''Misschien heeft dit jaar FC Twente nog meer cult gegeven''

19
''Misschien heeft dit jaar FC Twente nog meer cult gegeven''

FC Twente werd afgelopen seizoen kampioen in de Keuken Kampioen Divisie. Wout Brama genoot met name van het feest met de supporters.

"De huldiging was vergelijkbaar met die in 2010 toen we kampioen werden van de Eredivisie", zegt Brama in gesprek met FOX Sports. "De supporters hebben de laatste paar jaar natuurlijk geleden. Klap op klap gehad, waar zij zelf niet zoveel aan konden doen."

Brama maakt een groot compliment naar de supporters. "Zij hebben ons er eigenlijk het hele jaar doorheen gesleept. Alle uitwedstrijden speelden we half een thuiswedstrijd, vond ik. Omdat zij in grote getale aanwezig waren", aldus de captain.

"Zij kunnen er niets aan doen dat hier wanbeleid gevoerd is, dat er financiële problemen zijn en geen selectie staat waar ze blij van worden", meent hij. "Daar kunnen zij niets aan doen, maar ze zijn wel blijven komen. Er zijn nu alweer 20.000 seizoenkaarten verkocht, dus deze club leeft als nooit tevoren. Dat is heel mooi om te zien. Misschien heeft dit jaar de volksclub FC Twente nog meer cult gegeven dan het daarvoor al had."

19 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Jun 2019 om 07:15
    • Quote van 19 Jun 2019 om 00:23
      Ik zei van de week toch dat Maher ons cult zou maken.
    Cult op man
  • 19 Jun 2019 om 00:23
    Ik zei van de week toch dat Maher ons cult zou maken.
  • 18 Jun 2019 om 21:29
    • Quote van 18 Jun 2019 om 18:24
      Oké ik rekende met 300 gemiddeld per kaart. 10 mlj is helemaal mooi.
    De duurdere kaarten stuwen het gemiddelde aardig op.
  • 18 Jun 2019 om 18:24
    • Quote van 18 Jun 2019 om 18:19
      bij mijn weten bijna opbrenst ca 10 milj.
    Oké ik rekende met 300 gemiddeld per kaart. 10 mlj is helemaal mooi.
  • 18 Jun 2019 om 18:19
    • Quote van 18 Jun 2019 om 18:17
      20.000 jaarkaarten...toch weer ruim 6 miljoen int laatje.
    bij mijn weten bijna opbrenst ca 10 milj.
  • 18 Jun 2019 om 18:17
    20.000 jaarkaarten...toch weer ruim 6 miljoen int laatje.
  • 18 Jun 2019 om 18:16
    hoeveel seizoenkaarten zijn er nu verkocht.
  • 18 Jun 2019 om 18:01
    • Quote van 18 Jun 2019 om 17:42
      Misschien kan zijn maatje Paul Verhaegh hem over de Streep trekken. Salariskosten geen idee. Maar Ted zet graag troeven in.
    Volgens mij hebben hij en Ted in het verleden strubbelingen gehad bij Vitesse ivm Buttners voorgenomen transfer naar Southampton.
  • 18 Jun 2019 om 17:42
    • Quote van 18 Jun 2019 om 17:38
      Gaat hier never nooit tekenen. Hij vertrekt bij Vitesse, omdat het nieuwe contract financieel niet aantrekkelijk is. Waarom zou twente dan meer geld kunnen bieden?
    Misschien kan zijn maatje Paul Verhaegh hem over de Streep trekken. Salariskosten geen idee. Maar Ted zet graag troeven in.
  • 18 Jun 2019 om 17:39
    • Quote van 18 Jun 2019 om 17:38
      Gaat hier never nooit tekenen. Hij vertrekt bij Vitesse, omdat het nieuwe contract financieel niet aantrekkelijk is. Waarom zou twente dan meer geld kunnen bieden?
    mooi zo ..
  • 18 Jun 2019 om 17:39
    • Quote van 18 Jun 2019 om 17:07
      Buttner van vitesse is transfervrij. Iets voor ons?
    Nee joh!!!
  • 18 Jun 2019 om 17:38
    • Quote van 18 Jun 2019 om 17:07
      Buttner van vitesse is transfervrij. Iets voor ons?
    Gaat hier never nooit tekenen. Hij vertrekt bij Vitesse, omdat het nieuwe contract financieel niet aantrekkelijk is. Waarom zou twente dan meer geld kunnen bieden?
  • 18 Jun 2019 om 17:36
    • Quote van 18 Jun 2019 om 17:25
      Beter dan Ricardinho.
    heeft verkeerde mentaliteit
  • 18 Jun 2019 om 17:25
    • Quote van 18 Jun 2019 om 17:07
      Buttner van vitesse is transfervrij. Iets voor ons?
    Beter dan Ricardinho.
  • 18 Jun 2019 om 17:18
    • Quote van 18 Jun 2019 om 17:15
      Heb mijn twijfels daarbij, maar goed brengt wel ervaring maar ik vind het twijfelgeval.
    Niet aan die Lapschwanz beginnen
  • 18 Jun 2019 om 17:15
    • Quote van 18 Jun 2019 om 17:07
      Buttner van vitesse is transfervrij. Iets voor ons?
    Heb mijn twijfels daarbij, maar goed brengt wel ervaring maar ik vind het twijfelgeval.
  • 18 Jun 2019 om 17:14
    Standbeeld
  • 18 Jun 2019 om 17:07
    Buttner van vitesse is transfervrij. Iets voor ons?
  • 18 Jun 2019 om 17:05
    Mooi gezegd Wout.
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›