijk voor de organisatorische kant, terwijl Niemeyer - die 's ochtends op het veld zal staan - de brug tussen de opleiding en het eerste elftal moet vormen. "Peter en ik zijn van het overleg en de samenwerking", legt Weghorst uit in de krant. 

"We zullen het met z'n allen moeten moeten doen, we moeten geen eiland binnen de club hebben", vervolgt hij vastberaden. "Ons doel is om van FC Twente weer dat bolwerk van weleer te maken. De potentie is er. Onze hoogste jeugdteams spelen allemaal in de eredivisie en we hebben goede spelers in de academie", besluit Weghorst enthousiast. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Jun 2019 om 15:54
    He he eindelijk - dan stopt de uitstroom misschien een keer!
  • 6 Jun 2019 om 15:53
    • Quote van 6 Jun 2019 om 13:05
      Die gaat weer fulltime de velden langs om spelers te scouten......
    Das mooooiii!
  • 6 Jun 2019 om 15:53
    • Quote van 6 Jun 2019 om 13:01
      Je hebt de afgelopen jaren flink moeten saneren, dat je nu weer begint met bouwen is alleen maar positief, dat er nieuwe mensen komen is daar een logisch gevolg van... denk dat je niet alles vanuit de negatieve kant moet benaderen. Klim in de pen, schrijf een goed beleidsplan en gooi het bij de FC door de brievenbus in plaats van alleen maar met modder te gooien. Kritisch zijn is prima maar zolang je alles alleen maar van de negatieve kant blijft beoordelen kom je nooit verder.
    Klopt. Van de club was niet veel meer over. Alles was wegbezuinigd. Dit zijn tekenen van wederopbouw. En dat moet ook om aantrekkelijk te blijven voor talenten.
  • 6 Jun 2019 om 13:23
    • Quote van 6 Jun 2019 om 13:01
      Je hebt de afgelopen jaren flink moeten saneren, dat je nu weer begint met bouwen is alleen maar positief, dat er nieuwe mensen komen is daar een logisch gevolg van... denk dat je niet alles vanuit de negatieve kant moet benaderen. Klim in de pen, schrijf een goed beleidsplan en gooi het bij de FC door de brievenbus in plaats van alleen maar met modder te gooien. Kritisch zijn is prima maar zolang je alles alleen maar van de negatieve kant blijft beoordelen kom je nooit verder.
    Ok, daar heb je een punt!
  • 6 Jun 2019 om 13:20
    • Quote van 6 Jun 2019 om 12:31
      Ik denk dat FC Twente gewoon een expirimenten club is geworden. Om de haverklap komen er nieuwe verantwoordelijken. Iedereen expirimenteert er op los. En achteraf zien we dan wel weer of het gelukt is of niet. En dat komt door de vele wisselen van personeel steeds. Er is geen beleid. Gewoon kww en hopen dat het balletjes een keer goed valt. Dan zijn het allemaal helden. hahahahaha Niets met normaal beleid te maken. Hoe hard zo ook proberen om normaal over te komen.
    Het halve artikel is hier maar geplaatst (de rest zal volgende week wel komen voor de clicks). Dit is altijd al de bedoeling geweest.
  • 6 Jun 2019 om 13:05
    • Quote van 6 Jun 2019 om 12:56
      Wat gaat Kammetje doen dan?
    Die gaat weer fulltime de velden langs om spelers te scouten......
  • 6 Jun 2019 om 13:01
    • Quote van 6 Jun 2019 om 12:31
      Ik denk dat FC Twente gewoon een expirimenten club is geworden. Om de haverklap komen er nieuwe verantwoordelijken. Iedereen expirimenteert er op los. En achteraf zien we dan wel weer of het gelukt is of niet. En dat komt door de vele wisselen van personeel steeds. Er is geen beleid. Gewoon kww en hopen dat het balletjes een keer goed valt. Dan zijn het allemaal helden. hahahahaha Niets met normaal beleid te maken. Hoe hard zo ook proberen om normaal over te komen.
    Je hebt de afgelopen jaren flink moeten saneren, dat je nu weer begint met bouwen is alleen maar positief, dat er nieuwe mensen komen is daar een logisch gevolg van... denk dat je niet alles vanuit de negatieve kant moet benaderen. Klim in de pen, schrijf een goed beleidsplan en gooi het bij de FC door de brievenbus in plaats van alleen maar met modder te gooien. Kritisch zijn is prima maar zolang je alles alleen maar van de negatieve kant blijft beoordelen kom je nooit verder.
  • 6 Jun 2019 om 12:56
    Wat gaat Kammetje doen dan?
  • 6 Jun 2019 om 12:31
    Ik denk dat FC Twente gewoon een expirimenten club is geworden. Om de haverklap komen er nieuwe verantwoordelijken. Iedereen expirimenteert er op los. En achteraf zien we dan wel weer of het gelukt is of niet. En dat komt door de vele wisselen van personeel steeds. Er is geen beleid. Gewoon kww en hopen dat het balletjes een keer goed valt. Dan zijn het allemaal helden. hahahahaha Niets met normaal beleid te maken. Hoe hard zo ook proberen om normaal over te komen.
  • 6 Jun 2019 om 12:28
    Zorg er voor dat de grootste talenten van de club binnenboord blijven!!! Succes!