FC Twente wijst bod van AZ af: ''Één van de grotere talenten''

( 37 reacties)
FC Twente wijst bod van AZ af: ''Één van de grotere talenten''

AZ zal diep in de buidel moeten tasten als het Tijs Velthuis los wil weken bij FC Twente, zo weet de Tubantia te melden. De club uit Enschede heeft een eerste bod op de jeugdinternational, die vastligt tot medio 2021, afgewezen. 

Leon ten Voorde weet dat de Tukkers zelf bovendien ook plannen hebben met de jonge verdediger. "Het is ook de bedoeling dat hij in de voorbereiding op het nieuwe seizoen als stagiair vlieguren gaat maken bij de groep van trainer Gonzalo García García", schrijft hij op de website van de Tubantia. 

"Velthuis is een centrale verdediger, die het afgelopen seizoen uitkwam in onder 19", vervolgt de verslaggever. "Tevens speelt hij in het Nederlands elftal onder 17 jaar. De voormalige speler van Quick’20 wordt gezien als een van de grotere talenten van de academie", besluit Ten Voorde. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Jun 2019 om 23:28
    Houden en op de bank voor volgend seizoen en mischien zelfs basis is goede speler
  • 6 Jun 2019 om 16:28
    • Quote van 6 Jun 2019 om 13:42
      Wat was het eerste bod? Voor welk bedrag is hij wel te koop? Dat is interessanter om te weten dan dat Twente een eerste bod heeft afgeslagen. Misschien was het eerste bod 2 ton en wordt met diep in de buidel tasten gemikt op €750.000. Dat is voor zo'n groot talent, dat hij naar verluidt is, geen diepe buidel. Op termijn valt er veel te verdienen aan hem, mits inderdaad zo'n talent. Bovendien een verdediger, goede verdedigers zijn schaars.
    Denk eerder dat als hij niet te houden is Ted hem aanbied bij City,is AZ kansloos,en wij meer geld,en misschien dan paar jaar huren.
  • 6 Jun 2019 om 16:08
    • Quote van 6 Jun 2019 om 16:07
      Elia heeft heel goede band met Rutten,en zijn zaakwaarnemer heeft net weer een paar jonge talenten van ons ,vind je dat wel wat dan,Elia en John op de flanken,wie word de spits?
    Dat zou wel hele erge luxe zijn.
  • 6 Jun 2019 om 16:07
    • Quote van 6 Jun 2019 om 15:37
      Elia heeft ook een Bentley Hij werdt met Feyenoord in verband gebracht.
    Elia heeft heel goede band met Rutten,en zijn zaakwaarnemer heeft net weer een paar jonge talenten van ons ,vind je dat wel wat dan,Elia en John op de flanken,wie word de spits?
  • 6 Jun 2019 om 16:00
    ENSCHEDE - FC Twente heeft Lindon Selahi aangetrokken. De 20-jarige middenvelder komt transfervrij over van Standard Luik en tekent een contract voor twee jaar met een optie voor nog een seizoen.
  • 6 Jun 2019 om 15:53
    • Quote van 6 Jun 2019 om 14:59
      Volgende speler op komst?.....Volgens Twente.net is er zojuist een speler bij de Grolsch veste aangekomen in een bentley met zijn zaakwaarnemer. Het is en blijft een gerucht.
    Rydell Poepon.
  • 6 Jun 2019 om 15:40
    • Quote van 6 Jun 2019 om 14:09
      Waar is die schreeuwbek wagelaar nu dan met zijn goede advies altijd, als ie dan echt zo goed advies wil geven laat ie die jongen bij Twente dan is het een goede makelaar.
    Hij is alleen maar bezig met stoken,ben benieuwd of hij gaat,meetrainen met eerste lijkt wel leuk,maar Tijs kan heel goed leren,VWO niveau,waar kies je dan voor als familie,hoop echt dat hij blijft,over drie jaar een Twents centrum,met Veldhuis en Driezen,misschien dat Erik Weghorst kan bemiddelen,Quick 20 jongens onder elkaar. ,
  • 6 Jun 2019 om 15:37
    Elia heeft ook een Bentley Hij werdt met Feyenoord in verband gebracht.
  • 6 Jun 2019 om 15:31
    • Quote van 6 Jun 2019 om 15:21
      Hij is al meerder keren gespot in Hengelo. Het zou kunnen dat hij terug wil komen.
    Hij wil wel terug,probleem heeft nog een contract,dat moet dan ontbonden worden,en hij moet voor een normaal salaris willen komen,misschien de Drommel constructie,kan zich hier weer in de kijker spelen,we zullen zien of het lukt.
  • 6 Jun 2019 om 15:30
    • Quote van 6 Jun 2019 om 15:21
      Hij is al meerder keren gespot in Hengelo. Het zou kunnen dat hij terug wil komen.
    Volgende week begint de eerste training. Dus zou zo maar kunnen dat hij het is. Maar er werd vermeld dat het jonge kerel was. Misschien de Canadese testspeler Dada Luke?
  • 6 Jun 2019 om 15:21
    • Quote van 6 Jun 2019 om 15:07
      Ola John?
    Hij is al meerder keren gespot in Hengelo. Het zou kunnen dat hij terug wil komen.
  • 6 Jun 2019 om 15:12
    • Quote van 6 Jun 2019 om 13:59
      Misschien heeft Ted in samenspraak zijn koers aangepast? Gewoon niet laten gaan, en die jongen gewoon speelminuten garanderen klaar. Je speelt denk ik liever in een volle veste als bij dat AZ met dat gekletter en reketet. Ik denk dat die jongen wel blijft, en als ik tegenwoordig bedragen zie voor middelmatige spelers, zeg ik een ding heel hoog in de boom gaan zitten Ted, en poot stijf houden. Klaar kut AZ
    Idd, denk zelfs dat hij hier eerder het eerste zal halen (mits de jeugd wordt ingepast) dan bij AZ. Zij zijn nu eenmaal verder dan ons.
  • 6 Jun 2019 om 15:08
    • Quote van 6 Jun 2019 om 15:02
      Messi, Pogba, Neymar?
    Denk Vennegoor of Hesseling,of is die net te oud? !
  • 6 Jun 2019 om 15:07
    • Quote van 6 Jun 2019 om 15:02
      Messi, Pogba, Neymar?
    Ola John?
  • 6 Jun 2019 om 15:02
    • Quote van 6 Jun 2019 om 14:59
      Volgende speler op komst?.....Volgens Twente.net is er zojuist een speler bij de Grolsch veste aangekomen in een bentley met zijn zaakwaarnemer. Het is en blijft een gerucht.
    Messi, Pogba, Neymar?
  • 6 Jun 2019 om 14:59
    Volgende speler op komst?.....Volgens Twente.net is er zojuist een speler bij de Grolsch veste aangekomen in een bentley met zijn zaakwaarnemer. Het is en blijft een gerucht.
  • 6 Jun 2019 om 14:47
    • Quote van 6 Jun 2019 om 13:52
      Die gaat volgens mij gewoon weg. Hij is blijkbaar niet geïnformeerd door Twente wat ze met hem willen. Dus Ted heeft in elk geval afgelopen jaar te weinig naar hem gekeken. Nu komt er ineens een statement dat ze hem een plan voorleggen. Dus die jongen is gewoon teleurgesteld. Da's niet goed. Dus we een tweede of derde bod zal wel genoeg zijn. Helaas. Ik heb best veel vertrouwen in Ted vwb het halen van spelers. Ik heb mínder vertouwen in zijn kijk op eigen jeugd
    Zal ik je zeggen, als die Velthuis liever voor AZ speelt, lekker laten gaan. Je moet gvd trots zijn dat je in onze jeugdopleiding mag spelen. Als zulke ventjes hoge eisen gaan stellen, gauw optyfen. De groetjes aan Bilal, Cris David en de rest...
  • 6 Jun 2019 om 14:11
    • Quote van 6 Jun 2019 om 13:52
      Die gaat volgens mij gewoon weg. Hij is blijkbaar niet geïnformeerd door Twente wat ze met hem willen. Dus Ted heeft in elk geval afgelopen jaar te weinig naar hem gekeken. Nu komt er ineens een statement dat ze hem een plan voorleggen. Dus die jongen is gewoon teleurgesteld. Da's niet goed. Dus we een tweede of derde bod zal wel genoeg zijn. Helaas. Ik heb best veel vertrouwen in Ted vwb het halen van spelers. Ik heb mínder vertouwen in zijn kijk op eigen jeugd
    Fred Rutten en Evert Bleuming zijn er ook nog. Als Tijs Velthuis slim is luisterd hij naar Rutten. Bovendien komt zo'n interesse van AZ goed uit, want dit maakt de mensen van de acedemie en Staf scherp in besluiten. Laat deze jongen maar met het eerste meedraaien en lapswans van een Wagelaar de deur uit bonjouren.
  • 6 Jun 2019 om 14:09
    Waar is die schreeuwbek wagelaar nu dan met zijn goede advies altijd, als ie dan echt zo goed advies wil geven laat ie die jongen bij Twente dan is het een goede makelaar.
  • 6 Jun 2019 om 14:00
    • Quote van 6 Jun 2019 om 13:11
      Ja daarom, AZ doet veel met jonge spelers, en die wouden hem dus echt wel graag hebben. Geef die jongen dan ook de kansen komend seizoen.
    100% met je eens !
  • 6 Jun 2019 om 13:59
    • Quote van 6 Jun 2019 om 13:54
      En om daar nog iets aan toe te voegen. Ted wil graag de held zijn en met zijn halen van spelers kan hij bewonderd worden. Voor eigen kweek krijgt hij geen credits. Verder vind ik wel dat ie het goed doet
    Misschien heeft Ted in samenspraak zijn koers aangepast? Gewoon niet laten gaan, en die jongen gewoon speelminuten garanderen klaar. Je speelt denk ik liever in een volle veste als bij dat AZ met dat gekletter en reketet. Ik denk dat die jongen wel blijft, en als ik tegenwoordig bedragen zie voor middelmatige spelers, zeg ik een ding heel hoog in de boom gaan zitten Ted, en poot stijf houden. Klaar kut AZ
  • 6 Jun 2019 om 13:55
    • Quote van 6 Jun 2019 om 13:52
      Die gaat volgens mij gewoon weg. Hij is blijkbaar niet geïnformeerd door Twente wat ze met hem willen. Dus Ted heeft in elk geval afgelopen jaar te weinig naar hem gekeken. Nu komt er ineens een statement dat ze hem een plan voorleggen. Dus die jongen is gewoon teleurgesteld. Da's niet goed. Dus we een tweede of derde bod zal wel genoeg zijn. Helaas. Ik heb best veel vertrouwen in Ted vwb het halen van spelers. Ik heb mínder vertouwen in zijn kijk op eigen jeugd
    'Gewoon weg' denk ik niet. Ook deze spelers hebben een contract. Zou dan toch minstens vette doorverkoop percentages eisen, en dan niet met zulke slappe voorwaarden als bij Ziyech en Tadic.
  • 6 Jun 2019 om 13:54
    En om daar nog iets aan toe te voegen. Ted wil graag de held zijn en met zijn halen van spelers kan hij bewonderd worden. Voor eigen kweek krijgt hij geen credits. Verder vind ik wel dat ie het goed doet
  • 6 Jun 2019 om 13:52
    Die gaat volgens mij gewoon weg. Hij is blijkbaar niet geïnformeerd door Twente wat ze met hem willen. Dus Ted heeft in elk geval afgelopen jaar te weinig naar hem gekeken. Nu komt er ineens een statement dat ze hem een plan voorleggen. Dus die jongen is gewoon teleurgesteld. Da's niet goed. Dus we een tweede of derde bod zal wel genoeg zijn. Helaas. Ik heb best veel vertrouwen in Ted vwb het halen van spelers. Ik heb mínder vertouwen in zijn kijk op eigen jeugd
  • 6 Jun 2019 om 13:42
    Wat was het eerste bod? Voor welk bedrag is hij wel te koop? Dat is interessanter om te weten dan dat Twente een eerste bod heeft afgeslagen. Misschien was het eerste bod 2 ton en wordt met diep in de buidel tasten gemikt op €750.000. Dat is voor zo'n groot talent, dat hij naar verluidt is, geen diepe buidel. Op termijn valt er veel te verdienen aan hem, mits inderdaad zo'n talent. Bovendien een verdediger, goede verdedigers zijn schaars.
  • 6 Jun 2019 om 13:40
    • Quote van 6 Jun 2019 om 13:30
      HOPPAAAA IN TED WHE TRUST........Niks verkopen gewoon bij het eerste betrekken en speelminuten geven.
    Zo is dat
  • 6 Jun 2019 om 13:33
    Reteketed kut az
  • 6 Jun 2019 om 13:30
    HOPPAAAA IN TED WHE TRUST........Niks verkopen gewoon bij het eerste betrekken en speelminuten geven.
  • 6 Jun 2019 om 13:22
    Goed teken dat FC Twente dus niet afhankelijk is van het geld en dat ze zelf kunnen bepalen of zie iemand verkopen of niet!
  • 6 Jun 2019 om 13:12
    • Quote van 6 Jun 2019 om 13:03
      Ten Voorde zit plotseling wel heel dicht bij het vuur bij transfers. Toeval? Ik kan de scenario's die sommigen schetsen over een mediamannetje van Van Leeuwen steeds meer voor me zien.
    Tot nu toe is ten voorde niets dichter bij de waarheid of eerder met nieuws dan een aantal leden op twente.net. Zou me niks verbazen als hij daar zijn "inside info" vandaan haalt.
  • 6 Jun 2019 om 13:12
    Goed bezig. Als we al onze talenten weg laten lopen kunnen we net zo goed de academie opdoeken.
  • 6 Jun 2019 om 13:11
    • Quote van 6 Jun 2019 om 13:08
      Goed bezig, als Velthuis werkelijk zo goed is geef hem dan de voorkeur boven al die buitenlandse voetballers, kijk naar Ajax en AZ daar laten ze de jeugd veel spelen !
    Ja daarom, AZ doet veel met jonge spelers, en die wouden hem dus echt wel graag hebben. Geef die jongen dan ook de kansen komend seizoen.
  • 6 Jun 2019 om 13:11
    De nieuwe de ligt loopt in onze jeugdopleiding! Straks ook 80 miljoen voor vangen
  • 6 Jun 2019 om 13:08
    Goed bezig, als Velthuis werkelijk zo goed is geef hem dan de voorkeur boven al die buitenlandse voetballers, kijk naar Ajax en AZ daar laten ze de jeugd veel spelen !
  • 6 Jun 2019 om 13:07
    Dit vind ik heel goed om te horen! Er staat ook duidelijk dat er plannen zijn met die jongen? Laten we dat hopen.
  • 6 Jun 2019 om 13:03
    Het enige juiste antwoord
  • 6 Jun 2019 om 13:03
    Ten Voorde zit plotseling wel heel dicht bij het vuur bij transfers. Toeval? Ik kan de scenario's die sommigen schetsen over een mediamannetje van Van Leeuwen steeds meer voor me zien.