Drommel ziet 'chaos' bij PSV: ''Daar moeten we van profiteren'' FC Twente wil nog minimaal twee versterkingen: ''Creatief zijn'' 'Speciale' Lang maakt indruk: ''Dat zag je op de eerste dag al'' Wagenaar haalt uit naar Garcia: ''Wat is dat voor dom gelul?'' ''De komst van Chery is niet aan de orde laat Twente weten''

Bleuming geïrriteerd: ''Ajax en PSV hebben de mond er van vol''

( 40 reacties)
Bleuming geïrriteerd: ''Ajax en PSV hebben de mond er van vol''

Ondanks dat de traditionele top drie en AZ, Vitesse en FC Utrecht een gentleman's agreement hebben dat ze geen jeugdspelers bij elkaar weghalen, komt daar in de praktijk maar bar weinig van terecht. 

FC Twente maakt geen onderdeel uit van deze afspraak, maar is ook vaak de pineut. "FC Utrecht ziet bijna jaarlijks de complete onder 11 groep leeggeroofd worden door de grote clubs", vertelt Evert Bleuming, hoofdscout van FC Twente, in gesprek met TC Tubantia.

Het stoort Bleuming. "Ajax en PSV hebben de mond er van vol dat ze bij de allerkleinsten geen weerstand in de competitie krijgen. Maar wat wil je als je overal de beste spelers op die leeftijd naar je toe haalt?", besluit hij.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Jun 2019 om 09:54
    • Quote van 19 Jun 2019 om 06:52
      verjubelen zijn jouw woorden heb ik niet gebruikt ..ik wist dat dit bedrag er ook nog gekomen is en vroeg alleen wat gebeurt daarmee..
    2 Ton extra. Het lijkt mij dat dit deels gebruikt wordt voor aflossing en deels voor 'onvoorzien'. Stop je het in het elftal dan kan je er net een KKD-speler van halen.
  • 19 Jun 2019 om 06:52
    • Quote van 19 Jun 2019 om 05:43
      Toen kon al wel ongeveer ingeschat worden hoe hoog FCT op de tv-matrix staat. Je hebt het dus over een meevaller van een paar ton. Volgens mij is sindsdien bekend geworden dat we net boven Zwolle in de matrix staan, wat 2 ton extra oplevert. Mooi meegenomen, maar geen reden om dit bedrag te verjubelen.
    verjubelen zijn jouw woorden heb ik niet gebruikt ..ik wist dat dit bedrag er ook nog gekomen is en vroeg alleen wat gebeurt daarmee..
  • 19 Jun 2019 om 05:43
    • Quote van 18 Jun 2019 om 15:19
      en de 2,74 milj. tv inkomsten komen die daar nog bij ..want toen de 5 milj bekend werd gemaakt was daar nog niets over bekend..
    Toen kon al wel ongeveer ingeschat worden hoe hoog FCT op de tv-matrix staat. Je hebt het dus over een meevaller van een paar ton. Volgens mij is sindsdien bekend geworden dat we net boven Zwolle in de matrix staan, wat 2 ton extra oplevert. Mooi meegenomen, maar geen reden om dit bedrag te verjubelen.
  • 18 Jun 2019 om 21:06
    • Quote van 18 Jun 2019 om 18:33
      Daarvan moet toch 1,25 Mio terug betaald worden, als termijn (2 seizoenstermijnen) van in totaal 2,5 Mio?
    duidelijk..dank je
  • 18 Jun 2019 om 19:55
    • Quote van 18 Jun 2019 om 18:55
      Dat was toch onderdeel van de vorige deal met de gemeente? Wellicht is dat nu ook gewijzigd. Maar goed als Ted het kan doen zonder transfergelden is dat natuurlijk goed om de schuld te verlagen.
    Terugbetaling groot € 2,5 Mio aan de Eredivisie c.v., in 2 termijnen vanaf het moment dat FcT weer ED speelt.....
  • 18 Jun 2019 om 19:34
    • Quote van 18 Jun 2019 om 14:06
      Vitesse heeft een voetbal budget van 10 miljoen, wat is het voetbal budget van FCT voor het eredivisie elftal?? Is me al een paar keer gevraagd en ik sta steeds met de bek vol tanden! Weet iemand dat?
    Dank voor de update qua FCT voetbalbudget, kom ik iets meer beslagen ten ijs over, haha!
  • 18 Jun 2019 om 18:55
    • Quote van 18 Jun 2019 om 18:33
      Daarvan moet toch 1,25 Mio terug betaald worden, als termijn (2 seizoenstermijnen) van in totaal 2,5 Mio?
    Dat was toch onderdeel van de vorige deal met de gemeente? Wellicht is dat nu ook gewijzigd. Maar goed als Ted het kan doen zonder transfergelden is dat natuurlijk goed om de schuld te verlagen.
  • 18 Jun 2019 om 18:33
    • Quote van 18 Jun 2019 om 15:19
      en de 2,74 milj. tv inkomsten komen die daar nog bij ..want toen de 5 milj bekend werd gemaakt was daar nog niets over bekend..
    Daarvan moet toch 1,25 Mio terug betaald worden, als termijn (2 seizoenstermijnen) van in totaal 2,5 Mio?
  • 18 Jun 2019 om 17:10
    • Quote van 18 Jun 2019 om 15:16
      Je hebt initieel gelijk, het was eerst tussen de 4,5 en 5,5 Mio, later heeft PvdK 5 tot 5,5 Mio aangegeven.... Wie weet kan dit nog iets bijgesteld worden, nu de verkoop vd jaarkaarten bekend is.....?
    Dan zal PvdK eerst een paar besparingen moeten doorvoeren - tenzij er Noabers zijn die bij willen storten (zou geweldig zijn) - het spelersbudget is hopelijk niet al te rekbaar anders zijn we zo weer terug waar we waren. We hebben vorig seizoen gezien dat het niet nodig is miljoenen extra uit te geven om je doel te bereiken. Is wel veel moeilijker - dat wel, maar ja daar wordt Ted voor betaald. Het wordt weer een prima team!!
  • 18 Jun 2019 om 17:06
    Ga eens aan het werk Evert - je krijgt altijd terug wat je anderen aan doet. Als de spelers en ouders het naar de zin hadden gehad waren ze niet opgestapt. Kijk eens naar jezelf en doe er eens wat aan — misschien wat meer vrienden dan vijanden zou om te beginnen helpen!
  • 18 Jun 2019 om 15:19
    • Quote van 18 Jun 2019 om 15:16
      Je hebt initieel gelijk, het was eerst tussen de 4,5 en 5,5 Mio, later heeft PvdK 5 tot 5,5 Mio aangegeven.... Wie weet kan dit nog iets bijgesteld worden, nu de verkoop vd jaarkaarten bekend is.....?
    en de 2,74 milj. tv inkomsten komen die daar nog bij ..want toen de 5 milj bekend werd gemaakt was daar nog niets over bekend..
  • 18 Jun 2019 om 15:16
    • Quote van 18 Jun 2019 om 15:04
      Spelersbudget van 4.5 a 5.5 miljoen, voor zover ik weet. Dus nada voor transfers, in principe enkel transfervrij en huurlingen. Laat me graag corrigeren.
    Je hebt initieel gelijk, het was eerst tussen de 4,5 en 5,5 Mio, later heeft PvdK 5 tot 5,5 Mio aangegeven.... Wie weet kan dit nog iets bijgesteld worden, nu de verkoop vd jaarkaarten bekend is.....?
  • 18 Jun 2019 om 15:07
    • Quote van 18 Jun 2019 om 15:04
      Spelersbudget van 4.5 a 5.5 miljoen, voor zover ik weet. Dus nada voor transfers, in principe enkel transfervrij en huurlingen. Laat me graag corrigeren.
    staat in VP...kan dus correct zijn
  • 18 Jun 2019 om 15:04
    • Quote van 18 Jun 2019 om 14:06
      Vitesse heeft een voetbal budget van 10 miljoen, wat is het voetbal budget van FCT voor het eredivisie elftal?? Is me al een paar keer gevraagd en ik sta steeds met de bek vol tanden! Weet iemand dat?
    Spelersbudget van 4.5 a 5.5 miljoen, voor zover ik weet. Dus nada voor transfers, in principe enkel transfervrij en huurlingen. Laat me graag corrigeren.
  • 18 Jun 2019 om 15:04
    • Quote van 18 Jun 2019 om 14:17
      Kan het fout hebben maar volgens mij rond de 5m
    Op 23 April j.l. meldde PvdK aan Fox Sports het volgende: "Het punt is wel dat het budget relatief laag is. De voetbalbegroting zal rond de 5 á 5,5 miljoen euro zijn. Daarmee gaan we normaal gesproken voetballen tussen plaats 8 en 12."
  • 18 Jun 2019 om 15:03
    • Quote van 18 Jun 2019 om 10:21
      Van alle soorten die jij noemt heb ik ze meegemaakt. Zelfs voorzitters, TD’s, etc. van ‘collega’ clubs. Het is niet zo dat ik een ander dit perse ook gun, maar er van wakker liggen doe ik ook niet. Het ‘wij tegen iedereen’ vind ik huilie huilie gedrag van de bovenste plank.
    Dat laatste 1000% eens, want zodra blijkt dat mensen tegen ons zijn, een knvb, een onno of collega clubs dan is het idd huillie huillie.
  • 18 Jun 2019 om 14:48
    • Quote van 18 Jun 2019 om 14:17
      Kan het fout hebben maar volgens mij rond de 5m
    99 milj. negatief eigen vermogen voor vitsse...daar kunnen wij nog puntje aanzuigen ..wha...zelfs die Rus trekt het niet langer...
  • 18 Jun 2019 om 14:24
    • Quote van 18 Jun 2019 om 14:20
      I know Vlek....., maar er zijn misschien wel aanwezigen die hier nog niet van op de hoogte zijn. ;)
    He nep tc:)
  • 18 Jun 2019 om 14:20
    • Quote van 18 Jun 2019 om 14:16
      dat is oud nieuws
    I know Vlek....., maar er zijn misschien wel aanwezigen die hier nog niet van op de hoogte zijn. ;)
  • 18 Jun 2019 om 14:17
    • Quote van 18 Jun 2019 om 14:06
      Vitesse heeft een voetbal budget van 10 miljoen, wat is het voetbal budget van FCT voor het eredivisie elftal?? Is me al een paar keer gevraagd en ik sta steeds met de bek vol tanden! Weet iemand dat?
    Kan het fout hebben maar volgens mij rond de 5m
  • 18 Jun 2019 om 14:16
    • Quote van 18 Jun 2019 om 14:15
      Off-topic: Willem II laat het kunstgras vervangen door echt gras nadat zij €3.5 mio hebben ontvangen voor de transfer van Frenkie de Jongs van Ajax naar Barcelona......
    dat is oud nieuws
  • 18 Jun 2019 om 14:15
    Off-topic: Willem II laat het kunstgras vervangen door echt gras nadat zij €3.5 mio hebben ontvangen voor de transfer van Frenkie de Jongs van Ajax naar Barcelona......
  • 18 Jun 2019 om 14:06
    • Quote van 18 Jun 2019 om 09:01
      Heerlijk? Waarom heerlijk? Kan me niet schelen welke club, ik gun geen enkele supporter onze missere. Dat is zoiets als zelf een ziekte overleven, en dan een ander die ziekte wensen. Feyenoord hadden we van moeten leren, niet gedaan. Laat Vitesse een les zijn als het aankomt op het kiezen van eigenaren, Russen niets dan ellende.

      Zoals ik heb gelezen gaan die snijden in alles, maar blijft het voetbalbudget hangen rond 10 Miljoen.
    Vitesse heeft een voetbal budget van 10 miljoen, wat is het voetbal budget van FCT voor het eredivisie elftal?? Is me al een paar keer gevraagd en ik sta steeds met de bek vol tanden! Weet iemand dat?
  • 18 Jun 2019 om 12:35
    • Quote van 18 Jun 2019 om 08:43
      Gewoon koehandel. Wat mij betreft moet er een afspraak komen dat je geen spelers overneemt totdat ze (bijvoorbeeld) 14 zijn.
    En,... er gaan ook geen spelers beneden de 21 jaar naar het buitenland Ook mogen er geen spelers beneden de 21 jaar uit het buitenland worden gehaald.
  • 18 Jun 2019 om 10:21
    • Quote van 18 Jun 2019 om 09:46
      Heb je het dan over Twittervolk? Of online toetsenbordhelden? In mijn omgeving, niets dan sympathie. Eerlijk is eerlijk, FCT is meerdere malen van de dood gered door absurde concessies van de gemeente, dat zouden andere clubs nooit overleven. De haat jegens Twente heb ik altijd wel begrepen, en het is niet alsof wij daar niet van houden of vol in mee gaan "wij tegen iedereen", "gehaat en asociaal".

      Ik wil een leuke derby tegen Heracles, ik wil winnen van Feyenoord, Ajax en PSV. Ik speel liever niet tegen Emmen, Fortuna of VVV. Hoe voller de stadions hoe beter. Toen Feyenoord op sterven na dood was, heerlijk leedvermaak. Maar degradatie gunde ik ze niet, liever zie ik ze lijden en geslacht worden in de Veste.
    Van alle soorten die jij noemt heb ik ze meegemaakt. Zelfs voorzitters, TD’s, etc. van ‘collega’ clubs. Het is niet zo dat ik een ander dit perse ook gun, maar er van wakker liggen doe ik ook niet. Het ‘wij tegen iedereen’ vind ik huilie huilie gedrag van de bovenste plank.
  • 18 Jun 2019 om 09:50
    • Quote van 18 Jun 2019 om 09:46
      Heb je het dan over Twittervolk? Of online toetsenbordhelden? In mijn omgeving, niets dan sympathie. Eerlijk is eerlijk, FCT is meerdere malen van de dood gered door absurde concessies van de gemeente, dat zouden andere clubs nooit overleven. De haat jegens Twente heb ik altijd wel begrepen, en het is niet alsof wij daar niet van houden of vol in mee gaan "wij tegen iedereen", "gehaat en asociaal".

      Ik wil een leuke derby tegen Heracles, ik wil winnen van Feyenoord, Ajax en PSV. Ik speel liever niet tegen Emmen, Fortuna of VVV. Hoe voller de stadions hoe beter. Toen Feyenoord op sterven na dood was, heerlijk leedvermaak. Maar degradatie gunde ik ze niet, liever zie ik ze lijden en geslacht worden in de Veste.
    Dat waren idd alleen de internethelden die ons het liefst begraven zagen. Ik ken meer mensen die ons weer het liefst terug in de eredivisie zagen dan ons failliet zagen gaan.
  • 18 Jun 2019 om 09:46
    • Quote van 18 Jun 2019 om 09:36
      Mwoah, wij waren ook spreekwoordelijk ziek. Maar ik heb (bijna) geen enkele supporter van een andere club ons beterschap zien wensen. Sterker nog, we mochten nog wel een beetje zieker worden. Sommigen zagen zelfs maar al te graag een begrafenis.
    Heb je het dan over Twittervolk? Of online toetsenbordhelden? In mijn omgeving, niets dan sympathie. Eerlijk is eerlijk, FCT is meerdere malen van de dood gered door absurde concessies van de gemeente, dat zouden andere clubs nooit overleven. De haat jegens Twente heb ik altijd wel begrepen, en het is niet alsof wij daar niet van houden of vol in mee gaan "wij tegen iedereen", "gehaat en asociaal".

    Ik wil een leuke derby tegen Heracles, ik wil winnen van Feyenoord, Ajax en PSV. Ik speel liever niet tegen Emmen, Fortuna of VVV. Hoe voller de stadions hoe beter. Toen Feyenoord op sterven na dood was, heerlijk leedvermaak. Maar degradatie gunde ik ze niet, liever zie ik ze lijden en geslacht worden in de Veste.
  • 18 Jun 2019 om 09:36
    • Quote van 18 Jun 2019 om 09:01
      Heerlijk? Waarom heerlijk? Kan me niet schelen welke club, ik gun geen enkele supporter onze missere. Dat is zoiets als zelf een ziekte overleven, en dan een ander die ziekte wensen. Feyenoord hadden we van moeten leren, niet gedaan. Laat Vitesse een les zijn als het aankomt op het kiezen van eigenaren, Russen niets dan ellende.

      Zoals ik heb gelezen gaan die snijden in alles, maar blijft het voetbalbudget hangen rond 10 Miljoen.
    Mwoah, wij waren ook spreekwoordelijk ziek. Maar ik heb (bijna) geen enkele supporter van een andere club ons beterschap zien wensen. Sterker nog, we mochten nog wel een beetje zieker worden. Sommigen zagen zelfs maar al te graag een begrafenis.
  • 18 Jun 2019 om 09:27
    • Quote van 18 Jun 2019 om 09:06
      Onze? En ik kan het nergens vinden, dus het zal allemaal wel meevallen.
    https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/vitesse-bezuinigt-miljoenen-gat-in-de-begroting-moet-dicht~a0d3d4a4/?referer=https://www.google.nl/&
  • 18 Jun 2019 om 09:21
    • Quote van 18 Jun 2019 om 09:08
      Begrotingstekort van 8 miljoen en jij gelooft dat dit het einde is. De jeugdopleiding word fors op bezuinigd. Die hele beerput gaat lanzgaam los in Arnhem. De media is nog te zacht in de bewoordingen.
    Viteski heeft al jaarski en jaarski begrotingstekortski, zolang de Ruskis dit aanvulski niets aan de handski.

  • 18 Jun 2019 om 09:15
    • Quote van 18 Jun 2019 om 08:47
      Offttopic: Onrust bij Vitesse door miljoenenbezuiniging! Vitesse in de penarie. Die moeten niet een heel klein beetje bezuinigen, maar fors bezuinigen. KNVB heeft ze de hand te lang boven het hoofd gehouden. Zie berichten landelijke media.
    Ik weet niet wat hier leed vermaak in is. Ik zie liever dat Vitesse gewoon blijft bestaan. Ik wens geen ene club de problemen die twente heeft gehad.
  • 18 Jun 2019 om 09:14
    • Quote van 18 Jun 2019 om 09:09
      Red bull zal hen wel willen.
    Kan Utrechtsefietstas mooi naar het Vitesse forum en daar proberen goodwill te krijgen voor RB
  • 18 Jun 2019 om 09:09
    • Quote van 18 Jun 2019 om 09:08
      Begrotingstekort van 8 miljoen en jij gelooft dat dit het einde is. De jeugdopleiding word fors op bezuinigd. Die hele beerput gaat lanzgaam los in Arnhem. De media is nog te zacht in de bewoordingen.
    Red bull zal hen wel willen.
  • 18 Jun 2019 om 09:08
    • Quote van 18 Jun 2019 om 09:01
      Heerlijk? Waarom heerlijk? Kan me niet schelen welke club, ik gun geen enkele supporter onze missere. Dat is zoiets als zelf een ziekte overleven, en dan een ander die ziekte wensen. Feyenoord hadden we van moeten leren, niet gedaan. Laat Vitesse een les zijn als het aankomt op het kiezen van eigenaren, Russen niets dan ellende.

      Zoals ik heb gelezen gaan die snijden in alles, maar blijft het voetbalbudget hangen rond 10 Miljoen.
    Begrotingstekort van 8 miljoen en jij gelooft dat dit het einde is. De jeugdopleiding word fors op bezuinigd. Die hele beerput gaat lanzgaam los in Arnhem. De media is nog te zacht in de bewoordingen.
  • 18 Jun 2019 om 09:06
    • Quote van 18 Jun 2019 om 09:02
      Clubs die met onze logo hebben gespeeld, verdiend geen respect, maar een bak vol ellende.
    Onze? En ik kan het nergens vinden, dus het zal allemaal wel meevallen.
  • 18 Jun 2019 om 09:06
    • Quote van 18 Jun 2019 om 09:02
      Clubs die met onze logo hebben gespeeld, verdiend geen respect, maar een bak vol ellende.
    Onze? En ik kan het nergens vinden, dus het zal allemaal wel meevallen.
  • 18 Jun 2019 om 09:02
    • Quote van 18 Jun 2019 om 09:01
      Heerlijk? Waarom heerlijk? Kan me niet schelen welke club, ik gun geen enkele supporter onze missere. Dat is zoiets als zelf een ziekte overleven, en dan een ander die ziekte wensen. Feyenoord hadden we van moeten leren, niet gedaan. Laat Vitesse een les zijn als het aankomt op het kiezen van eigenaren, Russen niets dan ellende.

      Zoals ik heb gelezen gaan die snijden in alles, maar blijft het voetbalbudget hangen rond 10 Miljoen.
    Clubs die met onze logo hebben gespeeld, verdiend geen respect, maar een bak vol ellende.
  • 18 Jun 2019 om 09:01
    • Quote van 18 Jun 2019 om 08:47
      Offttopic: Onrust bij Vitesse door miljoenenbezuiniging! Vitesse in de penarie. Die moeten niet een heel klein beetje bezuinigen, maar fors bezuinigen. KNVB heeft ze de hand te lang boven het hoofd gehouden. Zie berichten landelijke media.
    Heerlijk? Waarom heerlijk? Kan me niet schelen welke club, ik gun geen enkele supporter onze missere. Dat is zoiets als zelf een ziekte overleven, en dan een ander die ziekte wensen. Feyenoord hadden we van moeten leren, niet gedaan. Laat Vitesse een les zijn als het aankomt op het kiezen van eigenaren, Russen niets dan ellende.

    Zoals ik heb gelezen gaan die snijden in alles, maar blijft het voetbalbudget hangen rond 10 Miljoen.
  • 18 Jun 2019 om 08:47
    Offttopic: Onrust bij Vitesse door miljoenenbezuiniging! Vitesse in de penarie. Die moeten niet een heel klein beetje bezuinigen, maar fors bezuinigen. KNVB heeft ze de hand te lang boven het hoofd gehouden. Zie berichten landelijke media.
  • 18 Jun 2019 om 08:43
    Gewoon koehandel. Wat mij betreft moet er een afspraak komen dat je geen spelers overneemt totdat ze (bijvoorbeeld) 14 zijn.