''Het is een droomopdracht, ik ben Enschedese en FC Twente-fan''

( 23 reacties)
''Het is een droomopdracht, ik ben Enschedese en FC Twente-fan''

De cabaretiers André Manuel, Thijs Kemperink en Laurens ten Den hebben besloten om een groot doek van 6 x 2 meter te maken om de supporters van FC Twente te eren. Kunstenaar Sonna Krom is door het trio uitgekozen om de 'vervanger' van het standbeeld te maken. 

"Het is een droomopdracht", vertelt ze op de website van RTV Oost. "Ik ben Enschedese en fan van FC Twente. De heroïek spat er vanaf en dat komt ook in het schilderij. Vallen en opstaan, doorgaan ondanks alles. Rood wordt natuurlijk de belangrijkste kleur in het schilderij", verklapt Krom. 

"En verder moet je denken aan een soort schutters-stuk", vervolgt ze. "Klassieke opzet met een modern onderwerp. Hoewel, dit soort heroïek is natuurlijk van alle tijden. Vallen en opstaan, verraad en trouw. Onvoorwaardelijke steun. Prachtig", besluit Krom enthousiast. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 8 Jun 2019 om 13:40
    • Quote van 8 Jun 2019 om 10:22
      Die gast staat ook overal met de kop vooran. Als hij echt op die poster komt, zegt dat wel genoeg over hem.
    Hij is er voor instaat.
  • 8 Jun 2019 om 10:22
    • Quote van 8 Jun 2019 om 09:39
      Ex vriendinnetje van Willy Berends en ook zijn idee. Wilde hij jaren geleden al. Nu laat hij het door een ander brengen zodat hij ook vereeuwigd kan worden die narcist. Je kunt het natuurlijk niet zelf brengen en ook op het doek verschijnen. Bah
    Die gast staat ook overal met de kop vooran. Als hij echt op die poster komt, zegt dat wel genoeg over hem.
  • 8 Jun 2019 om 10:09
    Ikzeg. Ik wens haar heel veel succes met deze geweldige op dracht. Ikzeg. Super voor ons support en dit voor ons club liefde.
  • 8 Jun 2019 om 09:39
    Ex vriendinnetje van Willy Berends en ook zijn idee. Wilde hij jaren geleden al. Nu laat hij het door een ander brengen zodat hij ook vereeuwigd kan worden die narcist. Je kunt het natuurlijk niet zelf brengen en ook op het doek verschijnen. Bah
  • 7 Jun 2019 om 22:11
    • Quote van 7 Jun 2019 om 21:40
      Ik wil eigenlijk nog wel een paar artikelen over vrouwen"voetbal'.
    Dat ook ja! Echt belachelijk! Laatste tijd alleen maar nieuws over nieuwe aankopen en dat soort bullshit!
  • 7 Jun 2019 om 21:40
    • Quote van 7 Jun 2019 om 21:15
      Belachelijk dit! Al een aantal dagen geen artikel meer over Maher!
    Ik wil eigenlijk nog wel een paar artikelen over vrouwen"voetbal'.
  • 7 Jun 2019 om 21:39
    • Quote van 7 Jun 2019 om 21:15
      Belachelijk dit! Al een aantal dagen geen artikel meer over Maher!
    Gelukkig hebben we het weerbericht nog.
  • 7 Jun 2019 om 21:15
    Belachelijk dit! Al een aantal dagen geen artikel meer over Maher!
  • 7 Jun 2019 om 20:51
    • Quote van 7 Jun 2019 om 17:05
      Haha. Ze was een beetje punk, samen met haar vriendin. Mooie tijd, vreselijk gelachen.
    Blijft ook lekkere muziek, Cure, Sex Pistols, Madness etc
  • 7 Jun 2019 om 19:59
    • Quote van 7 Jun 2019 om 15:47
      Dit kon weleens een sterk onderwerp worden ,kan er wel naar uit kijken .wij kijken toch ook altijd naar de geweldige doeken die vak p voor de dag tovert denk dat dit ook precies in het straatje past zie er naar uit
    Ik kijk hier ook wel naar uit eigenlijk. Ze heeft mooi werk en schuwt het ook niet om soms wat controversieel te zijn. Ik zie al een soort Nachtwacht voor me, haha.
  • 7 Jun 2019 om 17:05
    • Quote van 7 Jun 2019 om 16:02
      Nu ist niet meer wat (google), maar lijkt me vroeger wel zon lekker alto te zijn geweest.
    Haha. Ze was een beetje punk, samen met haar vriendin. Mooie tijd, vreselijk gelachen.
  • 7 Jun 2019 om 17:02
    • Quote van 7 Jun 2019 om 16:58
      Ach na een paar beugeltjes ik ook was haha
    Whaha of nie dan, dat zouk niet laten lopen ook zonder paar beugels:-):-);-)
  • 7 Jun 2019 om 16:58
    • Quote van 7 Jun 2019 om 16:30
      Ha keerl noe ben ik 50+ maar ik wel er wal een maol krom met liggen heur
    Ach na een paar beugeltjes ik ook was haha
  • 7 Jun 2019 om 16:47
    • Quote van 7 Jun 2019 om 15:17
      Wordt moe van deze onzin.
    Ja en anders ik wel haha
  • 7 Jun 2019 om 16:30
    • Quote van 7 Jun 2019 om 16:02
      Nu ist niet meer wat (google), maar lijkt me vroeger wel zon lekker alto te zijn geweest.
    Ha keerl noe ben ik 50+ maar ik wel er wal een maol krom met liggen heur
  • 7 Jun 2019 om 16:20
    Helmerzijde Oost. Rijp voor opname die drie.
  • 7 Jun 2019 om 16:02
    • Quote van 7 Jun 2019 om 15:50
      Laat ik t onderwerp wat interessanter maken dan: ik zat vroeger achter haar op school, mooie meid ;)
    Nu ist niet meer wat (google), maar lijkt me vroeger wel zon lekker alto te zijn geweest.
  • 7 Jun 2019 om 15:54
    De groep die het leuk vond om de grote degradatie show te maken. Oprotten met die gasten
  • 7 Jun 2019 om 15:50
    Laat ik t onderwerp wat interessanter maken dan: ik zat vroeger achter haar op school, mooie meid ;)
  • 7 Jun 2019 om 15:47
    Dit kon weleens een sterk onderwerp worden ,kan er wel naar uit kijken .wij kijken toch ook altijd naar de geweldige doeken die vak p voor de dag tovert denk dat dit ook precies in het straatje past zie er naar uit
  • 7 Jun 2019 om 15:45
    Hoe wordt het weer de komende dagen?
  • 7 Jun 2019 om 15:33
    • Quote van 7 Jun 2019 om 15:17
      Wordt moe van deze onzin.
    Eens.
  • 7 Jun 2019 om 15:17
    Wordt moe van deze onzin.