''Met zoeken bij Heerenveen, AZ en Vitesse schieten wij niks op''

( 59 reacties)
''Met zoeken bij Heerenveen, AZ en Vitesse schieten wij niks op''

Ted van Leeuwen is achter de schermen druk bezig met de samenstelling van de selectie. De technisch directeur van FC Twente heeft het afgelopen seizoen veel wedstrijden in het buitenland bezocht. 

"Na onze wedstrijd op vrijdag was ik vaak op zaterdagmorgen om vier uur mijn bed al weer uit om het vliegtuig naar Malaga te halen, omdat ik een speler wilde bekijken en spreken", vertelt hij in De Twaalfde Man. "De Segunda Division A en B zijn voor ons belangrijke competities om spelers vandaan te halen, ook de markt in Duitsland kennen we goed", verklapt Van Leeuwen. 

"Nederlandse voetballers zijn voor ons al niet meer te betalen", vervolgt hij realistisch. "Met zoeken bij Heerenveen, AZ en Vitesse schieten wij niks op. Je moet weten met welke clubs je kunt dealen en daar de mensen kennen, dat is belangrijk. In Spanje is zoveel potentieel en de mentaliteit daar is fantastisch. Als jij het daar niet goed doet, staan er tien anderen klaar", besluit Van Leeuwen. 

Foto via: Orange-pictures

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Jun 2019 om 10:44
    • Quote van 11 Jun 2019 om 23:07
      En waarom zouden wij spelers van Ajax en PSV beter willen maken?
    Welke spelers zijn er afgelopen seizoen beter geworden bij ons?En ik ben van mening spelers als Danilo,Gravenberg en Cerny zie ik graag deze kant op aan komen.
  • 12 Jun 2019 om 09:28
    Hoop toch dat er van de week nog wat bij komt.
  • 12 Jun 2019 om 06:06
    Gaan gewoon lekker met boere in de spits en Oisterwijk als reserve let maar op!!.
  • 11 Jun 2019 om 23:52
    • Quote van 11 Jun 2019 om 23:07
      En waarom zouden wij spelers van Ajax en PSV beter willen maken?
    En zorgen dat we voldoende kwaliteit hebben voor handhaving.
  • 11 Jun 2019 om 23:51
    • Quote van 11 Jun 2019 om 23:07
      En waarom zouden wij spelers van Ajax en PSV beter willen maken?
    Ik meen me te herinneren dat in een ander Topic een persoon zij dat El Jebri zou overkomen van de Graafschap. Maar hij komt nog niet hard hè?
  • 11 Jun 2019 om 23:12
    • Quote van 11 Jun 2019 om 23:07
      En waarom zouden wij spelers van Ajax en PSV beter willen maken?
    We hebben toch wel vaker spelers gehuurd? Als Ajax of PSV ons aan een speler kan helpen die ons beter maakt is dat prima. We moeten alleen niet de hoofdprijs betalen.
  • 11 Jun 2019 om 23:07
    • Quote van 11 Jun 2019 om 12:29
      Maar bij Volendam (Veerman) en de Graafschap (El Jebli) loopt wel bruikbaar, betaalbaar materiaal. Tevens zouden spelers van bijv. Jong Ajax en Jong PSV nu Twente wel als vooruitgang zien, ook hier lopen wel jongens rond die ons beter kunnen maken.
    En waarom zouden wij spelers van Ajax en PSV beter willen maken?
  • 11 Jun 2019 om 23:06
    • Quote van 11 Jun 2019 om 21:39
      Vukcic voor de spitspositie gebruiken. Vukcic lijkt me een vrij complete spits. Fysiek sterk, voetballend goed, snel en uitstekende mentaliteit. Wel moet hij aan zijn afmaken werken, zie hem wel in de spits spelen bij ons. Jonge spits erbij halen die kan invallen.
    Moet je niet echt willen, ik denk dat Ted er echt een goede spits op de kop moet tikken, Harry is ook nog groot risico met blessures, goede voetballer maar ook zo blessuregevoelige gast, zolang hij fit blijft prima op middenveld te gebruiken. Of een beetje zwervend achter de spits, maar niet afhankelijk worden van hem als spits.
  • 11 Jun 2019 om 21:45
    • Quote van 11 Jun 2019 om 21:39
      Vukcic voor de spitspositie gebruiken. Vukcic lijkt me een vrij complete spits. Fysiek sterk, voetballend goed, snel en uitstekende mentaliteit. Wel moet hij aan zijn afmaken werken, zie hem wel in de spits spelen bij ons. Jonge spits erbij halen die kan invallen.
    Nee niet met posities gaan schuiven. Ted moet gewoon een goede spits halen met Boere als reserve.
  • 11 Jun 2019 om 21:39
    • Quote van 11 Jun 2019 om 21:09
      Hebben we ook nodig.
    Vukcic voor de spitspositie gebruiken. Vukcic lijkt me een vrij complete spits. Fysiek sterk, voetballend goed, snel en uitstekende mentaliteit. Wel moet hij aan zijn afmaken werken, zie hem wel in de spits spelen bij ons. Jonge spits erbij halen die kan invallen.
  • 11 Jun 2019 om 21:35
    • Quote van 11 Jun 2019 om 19:10
      Bljkbaar niet groot genoeg volgens de leiding van Brugge. Er is daar zoveel. Spelers. Gewoon moordende concurrentie en Leko heeft hem nooit serieus genomen.
    Direct binnenhalen dan! Tenzij Maher wil komen.
  • 11 Jun 2019 om 21:34
    • Quote van 11 Jun 2019 om 21:23
      Wat bedoel je met deze zin?
    Belgen doen Live verslag van WK -U20. Zo zijn er wat wedstrijden te volgen op TV. Talentenjacht is cynisme.
  • 11 Jun 2019 om 21:23
    • Quote van 11 Jun 2019 om 21:13
      Belgen doen Live verslag van WK U-20. Talentenjacht.
    Wat bedoel je met deze zin?
  • 11 Jun 2019 om 21:13
    Belgen doen Live verslag van WK U-20. Talentenjacht.
  • 11 Jun 2019 om 21:09
    • Quote van 11 Jun 2019 om 20:55
      Hrgota is een centrumspits!
    Hebben we ook nodig.
  • 11 Jun 2019 om 20:55
    • Quote van 11 Jun 2019 om 20:00
      een aanvallende middenvelder hebben we er daar al.niwt genoeg van ..oke geen verkeerde ..kww....
    Hrgota is een centrumspits!
  • 11 Jun 2019 om 20:49
    • Quote van 11 Jun 2019 om 20:25
      Waar las je dat dan?
    vorige werk ...ze gingen voor 1 speler in Belgie die was hun voor de neus weggekaapt toen hebben ze die andere gecontracteerd en en passant werd medegedeeld dat ze de volgende week dus deze week voor 2 andere ging ergens ..
  • 11 Jun 2019 om 20:25
    • Quote van 11 Jun 2019 om 18:56
      las dat Ted deze week gesprekken/onderhandelingen voert met 2 tal kandidaten ...
    Waar las je dat dan?
  • 11 Jun 2019 om 20:00
    • Quote van 11 Jun 2019 om 19:12
      Geen idee. Ze horen wel binnenkort of die Hrogota in gaat op de aanbieding. Eerste training start donderdag.
    een aanvallende middenvelder hebben we er daar al.niwt genoeg van ..oke geen verkeerde ..kww....
  • 11 Jun 2019 om 19:12
    • Quote van 11 Jun 2019 om 18:56
      las dat Ted deze week gesprekken/onderhandelingen voert met 2 tal kandidaten ...
    Geen idee. Ze horen wel binnenkort of die Hrogota in gaat op de aanbieding. Eerste training start donderdag.
  • 11 Jun 2019 om 19:10
    • Quote van 11 Jun 2019 om 18:58
      Hoezo zou Baiye weggaan dan? Is groot talent toch?
    Bljkbaar niet groot genoeg volgens de leiding van Brugge. Er is daar zoveel. Spelers. Gewoon moordende concurrentie en Leko heeft hem nooit serieus genomen.
  • 11 Jun 2019 om 19:08
    • Quote van 11 Jun 2019 om 18:52
      Baiye is degene die Ik bedoel. In de Eredivisie maakt dat weinig uit. Kijk naar Manu Garcia (1,70 m) heeft een geweldig seizoen gespeeld. Toch denk ik dat Baiye een mooie speler kan worden. Hier verder rijpen en je ziet zien dat je hem over twee jaar Voor veel geld weg kan brengen naar Engeland of Duitsland. Hij is nu tevens Belgisch International bij de jeugd. Er is een adder op de loer, want NAC Breda wil Hem ook binnenhengelen.
    Lengte maakt niets uit, zolang je het óf als speler óf als elftal (liefst natuurlijk beiden) kunt compenseren met andere kwaliteiten. Ik ken deze jongen verder niet, maar een gedegradeerd NAC lijkt me geen serieuze concurrentie als ´ie echt op voetbal zit. Toch zie ik liever eerst een fatsoenlijke linksback en spits komen. Komend seizoen een stabiele verdediging en wat extra doelpunten en je kijkt de komende 10 jaar alleen maar omhoog.
  • 11 Jun 2019 om 18:58
    • Quote van 11 Jun 2019 om 18:28
      Pleguzuelo Eppie. Hoe is het met die middenvelder van Brugge? Je weet wel welke ik bedoel. Afgelopen half jaar hebben ze die intensief gevolgd. 18 jaar. Maar wel een beest. ;-)
    Hoezo zou Baiye weggaan dan? Is groot talent toch?
  • 11 Jun 2019 om 18:56
    • Quote van 11 Jun 2019 om 18:28
      Pleguzuelo Eppie. Hoe is het met die middenvelder van Brugge? Je weet wel welke ik bedoel. Afgelopen half jaar hebben ze die intensief gevolgd. 18 jaar. Maar wel een beest. ;-)
    las dat Ted deze week gesprekken/onderhandelingen voert met 2 tal kandidaten ...
  • 11 Jun 2019 om 18:52
    • Quote van 11 Jun 2019 om 18:43
      Je mag het beestje wel bij de naam noemen, hoor. Bij Brugge lopen niet bijster veel achttienjarige middenvelders rond. Brandon Baiye, Charles de Ketelaere of Thomas van den Keybus. Ik gok obv foto's dat je Baiye bedoelt... Die is wel wat aan de kleine kant voor een beest.
    Baiye is degene die Ik bedoel. In de Eredivisie maakt dat weinig uit. Kijk naar Manu Garcia (1,70 m) heeft een geweldig seizoen gespeeld. Toch denk ik dat Baiye een mooie speler kan worden. Hier verder rijpen en je ziet zien dat je hem over twee jaar Voor veel geld weg kan brengen naar Engeland of Duitsland. Hij is nu tevens Belgisch International bij de jeugd. Er is een adder op de loer, want NAC Breda wil Hem ook binnenhengelen.
  • 11 Jun 2019 om 18:43
    • Quote van 11 Jun 2019 om 18:28
      Pleguzuelo Eppie. Hoe is het met die middenvelder van Brugge? Je weet wel welke ik bedoel. Afgelopen half jaar hebben ze die intensief gevolgd. 18 jaar. Maar wel een beest. ;-)
    Je mag het beestje wel bij de naam noemen, hoor. Bij Brugge lopen niet bijster veel achttienjarige middenvelders rond. Brandon Baiye, Charles de Ketelaere of Thomas van den Keybus. Ik gok obv foto's dat je Baiye bedoelt... Die is wel wat aan de kleine kant voor een beest.
  • 11 Jun 2019 om 18:28
    Pleguzuelo Eppie. Hoe is het met die middenvelder van Brugge? Je weet wel welke ik bedoel. Afgelopen half jaar hebben ze die intensief gevolgd. 18 jaar. Maar wel een beest. ;-)
  • 11 Jun 2019 om 18:25
    • Quote van 11 Jun 2019 om 17:43
      Eigenlijk moet je het zo zien dat wij nog twee jaar bij de Stadsbank Enschede zitten,pas daarna is Bunge en de Eredivisie CV betaald,zijn alle grote restschulden uit het verleden betaald en kunnen we verder, bedoeling is dat de voetbalbegroting dan weer gaat stijgen naar 10 miljoen,en hopelijk zijn er dan spelers die verkocht kunnen worden.
    Dan is over ca. 4 jaren terug in de subtop een redelijke inschatting?
  • 11 Jun 2019 om 17:50
    • Quote van 11 Jun 2019 om 16:40
      Tuurlijk huren ze wel maar voorkeur gaat uit naar contracten zodat we geld kunnen genereren.
    Spelers van het niveau dat ze zoeken kun je niet transfervrij oppikken,en als ze er zijn kunnen andere clubs ze meer geld bieden, gelukkig kijkt niet iedereen naar geld,bij een goed plan willen ze toch wel,zie Drommel, Verhaegh,en Plezeguela,we zullen zien wat er nog bijkomt,ze gaan hoog in de boom zitten,nog tien weken te gaan.
  • 11 Jun 2019 om 17:43
    • Quote van 11 Jun 2019 om 16:37
      Ze zoeken hem nog steeds blijkt echt een heel heel heel klein potje!
    Eigenlijk moet je het zo zien dat wij nog twee jaar bij de Stadsbank Enschede zitten,pas daarna is Bunge en de Eredivisie CV betaald,zijn alle grote restschulden uit het verleden betaald en kunnen we verder, bedoeling is dat de voetbalbegroting dan weer gaat stijgen naar 10 miljoen,en hopelijk zijn er dan spelers die verkocht kunnen worden.
  • 11 Jun 2019 om 16:41
    • Quote van 11 Jun 2019 om 16:37
      Ze zoeken hem nog steeds blijkt echt een heel heel heel klein potje!
    Als het er maar is toch!
  • 11 Jun 2019 om 16:40
    • Quote van 11 Jun 2019 om 13:56
      Ze gaan wel huren maar kan pas laat, spelers gaan eerst voorbereiding meedraaien met hun club, City gaat nu eerst met de spelers om tafel,dan weet je wat beschikbaar is,ze gunnen ons wel wat, verlanglijstjes zijn wel ingediend,dus afwachten, denk dat ten Hag afvallers daar wel gaat adviseren om naar ons te komen,nog tien weken te gaan,dus tijd zat.
    Tuurlijk huren ze wel maar voorkeur gaat uit naar contracten zodat we geld kunnen genereren.
  • 11 Jun 2019 om 16:37
    • Quote van 11 Jun 2019 om 15:12
      Er werd aangegeven dat er een (klein) potje was ook voor transfers.
    Ze zoeken hem nog steeds blijkt echt een heel heel heel klein potje!
  • 11 Jun 2019 om 15:12
    • Quote van 11 Jun 2019 om 12:42
      Onder welke steen heb jij gelegen? Er is geld voor salaris niet voor afkopen van contracten.
    Er werd aangegeven dat er een (klein) potje was ook voor transfers.
  • 11 Jun 2019 om 15:07
    Het voordeel dat we vroegtijdig kampioen waren verdwijnt als sneeuw voor de zon...
  • 11 Jun 2019 om 14:30
    Wordt keer tijd dat er wat bijkomt anders gaan we de zelfde kant op als vorig jaar. Toen alles op laatste moment hoop dat nu echt niet gebeurd
  • 11 Jun 2019 om 13:57
    • Quote van 11 Jun 2019 om 13:32
      Waarom wilt iedereen hier zo graag een speler uit de kkd? Als er in Spanje beter rondloopt voor hetzelfde geld ga je daar toch voor?
    Denk zelf persoonlijk dat spelers uit Spanje meer toegevoegde waarde heeft voor ons en dat spelers uit de keuken kampioen net iets te licht voor ons is.
  • 11 Jun 2019 om 13:56
    • Quote van 11 Jun 2019 om 12:38
      Wat Ted zegt spelers in Nederland zijn niet meer betaalbaar voor Fct en dat heeft met name te maken met de interne financiële middelen. Ajax en PSV kan je terecht voor huren, maar dat willen meerdere clubs uit ere en eerste divisie. En voor twente minder interessant omdat ze transfer materiaal moeten genereren om ooit in een betere situatie terecht te komen!
    Ze gaan wel huren maar kan pas laat, spelers gaan eerst voorbereiding meedraaien met hun club, City gaat nu eerst met de spelers om tafel,dan weet je wat beschikbaar is,ze gunnen ons wel wat, verlanglijstjes zijn wel ingediend,dus afwachten, denk dat ten Hag afvallers daar wel gaat adviseren om naar ons te komen,nog tien weken te gaan,dus tijd zat.
  • 11 Jun 2019 om 13:55
    Kunnen we volgend seizoen niet als een soort Liverpool gaan spelen met Vukcic als valse spits?
  • 11 Jun 2019 om 13:32
    Waarom wilt iedereen hier zo graag een speler uit de kkd? Als er in Spanje beter rondloopt voor hetzelfde geld ga je daar toch voor?
  • 11 Jun 2019 om 13:29
    • Quote van 11 Jun 2019 om 12:50
      Er was toch een potje ? Dacht dat ik dat ook in een ander topic had gelezen? En wie is er bezig met het slijten van het brandhout dat er nu nog loopt? Oa Oosterwijk ,vd Lely , vd Heyden, Boere Hölscher ?
    Als er zich iemand voor meld, zullen ze wel verkocht worden. En anders zullen we het ermee moeten doen.
  • 11 Jun 2019 om 13:00
    • Quote van 11 Jun 2019 om 12:50
      Er was toch een potje ? Dacht dat ik dat ook in een ander topic had gelezen? En wie is er bezig met het slijten van het brandhout dat er nu nog loopt? Oa Oosterwijk ,vd Lely , vd Heyden, Boere Hölscher ?
    De spelers die jij noemt gaan we niet slijten in Spanje. Daar kennen ze Twente inmiddels nog iets beter, inclusief onze spelers. Duitsland zou voor sommigen een optie zijn, de lagere divisies uiteraard, of Scandinavië. Voor dergelijke spelers zijn er best nog mogelijkheden. Boere zou ik nog niet afschrijven, dit laten afhangen van de buitenspelers die je haalt. Zij zullen hem moeten bedienen. Dus (daar komt-ie weer) rechtspoot op rechts en linkspoot op.... Ja! Links. Dan vraag ik nog niet eens van backs om eroverheen te komen dan wordt het te druk voor de goal. Voetbal hoeft niet zo moeilijk te zijn.
  • 11 Jun 2019 om 12:50
    • Quote van 11 Jun 2019 om 12:42
      Onder welke steen heb jij gelegen? Er is geld voor salaris niet voor afkopen van contracten.
    Er was toch een potje ? Dacht dat ik dat ook in een ander topic had gelezen? En wie is er bezig met het slijten van het brandhout dat er nu nog loopt? Oa Oosterwijk ,vd Lely , vd Heyden, Boere Hölscher ?
  • 11 Jun 2019 om 12:42
    • Quote van 11 Jun 2019 om 12:15
      Zelfde verhaal als vorig seizoen!Er lopen aardig wat goede spelers in de KKD maar die zijn niet te betalen? is er dan helemaal geen rooie rot cent?
    Onder welke steen heb jij gelegen? Er is geld voor salaris niet voor afkopen van contracten.
  • 11 Jun 2019 om 12:41
    • Quote van 11 Jun 2019 om 12:15
      Zelfde verhaal als vorig seizoen!Er lopen aardig wat goede spelers in de KKD maar die zijn niet te betalen? is er dan helemaal geen rooie rot cent?
    Zoals wie dan ?
  • 11 Jun 2019 om 12:38
    • Quote van 11 Jun 2019 om 12:29
      Maar bij Volendam (Veerman) en de Graafschap (El Jebli) loopt wel bruikbaar, betaalbaar materiaal. Tevens zouden spelers van bijv. Jong Ajax en Jong PSV nu Twente wel als vooruitgang zien, ook hier lopen wel jongens rond die ons beter kunnen maken.
    Wat Ted zegt spelers in Nederland zijn niet meer betaalbaar voor Fct en dat heeft met name te maken met de interne financiële middelen. Ajax en PSV kan je terecht voor huren, maar dat willen meerdere clubs uit ere en eerste divisie. En voor twente minder interessant omdat ze transfer materiaal moeten genereren om ooit in een betere situatie terecht te komen!
  • 11 Jun 2019 om 12:36
    Donis Avdidjaj ophalen heel snel
  • 11 Jun 2019 om 12:33
    • Quote van 11 Jun 2019 om 12:30
      Gewoon dom verhaal om de site weer te vullen. Bullshit allemaal ....
    Meer artikelen over Maher hoop ik toch wel op
  • 11 Jun 2019 om 12:33
    • Quote van 11 Jun 2019 om 12:15
      Zelfde verhaal als vorig seizoen!Er lopen aardig wat goede spelers in de KKD maar die zijn niet te betalen? is er dan helemaal geen rooie rot cent?
    KKD is ook een gok. Niveau lager dus geen garantie voor slagen op een niveau hoger. Verder worden de echte goede spelers opgepikt door andere Nederlandse clubs. Ted gaat dus kijken in Spaanse kkd leage. De topclubs daar hebben geld zat dus die spelers komen daar niet mee in de hoogste divisie. Maar in de eredivisie wel. Dus ik vind het idee nog niet zo slecht.
  • 11 Jun 2019 om 12:32
    Weet iemand misschien of die speler van Malaga nog steeds in gesprek is met TVL?
  • 11 Jun 2019 om 12:30
    Gewoon dom verhaal om de site weer te vullen. Bullshit allemaal ....
  • 11 Jun 2019 om 12:29
    Maar bij Volendam (Veerman) en de Graafschap (El Jebli) loopt wel bruikbaar, betaalbaar materiaal. Tevens zouden spelers van bijv. Jong Ajax en Jong PSV nu Twente wel als vooruitgang zien, ook hier lopen wel jongens rond die ons beter kunnen maken.
  • 11 Jun 2019 om 12:27
    • Quote van 11 Jun 2019 om 12:15
      Zelfde verhaal als vorig seizoen!Er lopen aardig wat goede spelers in de KKD maar die zijn niet te betalen? is er dan helemaal geen rooie rot cent?
    Er is geen tot nauwelijks geld om een speler te KOPEN. Er komt alleen extra geld beschikbaar als er spelers verkocht worden. Afhankelijk van de transfersom gaat een percentage naar de spelers pot en een ander deel naar schuldeisers/fanciers. Schulden afbouwen is nog steeds het aller belangrijkste.
  • 11 Jun 2019 om 12:21
    • Quote van 11 Jun 2019 om 12:15
      Zelfde verhaal als vorig seizoen!Er lopen aardig wat goede spelers in de KKD maar die zijn niet te betalen? is er dan helemaal geen rooie rot cent?
    Het meeste in de KKD is gewoon brandhout. Zo heel af en toe wordt er een keer een parel ontdekt(vorig seizoen Jerdy Schouten en Rody de Boer). Maar over het algemeen kunnen ook de uitblinkers in de KKD er geen kut van.
  • 11 Jun 2019 om 12:21
    • Quote van 11 Jun 2019 om 12:03
      Nou bij Heerenveen kun je Van Amersfoort zo gratis en voor niets ophalen Ted !
    Maar Tedje kennende komt hij dan aan met een Spanjaard die beter is
  • 11 Jun 2019 om 12:15
    Zelfde verhaal als vorig seizoen!Er lopen aardig wat goede spelers in de KKD maar die zijn niet te betalen? is er dan helemaal geen rooie rot cent?
  • 11 Jun 2019 om 12:08
    Ikzeg. Het valt absoluut niet mee met bijna een lege portomonee. Knap werk om dit voor elkaar te krijgen. Ted ik hoop dat het gaat lukken.
  • 11 Jun 2019 om 12:03
    Nou bij Heerenveen kun je Van Amersfoort zo gratis en voor niets ophalen Ted !
  • 11 Jun 2019 om 11:58
    Held, haalt al 3 toppers naar Enschede en hopelijk komt Maher dan ook nog!