Aburjania overbodig? ''Die gaat ook geen minuten meer maken'' Ten Voorde kritisch: ''Ik vind het niet de plek van Wout Brama'' Toekomst Verdonk ongewis: ''Volgens mij wil hij wel blijven'' Vak-P organiseert 'extra lange Homeless-party' met Cafe Gold Rush ''Voor die slapjanus moet misschien toch een plekje gevonden worden''

PSV reageert op aantijgingen FC Twente: ''Komt geen geld aan te pas''

( 21 reacties)
PSV reageert op aantijgingen FC Twente: ''Komt geen geld aan te pas''

FC Twente baalt dat de Nederlandse topclubs de beste jeugdspelers weg proberen te halen. Zo heeft PSV komend seizoen vier spelers die uit de jeugdopleiding van FC Twente komen.

"Je moet het zien als de voedselketen", reageert Thijs Slegers, woordvoerder van de Eindhovenaren, in gesprek met TC Tubantia. "Wij willen graag de grootste talenten van het land in onze opleiding hebben. En die kunnen in Groningen, Kerkrade of Enschede rondlopen. Als dat zo is, dan proberen we dat te realiseren."

PSV dwingt de jeugdspelers niet volgens Slegers. "Voor de goede orde: er komt geen geld of een contract aan te pas, en alles gaat in goed overleg met de ouders. Zij staan voor een vrijwillige keus, niemand wordt gedwongen. Ook wij vinden het van groot belang dat een kind op jonge leeftijd in een goede leefomgeving terechtkomt", aldus de woordvoerder.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Jun 2019 om 21:08
    Ikzeg. Dit zijn echt andere tijden dan in mijn tijd. Helaas kwam je er aan te pas maar helaas was er iemand die geld kan pompen en ik moest wachten hij ging ik helaas niet. Nu is het anders geld krijg je toe. Ja ook niet altijd de beste manier maar toch gaat het zo. Ikzeg. Tot 18 jaar laten voetballen bij de profclubs daarna kan je ze halen iedereen kan dan blijven bestaan.
  • 18 Jun 2019 om 21:03
    • Quote van 18 Jun 2019 om 16:14
      Hoe kun je nu zien dat een 8 jarige een groot talent is. Ik snap ook niet dat ouders hieraan meewerken.Een kind van 8 jaar moet in de zandbak spelen om later naar een hele grote zandbak te kunnen gaan.
    Bij een aantal jongens van 8 kun je echt al zien dat ze een groot talent zijn, maar dat biedt geen enkele reactie dat zo'n jongen het bij de profs gaat redden. Die spelers kunnen tot hun 10e het best gewoon bij hun eigen amateurclub blijven, zeker gezien de belasting die een profopleiding met zich meebrengt. Vanaf O11 kan je dan richting een profclub in de regio, zodat de speler thuis kan blijven wonen.
  • 18 Jun 2019 om 20:58
    • Quote van 18 Jun 2019 om 16:40
      dat zal best, maar grootste deel van de spelertjes die door Ajax, PSV en mindere mate Feyenoord worden aangetrokken, valt wel in dit gat. Grootste deel van deze clubs gaat echt niet mensen ondersteunen waarvan ze geen speler meer in de opleiding hebben.

      Sommige ouders hebben zelfs hun baan opgezegd om kind op en neer te brengen, om er vervolgens na een aantal jaar achter te komen dat ze uit de opleiding getrapt worden.

      Onzin zoals deze zou gewoon verbannen moeten worden en om hier regels voor op te stellen lijkt me ook niet heel moeilijk: 1. kinderen die nog op de basisschool horen te zitten qua leeftijd mogen niet door andere clubs benaderd worden.
      2. kinderen onder de 16 mogen enkel benaderd worden als ze bij een andere club buiten de boot vallen.
      3. vanaf 18 normale regels, heeft als voordeel dat clubs de spelers dan al contracten hebben aangeboden dus deze clubs gaan er dan ook op vooruit.
    Die jongens worden sowieso benaderd. Je kan je namelijk niet bij de hoofdingang van een profclub melden met een inschrijvingsformulier. Dit ronselen zou je inderdaad niet moeten hebben, maar is common practice. Het gebeurt zelfs op amateurniveau. Bij mijn eigen amateurclub staan bijvoorbeeld wekelijks scouts van diverse prof- en topamateurclubs.
  • 18 Jun 2019 om 20:00
    De ouders worden 'gekocht' om hun zoontje naar Pisvee te loodsen. Dat is de realiteit, en dat is een FEIT Thijs Slegers.....nu jij weer vieze gluiperd.....
  • 18 Jun 2019 om 19:33
    Gebeurt helaas overal in de wereld, de enige oplossing lijkt me gewoon een goeie opvoeding
  • 18 Jun 2019 om 17:50
    • Quote van 18 Jun 2019 om 17:39
      En dat is dus verboden als ik me niet vergis. Dat is omkopen van de ouders, en volgens mij heeft barca daar een keer een transferban voor gekregen
    je kunt best gelijk hebben ..maar is moeilijk te bewijzen..
  • 18 Jun 2019 om 17:39
    • Quote van 18 Jun 2019 om 16:24
      1-tje ...zn vader kreeg goede baan bij Philips aangeboden ..zijn dus meerdere wegen...
    En dat is dus verboden als ik me niet vergis. Dat is omkopen van de ouders, en volgens mij heeft barca daar een keer een transferban voor gekregen
  • 18 Jun 2019 om 16:57
    • Quote van 18 Jun 2019 om 16:14
      Hoe kun je nu zien dat een 8 jarige een groot talent is. Ik snap ook niet dat ouders hieraan meewerken.Een kind van 8 jaar moet in de zandbak spelen om later naar een hele grote zandbak te kunnen gaan.
    mee eens ..ze missen toch ook hun vriendjes e.d. wat worden dat voor mensen dan uiteindelijk..niets meer mee te beginnen dan ..
  • 18 Jun 2019 om 16:51
    De ouders van onze jeugdspelertjes lopen blijkbaar bij de voedselbank als ik de woorden van thijs mag geloven
  • 18 Jun 2019 om 16:40
    • Quote van 18 Jun 2019 om 16:24
      1-tje ...zn vader kreeg goede baan bij Philips aangeboden ..zijn dus meerdere wegen...
    dat zal best, maar grootste deel van de spelertjes die door Ajax, PSV en mindere mate Feyenoord worden aangetrokken, valt wel in dit gat. Grootste deel van deze clubs gaat echt niet mensen ondersteunen waarvan ze geen speler meer in de opleiding hebben.

    Sommige ouders hebben zelfs hun baan opgezegd om kind op en neer te brengen, om er vervolgens na een aantal jaar achter te komen dat ze uit de opleiding getrapt worden.

    Onzin zoals deze zou gewoon verbannen moeten worden en om hier regels voor op te stellen lijkt me ook niet heel moeilijk: 1. kinderen die nog op de basisschool horen te zitten qua leeftijd mogen niet door andere clubs benaderd worden.
    2. kinderen onder de 16 mogen enkel benaderd worden als ze bij een andere club buiten de boot vallen.
    3. vanaf 18 normale regels, heeft als voordeel dat clubs de spelers dan al contracten hebben aangeboden dus deze clubs gaan er dan ook op vooruit.
  • 18 Jun 2019 om 16:24
    • Quote van 18 Jun 2019 om 16:14
      Hoe kun je nu zien dat een 8 jarige een groot talent is. Ik snap ook niet dat ouders hieraan meewerken.Een kind van 8 jaar moet in de zandbak spelen om later naar een hele grote zandbak te kunnen gaan.
    Eens, gaat veel te ver, moet wetgeving voor komen
  • 18 Jun 2019 om 16:24
    • Quote van 18 Jun 2019 om 16:21
      "alles gaat in goed overleg met de ouders. Zij staan voor een vrijwillige keus, niemand wordt gedwongen."
      Lekker makkelijk, de ouders zijn misschien van een afkomst waarin het water aan de lippen staat en die zien natuurlijk de euro's al op de bank staan.
      Er zijn legio voorbeelden en het heeft ook in de krant gestaan of in een programma zoals zembla te zien geweest als ik me niet vergis. daarin laten ze zien dat deze, soms nog kleuters, in een zwart gat belanden als ze niet meer aan bod komen en de ouders ook.
    1-tje ...zn vader kreeg goede baan bij Philips aangeboden ..zijn dus meerdere wegen...
  • 18 Jun 2019 om 16:21
    "alles gaat in goed overleg met de ouders. Zij staan voor een vrijwillige keus, niemand wordt gedwongen."
    Lekker makkelijk, de ouders zijn misschien van een afkomst waarin het water aan de lippen staat en die zien natuurlijk de euro's al op de bank staan.
    Er zijn legio voorbeelden en het heeft ook in de krant gestaan of in een programma zoals zembla te zien geweest als ik me niet vergis. daarin laten ze zien dat deze, soms nog kleuters, in een zwart gat belanden als ze niet meer aan bod komen en de ouders ook.
  • 18 Jun 2019 om 16:14
    Hoe kun je nu zien dat een 8 jarige een groot talent is. Ik snap ook niet dat ouders hieraan meewerken.Een kind van 8 jaar moet in de zandbak spelen om later naar een hele grote zandbak te kunnen gaan.
  • 18 Jun 2019 om 16:12
    Ik had ook geen ander antwoord verwacht!!
  • 18 Jun 2019 om 15:51
    Nou Thijss, of het nu direct of indirect is; het heeft alleen maar met geld te maken.
  • 18 Jun 2019 om 15:50
    'We willen ook geen families uit elkaar halen'...... MAAR DAT DOEN JULLIE WEL!!!
  • 18 Jun 2019 om 15:39
    Ik geloof zeker wel dat er geen geld aan te pas komt,maar wel valse beloftes over de toekomst ook daar mee kan je hoofden op hol brengen!
  • 18 Jun 2019 om 15:14
    Wat een onzin, denkt die omhooggevallen plofkip van pisvee dat het publiek achterlijk is?
  • 18 Jun 2019 om 14:56
    Snel groter worden dan blijft de grotere clubs wel even weg dan ziens ze een kans bij FC Twente.
  • 18 Jun 2019 om 14:54
    Bullshit.
zaterdag 14 december 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›