FC Twente maakt trainingstijden voor rest van deze week bekend

( 9 reacties)
FC Twente maakt trainingstijden voor rest van deze week bekend

FC Twente heeft de trainingstijden voor de rest van de week bekend gemaakt. De club uit Enschede heeft woensdag een sessie op een 'binnenlocatie' op het programma heeft staan, zo blijkt uit het schema op de clubsite. 

De ploeg van trainer Gonzalo Garcia Garcia gaat zowel dinsdag als vrijdag twee keer trainen. Er staat deze week nog geen oefenwedstrijd op het schema. Volgende week zaterdag spelen de Tukkers in Fleringen een oefenduel (van twee keer zestig minuten) tegen het Gemeentelijk regioteam Tubbergen. 

Maandag 17 juni
14.30 uur

Dinsdag 18 juni
10.45 uur en 14.30 uur

Woensdag 19 juni
Training binnenlocatie 

Donderdag 20 juni
10.45 uur

Vrijdag 21 juni
10.45 uur en 14.30 uur

Zaterdag 22 juni
10.45 uur

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Jun 2019 om 07:38
    • Quote van 19 Jun 2019 om 07:21
      zitten die trainingen niet te dicht op elkaar? Waarom 10.45 en geen 10.00?
    Om 10.00 uur is de lunch......
  • 19 Jun 2019 om 07:21
    zitten die trainingen niet te dicht op elkaar? Waarom 10.45 en geen 10.00?
  • 19 Jun 2019 om 05:59
    • Quote van 18 Jun 2019 om 07:19
      Klopt, maar 4x is wel heel erg weinig. Eigenlijk 3x, want 1x was het oefenen op standaardsituaties. Daar wordt je niet moe van. Dus zeg ik, komend seizoen 5x trainen in de week. Hou je je conditie ook beter op peil, want daar schorte het m.i.ook nog wel eens aan.
    3x (+1× standaardsituaties) is idd erg weinig. Er zijn amateurs die dat ook halen. Het is echter niet zo dat meer of intensiever trainen automatisch beter is voor de conditie. Als trainer wil je een groep die je ongeveer gelijk kan belasten, zodat herstel- tactische en technische oefenvormen voor iedereen ongeveer gelijk lopen. FCT heeft de afgelopen seizoenen echter selecties gehad met aardig wat geblesseerde en halffitte spelers. Je wilt niet dat de kern die nog wel fit is door de trainingsbelasting ook klachten krijgt.
  • 18 Jun 2019 om 08:23
    Top! Tonny-Bruins-Slot-analyse van de corvee. :)
  • 18 Jun 2019 om 08:08
    • Quote van 18 Jun 2019 om 07:19
      Klopt, maar 4x is wel heel erg weinig. Eigenlijk 3x, want 1x was het oefenen op standaardsituaties. Daar wordt je niet moe van. Dus zeg ik, komend seizoen 5x trainen in de week. Hou je je conditie ook beter op peil, want daar schorte het m.i.ook nog wel eens aan.
    Trainen moet effectief zijn, naast groepstrainingen moet elke speler een individueel programma hebben dat focus legt op persoonlijke behoeftes. Brama zal een jaar lang willen herstellen, een Zekhinini/Aitor zal op explosiviteit en uithoudingsvermogen willen renderen. Belangrijkste is de partijvorm. Vorig seizoen zaten de standaard-situaties er verdomde goed in. Het basisprincipe van periodiseren werkt volgens mij alleen als je drie maal per week speelt. In NL heb je dus al snel aanvullende trainingen nodig.

    In een babylonisch team kan team-building belangrijk zijn, gebruik maken van willekeurige buddy-systemen om kliekvorming te voorkomen. Ik zou zelfs zover gaan om wekelijkse buddy-systemen in te stellen, zelfs als het gaat om samen lunchen, carpoolen, fietstochten en bijvoorbeeld kamer-indeling bij overnachtingen in Hotels.

  • 18 Jun 2019 om 07:19
    • Quote van 17 Jun 2019 om 18:32
      Voorbereiding word meer getraind om conditioneel op pijl te komen he. Vrij normaal.
    Klopt, maar 4x is wel heel erg weinig. Eigenlijk 3x, want 1x was het oefenen op standaardsituaties. Daar wordt je niet moe van. Dus zeg ik, komend seizoen 5x trainen in de week. Hou je je conditie ook beter op peil, want daar schorte het m.i.ook nog wel eens aan.
  • 17 Jun 2019 om 18:32
    • Quote van 17 Jun 2019 om 18:13
      Toch wel grappig dat de spelers onder Pusic 4 x per week 1 keer per dag training, nu zo vroeg al onder ggg 6 x per week soms 2 ×per dag.
    Voorbereiding word meer getraind om conditioneel op pijl te komen he. Vrij normaal.
  • 17 Jun 2019 om 18:13
    Toch wel grappig dat de spelers onder Pusic 4 x per week 1 keer per dag training, nu zo vroeg al onder ggg 6 x per week soms 2 ×per dag.
  • 17 Jun 2019 om 15:48
    Hoorde dat Maher naar Twente wou. Maar dat zou Twentefans toch wel melden?
zondag 29 september 2019
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›