'Enorme hype' in Nederland: ''Met Munsterman als aanjager''

( 12 reacties)
'Enorme hype' in Nederland: ''Met Munsterman als aanjager''

Het WK Vrouwen gaat vrijdagavond beginnen en Gijs Eijsink is benieuwd hoe de ploeg van bondscoach Sarina Wiegman gaat presteren. De verslaggever beseft dat FC Twente in Nederland aan de basis stond van de Eredivisie Vrouwen. 

"We beseffen nauwelijks dat de enorme hype die Oranje in dit land teweeg brengt, nauwelijks een jaar of 12 oud is", schrijft hij op de website van TwenteSport. "Toen begon de eredivisie met als eerste wedstrijd FC Twente-Heerenveen, uitslag 2-3. Ik was erbij en viel bijna in slaap", blikt Eijsink terug. 

"Na Marieke volgden er veel meer doelpunten, want FC Twente met Joop als voorzitter en aanjager van de vrouwentak, werd kampioen, won de beker, trok Europa in en legde met een opleiding voor meiden een goed infra-structuur aan voor een toekomst als grootmacht in het steeds populairdere wordende vrouwenvoetbal", besluit hij enthousiast. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Jun 2019 om 10:59
    • Quote van 6 Jun 2019 om 15:55
      Het was niet Joop maar een dame die dit gedaan heeft en tot de dag van vandaag ervoor knokt
    Ha yolo, wie is die dame die het op de kaart heeft gezet?
  • 6 Jun 2019 om 19:06
    • Quote van 6 Jun 2019 om 16:56
      Dat wijven voetbal hebben we dit hele jaar al gezien.
    +100
  • 6 Jun 2019 om 19:02
    • Quote van 6 Jun 2019 om 16:56
      Dat wijven voetbal hebben we dit hele jaar al gezien.
    Daar heb je een punt, haha.
  • 6 Jun 2019 om 16:56
    • Quote van 6 Jun 2019 om 16:33
      Joop was/is de grondlegger van het vrouwenvoetbal in Nederland.
      Een van zijn mindere "momenten" dat wijvenvoetbal op de kaart zetten, lol.
    Dat wijven voetbal hebben we dit hele jaar al gezien.
  • 6 Jun 2019 om 16:33
    • Quote van 6 Jun 2019 om 15:55
      Het was niet Joop maar een dame die dit gedaan heeft en tot de dag van vandaag ervoor knokt
    Joop was/is de grondlegger van het vrouwenvoetbal in Nederland.
    Een van zijn mindere "momenten" dat wijvenvoetbal op de kaart zetten, lol.
  • 6 Jun 2019 om 15:55
    Het was niet Joop maar een dame die dit gedaan heeft en tot de dag van vandaag ervoor knokt
  • 6 Jun 2019 om 15:50
    • Quote van 6 Jun 2019 om 15:50
      Dit lees ik liever dan die berichten van Maher. En die credits moet je Munsterman ook geven.
    Maher stelt zich beschikbaar voor het Nederlands vrouwenelftal.
  • 6 Jun 2019 om 15:50
    Dit lees ik liever dan die berichten van Maher. En die credits moet je Munsterman ook geven.
  • 6 Jun 2019 om 14:58
    HELEMAAL TOP DIT! HET NIEUWS STROOMT BINNEN! GEEN KOMKOMMER TIJD MEER
  • 6 Jun 2019 om 14:55
    • Quote van 6 Jun 2019 om 14:46
      Maher naar FC Utrecht.
    Top, jammer dat er hier niets over gemeld is.
  • 6 Jun 2019 om 14:46
    Maher naar FC Utrecht.
  • 6 Jun 2019 om 14:39
    Ik val nu al in slaap....????