Van Leeuwen vol lof: ''We zien in hem toekomstig kapitaal''

( 29 reacties)
Van Leeuwen vol lof: ''We zien in hem toekomstig kapitaal''

FC Twente heeft zich vandaag weten te versterken met Lindon Selahi. Technisch directeur Ted van Leeuwen is vol lof over de talentvolle middenvelder, die vanwege een aflopend contract transfervrij kon vertrekken bij Standard Luik. 

“Terwijl we een andere speler volgden, kruiste opeens Lindon Selahi ons pad", legt hij uit. "Een technisch zeer vaardige verdedigende middenvelder van 20 jaar, met een sterke drive. Het leek ons een speler voor de toekomst. Hij moet nog wat stappen maken, maar heeft alles in zich een groeibriljant te worden."

"Voor zulke talentrijke jongens is het belangrijk spelers als Brama en Verhaegh in de kleedkamer te hebben. Lindon was een beetje tussen wal en schip geraakt in Luik. Dat spelers uit deze categorie in Nederland soms goed kunnen gedijen, hebben Dries Mertens en Nacer Chadli wel aangetoond."

"Dat zijn echter aanvallers, Lindon is een middenvelder", beseft de bestuurder. "Een goed opgeleide, natuurlijk getalenteerde en intelligente speler die het spel goed leest en een zuivere pass in de benen heeft. We zien in hem toekomstig kapitaal voor FC Twente", besluit Van Leeuwen. 

Foto via: Orange-pictures

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Jun 2019 om 00:24
    • Quote van 6 Jun 2019 om 23:07
      wie was die ander dan waarvoor ze kwamen kijken..
    Die speler heeft Preud'homme nu aangetrokken!
  • 6 Jun 2019 om 23:16
    • Quote van 6 Jun 2019 om 23:12
      wie het weet mag het zeggen
    Zal in eerste instantie veel in Jong meespelen denk ik, om van daaruit te acclimatiseren en zijn kunsten te kunnen vertonen. Tijdens wedstrijden in de Veste als reserve op de bank bij de selectie zodat hij kan wennen aan de druk die er op wedstrijden van de selectie staat.
  • 6 Jun 2019 om 23:12
    • Quote van 6 Jun 2019 om 23:09
      Weet ik niet Meelzak.

      Weet wel dat er 2 gesprekken gepland staan voor volgende week. Om wie het gaat, dat weet ik niet.
    wie het weet mag het zeggen
  • 6 Jun 2019 om 23:09
    • Quote van 6 Jun 2019 om 23:07
      wie was die ander dan waarvoor ze kwamen kijken..
    Weet ik niet Meelzak.

    Weet wel dat er 2 gesprekken gepland staan voor volgende week. Om wie het gaat, dat weet ik niet.
  • 6 Jun 2019 om 23:07
    • Quote van 6 Jun 2019 om 23:04
      Ep zegt was tip van Preud......


      Ik geloof Ep.... wel.
    wie was die ander dan waarvoor ze kwamen kijken..
  • 6 Jun 2019 om 23:05
    • Quote van 6 Jun 2019 om 17:35
      Messi heeft geen tijd,, die is druk hier op het forum
    Hahahahahaha

    +1
  • 6 Jun 2019 om 23:04
    • Quote van 6 Jun 2019 om 17:10
      Kritiek? Ze scouten een speler, en iemand anders viel positief op bij een bezoek ergens.. zo lees ik het iig. Ik heb nog geen rede om te zaniken. 3 van de 13 zijn binnen =p
    Ep zegt was tip van Preud......


    Ik geloof Ep.... wel.
  • 6 Jun 2019 om 23:03
    • Quote van 6 Jun 2019 om 16:53
      En die laatste zin vind ook niet kunnen. We zien in hem toekomstig kapitaal. Dat komt namelijk vanzelf als iemand goed presteert en je als club hoog eindigt in een competitie. Ook niet echt stimulerend voor een speler als er alleen naar geld wordt gekeken. Tuurlijk hopen we allemaal op die tijden dat we voor 10/15 miljoen spelers kunnen verkopen. Maar zo ver zijn we nog lang niet. Dan moet je Europees voetbal spelen en bovenin de Eredivisie eindigen. Dan komen die bedragen weer dichtbij!
    FC Twente is een springplank voor spelers tussen 19 en 25 jaar. Altijd al zo geweest. Zij willen uiteindelijk hogerop, naar een club waar zij meer kunnen verdienen, en FC Twente wil er ook aan kunnen verdienen...mits een speler verkoopbaar is.


    Win-win situatie dus.....
  • 6 Jun 2019 om 23:00
    • Quote van 6 Jun 2019 om 16:45
      Kwam toevallig op ons pad :-) beleid !

      Verhaegh lijkt me wel een stabiele speler, mits fit.

      Er druppelen iig spelers binnen, dat is positief genoeg.
    Verhaegh is topfit BAM.


    Ras voetballer pur sang. Die leeft voor het spelletje. Het zegt wel iets dat hij voor het 'plan' van Tedjen kiest, en niet voor AZ of een andere club die hem ook in het vizier had.
  • 6 Jun 2019 om 18:40
    • Quote van 6 Jun 2019 om 17:01
      Aanvallende spelers wachten meestal tot laat in de transferperiode, omdat ze hopen op een club die 'hoger' speelt, en kiezen pas op het laatst eieren voor hun geld. Ted kan dat soort spelers dus pas later binnenhalen. (vergelijk vorig jaar: Aitor kwam pas op 31 juli, Zekhnini en Espinosa kwamen pas in de laatste dagen van augustus !)
    Hou eens op met janken over zaken die FCT niet exclusief treffen, maar minimaal 10 andere teams. Drogredenen en excuses om te relativeren. We zijn nu lekker op dreef. Paul is een toegevoegde waarde, die andere twee .... geen idee.

    Kijken waar Ted mee komt aankakken. Ober-inho heeft kleedkamermeerwaarde, kan heel goed thee serveren.
  • 6 Jun 2019 om 17:45
    • Quote van 6 Jun 2019 om 17:40
      Ik ken deze speler niet, dus kan niet over hem oordelen. Dus ga ik er maar van uit dat hij van toegevoegde waarde is. Maar waar verschilt het aankoopbeleid van Ted in met het aankoopbeleid van JvH? Hem werd verweten dat hij voor kwantiteit ging i.p.v. kwaliteit. Doet TvL nu niet hetzelfde?
    Kijk even naar de looptijden van de contracten . 2 spelers gekocht ipv gratis , horen in de KKD thuis . Spelers halen met karakter waar je een team van kan maken .
  • 6 Jun 2019 om 17:40
    • Quote van 6 Jun 2019 om 17:14
      Nou dat is toch prima, kerel ik ben blij hoe Ted nu bezig is, en super van Preudhomme ons te tippen. Ik heb er echt vertrouwen in.
    Ik ken deze speler niet, dus kan niet over hem oordelen. Dus ga ik er maar van uit dat hij van toegevoegde waarde is. Maar waar verschilt het aankoopbeleid van Ted in met het aankoopbeleid van JvH? Hem werd verweten dat hij voor kwantiteit ging i.p.v. kwaliteit. Doet TvL nu niet hetzelfde?
  • 6 Jun 2019 om 17:35
    • Quote van 6 Jun 2019 om 17:19
      Bij iedere beschrijving van Ted denk ik dat de nieuwe Messi komt binnenwandelen
    Messi heeft geen tijd,, die is druk hier op het forum
  • 6 Jun 2019 om 17:19
    Bij iedere beschrijving van Ted denk ik dat de nieuwe Messi komt binnenwandelen
  • 6 Jun 2019 om 17:14
    • Quote van 6 Jun 2019 om 16:46
      Tip van Preudhomme,trainer van Luik,kww.
    Nou dat is toch prima, kerel ik ben blij hoe Ted nu bezig is, en super van Preudhomme ons te tippen. Ik heb er echt vertrouwen in.
  • 6 Jun 2019 om 17:11
    • Quote van 6 Jun 2019 om 17:01
      Aanvallende spelers wachten meestal tot laat in de transferperiode, omdat ze hopen op een club die 'hoger' speelt, en kiezen pas op het laatst eieren voor hun geld. Ted kan dat soort spelers dus pas later binnenhalen. (vergelijk vorig jaar: Aitor kwam pas op 31 juli, Zekhnini en Espinosa kwamen pas in de laatste dagen van augustus !)
    Ja denk ik ook. Dus ff achwachten
  • 6 Jun 2019 om 17:10
    • Quote van 6 Jun 2019 om 16:45
      Kwam toevallig op ons pad :-) beleid !

      Verhaegh lijkt me wel een stabiele speler, mits fit.

      Er druppelen iig spelers binnen, dat is positief genoeg.
    Kritiek? Ze scouten een speler, en iemand anders viel positief op bij een bezoek ergens.. zo lees ik het iig. Ik heb nog geen rede om te zaniken. 3 van de 13 zijn binnen =p
  • 6 Jun 2019 om 17:01
    • Quote van 6 Jun 2019 om 16:46
      Eens, ik zie veel cm en dm spelers voorbij komen. Een echte scorende en doelgerichte nummer 10 zou wel lekker zijn. We hebben alleen vuckic. ( ik zie espinoza ook echt als een cm omdat hij niet doelgericht is) Deze jongen is gehaald voor de bank. Dat lees je tussen de regels door. Een buitenkansje die nog stappen moet maken zegt Ted.
    Aanvallende spelers wachten meestal tot laat in de transferperiode, omdat ze hopen op een club die 'hoger' speelt, en kiezen pas op het laatst eieren voor hun geld. Ted kan dat soort spelers dus pas later binnenhalen. (vergelijk vorig jaar: Aitor kwam pas op 31 juli, Zekhnini en Espinosa kwamen pas in de laatste dagen van augustus !)
  • 6 Jun 2019 om 16:59
    • Quote van 6 Jun 2019 om 16:53
      En die laatste zin vind ook niet kunnen. We zien in hem toekomstig kapitaal. Dat komt namelijk vanzelf als iemand goed presteert en je als club hoog eindigt in een competitie. Ook niet echt stimulerend voor een speler als er alleen naar geld wordt gekeken. Tuurlijk hopen we allemaal op die tijden dat we voor 10/15 miljoen spelers kunnen verkopen. Maar zo ver zijn we nog lang niet. Dan moet je Europees voetbal spelen en bovenin de Eredivisie eindigen. Dan komen die bedragen weer dichtbij!
    Ik snap wel wat je bedoeld, maar volgens mij hoef je een prof voetballer niet uit te leggen dat het ook gewoon om de pegels gaat.
  • 6 Jun 2019 om 16:53
    • Quote van 6 Jun 2019 om 16:45
      Kwam toevallig op ons pad :-) beleid !

      Verhaegh lijkt me wel een stabiele speler, mits fit.

      Er druppelen iig spelers binnen, dat is positief genoeg.
    En die laatste zin vind ook niet kunnen. We zien in hem toekomstig kapitaal. Dat komt namelijk vanzelf als iemand goed presteert en je als club hoog eindigt in een competitie. Ook niet echt stimulerend voor een speler als er alleen naar geld wordt gekeken. Tuurlijk hopen we allemaal op die tijden dat we voor 10/15 miljoen spelers kunnen verkopen. Maar zo ver zijn we nog lang niet. Dan moet je Europees voetbal spelen en bovenin de Eredivisie eindigen. Dan komen die bedragen weer dichtbij!
  • 6 Jun 2019 om 16:48
    • Quote van 6 Jun 2019 om 16:46
      Eens, ik zie veel cm en dm spelers voorbij komen. Een echte scorende en doelgerichte nummer 10 zou wel lekker zijn. We hebben alleen vuckic. ( ik zie espinoza ook echt als een cm omdat hij niet doelgericht is) Deze jongen is gehaald voor de bank. Dat lees je tussen de regels door. Een buitenkansje die nog stappen moet maken zegt Ted.
    Tjaron Chery ???
  • 6 Jun 2019 om 16:46
    • Quote van 6 Jun 2019 om 16:30
      Ted kan niieuwe spelers altijd zo mooi beschrijven. Ik hoop dat die nieuwe jongen hier tot bloei komt en dat we in de toekomst geld met hem kunnen verdienen. Ted is goed bezig, ervaring en jong talent gehaald. Ben benieuwd naar de aanvallende versterkingen.
    Eens, ik zie veel cm en dm spelers voorbij komen. Een echte scorende en doelgerichte nummer 10 zou wel lekker zijn. We hebben alleen vuckic. ( ik zie espinoza ook echt als een cm omdat hij niet doelgericht is) Deze jongen is gehaald voor de bank. Dat lees je tussen de regels door. Een buitenkansje die nog stappen moet maken zegt Ted.
  • 6 Jun 2019 om 16:46
    • Quote van 6 Jun 2019 om 16:44
      De volgende die komt is Sterling ok? Dat zijn namen die jou aanspreken en dan ben je happy. Man kijk wat hij doet zonder een cent uit te geven.
    Tip van Preudhomme,trainer van Luik,kww.
  • 6 Jun 2019 om 16:45
    • Quote van 6 Jun 2019 om 16:17
      Er lijkt deze zomer zelfs nog een idee achter de aankopen te zitten. Geeft vertrouwen!
    Kwam toevallig op ons pad :-) beleid !

    Verhaegh lijkt me wel een stabiele speler, mits fit.

    Er druppelen iig spelers binnen, dat is positief genoeg.
  • 6 Jun 2019 om 16:44
    • Quote van 6 Jun 2019 om 16:37
      Het lijkt wel of een mega topper hebben binnengehaald.....twijfel erg als die op deze manier wordt gepresenteerd.
    De volgende die komt is Sterling ok? Dat zijn namen die jou aanspreken en dan ben je happy. Man kijk wat hij doet zonder een cent uit te geven.
  • 6 Jun 2019 om 16:37
    Het lijkt wel of een mega topper hebben binnengehaald.....twijfel erg als die op deze manier wordt gepresenteerd.
  • 6 Jun 2019 om 16:30
    Ted kan niieuwe spelers altijd zo mooi beschrijven. Ik hoop dat die nieuwe jongen hier tot bloei komt en dat we in de toekomst geld met hem kunnen verdienen. Ted is goed bezig, ervaring en jong talent gehaald. Ben benieuwd naar de aanvallende versterkingen.
  • 6 Jun 2019 om 16:25
    Weer een verrassing ! Ga zo door Ted , het begin is er …. nu nog verder met opruimen ,vergeet vooral Holscher niet te verkopen dan wel te verhuren /ook Van der Heyden / lely / Oosterwijk/Brondeel .Is Mitchel te Vrede niks voor ons ? mag weg bij Nac .
  • 6 Jun 2019 om 16:17
    Er lijkt deze zomer zelfs nog een idee achter de aankopen te zitten. Geeft vertrouwen!