Van Leeuwen: ''Hij is een echt voorbeeld voor de groep geweest''

( 12 reacties)
Van Leeuwen: ''Hij is een echt voorbeeld voor de groep geweest''

FC Twente werd afgelopen seizoen kampioen van de Keuken Kampioen Divisie en Ted van Leeuwen was verantwoordelijk voor de samenstelling van de selectie. De technisch directeur haalde veel spelers uit Spanje naar de club uit Enschede. 

"Spanjaarden hebben een enorme drive", legt hij uit in De Twaalfde Man. "Als je kijkt hoe intens die wedstrijden in Spanje zijn... Neem Cris Gonzalez, dat is een ongelooflijk intense verdediger. Maar niet alleen de Spanjaarden. Neem Xandro Schenk. Hij is een echt voorbeeld voor de groep geweest. Werd gehaald voor de basis en redde het tot nu toe niet basisspeler te worden", aldus Van Leeuwen.

"Hij heeft zich altijd geweldig opgesteld", vervolgt hij enthousiast. "Als je een bank hebt met zulke gasten, heb je het niet slecht hoor. Nooit gezeik, nooit gezeur en hij trainde hard, heel hard. Pure prof. De persoonlijkheid van dit niveau spelers is evident geweest voor het behalen van de titel. Ze duwen iedereen naar een hoger niveau", besluit de bestuurder tevreden. 

Foto via: Orange-pictures

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Jun 2019 om 11:58
    • Quote van 12 Jun 2019 om 06:58
      Dat lees je goed
    Wil zelf weg, Brondeel ook,club wil afkoopsom, spelers willen gratis weg en als ze elders minder kunnen verdienen wij dat bijpassen, afwachten KWW,schat dat er nog voor 1 a 1,2 Miljoen aan salaris kosten weg mag aan overbodige spelers,en dat gaat bij sommigen moeilijk worden.
  • 12 Jun 2019 om 11:11
    • Quote van 12 Jun 2019 om 08:53
      Het slechte spel was toch te danken aan Pusic, nu is Pusic op aandringen van Tubantia en RTV Oost vertrokken en nu is er nog gezeik !!!!!!!!!!!
    Nee dat kwam omdat Maher niet meer bij ons speelde
  • 12 Jun 2019 om 09:19
    • Quote van 12 Jun 2019 om 08:53
      Het slechte spel was toch te danken aan Pusic, nu is Pusic op aandringen van Tubantia en RTV Oost vertrokken en nu is er nog gezeik !!!!!!!!!!!
    Hoe gelul? En gezeik?
  • 12 Jun 2019 om 08:53
    Het slechte spel was toch te danken aan Pusic, nu is Pusic op aandringen van Tubantia en RTV Oost vertrokken en nu is er nog gezeik !!!!!!!!!!!
  • 12 Jun 2019 om 07:39
    • Quote van 11 Jun 2019 om 23:32
      Ik denk dat Ted bepaalde dat de Spanjaarden moesten spelen ten koste van schenk!
    Gelul man, als dat al zo zou zijn wat echt niet zo is, dan had Pusic moeten, hè Ted ga jij lekker voor de groep staan. Oftewel no balls, sorry dit gaat echt niet op.
  • 12 Jun 2019 om 06:58
    • Quote van 12 Jun 2019 om 06:41
      Schenk dus in de etalage nu..... :-p
    Dat lees je goed
  • 12 Jun 2019 om 06:41
    Schenk dus in de etalage nu..... :-p
  • 12 Jun 2019 om 05:58
    • Quote van 11 Jun 2019 om 23:32
      Ik denk dat Ted bepaalde dat de Spanjaarden moesten spelen ten koste van schenk!
    Welke Spanjaard had er voor Schenk uit gemoeten? Aitor, Nacho of Espinosa?
  • 12 Jun 2019 om 01:11
    En dan haalde je friday ook nog eens die geen bal kon raken..
  • 11 Jun 2019 om 23:32
    • Quote van 11 Jun 2019 om 21:27
      Ik blijf het jammer vinden dat Xandro zo ineens uit de basis verdween nadat hij net voor de winterstop een prima reeks had gespeeld.

      Vreemde gast de trainer Pusic......klaagde nog dat hij het jammer vond dat de winterstop zijn intrede deed, maar dan toch om totaal onduidelijke redenen Xandro slachtofferen terwijl hij heel verdienstelijk gespeeld had?

      Ik denk onder het motto; 'Hoe ontneem je een speler het vertrouwen'.
    Ik denk dat Ted bepaalde dat de Spanjaarden moesten spelen ten koste van schenk!
  • 11 Jun 2019 om 21:27
    Ik blijf het jammer vinden dat Xandro zo ineens uit de basis verdween nadat hij net voor de winterstop een prima reeks had gespeeld.

    Vreemde gast de trainer Pusic......klaagde nog dat hij het jammer vond dat de winterstop zijn intrede deed, maar dan toch om totaal onduidelijke redenen Xandro slachtofferen terwijl hij heel verdienstelijk gespeeld had?

    Ik denk onder het motto; 'Hoe ontneem je een speler het vertrouwen'.
  • 11 Jun 2019 om 21:22
    Ikzeg. Zo hoort het ook te zijn. In begin viel mij op dat wij helaas conditie te kort kwamen tegen onze tegen standers. In het 2e helft van de competitie werd het beter.