Van Leeuwen: ''Dat speelde beter voetbal met mindere spelers''

( 22 reacties)
Van Leeuwen: ''Dat speelde beter voetbal met mindere spelers''

FC Twente kroonde zich afgelopen seizoen tot kampioen van de Keuken Kampioen Divisie, maar het spel van de Tukkers was vaak niet om over naar huis te schrijven. Ted van Leeuwen vindt het jammer dat de supporters (te) weinig zijn vermaakt. 

"De missie is geslaagd, maar er is niet echt fameus gevoetbald", legt hij uit in De Twaalfde Man. "Het jaar ervoor had ik ook met Esbjerg de promotie meegemaakt. Dat speelde beter voetbal met mindere spelers. Ook onze individueel beste spelers hadden het lastig in de Eerste Divisie", blikt Van Leeuwen terug. 

"Voor die categorie spelers is de Eredivisie beter te behappen, want er zit meer structuur in de wedstrijden", vervolgt hij realistisch. "Wedstrijden in de Eerste Divisie hebben overal ter wereld een heel eigen dynamiek. Er wordt afgetrapt en de bal vliegt alle kanten op. Het kost gewoon tijd om aan dat ritme te wennen", besluit de bestuurder. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Jun 2019 om 15:42
    • Quote van 13 Jun 2019 om 09:13
      Geen sneertje, gewoon realiteit.
      Het spel was vaak niet om aan te zien.
    Nee bij esberg was holscher de beste speler. Daar kon hij lekker zijn mannetje laten lopen. Oftewel niet te vergelijken met de eerste Divisie van Nederland.
  • 13 Jun 2019 om 13:34
    • Quote van 13 Jun 2019 om 10:31
      Ja maar dat is moeilijk hoor potverd.......:-)
    Na de open dag,trainingskamp in de Lutte,tot dan komkommertijd,andere clubs zijn allemaal nog op vakantie.
  • 13 Jun 2019 om 11:48
    • Quote van 13 Jun 2019 om 11:35
      Haal je kop is uit de reet van de koe.
    Bedoel je de kop uit de reet halen van je .....
  • 13 Jun 2019 om 11:43
    • Quote van 13 Jun 2019 om 10:56
      Echt is hij naar Utrecht?
    Nee is nepnieuws
  • 13 Jun 2019 om 11:37
    • Quote van 13 Jun 2019 om 11:35
      Haal je kop is uit de reet van de koe.
    Nare reactie
  • 13 Jun 2019 om 11:35
    • Quote van 13 Jun 2019 om 10:03
      Maher halen
    Haal je kop is uit de reet van de koe.
  • 13 Jun 2019 om 11:12
    • Quote van 13 Jun 2019 om 10:40
      Nu is het wel leuk geweest jongen...
    Eens
  • 13 Jun 2019 om 10:56
    • Quote van 13 Jun 2019 om 10:47
      https://www.ad.nl/transfer-talk/maher-vervolgt-loopbaan-bij-fc-utrecht~a4bd3e21/?referer=https://www.google.nl/& Voor iedereen die denkt dat maher nog transfervrij is omdat het niet op Twentefans heeft gestaan. Misschien hazard halen want het heeft nog niet op Twentefans gestaan dat hij naar Real Madrid is?
    Echt is hij naar Utrecht?
  • 13 Jun 2019 om 10:47
    https://www.ad.nl/transfer-talk/maher-vervolgt-loopbaan-bij-fc-utrecht~a4bd3e21/?referer=https://www.google.nl/& Voor iedereen die denkt dat maher nog transfervrij is omdat het niet op Twentefans heeft gestaan. Misschien hazard halen want het heeft nog niet op Twentefans gestaan dat hij naar Real Madrid is?
  • 13 Jun 2019 om 10:43
    • Quote van 13 Jun 2019 om 10:03
      Maher halen
    Inderdaad Dennis.....de lol is er wel vanaf.
  • 13 Jun 2019 om 10:40
    • Quote van 13 Jun 2019 om 10:03
      Maher halen
    Nu is het wel leuk geweest jongen...
  • 13 Jun 2019 om 10:33
    • Quote van 13 Jun 2019 om 10:24
      Waar speelt die nu eigenlijk?
    Transfervrij
  • 13 Jun 2019 om 10:31
    • Quote van 13 Jun 2019 om 09:56
      Haha, precies. Elk jaar weer het dagelijkse gedram om spelers. Tijd voor een Twentefans-zomerslaap en ontwaken wanneer het weer over voetbal gaat :)
    Ja maar dat is moeilijk hoor potverd.......:-)
  • 13 Jun 2019 om 10:24
    • Quote van 13 Jun 2019 om 10:03
      Maher halen
    Waar speelt die nu eigenlijk?
  • 13 Jun 2019 om 10:03
    • Quote van 13 Jun 2019 om 09:56
      Haha, precies. Elk jaar weer het dagelijkse gedram om spelers. Tijd voor een Twentefans-zomerslaap en ontwaken wanneer het weer over voetbal gaat :)
    Maher halen
  • 13 Jun 2019 om 09:56
    • Quote van 13 Jun 2019 om 09:41
      Elk jaar weet dat eindeloze ongeduld. De transferwindow facts: transfers mogen pas officieel uitgevoerd worden op 1 juli, sluiting op 31 augustus om midden nacht. Contracten lopen ook af op 30 juni. Transfers die al aangekondigd zijn op basis van voorcontracten.De markt is nog gewoon heel erg rustig.
    Haha, precies. Elk jaar weer het dagelijkse gedram om spelers. Tijd voor een Twentefans-zomerslaap en ontwaken wanneer het weer over voetbal gaat :)
  • 13 Jun 2019 om 09:42
    Helemaal eens voetbal was heel vaak niet om aan te gluren.
  • 13 Jun 2019 om 09:41
    Elk jaar weet dat eindeloze ongeduld. De transferwindow facts: transfers mogen pas officieel uitgevoerd worden op 1 juli, sluiting op 31 augustus om midden nacht. Contracten lopen ook af op 30 juni. Transfers die al aangekondigd zijn op basis van voorcontracten.De markt is nog gewoon heel erg rustig.
  • 13 Jun 2019 om 09:25
    Volgens ten Voorde,houden wij niets over aan Andersen.Leoootje kom is met ander nieuws,bv nieuwe spelers of wacht jij weer dat bepaalde twente supporters,gaan posten bij de Grolsch Veste en hier namen roepen,zodat jij dat weer kunt schrijven.Jij weet toch alles,nou kom er maar in en verrast ons.
  • 13 Jun 2019 om 09:15
    Waar blijven de aanvallende versterkingen Ted?
  • 13 Jun 2019 om 09:13
    • Quote van 13 Jun 2019 om 09:11
      Klein sneertje richting Pusic?
    Geen sneertje, gewoon realiteit.
    Het spel was vaak niet om aan te zien.
  • 13 Jun 2019 om 09:11
    Klein sneertje richting Pusic?
zaterdag 24 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›