Anderlecht wil FC Twente aftroeven: ''Kompany is gek van hem''

( 21 reacties)
Anderlecht wil FC Twente aftroeven: ''Kompany is gek van hem''

Vincent Kompany heeft 'grootse plannen' met Anderlecht, zo laat het Nieuwsblad weten. De Belgische topclub haalde voor het eerst in 56 jaar geen Europees voetbal en daarom wil de speler-manager (33) de selectie grondig gaan renoveren. 

"Op de beruchte speler-trainer na is er nog geen enkele andere nieuwkomer", valt te lezen op de Belgische website. "Kompany is wel gek van de Welshe centrale middenvelder Matthew Smith (19) – met wie hij nog trainde bij Man City–, maar er is nog geen akkoord om hem te huren", benadrukt men. 

Smith speelde het afgelopen seizoen op huurbasis voor FC Twente en hij liet een uitstekende indruk achter in de Keuken Kampioen Divisie. De club uit Enschede wil hem dolgraag opnieuw huren, maar de kans is groot dat Manchester City (mede vanwege oud-speler Kompany) zaken gaat doen met Anderlecht. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Jun 2019 om 12:53
    • Quote van 17 Jun 2019 om 11:48
      Dat vogeltje is dus gevlogen ..... jammer.
    Jammer voor van der Heyden....dat zeker BAM. Hij kan niet met de druk omgaan. Dan is het verstandiger om bij een club als Telstar, Volendam, FC Eindhoven of Top Oss te gaan spelen. Gewoon een club waar nauwelijks tot geen promotie c.q. kampioendruk ligt....
  • 17 Jun 2019 om 12:49
    • Quote van 17 Jun 2019 om 11:45
      Wie staan daar nog meer op dan?
    Hölscher en Lely...namen die te weinig toevoegen aan de selectie voor hetgeen zij maandelijks bijgeschreven krijgen.
  • 17 Jun 2019 om 12:17
    Off: is er iemand bij de training vanmiddag?
  • 17 Jun 2019 om 12:06
    • Quote van 17 Jun 2019 om 11:39
      Dat hebben ze allemaal al geprobeerd. Het heeft alleen niet geholpen. Ik denk dat hij verhuurd gaat worden aan een club in de kkd. Wieffer heeft zijn plek al in genomen in de selectie.
    Het probleem ligt hem er ook gewoon in dat hij zo traag als dikke stront in een trechter is, met en zonder bal. Heeft hij de bal vrij dan kan hij er best wat leuks mee. Zit hem een tegenstander op de huid dan wordt hij gewoon op fysieke kwaliteiten afgetroefd. Sowieso wel een manco van de opleiding het laatste decennium.
  • 17 Jun 2019 om 11:48
    Dat vogeltje is dus gevlogen ..... jammer.
  • 17 Jun 2019 om 11:45
    • Quote van 17 Jun 2019 om 11:09
      Omdat er een lijst is met spelers die dan wel verkocht of verhuurd mogen worden en daar staat ook vd Heyden op.
    Wie staan daar nog meer op dan?
  • 17 Jun 2019 om 11:39
    • Quote van 17 Jun 2019 om 11:30
      komt vaker voor ook bij andere..mssn eens met vertrouwenpersoon praten..sportpsycholoog..als die hem daarvan af kan helpen heb je een goeie in huis..
    Dat hebben ze allemaal al geprobeerd. Het heeft alleen niet geholpen. Ik denk dat hij verhuurd gaat worden aan een club in de kkd. Wieffer heeft zijn plek al in genomen in de selectie.
  • 17 Jun 2019 om 11:31
    • Quote van 17 Jun 2019 om 10:56
      Brama, van de Heijden, smith en die nieuwe. Lijkt me er veel verdedigende middenvelders als je aanvallende voetbal wil spelen. Als je smith haalt moet je eigenlijk gedag zeggen tegen van der Heijden.
    Van der Heyden heeft zijn kansen hier wel gehad en niet gepakt. Ja, de laatste paar wedstrijden prima gedaan. Echter komt hij tekort voor de eredivisie. Doorpakken en iemand anders de kans geven. Weet niet of er in Jong een goede kanshebber rond loopt, maar wat mij betreft geven ze zo'n jongen de kans.
  • 17 Jun 2019 om 11:30
    • Quote van 17 Jun 2019 om 11:07
      Van der Heijden is een goede voetballer. Het probleem is dat hij een wedstrijd in een stadion moet voetballen. Dan scheit hij in zijn broek. Dat moet je als prof niet hebben.
    komt vaker voor ook bij andere..mssn eens met vertrouwenpersoon praten..sportpsycholoog..als die hem daarvan af kan helpen heb je een goeie in huis..
  • 17 Jun 2019 om 11:25
    • Quote van 17 Jun 2019 om 11:07
      Hij zal inderdaad wel kunnen voetballen maar loopt er al zo lang, dat je je gewoon moe af vragen of hij wel geschikt is voor het top voetbal. Vooral omdat hij ook nog last van zenuwen heeft en stress, dan moet je hem proberen te verhuren naar een club waar hij elke week d kans krijgt. Ik vind dat hij te kort komt nu en genoeg kansen heeft gehad in de afgelopen jaren. Jammer maar helaas hoop dat hij verhuurd of verkocht word.
    Helemaal mee eens. In dat geval hoop ik op verhuur naar een KKD club waar hij iedere week speelt. Misschien dat hij dan volgend jaar beter tot zijn recht komt. Dit seizoen kunnen we namelijk geen twijfels veroorloven...
  • 17 Jun 2019 om 11:09
    • Quote van 17 Jun 2019 om 11:05
      Hoe weet je dat?
    Omdat er een lijst is met spelers die dan wel verkocht of verhuurd mogen worden en daar staat ook vd Heyden op.
  • 17 Jun 2019 om 11:07
    • Quote van 17 Jun 2019 om 11:01
      Vind ik persoonlijk jammer. Laatste wedstrijden waarin Brama geblesseerd was speelde hij erg goed (denk aan jong Ajax uit). Die jongen kan echt wel wat met een beetje vertrouwen en aanvallend voetbal. Denk alleen wel dat hij op dit moment nog te licht is voor de eredivisie, want op KKD niveau deed hij het de laatste paar potjes pas goed, daarvoor was het drama..
    Hij zal inderdaad wel kunnen voetballen maar loopt er al zo lang, dat je je gewoon moe af vragen of hij wel geschikt is voor het top voetbal. Vooral omdat hij ook nog last van zenuwen heeft en stress, dan moet je hem proberen te verhuren naar een club waar hij elke week d kans krijgt. Ik vind dat hij te kort komt nu en genoeg kansen heeft gehad in de afgelopen jaren. Jammer maar helaas hoop dat hij verhuurd of verkocht word.
  • 17 Jun 2019 om 11:07
    • Quote van 17 Jun 2019 om 11:01
      Vind ik persoonlijk jammer. Laatste wedstrijden waarin Brama geblesseerd was speelde hij erg goed (denk aan jong Ajax uit). Die jongen kan echt wel wat met een beetje vertrouwen en aanvallend voetbal. Denk alleen wel dat hij op dit moment nog te licht is voor de eredivisie, want op KKD niveau deed hij het de laatste paar potjes pas goed, daarvoor was het drama..
    Van der Heijden is een goede voetballer. Het probleem is dat hij een wedstrijd in een stadion moet voetballen. Dan scheit hij in zijn broek. Dat moet je als prof niet hebben.
  • 17 Jun 2019 om 11:05
    • Quote van 17 Jun 2019 om 10:58
      Vd Heyden staat op de nominatie om te vertrekken.
    Hoe weet je dat?
  • 17 Jun 2019 om 11:01
    • Quote van 17 Jun 2019 om 10:58
      Vd Heyden staat op de nominatie om te vertrekken.
    Vind ik persoonlijk jammer. Laatste wedstrijden waarin Brama geblesseerd was speelde hij erg goed (denk aan jong Ajax uit). Die jongen kan echt wel wat met een beetje vertrouwen en aanvallend voetbal. Denk alleen wel dat hij op dit moment nog te licht is voor de eredivisie, want op KKD niveau deed hij het de laatste paar potjes pas goed, daarvoor was het drama..
  • 17 Jun 2019 om 10:58
    • Quote van 17 Jun 2019 om 10:56
      Brama, van de Heijden, smith en die nieuwe. Lijkt me er veel verdedigende middenvelders als je aanvallende voetbal wil spelen. Als je smith haalt moet je eigenlijk gedag zeggen tegen van der Heijden.
    Vd Heyden staat op de nominatie om te vertrekken.
  • 17 Jun 2019 om 10:56
    Brama, van de Heijden, smith en die nieuwe. Lijkt me er veel verdedigende middenvelders als je aanvallende voetbal wil spelen. Als je smith haalt moet je eigenlijk gedag zeggen tegen van der Heijden.
  • 17 Jun 2019 om 10:35
    • Quote van 17 Jun 2019 om 10:29
      Begon zeer sterk maar laatste wedstrijden van het seizoen waren echt niet goed.
    Klopt helemaal!
  • 17 Jun 2019 om 10:29
    Begon zeer sterk maar laatste wedstrijden van het seizoen waren echt niet goed.
  • 17 Jun 2019 om 10:27
    Jammer gelijk doorschakelen.
  • 17 Jun 2019 om 10:20
    Deze jongen deed het aardig maar wat overschat, heel vaak was hij ook niet echt aanwezig in de wedstrijd
zaterdag 3 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›