'Andersen lijkt onderweg naar Premier League topclub'

( 57 reacties)
'Andersen lijkt onderweg naar Premier League topclub'

Joachim Andersen lijkt aan het randje van een absolute toptransfer te staan. Een paar jaar geleden nog speelde Andersen in het shirt van FC Twente en nu lijkt het Engelse Arsenal de speler van Sampdoria over te willen nemen.

Gedurende zijn periode in Italië maakte Andersen veel indruk bij Sampdoria. Al snel werd hij een graag geziene basisspeler en ook al eerder kon de Deen rekenen op de interesse van diverse topclubs. Momenteel lijkt Arsenal dus het meest concreet te zijn en wordt al gesproken van een deal. De afronding hiervan zou slechts een kwestie van tijd zijn.  

Samen met Dennis Praet, ook in de belangstelling van Arsenal, zou Andersen naar Londen moeten verkassen. Aanvankelijk wilde Arsenal 42 miljoen voor het duo betalen, maar dat bod is inmiddels opgekrikt naar 50 miljoen euro. Volgens het Italiaanse La Gazzetta dello Sport zou de Premier League-club nu op het punt staan om de dubbele transfer af te sluiten.

Bij FC Twente kwam de Deen kwam in totaal tot 50 wedstrijden voor het eerste van FC Twente voordat hij verkaste naar Italië. FC Twente heeft, bij een overstap van Andersen, recht op een opleidingsvergoeding. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Jun 2019 om 13:05
    Zie hem graag bij Tottenham komen, dat is pas een echte top club!
  • 10 Jun 2019 om 16:37
    • Quote van 10 Jun 2019 om 15:04
      Aankomende vrijdag wordt het conceptspeelprogramma 2019/20 bekend gemaakt.
    Thanks
  • 10 Jun 2019 om 16:24
    • Quote van 10 Jun 2019 om 15:54
      Kutclub
    Ook haha
  • 10 Jun 2019 om 15:54
    • Quote van 10 Jun 2019 om 15:35
      Yep dat is een topclub PUNT.
    Kutclub
  • 10 Jun 2019 om 15:35
    • Quote van 10 Jun 2019 om 15:11
      Arsenal een topclub???
    Yep dat is een topclub PUNT.
  • 10 Jun 2019 om 15:22
    • Quote van 10 Jun 2019 om 15:11
      Arsenal een topclub???
    Laten we hier inderdaad alsjeblieft de eeuwige discussie starten wat een club wel of geen topclub maakt. Top idee.
  • 10 Jun 2019 om 15:11
    Arsenal een topclub???
  • 10 Jun 2019 om 15:04
    • Quote van 10 Jun 2019 om 09:38
      Weet iemand wanneer het speelschema van volgend seizoen bekend gemaakt wordt?
    Aankomende vrijdag wordt het conceptspeelprogramma 2019/20 bekend gemaakt.
  • 10 Jun 2019 om 09:48
    • Quote van 10 Jun 2019 om 09:38
      Weet iemand wanneer het speelschema van volgend seizoen bekend gemaakt wordt?
    Net op Tubantia,Casper Staring contract bij ons,kon ook naar Heracles,en dat Marsman blijft,dat had ik al gemeld,dus weer goed nieuws.
  • 10 Jun 2019 om 09:38
    Weet iemand wanneer het speelschema van volgend seizoen bekend gemaakt wordt?
  • 10 Jun 2019 om 08:51
    • Quote van 10 Jun 2019 om 08:48
      Hoe dan ook, onze kaalhoofdige vriend heeft hier een paar enorme kansen laten liggen ondanks datAndersen wellicht verkocht moest worden.
    wil nog wel weten wie er toendertijd hem ontdekt heeft en er voor gezorgd heeft dat hij bij ons ging spelen..
  • 10 Jun 2019 om 08:48
    • Quote van 10 Jun 2019 om 08:33
      Uit oude berichtgeving lees ik in elk geval 2.0 of 2.5%. Maal 30 miljoen als voorbeeld in de rekensom levert het 6 tot 7,5 ton op. Ex. eventuele bonussen mochten die bedongen zijn.
    Hoe dan ook, onze kaalhoofdige vriend heeft hier een paar enorme kansen laten liggen ondanks datAndersen wellicht verkocht moest worden.
  • 10 Jun 2019 om 08:36
    • Quote van 10 Jun 2019 om 08:33
      Uit oude berichtgeving lees ik in elk geval 2.0 of 2.5%. Maal 30 miljoen als voorbeeld in de rekensom levert het 6 tot 7,5 ton op. Ex. eventuele bonussen mochten die bedongen zijn.
    25 aug 2017 voetbalzone: exclusief “enkele variabele bonussen”. Dus wellicht komen we boven de miljoen uit.
  • 10 Jun 2019 om 08:33
    Uit oude berichtgeving lees ik in elk geval 2.0 of 2.5%. Maal 30 miljoen als voorbeeld in de rekensom levert het 6 tot 7,5 ton op. Ex. eventuele bonussen mochten die bedongen zijn.
  • 10 Jun 2019 om 08:12
    • Quote van 9 Jun 2019 om 21:27
      wat is de melodie op het lied “when you hear the voice of the vak p boys” of zoiets?
    Lsllalalallalalllalallalalalalalalaaaaa
  • 9 Jun 2019 om 23:22
    • Quote van 9 Jun 2019 om 22:44
      Uit een oud TV-Oost bericht lees ik dat er wel bonussen zijn bedongen, maar welke weet blijkbaar niemand.
    Geen doorverkoop percentage,wel al kleine bonus gehad, contract daar werd tussentijds verlengd,we moesten hem toen wél verkopen,ging anders te veel verdienen hier,leuk rekensommetje,1,4 miljoen -5% solidariteitsbijdrage,- 780000 betaald aan Midtyaland en doorverkoop percentage Midtyaland,en 4 jaar stevig salaris,tot nu toe geen rendement dus,gaan er nu pas de wrange vruchten van plukken,ach niet alles is goud wat er blinkt.
  • 9 Jun 2019 om 22:44
    • Quote van 9 Jun 2019 om 22:21
      8-8-2013 tot 25-8-2017 onder contract,zat in zijn 5 de contractjaar,slechts 17 dagen maar is wel 0,5%,als die idioot nou 15% doorverkoop had geregeld was het echt leuk geweest,helaas pindakaas,best moeilijk al die regels,laat het gauw rondkomen,elke euro is welkom toch.
    Uit een oud TV-Oost bericht lees ik dat er wel bonussen zijn bedongen, maar welke weet blijkbaar niemand.
  • 9 Jun 2019 om 22:21
    • Quote van 9 Jun 2019 om 21:49
      Hij heeft 3 seizoenen bij ons gespeeld toch? Hoe kom jij dan tot 2,5%?
    8-8-2013 tot 25-8-2017 onder contract,zat in zijn 5 de contractjaar,slechts 17 dagen maar is wel 0,5%,als die idioot nou 15% doorverkoop had geregeld was het echt leuk geweest,helaas pindakaas,best moeilijk al die regels,laat het gauw rondkomen,elke euro is welkom toch.
  • 9 Jun 2019 om 22:03
    Lekker marmannetje die Cilissen
  • 9 Jun 2019 om 21:53
    • Quote van 9 Jun 2019 om 21:52
      Ze spelen in het rood net als ons.
    Gast. Meen je dit
  • 9 Jun 2019 om 21:52
    • Quote van 9 Jun 2019 om 21:51
      Waarom?
    Ze spelen in het rood net als ons.
  • 9 Jun 2019 om 21:51
    • Quote van 9 Jun 2019 om 21:38
      Hopelijk scoort Portugal zo
    Waarom?
  • 9 Jun 2019 om 21:49
    • Quote van 9 Jun 2019 om 21:44
      Google pro-agent.nl, solidariteitsbijdrage,Joachim heeft 5 jaar bij ons gespeeld,club waar hij van zijn 12 de tot 15 de voor speelde ontvangt 0,25% per jaar,clubs daarna 0,5% per jaar,dus wij 2,5% van 30 miljoen,is 750000 euro,alle regels voor transfers kun je hier vinden,30 miljoen is de vastgestelde afkoopsom die in zijn contract stond,dus toch nog een leuk bedrag voor ons,en onze Jan,ach hij is een idioot zonder voetbalverstand, interessante site pro-agent.nl
    Hij heeft 3 seizoenen bij ons gespeeld toch? Hoe kom jij dan tot 2,5%?
  • 9 Jun 2019 om 21:49
    • Quote van 9 Jun 2019 om 21:24
      Dat is een andere regeling, om te voorkomen dat jeugdspelers bijvoorbeeld in hun laatste contractjaar al worden benaderd door een club die ze gratis wil overnemen. Als de huidige werkgever een aanbieding doet dan moet de nieuwe club die vergoeding betalen. De opleidingsvergoeding bij een grensoverschrijdende transfer staat hier los van.
    Inderdaad,als Bram Marsman naar Engeland was gegaan hadden wij 140000 euro gekregen,in Nederland 15000 per opleidingsjaar,daar lachen ze om,onze topclubs.
  • 9 Jun 2019 om 21:49
    • Quote van 9 Jun 2019 om 21:38
      Hopelijk scoort Portugal zo
    Landverader
  • 9 Jun 2019 om 21:44
    • Quote van 9 Jun 2019 om 19:45
      Ik heb het nog eens opgezocht en een internationale transfer valt onder de FIFA regeling. Kort gezegd komt het er op neer dat zolang een speler onder de 23 is er een vergoeding tussen €10K en €90K per gespeeld jaar geldt. Het bedrag is afhankelijk van de categorie waar de club is ingedeeld. Dit betekent dat Twente maximaal €270.000,- krijgt. Weet iemand welke bonussen zijn bedongen destijds? Naast de vergoeding dus?
    Google pro-agent.nl, solidariteitsbijdrage,Joachim heeft 5 jaar bij ons gespeeld,club waar hij van zijn 12 de tot 15 de voor speelde ontvangt 0,25% per jaar,clubs daarna 0,5% per jaar,dus wij 2,5% van 30 miljoen,is 750000 euro,alle regels voor transfers kun je hier vinden,30 miljoen is de vastgestelde afkoopsom die in zijn contract stond,dus toch nog een leuk bedrag voor ons,en onze Jan,ach hij is een idioot zonder voetbalverstand, interessante site pro-agent.nl
  • 9 Jun 2019 om 21:42
    • Quote van 9 Jun 2019 om 21:38
      Hopelijk scoort Portugal zo
    wrm ???
  • 9 Jun 2019 om 21:38
    Hopelijk scoort Portugal zo
  • 9 Jun 2019 om 21:27
    wat is de melodie op het lied “when you hear the voice of the vak p boys” of zoiets?
  • 9 Jun 2019 om 21:24
    • Quote van 9 Jun 2019 om 19:45
      Ik heb het nog eens opgezocht en een internationale transfer valt onder de FIFA regeling. Kort gezegd komt het er op neer dat zolang een speler onder de 23 is er een vergoeding tussen €10K en €90K per gespeeld jaar geldt. Het bedrag is afhankelijk van de categorie waar de club is ingedeeld. Dit betekent dat Twente maximaal €270.000,- krijgt. Weet iemand welke bonussen zijn bedongen destijds? Naast de vergoeding dus?
    Dat is een andere regeling, om te voorkomen dat jeugdspelers bijvoorbeeld in hun laatste contractjaar al worden benaderd door een club die ze gratis wil overnemen. Als de huidige werkgever een aanbieding doet dan moet de nieuwe club die vergoeding betalen. De opleidingsvergoeding bij een grensoverschrijdende transfer staat hier los van.
  • 9 Jun 2019 om 20:40
    Ikzeg. Super voor hem. Ik hoop dat ie het daar gaat maken. En iedereen heeft over een opleiding vergoeding Ikzeg. Elke euro is mee ge nomen voor ons fctwente. Eerst in de pokket dan weet je wat je hebt.
  • 9 Jun 2019 om 20:11
    • Quote van 9 Jun 2019 om 20:04
      Joachim Anderson is op dit moment 23 Jaar. 31 Mei 1996. Gelden er dan andere regels?
    Nee al is hij 29. De opleidingsvergoeding is gewoon van toepassing.
  • 9 Jun 2019 om 20:04
    • Quote van 9 Jun 2019 om 19:45
      Ik heb het nog eens opgezocht en een internationale transfer valt onder de FIFA regeling. Kort gezegd komt het er op neer dat zolang een speler onder de 23 is er een vergoeding tussen €10K en €90K per gespeeld jaar geldt. Het bedrag is afhankelijk van de categorie waar de club is ingedeeld. Dit betekent dat Twente maximaal €270.000,- krijgt. Weet iemand welke bonussen zijn bedongen destijds? Naast de vergoeding dus?
    Joachim Anderson is op dit moment 23 Jaar. 31 Mei 1996. Gelden er dan andere regels?
  • 9 Jun 2019 om 20:00
    • Quote van 9 Jun 2019 om 19:53
      Die kale idioot kennende niets!!!!!
    Precies strik er om en vot was ie. Die kale had zijn eigen bonus binnen.
  • 9 Jun 2019 om 19:57
    • Quote van 9 Jun 2019 om 19:37
      Citro heeft daar vast een verklaring voor, die weet nl alles (beter)
    Dat is een goede gedachte..... :-) die hou ik er in met een goed glas en 29 gr. C.....
  • 9 Jun 2019 om 19:53
    • Quote van 9 Jun 2019 om 19:45
      Ik heb het nog eens opgezocht en een internationale transfer valt onder de FIFA regeling. Kort gezegd komt het er op neer dat zolang een speler onder de 23 is er een vergoeding tussen €10K en €90K per gespeeld jaar geldt. Het bedrag is afhankelijk van de categorie waar de club is ingedeeld. Dit betekent dat Twente maximaal €270.000,- krijgt. Weet iemand welke bonussen zijn bedongen destijds? Naast de vergoeding dus?
    Die kale idioot kennende niets!!!!!
  • 9 Jun 2019 om 19:45
    Ik heb het nog eens opgezocht en een internationale transfer valt onder de FIFA regeling. Kort gezegd komt het er op neer dat zolang een speler onder de 23 is er een vergoeding tussen €10K en €90K per gespeeld jaar geldt. Het bedrag is afhankelijk van de categorie waar de club is ingedeeld. Dit betekent dat Twente maximaal €270.000,- krijgt. Weet iemand welke bonussen zijn bedongen destijds? Naast de vergoeding dus?
  • 9 Jun 2019 om 19:38
    • Quote van 9 Jun 2019 om 19:37
      Citro heeft daar vast een verklaring voor, die weet nl alles (beter)
    Laat mij mond maar weer houden....
  • 9 Jun 2019 om 19:37
    • Quote van 9 Jun 2019 om 19:15
      In dat boek kan hij dan ook uitleggen waarom hij Evert Bleuming een AOW contract van 5,5 jaar heeft bezorgd. Dit stinkt van alle kanten.
    Citro heeft daar vast een verklaring voor, die weet nl alles (beter)
  • 9 Jun 2019 om 19:23
    Goede speler sympathieke vent, gegund
  • 9 Jun 2019 om 19:15
    • Quote van 9 Jun 2019 om 18:26
      Tijd dat die kale eens een eerlijk boek gaat schrijven. Ergens heb ik het vermoeden dat als Onno Jacobs was gebleven als fin/op dir en dan die kale ernaast, ipv Velderman, dat het dan allemaal wat anders was gelopen. Maar goed, giswerk. JAN EEN BOEK AUB. Titel: Van Cultheld tot Ketteraar.
    In dat boek kan hij dan ook uitleggen waarom hij Evert Bleuming een AOW contract van 5,5 jaar heeft bezorgd. Dit stinkt van alle kanten.
  • 9 Jun 2019 om 19:03
    • Quote van 9 Jun 2019 om 18:26
      Tijd dat die kale eens een eerlijk boek gaat schrijven. Ergens heb ik het vermoeden dat als Onno Jacobs was gebleven als fin/op dir en dan die kale ernaast, ipv Velderman, dat het dan allemaal wat anders was gelopen. Maar goed, giswerk. JAN EEN BOEK AUB. Titel: Van Cultheld tot Ketteraar.
    Van 'Bijtertje' naar 'Schijtertje' zou een betere titel zijn BAM......
  • 9 Jun 2019 om 19:03
    • Quote van 9 Jun 2019 om 18:44
      0,5% per opleidingsjaar,dus 2,5%bij mijn weten heeft hij een afkoopsom van 30 miljoen,dus 750000 euro,deel gaat naar gemeente,is een verdeelsleutel van ,deel voor Ted,hele slechte deal van onze Jan,het is niet anders,ach alle kleine beetjes helpen,iets minder schuld,iets meer budget.
    Die Jan kon er ook geen barst van ,voor Appel en Ei verkocht, en dan niet eens fatsoenlijk doorverkoop percentage bedingen. Gewoon een grote droeftoeter die hele kale!!! Dit zou PvK of Ted niet gebeuren denk ik.
  • 9 Jun 2019 om 19:02
    • Quote van 9 Jun 2019 om 18:14
      Dat van die bonussen lees ik op een oud bericht van tv oost. Het bedrag kan dus nog oplopen. Maar mijn God wat heeft die Van Halst zitten pitten!
    De gladde glipper had alleen de focus op zijn eigen portemonnee liggen.....
  • 9 Jun 2019 om 18:56
    • Quote van 9 Jun 2019 om 18:44
      0,5% per opleidingsjaar,dus 2,5%bij mijn weten heeft hij een afkoopsom van 30 miljoen,dus 750000 euro,deel gaat naar gemeente,is een verdeelsleutel van ,deel voor Ted,hele slechte deal van onze Jan,het is niet anders,ach alle kleine beetjes helpen,iets minder schuld,iets meer budget.
    Boven de 16 is het 10% als ik get dan goed lees. Ik kijk op sport.infonu.nl
  • 9 Jun 2019 om 18:44
    • Quote van 9 Jun 2019 om 17:59
      Volgens het artikel een opleidingsvergoeding.
    0,5% per opleidingsjaar,dus 2,5%bij mijn weten heeft hij een afkoopsom van 30 miljoen,dus 750000 euro,deel gaat naar gemeente,is een verdeelsleutel van ,deel voor Ted,hele slechte deal van onze Jan,het is niet anders,ach alle kleine beetjes helpen,iets minder schuld,iets meer budget.
  • 9 Jun 2019 om 18:26
    • Quote van 9 Jun 2019 om 18:06
      Die kale heeft de club dus weer goed benadeeld. Twente krijgt conform de richtlijn 5% van de transfersom voor zover ik kan nagaan...
    Tijd dat die kale eens een eerlijk boek gaat schrijven. Ergens heb ik het vermoeden dat als Onno Jacobs was gebleven als fin/op dir en dan die kale ernaast, ipv Velderman, dat het dan allemaal wat anders was gelopen. Maar goed, giswerk. JAN EEN BOEK AUB. Titel: Van Cultheld tot Ketteraar.
  • 9 Jun 2019 om 18:14
    Dat van die bonussen lees ik op een oud bericht van tv oost. Het bedrag kan dus nog oplopen. Maar mijn God wat heeft die Van Halst zitten pitten!
  • 9 Jun 2019 om 18:12
    Laat ik gemakshalve uitgaan van 25 miljoen voor Andersen. Die kale heeft hem voor 1,4 miljoen (!!!) verpatst en dat zou nu dus betekenen dat we 25-1,4 x 5% toucheren zijnde 1,18 miljoen euris. Bovendien zijn er bonussen bedongen, waarvoor weet ik niet.
  • 9 Jun 2019 om 18:12
    En je hebt zomaar kans dat ze hem op papier voor 5 miljoen verkopen en de andere voor 45 miljoen...dan blijft er niet veel over
  • 9 Jun 2019 om 18:09
    Yep 5%, als we dus geen extra verkoopclausule is bedwongen....en dat zal wel niet
  • 9 Jun 2019 om 18:06
    Die kale heeft de club dus weer goed benadeeld. Twente krijgt conform de richtlijn 5% van de transfersom voor zover ik kan nagaan...
  • 9 Jun 2019 om 18:02
    • Quote van 9 Jun 2019 om 18:01
      Door Van Halst verkocht voor een appel en een ei zonder clausule.
    Dit is correct......
  • 9 Jun 2019 om 18:01
    Mooi kut zon duo deal... minder geld naar Twente
  • 9 Jun 2019 om 18:01
    • Quote van 9 Jun 2019 om 17:58
      Iemand enig idee of er een doodverkooppercentage is bedongen door FC Twente?
    Door Van Halst verkocht voor een appel en een ei zonder clausule.
  • 9 Jun 2019 om 17:59
    • Quote van 9 Jun 2019 om 17:58
      Iemand enig idee of er een doodverkooppercentage is bedongen door FC Twente?
    Volgens het artikel een opleidingsvergoeding.
  • 9 Jun 2019 om 17:58
    Iemand enig idee of er een doodverkooppercentage is bedongen door FC Twente?