Fransen: ''Ik sta liever niet in de schoenen van de stewards''

( 122 reacties)
Fransen: ''Ik sta liever niet in de schoenen van de stewards''

Vanaf het seizoen 2020-2021 is er een rookverbod in alle Nederlandse stadions en clubs moeten vanaf komend seizoen al een ontmoetingsbeleid instellen. Lucas Fransen, voorzitter van de Vriendenkring, toont begrip voor het besluit. 

"Je ziet hoe heel Nederland denkt over roken, gezondheid en vitaliteit. Vitesse heeft al jaren een rookverbod, meerdere clubs al", legt hij uit op de website van RTV Oost. Fransen kan zich echter voorstellen dat het lastig zal worden om het rookverbod te handhaven. 

"Ik sta liever niet in de schoenen van de stewards die supporters op dit rookverbod moeten wijzen", vervolgt hij eerlijk. "Het kan zomaar zijn dat er toch een soort van gedoogbeleid gaat ontstaan, omdat de stewards het niet aankunnen", besluit Fransen realistisch. 

 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Jun 2019 om 23:43
    • Quote van 7 Jun 2019 om 18:55
      Kijk ben zelf ook ernstig ziek geweest dus heb daar alle begrip voor en zou dan ook een stukje verder op gaan roken ook mijn nicht heeft COPD en word niet gerookt in huis, dan is het logisch dat je buiten gaat staan. En ook bij haar in de buurt zou ik ook niet roken, en raar hè ik rook maar heel zelden binnen s morgens met de koffie, maar de rest meestal toch wel buiten. Omdat ik vind dat het inderdaad stinkt. Maar goed voor jou heb ik dan alle begrip en met jou zieke mensen, maar het gaat mij puur om de mensen die overal wat op te zeiken hebben. Hoop voor jou dat je dan weer naar Twente kunt in 2020/2021. Sterkte kerel.
    Dank je wel, Ja Die, heel symphatiek. Vandaar mijn ‘handreiking’ een paar weken geleden over het jezelf niet te druk maken na een ernstige ziekte. Helaas kennen we de klappen van de zweep.
  • 7 Jun 2019 om 21:44
    • Quote van 7 Jun 2019 om 19:53
      Het verschil is natuurlijk dat iemand die naast een 'drinker' staat niet meedrinkt. Diegene krijgt hooguit wat bier over zich heen gegooid.
    Heb je in beide gevallen niet last van elkaar? Zit daar niet het probleem? ofwel elkaar respecteren? Waarom kon dit alles vroeger wel en nu niet meer? Ben je wel eens in een ruimte geweest waar de vorige avond groot "feest" is geweest? Dan "drink je niet mee"?
  • 7 Jun 2019 om 20:55
    • Quote van 7 Jun 2019 om 19:53
      Het verschil is natuurlijk dat iemand die naast een 'drinker' staat niet meedrinkt. Diegene krijgt hooguit wat bier over zich heen gegooid.
    Wat bier over zich heen? Manks een half vat:-)
  • 7 Jun 2019 om 19:53
    • Quote van 7 Jun 2019 om 17:44
      Ik zou niets tegen een aantal vakken hebben, waar niet gerookt mag worden, maar om nu een stadion (open lucht wel te verstaan), rookvrij te verklaren? Dat gaat ver omdat b.v. het aandeel rookgassen uit voertuigen, industriële vervuiling een substantieel hoger aandeel is..... De volgende stap is om het stadion alcoholvrij te verklaren..... onder een soortgelijke motivatie, n.l. schadelijk voor de gezondheid......
    Het verschil is natuurlijk dat iemand die naast een 'drinker' staat niet meedrinkt. Diegene krijgt hooguit wat bier over zich heen gegooid.
  • 7 Jun 2019 om 19:53
    • Quote van 7 Jun 2019 om 16:10
      Zeker, afgezien dat ik er een gloeiende hekel aan heb (heb voorheen in het stadion bij elke wedstrijd rokers om me heen moeten vragen om die vieze peuk de andere kant op te houden) kan ik er sinds mijn ziekte helemaal niet meer tegen. Heb ook de open haard weg moeten doen. Anders had ik graag een jaarkaart gehad. Jammer dat roken per definitie een gewoonte is waarbij je geen rekening houdt met je omgeving.
    Niet alle rokers zijn egoïstisch, gelukkig! Ik hoop dat als je rokers vraagt om ergens anders te gaan staan ze daar gehoor aan geven. Ik, roker, houd in ieder geval rekening met mijn omgeving.
  • 7 Jun 2019 om 18:55
    • Quote van 7 Jun 2019 om 16:10
      Zeker, afgezien dat ik er een gloeiende hekel aan heb (heb voorheen in het stadion bij elke wedstrijd rokers om me heen moeten vragen om die vieze peuk de andere kant op te houden) kan ik er sinds mijn ziekte helemaal niet meer tegen. Heb ook de open haard weg moeten doen. Anders had ik graag een jaarkaart gehad. Jammer dat roken per definitie een gewoonte is waarbij je geen rekening houdt met je omgeving.
    Kijk ben zelf ook ernstig ziek geweest dus heb daar alle begrip voor en zou dan ook een stukje verder op gaan roken ook mijn nicht heeft COPD en word niet gerookt in huis, dan is het logisch dat je buiten gaat staan. En ook bij haar in de buurt zou ik ook niet roken, en raar hè ik rook maar heel zelden binnen s morgens met de koffie, maar de rest meestal toch wel buiten. Omdat ik vind dat het inderdaad stinkt. Maar goed voor jou heb ik dan alle begrip en met jou zieke mensen, maar het gaat mij puur om de mensen die overal wat op te zeiken hebben. Hoop voor jou dat je dan weer naar Twente kunt in 2020/2021. Sterkte kerel.
  • 7 Jun 2019 om 17:44
    • Quote van 7 Jun 2019 om 16:18
      Ik zit zelf gelukkig op een plek zonder rokers, rook zelf ook niet, stoor me niet aan af en toe een sigaretje om me heen, maar als er meerdere zijn kan het idd storend zijn. Helemaal met een ziekte.
    Ik zou niets tegen een aantal vakken hebben, waar niet gerookt mag worden, maar om nu een stadion (open lucht wel te verstaan), rookvrij te verklaren? Dat gaat ver omdat b.v. het aandeel rookgassen uit voertuigen, industriële vervuiling een substantieel hoger aandeel is..... De volgende stap is om het stadion alcoholvrij te verklaren..... onder een soortgelijke motivatie, n.l. schadelijk voor de gezondheid......
  • 7 Jun 2019 om 16:18
    • Quote van 7 Jun 2019 om 16:10
      Zeker, afgezien dat ik er een gloeiende hekel aan heb (heb voorheen in het stadion bij elke wedstrijd rokers om me heen moeten vragen om die vieze peuk de andere kant op te houden) kan ik er sinds mijn ziekte helemaal niet meer tegen. Heb ook de open haard weg moeten doen. Anders had ik graag een jaarkaart gehad. Jammer dat roken per definitie een gewoonte is waarbij je geen rekening houdt met je omgeving.
    Ik zit zelf gelukkig op een plek zonder rokers, rook zelf ook niet, stoor me niet aan af en toe een sigaretje om me heen, maar als er meerdere zijn kan het idd storend zijn. Helemaal met een ziekte.
  • 7 Jun 2019 om 16:10
    Zeker, afgezien dat ik er een gloeiende hekel aan heb (heb voorheen in het stadion bij elke wedstrijd rokers om me heen moeten vragen om die vieze peuk de andere kant op te houden) kan ik er sinds mijn ziekte helemaal niet meer tegen. Heb ook de open haard weg moeten doen. Anders had ik graag een jaarkaart gehad. Jammer dat roken per definitie een gewoonte is waarbij je geen rekening houdt met je omgeving.
  • 7 Jun 2019 om 16:03
    • Quote van 7 Jun 2019 om 15:59
      Ik hoop dat ze het rookbeleid gaan naleven, zowel club als supporters. Het roken is voor mij de reden dat ik niet meer in het stadion kom.
    Dus jij vind die paar sigaretten zwaarder wegen dan de club supporten?
  • 7 Jun 2019 om 15:59
    Ik hoop dat ze het rookbeleid gaan naleven, zowel club als supporters. Het roken is voor mij de reden dat ik niet meer in het stadion kom.
  • 7 Jun 2019 om 12:57
    • Quote van 6 Jun 2019 om 19:09
      Als je alles wat niet gezond is, wilt uitsluiten, mag je je bed niet meer uit.... In elk geval niet meer auto lmeer rijden, geen vlees, geen alcohol, geen "vette hap", geen onnatuurlijke stoffen in het eten of omgeving, geen pyro of andere sfeeracties, dan bepaalt de overheid tenminste wel of en hoe je mag leven..... Als mensen gewoon rekening met elkaar houden, zou het voldoende moeten zijn, toch? Zou de laatste stap wedstrijden zonder publiek worden?
    Alleen porno?
  • 7 Jun 2019 om 12:42
    • Quote van 7 Jun 2019 om 10:28
      Je praat over de PvdA? Dat zijn de salonsocialisten pure sang, die partij heeft alle normen die de PvdA eens had overboord gedonderd, en na het tijd perk Den Uyl , hebben ze de Arbeiders verraden en is het een konte likkers partij geworden. En Groen links ? Die zijn met hun Klaver ook een elite partij, en moet er niet aan denken dat die partij ooit aan de macht komt!!! De SP, ja had nog respect voor Jan Marijnissen, maar zijn dichter is ook prut. Waarom denk je dat er zoveel mensen van de PvdA overgelopen zijn naar oa de PVV? Omdat de PvdA zich als partij volledig ongeloofwaardig heeft gemaakt, en de arbeiders en minder bedeelden in de steek heeft gelaten.
    Ik begrijp je punt Ja Die. De wereld is veranderd na den Uil. Uiteindelijk moeten we het zelf allemaal doen. Ons leven maken. Je afhankelijk maken van het systeem is nooit goed volgens mij. Ik blijf toch bij de PvdA. Ik zou niet weten welke andere partij ik op zou moeten stemmen. Als puntje bij paaltje komt moet elke partij die mee wil regeren compromissen maken en het grote plaatje bewaken. Tenzij je meer dan 75 zetels krijgt. Dan kun je alleen regeren!
  • 7 Jun 2019 om 11:08
    • Quote van 7 Jun 2019 om 10:28
      Je praat over de PvdA? Dat zijn de salonsocialisten pure sang, die partij heeft alle normen die de PvdA eens had overboord gedonderd, en na het tijd perk Den Uyl , hebben ze de Arbeiders verraden en is het een konte likkers partij geworden. En Groen links ? Die zijn met hun Klaver ook een elite partij, en moet er niet aan denken dat die partij ooit aan de macht komt!!! De SP, ja had nog respect voor Jan Marijnissen, maar zijn dichter is ook prut. Waarom denk je dat er zoveel mensen van de PvdA overgelopen zijn naar oa de PVV? Omdat de PvdA zich als partij volledig ongeloofwaardig heeft gemaakt, en de arbeiders en minder bedeelden in de steek heeft gelaten.
    Alle partijen hebben de arbeiders, kleine zelfstandige en minderbedeelden in de steek gelaten , zelfs de SP .
  • 7 Jun 2019 om 10:28
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:12
      Mensen vergeten de geschiedenis. PvdA was altijd de beste partij. Tijden veranderen maar als men op VVD, PVV en Baudet gaan stemmen dan moeten ze niet verbaasd doen en de linkse kant de schuld geven. Ze hebben zichzelf verloochend door op deze rechtse partijen te stemmen waardoor alles op de schop is gegaan. Zelfs CDA was nog beter geweest maar men koos voor afbraak. Nu moeten ze op de blaren zitten. De mensen waar je sowieso van verwacht dat ze op links stemmen hebben hun eigen partij verloochend omdat ze zo radicaal denken en er niet veel van begrijpen hoe alles in zijn werk gaat.
    Je praat over de PvdA? Dat zijn de salonsocialisten pure sang, die partij heeft alle normen die de PvdA eens had overboord gedonderd, en na het tijd perk Den Uyl , hebben ze de Arbeiders verraden en is het een konte likkers partij geworden. En Groen links ? Die zijn met hun Klaver ook een elite partij, en moet er niet aan denken dat die partij ooit aan de macht komt!!! De SP, ja had nog respect voor Jan Marijnissen, maar zijn dichter is ook prut. Waarom denk je dat er zoveel mensen van de PvdA overgelopen zijn naar oa de PVV? Omdat de PvdA zich als partij volledig ongeloofwaardig heeft gemaakt, en de arbeiders en minder bedeelden in de steek heeft gelaten.
  • 7 Jun 2019 om 09:24
    Als men nu eens een keer zoekt naar de gulden middenweg..... Nee typisch nl gewoon weer meer geouwehoer veroorzaken. Want de domme Nederlander kan zelf geen keuze maken. Paar rokers vakken en rookvrije vakken. Keuzes en mogelijkheden. Hadden ze destijds ook met de cafés moeten doen. Vrijheid.....
  • 7 Jun 2019 om 08:22
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:52
      memphis valt mij tegen
    slechtste van het veld gisteren
  • 6 Jun 2019 om 23:43
    Nou ik lees het morgen wel weer verder. Ik ga lekker slapen. Mensen weltrusten. Morgen gezond weer op. Weer een nieuwe dag!
  • 6 Jun 2019 om 23:39
    • Quote van 6 Jun 2019 om 23:36
      Het leven wordt steeds sneller, steeds efficiënter en steeds individueler en het is de vraag of iedereen dat wel bij kan benen. De overheid heeft de laatste 25 jaar steeds meer de verantwoorlijkheid bij de burger gelegd waarvan velen het gewoon niet aankunnen. Mensen met schulden, laagopgeleiden, gehandicapten, statushouders allemaal worden ze geacht het grotendeels zelf te regelen. Dat is een groot deel van de geestelijke problemen ben ik bang.
    Helemaal mee eens. Daar ligt de hoofdoorzaak en dat zomaar oplossen gaat niet lukken, als je geestelijk het niet mee op een rij krijgt dan ben je als het ware afgeschreven. Helaas! Ergens moet men de kracht weer vinden maar hoe?
  • 6 Jun 2019 om 23:36
    • Quote van 6 Jun 2019 om 23:19
      Hoorde vandaag dat de kamer er meer geld bij wou hebben. Maar de Minister - President gaf aan dat dit geen oplossing was. In Nederland is het percentage zo hoog van mensen die bij de GGZ zijn dat je je afvraagd of geld wel de oplossing is.
    Het leven wordt steeds sneller, steeds efficiënter en steeds individueler en het is de vraag of iedereen dat wel bij kan benen. De overheid heeft de laatste 25 jaar steeds meer de verantwoorlijkheid bij de burger gelegd waarvan velen het gewoon niet aankunnen. Mensen met schulden, laagopgeleiden, gehandicapten, statushouders allemaal worden ze geacht het grotendeels zelf te regelen. Dat is een groot deel van de geestelijke problemen ben ik bang.
  • 6 Jun 2019 om 23:19
    • Quote van 6 Jun 2019 om 23:14
      De hulp waar ik het over heb, is veelal GGZ. Hulp die wel veelvuldig bestaat, die ook aangeboden wordt, maar waar simpelweg te weinig mensen werkzaam in zijn/te weinig (overheids-)geld voor beschikbaar is. Resultaat: steeds langer wordende wachtlijsten. Met allerlei hulpbehoevenden thuiszittend tot gevolg. Is overigens ook een direct gevolg van landelijke politiek, maar dat terzijde.
    Hoorde vandaag dat de kamer er meer geld bij wou hebben. Maar de Minister - President gaf aan dat dit geen oplossing was. In Nederland is het percentage zo hoog van mensen die bij de GGZ zijn dat je je afvraagd of geld wel de oplossing is.
  • 6 Jun 2019 om 23:14
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:54
      Over wat voor soort hulp heb je het dan, die ze niet krijgen? Uiteindelijk moet je jezelf oprichten en de kansen pakken. Opklimmen is niet makkelijk, aan de top blijven ook niet. De politiek zorgt voor de voorwaarden maar gaat echt niet individueel mensen helpen. De maatschappij moet het samen doen. Dat is al heel moeilijk omdat we allemaal al zo druk zijn en de proberen de touwtjes aan elkaar vast te krijgen. Iedere maand weer.
    De hulp waar ik het over heb, is veelal GGZ. Hulp die wel veelvuldig bestaat, die ook aangeboden wordt, maar waar simpelweg te weinig mensen werkzaam in zijn/te weinig (overheids-)geld voor beschikbaar is. Resultaat: steeds langer wordende wachtlijsten. Met allerlei hulpbehoevenden thuiszittend tot gevolg. Is overigens ook een direct gevolg van landelijke politiek, maar dat terzijde.
  • 6 Jun 2019 om 23:04
    • Quote van 6 Jun 2019 om 23:02
      ik werd bijna net zo afgestraft als scorpio...ik zei dat ie slecht ..wha scoort ie bijna ..scorpio zei dat Koeman er niks van en gelijk 1-1..:))
    jaaaaaaaaa, 2-1 wat een veerkracht dat Nederlands Elftal. Super!
  • 6 Jun 2019 om 23:03
    2-1 , maar we zitten nog steeds met te hoge lasten , ????
  • 6 Jun 2019 om 23:02
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:59
      Hij heeft ook wel pech zeg. Lekker slot nu
    ik werd bijna net zo afgestraft als scorpio...ik zei dat ie slecht ..wha scoort ie bijna ..scorpio zei dat Koeman er niks van en gelijk 1-1..:))
  • 6 Jun 2019 om 22:59
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:52
      memphis valt mij tegen
    Hij heeft ook wel pech zeg. Lekker slot nu
  • 6 Jun 2019 om 22:56
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:52
      memphis valt mij tegen
    Vandaag wel maar is wel belangrijk geweest de afgelopen tijd in Nederlands elftal. Bergwijn snap ik niet veel van waarom die erin staat.
  • 6 Jun 2019 om 22:54
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:49
      Ik heb zelf in mijn dagelijks werk te maken met zwakkeren uit beide hoeken. Plat gezegd 'de vluchteling/arbeidsmigrant' en 'de tokkie'. Probeer voor hen het verschil op de vierkante meter te maken, maar op korte termijn krijgen ze beiden meestal niet de hulp die ze nodig hebben. Politiek is schijn, realiteit niet.
    Over wat voor soort hulp heb je het dan, die ze niet krijgen? Uiteindelijk moet je jezelf oprichten en de kansen pakken. Opklimmen is niet makkelijk, aan de top blijven ook niet. De politiek zorgt voor de voorwaarden maar gaat echt niet individueel mensen helpen. De maatschappij moet het samen doen. Dat is al heel moeilijk omdat we allemaal al zo druk zijn en de proberen de touwtjes aan elkaar vast te krijgen. Iedere maand weer.
  • 6 Jun 2019 om 22:52
    memphis valt mij tegen
  • 6 Jun 2019 om 22:49
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:32
      Schijn LPGU, Schijn. Valt het je niet op dat ze het altijd over de zwakkeren hebben. In Nederland hoef je je als zwakkere echt niet te schamen en kun je overal hulp krijgen als je er voor open staat. Is allemaal goed geregeld. De PVV zit er alleen voor zichzelf niet voor ons! Die Wilders is daar heel gerafinneerd in. Nu valt het allemaal langzaam uit elkaar omdat mensen zien dat hij alleen maar schreeuwt en klaagt. Hij wil niet regeren. Heeft die nog nooit gedaan. Nu hebben mensen de hoop op Baudet maar die gaat het ook niet redden. Zonder normaal politiek voeren kom je er niet. Je kunt niet altijd alleen aan je eigen standpunten denken. Je zult moeten samenwerken op een eerlijke manier. Niet ikke, ikke, ikke en steeds weer dezelfde bandje afdraaien.
    Ik heb zelf in mijn dagelijks werk te maken met zwakkeren uit beide hoeken. Plat gezegd 'de vluchteling/arbeidsmigrant' en 'de tokkie'. Probeer voor hen het verschil op de vierkante meter te maken, maar op korte termijn krijgen ze beiden meestal niet de hulp die ze nodig hebben. Politiek is schijn, realiteit niet.
  • 6 Jun 2019 om 22:43
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:36
      Oh ja klopt :)
    hahaha, en Duitsland en Nederland zijn allang weer vrienden van elkaar. Engeland wil lekker alleen zijn. Einzelganger zijn in een groot Europa. Die zingen straks ook, wij tegen iedereen! hahaha
  • 6 Jun 2019 om 22:39
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:36
      Oh ja klopt :)
    er hatte es nicht gewust..
  • 6 Jun 2019 om 22:36
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:32
      Jij voor Engeland? Roots? Dacht dat je Duitser was!
    Oh ja klopt :)
  • 6 Jun 2019 om 22:32
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:25
      Vieze kut knvb Mijn club proberen kapot te maken kan ik maar niet vergeten. de voetbal bond was bereid de laatste trap met plezier te geven. Come on Engeland :)
    Jij voor Engeland? Roots? Dacht dat je Duitser was!
  • 6 Jun 2019 om 22:32
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:28
      Onze Piet, is ook genaait door de Mol.
      Belachelijk! Had die maar niet op de VVD moeten stemmen. hahahahaha
    sans racune allemaal..
  • 6 Jun 2019 om 22:32
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:21
      Omdat je bijvoorbeeld niet doorhebt dat ook de PVV veelal opkomt voor 'zwakkeren' in de samenleving. Alleen is het jouw type 'zwakkeling' niet, dus bombardeer je hen maar tot tokkies. Andersom gebeurt precies hetzelfde overigens.
    Schijn LPGU, Schijn. Valt het je niet op dat ze het altijd over de zwakkeren hebben. In Nederland hoef je je als zwakkere echt niet te schamen en kun je overal hulp krijgen als je er voor open staat. Is allemaal goed geregeld. De PVV zit er alleen voor zichzelf niet voor ons! Die Wilders is daar heel gerafinneerd in. Nu valt het allemaal langzaam uit elkaar omdat mensen zien dat hij alleen maar schreeuwt en klaagt. Hij wil niet regeren. Heeft die nog nooit gedaan. Nu hebben mensen de hoop op Baudet maar die gaat het ook niet redden. Zonder normaal politiek voeren kom je er niet. Je kunt niet altijd alleen aan je eigen standpunten denken. Je zult moeten samenwerken op een eerlijke manier. Niet ikke, ikke, ikke en steeds weer dezelfde bandje afdraaien.
  • 6 Jun 2019 om 22:28
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:25
      Vandaag fris, morgen weer warmer. Oant morn! ;)
    Onze Piet, is ook genaait door de Mol.
    Belachelijk! Had die maar niet op de VVD moeten stemmen. hahahahaha
  • 6 Jun 2019 om 22:28
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:21
      Omdat je bijvoorbeeld niet doorhebt dat ook de PVV veelal opkomt voor 'zwakkeren' in de samenleving. Alleen is het jouw type 'zwakkeling' niet, dus bombardeer je hen maar tot tokkies. Andersom gebeurt precies hetzelfde overigens.
    De ene minder bedeelde geeft de andere minder bedeelde de schuld , en wie pakt er weer een dikke bonus ??
  • 6 Jun 2019 om 22:25
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:23
      Nog een update over het weer, Scorpio? :-))
    Vandaag fris, morgen weer warmer. Oant morn! ;)
  • 6 Jun 2019 om 22:25
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:23
      Nog een update over het weer, Scorpio? :-))
    hahaha, ben ik van afgestapt. Messi irriteerde zich daaraan.......:-)
    En iemand irriteren wil ik niet, zo zit ik niet in elkaar. Een beetje rekening met elkaar houden is veel fijner gevoel!
  • 6 Jun 2019 om 22:25
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:22
      Heb niets gezegd. Koeman toptrainer. hahahahaha
    Vieze kut knvb Mijn club proberen kapot te maken kan ik maar niet vergeten. de voetbal bond was bereid de laatste trap met plezier te geven. Come on Engeland :)
  • 6 Jun 2019 om 22:23
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:22
      Ja baas! :-)
      Komkommertijd toch?
    Nog een update over het weer, Scorpio? :-))
  • 6 Jun 2019 om 22:22
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:18
      dit is een voetbalforum ...toch..ophouden over de politiek met een paar weken staan we weer schouder aan schouder achter onze FCT..
    Ja baas! :-)
    Komkommertijd toch?
  • 6 Jun 2019 om 22:22
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:12
      Mensen vergeten de geschiedenis. PvdA was altijd de beste partij. Tijden veranderen maar als men op VVD, PVV en Baudet gaan stemmen dan moeten ze niet verbaasd doen en de linkse kant de schuld geven. Ze hebben zichzelf verloochend door op deze rechtse partijen te stemmen waardoor alles op de schop is gegaan. Zelfs CDA was nog beter geweest maar men koos voor afbraak. Nu moeten ze op de blaren zitten. De mensen waar je sowieso van verwacht dat ze op links stemmen hebben hun eigen partij verloochend omdat ze zo radicaal denken en er niet veel van begrijpen hoe alles in zijn werk gaat.
    Helemaal mee eens, Enschede is bijvoorbeeld ook altijd een pvda-bolwerk geweest. Jammer dat de mensen in de leugens van rechts zijn gaan geloven.
  • 6 Jun 2019 om 22:22
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:19
      dat bedoel ik...haha
    Heb niets gezegd. Koeman toptrainer. hahahahaha
  • 6 Jun 2019 om 22:21
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:09
      En waarom dan?
    Omdat je bijvoorbeeld niet doorhebt dat ook de PVV veelal opkomt voor 'zwakkeren' in de samenleving. Alleen is het jouw type 'zwakkeling' niet, dus bombardeer je hen maar tot tokkies. Andersom gebeurt precies hetzelfde overigens.
  • 6 Jun 2019 om 22:21
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:17
      Wat slecht dat Nederlands elftal. Koeman kan er niets van. Wat een slechte trainer.........:-) :-)
    Lekker ingekopt
  • 6 Jun 2019 om 22:19
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:17
      Wat slecht dat Nederlands elftal. Koeman kan er niets van. Wat een slechte trainer.........:-) :-)
    dat bedoel ik...haha
  • 6 Jun 2019 om 22:18
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:16
      Oordelen doe ik niet, probeer mensen wel wakker te schudden maar dat is moeilijk als men vastgeroest is in verlaten EU en immigranten. Er is zoveel meer om je druk om te maken!
    dit is een voetbalforum ...toch..ophouden over de politiek met een paar weken staan we weer schouder aan schouder achter onze FCT..
  • 6 Jun 2019 om 22:17
    Wat slecht dat Nederlands elftal. Koeman kan er niets van. Wat een slechte trainer.........:-) :-)
  • 6 Jun 2019 om 22:16
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:13
      jij kunt niet oordelen..mongool..wha
    Oordelen doe ik niet, probeer mensen wel wakker te schudden maar dat is moeilijk als men vastgeroest is in verlaten EU en immigranten. Er is zoveel meer om je druk om te maken!
  • 6 Jun 2019 om 22:13
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:12
      Mensen vergeten de geschiedenis. PvdA was altijd de beste partij. Tijden veranderen maar als men op VVD, PVV en Baudet gaan stemmen dan moeten ze niet verbaasd doen en de linkse kant de schuld geven. Ze hebben zichzelf verloochend door op deze rechtse partijen te stemmen waardoor alles op de schop is gegaan. Zelfs CDA was nog beter geweest maar men koos voor afbraak. Nu moeten ze op de blaren zitten. De mensen waar je sowieso van verwacht dat ze op links stemmen hebben hun eigen partij verloochend omdat ze zo radicaal denken en er niet veel van begrijpen hoe alles in zijn werk gaat.
    jij kunt niet oordelen..mongool..wha
  • 6 Jun 2019 om 22:12
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:06
      Ik blijkbaar ook volgens Messi.
    Mensen vergeten de geschiedenis. PvdA was altijd de beste partij. Tijden veranderen maar als men op VVD, PVV en Baudet gaan stemmen dan moeten ze niet verbaasd doen en de linkse kant de schuld geven. Ze hebben zichzelf verloochend door op deze rechtse partijen te stemmen waardoor alles op de schop is gegaan. Zelfs CDA was nog beter geweest maar men koos voor afbraak. Nu moeten ze op de blaren zitten. De mensen waar je sowieso van verwacht dat ze op links stemmen hebben hun eigen partij verloochend omdat ze zo radicaal denken en er niet veel van begrijpen hoe alles in zijn werk gaat.
  • 6 Jun 2019 om 22:10
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:06
      Jij bent gewoon een vies, naar, simpel ventje... Alleen maar ikke ikke ikke. Omkijken naar een ander en naar de natuur ken jij niet!
    de meeste NL ers dus en zeker de Tukkers..
  • 6 Jun 2019 om 22:10
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:06
      Vrije Republiek Twente!
    +1
  • 6 Jun 2019 om 22:09
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:07
      Beetje naïef, dat in ieder geval.
    En waarom dan?
  • 6 Jun 2019 om 22:09
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:04
      Je weet niet hoe "goed" de ouderenzorg is......
    Het ging me meer over Messi's opmerking dat iedereen hier zomaar binnen mag komen. De ouderenzorg moet inderdaad veel beter!
  • 6 Jun 2019 om 22:07
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:06
      Ik blijkbaar ook volgens Messi.
    Beetje naïef, dat in ieder geval.
  • 6 Jun 2019 om 22:06
    • Quote van 6 Jun 2019 om 22:02
      Dan ben ik een mongool!
    Ik blijkbaar ook volgens Messi.
  • 6 Jun 2019 om 22:06
    Vrije Republiek Twente!
  • 6 Jun 2019 om 22:06
    • Quote van 6 Jun 2019 om 21:56
      daar komt het klimast van Yasser klaver nog extra bovenop man . mag je niks van zeggen van hem..
    Jij bent gewoon een vies, naar, simpel ventje... Alleen maar ikke ikke ikke. Omkijken naar een ander en naar de natuur ken jij niet!
  • 6 Jun 2019 om 22:05
    • Quote van 6 Jun 2019 om 21:42
      En dat een ieder maar welkom is en in een gespreid bedje komt. Overal maar gebruik van maakt zonder dat ze er aan hebben bijgedragen.En verdomme die oude lui die 50 jaar hebben gepokkelt worden overal opgekort zie het zelf bij me pa en ma verschrikkelijk. Ziekenfonds toch ook man dat is toch verrückt gaat nergens over. Enz Enz
    Hier ben ik het niet mee eens , wij worden arm gehouden door een klein groepje elite . Witte boorden maffia van de banken , verzekeringen en multinationals.
  • 6 Jun 2019 om 22:04
    • Quote van 6 Jun 2019 om 21:44
      flikker toch eens op man met die onzin. Er klopt helemaal niets van!
    Je weet niet hoe "goed" de ouderenzorg is......
  • 6 Jun 2019 om 22:02
    • Quote van 6 Jun 2019 om 21:58
      En dan al die mongolen die op de PvdA hebben gestemd voor de Europese unie. En straks maar janken dat die Grieken te vroeg met pensioen gaan blind volk.
    Dan ben ik een mongool!
  • 6 Jun 2019 om 21:59
    • Quote van 6 Jun 2019 om 21:56
      Donderstraal zelf op linkse rat of denk je dat me ouwe liegt ofzo 40 jaar stukadoor geweest kapot gewerkt zul jij nooit volhouden snotaap.
    Als je 40 jaar gewerkt hebt dan heb je naast je AOW toch een goed pensioen opgebouwd?
  • 6 Jun 2019 om 21:58
    • Quote van 6 Jun 2019 om 21:56
      daar komt het klimast van Yasser klaver nog extra bovenop man . mag je niks van zeggen van hem..
    En dan al die mongolen die op de PvdA hebben gestemd voor de Europese unie. En straks maar janken dat die Grieken te vroeg met pensioen gaan blind volk.
  • 6 Jun 2019 om 21:56
    • Quote van 6 Jun 2019 om 21:52
      Dat zijn ook geen fijne zaken maar om dat links aan te rekenen slaat nergens op. Sterker nog, links wil daar wat tegen doen!
    daar komt het klimast van Yasser klaver nog extra bovenop man . mag je niks van zeggen van hem..
  • 6 Jun 2019 om 21:56
    • Quote van 6 Jun 2019 om 21:44
      flikker toch eens op man met die onzin. Er klopt helemaal niets van!
    Donderstraal zelf op linkse rat of denk je dat me ouwe liegt ofzo 40 jaar stukadoor geweest kapot gewerkt zul jij nooit volhouden snotaap.
  • 6 Jun 2019 om 21:52
    • Quote van 6 Jun 2019 om 21:47
      pensioenen worden gekort..energielasten met 10 tal procenten omhoog net als de huren en de dagelijkse boodschappen ..wat voor wereld leef jij ...
    Dat zijn ook geen fijne zaken maar om dat links aan te rekenen slaat nergens op. Sterker nog, links wil daar wat tegen doen!
  • 6 Jun 2019 om 21:47
    • Quote van 6 Jun 2019 om 21:44
      flikker toch eens op man met die onzin. Er klopt helemaal niets van!
    pensioenen worden gekort..energielasten met 10 tal procenten omhoog net als de huren en de dagelijkse boodschappen ..wat voor wereld leef jij ...
  • 6 Jun 2019 om 21:44
    • Quote van 6 Jun 2019 om 21:42
      En dat een ieder maar welkom is en in een gespreid bedje komt. Overal maar gebruik van maakt zonder dat ze er aan hebben bijgedragen.En verdomme die oude lui die 50 jaar hebben gepokkelt worden overal opgekort zie het zelf bij me pa en ma verschrikkelijk. Ziekenfonds toch ook man dat is toch verrückt gaat nergens over. Enz Enz
    flikker toch eens op man met die onzin. Er klopt helemaal niets van!
  • 6 Jun 2019 om 21:42
    • Quote van 6 Jun 2019 om 21:32
      Waar ik me aan erger in NL is de hoge vaste lasten en anderen noodzakelijke uitgaven en dat geen enkele partij zich daar druk om maakt .
    En dat een ieder maar welkom is en in een gespreid bedje komt. Overal maar gebruik van maakt zonder dat ze er aan hebben bijgedragen.En verdomme die oude lui die 50 jaar hebben gepokkelt worden overal opgekort zie het zelf bij me pa en ma verschrikkelijk. Ziekenfonds toch ook man dat is toch verrückt gaat nergens over. Enz Enz
  • 6 Jun 2019 om 21:32
    Waar ik me aan erger in NL is de hoge vaste lasten en anderen noodzakelijke uitgaven en dat geen enkele partij zich daar druk om maakt .
  • 6 Jun 2019 om 21:17
    • Quote van 6 Jun 2019 om 21:03
      in denemarken zijn ze nu er ook eindelijk achter gekomen...
    In Denemarken hebben ze het aardig voor elkaar. Streng asielbeleid (aanpassen, anders geen uitkering) en oog voor het milieu. In Nederland kan dat door de idiote links/rechts gedachte haast niet.
  • 6 Jun 2019 om 21:15
    • Quote van 6 Jun 2019 om 21:11
      Geen enkele politieke partij heeft macht. Waar je ook op stemt het is allemaal handje klap politiek. Als je met vier partijen tegenwoordig moet regeren om een coalitie te kunnen maken weet je als kiezer dat maar zon 25% van je idealen waar gemaakt zullen worden. Degene die op PVV en/of FvD stemmen weten ook dat ze hun stem in de prullebak gooien. Wel voordelig voor andere partijen want dan kunnen die stemmen in ieder geval niet bij andere rechtse partijen komen. Dus links heeft daardoor de macht! Daarom dat er geen kiesdrempel is en komt. Want als ze daarmee beginnen dan snijden ze zich in hun eigen vingers/machtspositie. Hoe meer kleine partijen en stemmers voor PVV/FvD hoe meer er samengewerkt wordt tussen de overige partijen om de macht te behouden. Nederland zal nooit uit de EU gaan en daar ben ik blij om. Een ieder die vandaag de dag nog in hokjes denkt is stil blijven staan en begrijpt niets van deze wereld waar alles draait om leven. En leven kun je alleen als je een dagtaak hebt waarmee je geld verdient. Vervolgens heb je dan keuzes in het leven. De meesten kopen dan een huis, gaan trouwen, nemen kinderen, een hond/kat en that's it! Zitten vast voor de rest van hun leven. Vervolgens wordt men wakker en wordt gefrustreerd en gaat dat afreageren op anderen op het systeem, de politiek etc etc........Mensen je leeft maar even maak je niet druk. De wereld draait echt wel door, no matter what!
    in Belgie hadden ze bijna 2 jaar geen regering ..ging hardstikke goef daar..
  • 6 Jun 2019 om 21:11
    Geen enkele politieke partij heeft macht. Waar je ook op stemt het is allemaal handje klap politiek. Als je met vier partijen tegenwoordig moet regeren om een coalitie te kunnen maken weet je als kiezer dat maar zon 25% van je idealen waar gemaakt zullen worden. Degene die op PVV en/of FvD stemmen weten ook dat ze hun stem in de prullebak gooien. Wel voordelig voor andere partijen want dan kunnen die stemmen in ieder geval niet bij andere rechtse partijen komen. Dus links heeft daardoor de macht! Daarom dat er geen kiesdrempel is en komt. Want als ze daarmee beginnen dan snijden ze zich in hun eigen vingers/machtspositie. Hoe meer kleine partijen en stemmers voor PVV/FvD hoe meer er samengewerkt wordt tussen de overige partijen om de macht te behouden. Nederland zal nooit uit de EU gaan en daar ben ik blij om. Een ieder die vandaag de dag nog in hokjes denkt is stil blijven staan en begrijpt niets van deze wereld waar alles draait om leven. En leven kun je alleen als je een dagtaak hebt waarmee je geld verdient. Vervolgens heb je dan keuzes in het leven. De meesten kopen dan een huis, gaan trouwen, nemen kinderen, een hond/kat en that's it! Zitten vast voor de rest van hun leven. Vervolgens wordt men wakker en wordt gefrustreerd en gaat dat afreageren op anderen op het systeem, de politiek etc etc........Mensen je leeft maar even maak je niet druk. De wereld draait echt wel door, no matter what!
  • 6 Jun 2019 om 21:07
    • Quote van 6 Jun 2019 om 21:05
      In de mof met merkel ook.
    dat noemen ze nou hier Mofrica..
  • 6 Jun 2019 om 21:05
    • Quote van 6 Jun 2019 om 21:03
      in denemarken zijn ze nu er ook eindelijk achter gekomen...
    In de mof met merkel ook.
  • 6 Jun 2019 om 21:03
    • Quote van 6 Jun 2019 om 20:54
      Ja als je op de propaganda van Baudet en Wilders afgaat wel ja. Links komt tegenwoordig nog als enigen op voor de zwaksten in de samenleving en voor een betere wereld
    in denemarken zijn ze nu er ook eindelijk achter gekomen...
  • 6 Jun 2019 om 20:58
    • Quote van 6 Jun 2019 om 20:36
      Nee dat zijn jullie pvv-tokkies.
    Vooral geen zorgen maken fin. dachten ze 20 jaar terug ook en nu zitten ze er mee in de maag. Of vind jij het normaal wat er in de EU gebeurt.
  • 6 Jun 2019 om 20:54
    • Quote van 6 Jun 2019 om 20:41
      Links bestaat niet meer jungs dat zijn allemaal Salonsocialisten helaas, ben radicaal op links afgeknapt. Mijn Pa en Opa waren CPN mensen, op 1 Mei wat de Internationale meegezongen door ze dat was toen echt links wat er was voor de arbeiders, maar nu zitten we met deze salonsocialisten en gdie groen links clan. Oprotten met die zooi.
    Ja als je op de propaganda van Baudet en Wilders afgaat wel ja. Links komt tegenwoordig nog als enigen op voor de zwaksten in de samenleving en voor een betere wereld
  • 6 Jun 2019 om 20:45
    • Quote van 6 Jun 2019 om 20:41
      Links bestaat niet meer jungs dat zijn allemaal Salonsocialisten helaas, ben radicaal op links afgeknapt. Mijn Pa en Opa waren CPN mensen, op 1 Mei wat de Internationale meegezongen door ze dat was toen echt links wat er was voor de arbeiders, maar nu zitten we met deze salonsocialisten en gdie groen links clan. Oprotten met die zooi.
    wel Yasser Nafl (jesse klaver) de nieuwe linkse dictator..
  • 6 Jun 2019 om 20:41
    Links bestaat niet meer jungs dat zijn allemaal Salonsocialisten helaas, ben radicaal op links afgeknapt. Mijn Pa en Opa waren CPN mensen, op 1 Mei wat de Internationale meegezongen door ze dat was toen echt links wat er was voor de arbeiders, maar nu zitten we met deze salonsocialisten en gdie groen links clan. Oprotten met die zooi.
  • 6 Jun 2019 om 20:38
    We kunnen misschien wat geld bijtellen. Arsenal is dichtbij om joachim andersen aan te trekken.
  • 6 Jun 2019 om 20:36
    • Quote van 6 Jun 2019 om 20:28
      Links dat zijn de grootste ratten en tuig.
    Nee dat zijn jullie pvv-tokkies.
  • 6 Jun 2019 om 20:36
    • Quote van 6 Jun 2019 om 20:35
      Ja want je zorgen maken over de gezondheid van jezelf, je kinderen en de planeet is natuurlijk maar onzin.... Echt steek er nog maar lekker 1 op in je dieselbak!
    Jij laat dus ook nooit een scheet?
  • 6 Jun 2019 om 20:35
    • Quote van 6 Jun 2019 om 20:25
      Haha ik neig wel erg naar de rechtste kant ja maar ik doelde meer op de reactie van Dommel, dat hij liever ook geen auto's om zich heen heeft. Heb een beetje moeite met extreem linkse boomknuffelaars. Sorry dat is mijn probleem. ;-)
    Ja want je zorgen maken over de gezondheid van jezelf, je kinderen en de planeet is natuurlijk maar onzin.... Echt steek er nog maar lekker 1 op in je dieselbak!
  • 6 Jun 2019 om 20:32
    • Quote van 6 Jun 2019 om 19:31
      Jij weet het verschil niet eens tussen Vakp en de Ultras dus terug in de hoek jij.
    Je kan ook inhoudelijk proberen te reageren.
  • 6 Jun 2019 om 20:31
    • Quote van 6 Jun 2019 om 19:39
      'rekening houden met elkaar' dat doen rokers veel te weinig. Als ik op een regenachtige dag in het bushokje sta en er steekt zo'n gek naast me een sigaret op en ik zeg 'ga jij eens lekker ergens anders staan met die kankerverwekkende troep van je' krijg ik een grote bek terug.
    Zou het ook aan de manier van vragen kunnen liggen? Als iemand jou vraagt of hij mag roken, geef je hem dan ook een "grote bek"? of vind je het wel goed?
  • 6 Jun 2019 om 20:28
    • Quote van 6 Jun 2019 om 20:25
      Haha ik neig wel erg naar de rechtste kant ja maar ik doelde meer op de reactie van Dommel, dat hij liever ook geen auto's om zich heen heeft. Heb een beetje moeite met extreem linkse boomknuffelaars. Sorry dat is mijn probleem. ;-)
    Links dat zijn de grootste ratten en tuig.
  • 6 Jun 2019 om 20:25
    • Quote van 6 Jun 2019 om 20:18
      Ik snap dit niet helemaal, er zullen ook wel PVV'ers, VVD'ers zijn die het roken willen verbieden, of Groen Links rokende stemmers. Niet alles met een andere mening dan jij is links (tenzij je ultra rechts bent, dan is natuurlijk iedereen links voor je, of ze het nu eens zijn met je of niet :))
    Haha ik neig wel erg naar de rechtste kant ja maar ik doelde meer op de reactie van Dommel, dat hij liever ook geen auto's om zich heen heeft. Heb een beetje moeite met extreem linkse boomknuffelaars. Sorry dat is mijn probleem. ;-)
  • 6 Jun 2019 om 20:24
    • Quote van 6 Jun 2019 om 19:58
      En door al die linkse vertrutteling gaat ons land naar de kloten! Groen-links neem ik aan? Ben zelf een anti-roker maar om roken in de open luch te gaan verbieden gaat mij wel ver. Net zo belachelijk als het plan om een rookverbod op het strand toe te passen.
    Altijd maar die politiek en links rechts. Hoe zwart wit zijn sommige mensen? Femke Halsema behoort bij 2 categorieën tot de grootsten: 1) de grootste Groen Linksers en 2) de grootste rokers.
  • 6 Jun 2019 om 20:20
    • Quote van 6 Jun 2019 om 20:17
      Volgens mij sla je een beetje door. Verbieden en verbieden maar, omdat een bepaalde groep het er niet mee eens is. Laat iedereen dat lekker zelf bepalen. Ziekenhuizen, een restaurant, scholen etc, helemaal goed, rookvrij. Maar openbare ruimtes in de buitenlucht geen enkel probleem.
    Ik denk dat met een betere afzuiginstallatie die lucht onder de kappen zo weg is. Moet toch simpel op te lossen zijn denk je..... maar nee, we gaan het meteen weer verbieden. Lekker makkelijk (En goedkoper)
  • 6 Jun 2019 om 20:18
    • Quote van 6 Jun 2019 om 19:58
      En door al die linkse vertrutteling gaat ons land naar de kloten! Groen-links neem ik aan? Ben zelf een anti-roker maar om roken in de open luch te gaan verbieden gaat mij wel ver. Net zo belachelijk als het plan om een rookverbod op het strand toe te passen.
    Ik snap dit niet helemaal, er zullen ook wel PVV'ers, VVD'ers zijn die het roken willen verbieden, of Groen Links rokende stemmers. Niet alles met een andere mening dan jij is links (tenzij je ultra rechts bent, dan is natuurlijk iedereen links voor je, of ze het nu eens zijn met je of niet :))
  • 6 Jun 2019 om 20:17
    • Quote van 6 Jun 2019 om 19:41
      Ik heb liever ook geen auto's om me heen maar het verbieden van auto's gaat wat lastiger. Wat mij betreft mag de politie tabak dezelfde behandeling als bijvoorbeeld cocaïne geven!
    Volgens mij sla je een beetje door. Verbieden en verbieden maar, omdat een bepaalde groep het er niet mee eens is. Laat iedereen dat lekker zelf bepalen. Ziekenhuizen, een restaurant, scholen etc, helemaal goed, rookvrij. Maar openbare ruimtes in de buitenlucht geen enkel probleem.
  • 6 Jun 2019 om 20:14
    Ik vind het prima zolang je een ander er niet lastig mee valt. Rokers hebben vaak niet door hoe erg de overlast is die ze veroorzaken omdat je, als je rookt, niet meer goed kan ruiken. Anders hou je gewoon een enquête, of reserveer je roken/niet-roken vakken zodat de ene groep de andere niet lastig valt. Is toch makkelijk samen op te lossen ipv meteen een algeheel verbod....
  • 6 Jun 2019 om 19:58
    • Quote van 6 Jun 2019 om 19:41
      Ik heb liever ook geen auto's om me heen maar het verbieden van auto's gaat wat lastiger. Wat mij betreft mag de politie tabak dezelfde behandeling als bijvoorbeeld cocaïne geven!
    En door al die linkse vertrutteling gaat ons land naar de kloten! Groen-links neem ik aan? Ben zelf een anti-roker maar om roken in de open luch te gaan verbieden gaat mij wel ver. Net zo belachelijk als het plan om een rookverbod op het strand toe te passen.
  • 6 Jun 2019 om 19:45
    • Quote van 6 Jun 2019 om 19:34
      Gewoon een rookpaal gappen van het station en meenemen :)
    Ja mot ik toch nog een keer langs station haha wat mot dat mot.:-):-)
  • 6 Jun 2019 om 19:44
    • Quote van 6 Jun 2019 om 19:41
      Ik heb liever ook geen auto's om me heen maar het verbieden van auto's gaat wat lastiger. Wat mij betreft mag de politie tabak dezelfde behandeling als bijvoorbeeld cocaïne geven!
    Jij spoort niet man, drink je koffie? Drink je alcohol? Nee denk het niet, volgens mij drink ie brandnetel thee, wat een dom iets lul je weer!
  • 6 Jun 2019 om 19:42
    • Quote van 6 Jun 2019 om 19:39
      'rekening houden met elkaar' dat doen rokers veel te weinig. Als ik op een regenachtige dag in het bushokje sta en er steekt zo'n gek naast me een sigaret op en ik zeg 'ga jij eens lekker ergens anders staan met die kankerverwekkende troep van je' krijg ik een grote bek terug.
    Dat had je mij ook niet hoeven zeggen, dan had ik je gevraagd of je de goedweis kapot hebt. En als je dan nog verder zeikt had ik je buiten het bushokje gezet. En als je dan de Stadswachten of politie had gebeld had ik met de bek om de uitlaat van de dieselbus geknoopt. Sta nog altijd in de open lucht !!!
  • 6 Jun 2019 om 19:41
    • Quote van 6 Jun 2019 om 19:00
      Dan moet je in een bubbel thuis gaan zitten, wat te denken van uitlaatgassen? En alsof er int stadion veel gerookt wordt, waar ik zit, niemand.
    Ik heb liever ook geen auto's om me heen maar het verbieden van auto's gaat wat lastiger. Wat mij betreft mag de politie tabak dezelfde behandeling als bijvoorbeeld cocaïne geven!
  • 6 Jun 2019 om 19:39
    • Quote van 6 Jun 2019 om 19:09
      Als je alles wat niet gezond is, wilt uitsluiten, mag je je bed niet meer uit.... In elk geval niet meer auto lmeer rijden, geen vlees, geen alcohol, geen "vette hap", geen onnatuurlijke stoffen in het eten of omgeving, geen pyro of andere sfeeracties, dan bepaalt de overheid tenminste wel of en hoe je mag leven..... Als mensen gewoon rekening met elkaar houden, zou het voldoende moeten zijn, toch? Zou de laatste stap wedstrijden zonder publiek worden?
    'rekening houden met elkaar' dat doen rokers veel te weinig. Als ik op een regenachtige dag in het bushokje sta en er steekt zo'n gek naast me een sigaret op en ik zeg 'ga jij eens lekker ergens anders staan met die kankerverwekkende troep van je' krijg ik een grote bek terug.
  • 6 Jun 2019 om 19:35
    • Quote van 6 Jun 2019 om 19:32
      Ik rook behoorlijk, en vind dit betutteling ten top. En dat je niet eens meer shaggie op kunt steken tijdens een zenuwen wedstrijd das zwaar kut.
    Dat kan wel, als je lekker thuis op de bank in je eigen schijtlucht zit.
  • 6 Jun 2019 om 19:34
    • Quote van 6 Jun 2019 om 19:32
      Ik rook behoorlijk, en vind dit betutteling ten top. En dat je niet eens meer shaggie op kunt steken tijdens een zenuwen wedstrijd das zwaar kut.
    Gewoon een rookpaal gappen van het station en meenemen :)
  • 6 Jun 2019 om 19:32
    • Quote van 6 Jun 2019 om 17:07
      Dat is het verschil tussen die badjassen vereniging en ons. Zij tonen gelijk weer begrip ongelooflijk man wees blij dat pruimtabak uit de tijd is anders zat heel je nek vol. PS bericht van een niet roker.
    Ik rook behoorlijk, en vind dit betutteling ten top. En dat je niet eens meer shaggie op kunt steken tijdens een zenuwen wedstrijd das zwaar kut.
  • 6 Jun 2019 om 19:31
    • Quote van 6 Jun 2019 om 19:20
      Als iemand iets over vak p zegt is de wereld te klein... Als jij niet naar de vriendenkring wil maar wel naar p ga je lekker naar p maar laat de vriendenkring ook gewoon bestaan en accepteer dat ze een ander denkbeeld hebben. Dat is precies wat jullie van ons eissen.
    Jij weet het verschil niet eens tussen Vakp en de Ultras dus terug in de hoek jij.
  • 6 Jun 2019 om 19:29
    • Quote van 6 Jun 2019 om 17:24
      Roken is gewoon hartstikke ongezond. Ik ben van mening dat elke vorm van roken in het bijzijn van anderen ontmoedigd moet worden want ik hoef niet in die kankerrook te zitten!
    Loop een kwartiertje op straat heb je gelijk dosis voor de hele week.
  • 6 Jun 2019 om 19:20
    • Quote van 6 Jun 2019 om 17:07
      Dat is het verschil tussen die badjassen vereniging en ons. Zij tonen gelijk weer begrip ongelooflijk man wees blij dat pruimtabak uit de tijd is anders zat heel je nek vol. PS bericht van een niet roker.
    Als iemand iets over vak p zegt is de wereld te klein... Als jij niet naar de vriendenkring wil maar wel naar p ga je lekker naar p maar laat de vriendenkring ook gewoon bestaan en accepteer dat ze een ander denkbeeld hebben. Dat is precies wat jullie van ons eissen.
  • 6 Jun 2019 om 19:15
    • Quote van 6 Jun 2019 om 19:09
      Als je alles wat niet gezond is, wilt uitsluiten, mag je je bed niet meer uit.... In elk geval niet meer auto lmeer rijden, geen vlees, geen alcohol, geen "vette hap", geen onnatuurlijke stoffen in het eten of omgeving, geen pyro of andere sfeeracties, dan bepaalt de overheid tenminste wel of en hoe je mag leven..... Als mensen gewoon rekening met elkaar houden, zou het voldoende moeten zijn, toch? Zou de laatste stap wedstrijden zonder publiek worden?
    meesten gaan dood in bed..
  • 6 Jun 2019 om 19:09
    • Quote van 6 Jun 2019 om 17:24
      Roken is gewoon hartstikke ongezond. Ik ben van mening dat elke vorm van roken in het bijzijn van anderen ontmoedigd moet worden want ik hoef niet in die kankerrook te zitten!
    Als je alles wat niet gezond is, wilt uitsluiten, mag je je bed niet meer uit.... In elk geval niet meer auto lmeer rijden, geen vlees, geen alcohol, geen "vette hap", geen onnatuurlijke stoffen in het eten of omgeving, geen pyro of andere sfeeracties, dan bepaalt de overheid tenminste wel of en hoe je mag leven..... Als mensen gewoon rekening met elkaar houden, zou het voldoende moeten zijn, toch? Zou de laatste stap wedstrijden zonder publiek worden?
  • 6 Jun 2019 om 19:04
    • Quote van 6 Jun 2019 om 18:49
      Gewoon negeren, of een rookpaal bij de trap zetten. Het is buitenlucht.
    mijn vrouw zal mij vragen er wat aan te doen als ze in de rij voor ons roken...kan leuk worden ..
  • 6 Jun 2019 om 19:00
    • Quote van 6 Jun 2019 om 17:24
      Roken is gewoon hartstikke ongezond. Ik ben van mening dat elke vorm van roken in het bijzijn van anderen ontmoedigd moet worden want ik hoef niet in die kankerrook te zitten!
    Dan moet je in een bubbel thuis gaan zitten, wat te denken van uitlaatgassen? En alsof er int stadion veel gerookt wordt, waar ik zit, niemand.
  • 6 Jun 2019 om 18:54
    • Quote van 6 Jun 2019 om 17:39
      Kan het mis hebben maar volgens mij zijn Ajax en fietstas verplicht een rookverbod te hebben volgens de wet omdat het dak dicht kan.
    Technisch gezien mogen de spelers van Ajax roken en de supporters niet.

    Grapje?

    Nee. Nederland.
  • 6 Jun 2019 om 18:49
    Gewoon negeren, of een rookpaal bij de trap zetten. Het is buitenlucht.
  • 6 Jun 2019 om 17:39
    Kan het mis hebben maar volgens mij zijn Ajax en fietstas verplicht een rookverbod te hebben volgens de wet omdat het dak dicht kan.
  • 6 Jun 2019 om 17:26
    • Quote van 6 Jun 2019 om 17:07
      Ontmoetingsbeleid??? Pfff, even scherp zijn redactie!
    Elke twee weken 30.000 man. Als dat geen ontmoetingsbeleid is weet ik het niet meer.
  • 6 Jun 2019 om 17:24
    • Quote van 6 Jun 2019 om 16:01
      Hoe heel Nederlandt denkt?Je bedoeld de eenzijdige propaganda van de antirook maffia?Getekend een niet roker.
    Roken is gewoon hartstikke ongezond. Ik ben van mening dat elke vorm van roken in het bijzijn van anderen ontmoedigd moet worden want ik hoef niet in die kankerrook te zitten!
  • 6 Jun 2019 om 17:07
    Ontmoetingsbeleid??? Pfff, even scherp zijn redactie!
  • 6 Jun 2019 om 17:07
    Dat is het verschil tussen die badjassen vereniging en ons. Zij tonen gelijk weer begrip ongelooflijk man wees blij dat pruimtabak uit de tijd is anders zat heel je nek vol. PS bericht van een niet roker.
  • 6 Jun 2019 om 16:18
    Ik ken er wel een die ze niet gaan zeggen peuk(joint)uit anders stadion uit.:-)
  • 6 Jun 2019 om 16:03
    Nieuwe speler. Middenvelder van Luik
  • 6 Jun 2019 om 16:01
    Hoe heel Nederlandt denkt?Je bedoeld de eenzijdige propaganda van de antirook maffia?Getekend een niet roker.