'Douglas biedt zich aan bij Eredivisionist; clubleiding om tafel' Waarschuwing voor seizoenkaarthouders: ''Vandaag de laatste dag'' Ajax-supporters massaal naar uitwedstrijd tegen FC Twente Van Leeuwen: ''Daar zie je twee, drie níet goede spelers'' Vuckic wint eerste interland met Slovenië in zeven jaar nipt

Deel van tribunes mogelijk leeg bij FC Groningen - FC Twente

( 33 reacties)
Deel van tribunes mogelijk leeg bij FC Groningen - FC Twente

De kans is aanwezig dat een deel van de tribunes van het Hitachi Stadion leeg blijft bij de eerste thuiswedstrijd van FC Groningen tegen FC Twente. Volgens RTV Noord heeft de KNVB heeft FC Groningen een schikkingsvoorstel gedaan, omdat er tegen Ajax vuurwerk is afgestoken in het stadion.

De Groningse club kan nog in beroep. "FC Groningen kreeg na de thuiswedstrijd tegen Heracles Almelo een voorwaardelijke straf van de KNVB opgelegd. Dit ging om een wedstrijd zonder (een deel) van het publiek. Deze straf zou onvoorwaardelijk worden op het moment dat er voor 1 maart 2020 weer een incident met vuurwerk in het stadion zou plaatsvinden", schrijft het regionale medium.

"In de thuiswedstrijd tegen Ajax (20 april 2019 red.) werd wederom vuurwerk afgestoken, waardoor de KNVB FC Groningen nu een schikkingsvoorstel heeft gedaan om een wedstrijd zonder een deel van het publiek te spelen. Dat voorstel geldt voor de eerste competitiewedstrijd in Groningen op 10 augustus tegen FC Twente", luidt het vervolg.

Het gaat niet om het gehele stadion. "Maar om een gedeelte van de tribune waar vuurwerk werd afgestoken. Het zou voor het eerst zijn dat Groningen in het huidige stadion een wedstrijd zonder publiek moet afwerken", aldus RTV Noord, dat tot slot laat weten dat FC Groningen-directeur Wouter Gudde niet bereikbaar was voor commentaar.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 26 Jun 2019 om 09:46
    • Quote van 25 Jun 2019 om 12:58
      Die Matos en die Arbujani... ik snap niet dat bijvoorbeeld Branco van den Boomen niet wordt gehaald... gewoon echt een solide speler met veel goals en assisten voor het team. We krijgen straks allemaal mooi weer voetballers zonder veel rendement... echt zonde. Beide Matos en die Arbujani hebben weinig rendement en uiteindelijk tellen straks de goals wel en niet alleen de mooie acties....
    Omdat Branco van den Boomen er bij verscheidene eredivisie-clubs geen kut van heeft gebakken. Je kunt wel elke speler die in de KKD er enigszins met zijn kop boven het maaiveld uitsteekt bij willen halen, maar dan kom je dus met Boere maal 10 in de Eredivisie te voetballen. Recept voor ellende. Uitblinken in de KKD zegt heel weinig over het ook mee kunnen in de Eredivisie.
  • 26 Jun 2019 om 09:43
    • Quote van 25 Jun 2019 om 13:11
      Arbujani is geen aanvaller volgensmij.
    Nee een centrale middenvelder. Met rushes naar voren en zo’n korte draai. Als je echt aanvallend voetbal wil spelen moet je deze jongen op de def mid zetten. Maar waarschijnlijk gekocht voor het centrale middenveld.
  • 25 Jun 2019 om 21:52
    • Quote van 25 Jun 2019 om 13:38
      Die Burgzorg wil niet (bij)tekenen, bij de Graafschap en schijnt in gesprek te zijn met een club, misschien wel FCTWENTE?
    Die Benschop is schijnbaar ook met een ED club in gesprek, vast geen Twente maar zou ook wel versterking zijn voor ons.
  • 25 Jun 2019 om 19:55
    • Quote van 25 Jun 2019 om 13:38
      Die Burgzorg wil niet (bij)tekenen, bij de Graafschap en schijnt in gesprek te zijn met een club, misschien wel FCTWENTE?
    Die gaat naar Italië waarschijnlijk.
  • 25 Jun 2019 om 15:17
    • Quote van 25 Jun 2019 om 14:14
      Denk jij dat hij komt?
    Wat denk jij?
  • 25 Jun 2019 om 14:14
    • Quote van 25 Jun 2019 om 13:50
      Backs zijn er niet om goals te maken,Garcia kent Matos goed van Sevilla, zo werkt het,we zullen zien of hij komt.
    Denk jij dat hij komt?
  • 25 Jun 2019 om 14:04
    • Quote van 25 Jun 2019 om 13:38
      Die Burgzorg wil niet (bij)tekenen, bij de Graafschap en schijnt in gesprek te zijn met een club, misschien wel FCTWENTE?
    Prima speler idd, maar heeft een contract tot 2020. Zie Twente geen spelers afkopen, dat is gewoon momenteel niet mogelijk.
  • 25 Jun 2019 om 14:02
    • Quote van 25 Jun 2019 om 13:50
      Backs zijn er niet om goals te maken,Garcia kent Matos goed van Sevilla, zo werkt het,we zullen zien of hij komt.
    Backs zijn belangrijk in assists met voorzetten en tuurlijk hebje ook backs die hem naar de vleugelspeler passen voor acties, maar uit zijn video blijkt dat hij gewoon veel zelf de aanval zoekt en dat brengt die te weinig tot resultaat. Maar we zullen zien! Hopelijk doet hij het goed bij ons mocht hij komen
  • 25 Jun 2019 om 13:52
    • Quote van 25 Jun 2019 om 13:38
      Die Burgzorg wil niet (bij)tekenen, bij de Graafschap en schijnt in gesprek te zijn met een club, misschien wel FCTWENTE?
    Zie ik graag hier, goed spelertje.
  • 25 Jun 2019 om 13:50
    • Quote van 25 Jun 2019 om 12:58
      Die Matos en die Arbujani... ik snap niet dat bijvoorbeeld Branco van den Boomen niet wordt gehaald... gewoon echt een solide speler met veel goals en assisten voor het team. We krijgen straks allemaal mooi weer voetballers zonder veel rendement... echt zonde. Beide Matos en die Arbujani hebben weinig rendement en uiteindelijk tellen straks de goals wel en niet alleen de mooie acties....
    Backs zijn er niet om goals te maken,Garcia kent Matos goed van Sevilla, zo werkt het,we zullen zien of hij komt.
  • 25 Jun 2019 om 13:50
    • Quote van 25 Jun 2019 om 13:41
      De één Matos, maar die andere? Moet wel dat ik het knap vind van Tedjen hoe hij het e.e.a. afgedekt houdt van de buitenwereld.
    Ik ken geen namen. Maar die ted is echt een gesloten boek.
  • 25 Jun 2019 om 13:41
    • Quote van 25 Jun 2019 om 13:38
      Die Burgzorg wil niet (bij)tekenen, bij de Graafschap en schijnt in gesprek te zijn met een club, misschien wel FCTWENTE?
    De één Matos, maar die andere? Moet wel dat ik het knap vind van Tedjen hoe hij het e.e.a. afgedekt houdt van de buitenwereld.
  • 25 Jun 2019 om 13:38
    • Quote van 25 Jun 2019 om 12:48
      Er worden deze week of op zijn laatst volgende week 2 spelers gepresenteerd. Waarschijnlijk gaat het hier om een linksback en een aanvaller. Er staan althans 2 keuringen gepland. Dus kijken wat hier uit komt. Ik heb er althans vertrouwen in.
    Die Burgzorg wil niet (bij)tekenen, bij de Graafschap en schijnt in gesprek te zijn met een club, misschien wel FCTWENTE?
  • 25 Jun 2019 om 13:16
    • Quote van 25 Jun 2019 om 13:13
      Was een grapje maat;). KNVB maffia klopt absoluut!
    Ja dat dacht ik al;)
  • 25 Jun 2019 om 13:16
    • Quote van 25 Jun 2019 om 13:12
      Nee. Deze staan nog gepland voor van de week.
    Oke, dan hoop ik dat het nieuws er deze week al is.
  • 25 Jun 2019 om 13:13
    • Quote van 25 Jun 2019 om 12:44
      Nou ik vindt het meer dan belachelijk! KNVB maffia
    Was een grapje maat;). KNVB maffia klopt absoluut!
  • 25 Jun 2019 om 13:12
    • Quote van 25 Jun 2019 om 13:08
      Was dat niet inclusief Verhaegh?
    Nee. Deze staan nog gepland voor van de week.
  • 25 Jun 2019 om 13:11
    • Quote van 25 Jun 2019 om 12:58
      Die Matos en die Arbujani... ik snap niet dat bijvoorbeeld Branco van den Boomen niet wordt gehaald... gewoon echt een solide speler met veel goals en assisten voor het team. We krijgen straks allemaal mooi weer voetballers zonder veel rendement... echt zonde. Beide Matos en die Arbujani hebben weinig rendement en uiteindelijk tellen straks de goals wel en niet alleen de mooie acties....
    Arbujani is geen aanvaller volgensmij.
  • 25 Jun 2019 om 13:08
    • Quote van 25 Jun 2019 om 12:48
      Er worden deze week of op zijn laatst volgende week 2 spelers gepresenteerd. Waarschijnlijk gaat het hier om een linksback en een aanvaller. Er staan althans 2 keuringen gepland. Dus kijken wat hier uit komt. Ik heb er althans vertrouwen in.
    Was dat niet inclusief Verhaegh?
  • 25 Jun 2019 om 12:58
    • Quote van 25 Jun 2019 om 12:48
      Er worden deze week of op zijn laatst volgende week 2 spelers gepresenteerd. Waarschijnlijk gaat het hier om een linksback en een aanvaller. Er staan althans 2 keuringen gepland. Dus kijken wat hier uit komt. Ik heb er althans vertrouwen in.
    Die Matos en die Arbujani... ik snap niet dat bijvoorbeeld Branco van den Boomen niet wordt gehaald... gewoon echt een solide speler met veel goals en assisten voor het team. We krijgen straks allemaal mooi weer voetballers zonder veel rendement... echt zonde. Beide Matos en die Arbujani hebben weinig rendement en uiteindelijk tellen straks de goals wel en niet alleen de mooie acties....
  • 25 Jun 2019 om 12:48
    Er worden deze week of op zijn laatst volgende week 2 spelers gepresenteerd. Waarschijnlijk gaat het hier om een linksback en een aanvaller. Er staan althans 2 keuringen gepland. Dus kijken wat hier uit komt. Ik heb er althans vertrouwen in.
  • 25 Jun 2019 om 12:44
    Waarom worden zulke straffen niet ten uitvoer gebracht tegen de club waardoor de straf ontstaat. Dus wedstrijd zonder publiek tegen Ajax
  • 25 Jun 2019 om 12:44
    • Quote van 25 Jun 2019 om 12:37
      Natuurlijk wel. Doordat de supporters van Groningen vuurwerk afsteken, lijkt mij het niet meer dan logisch dat de supporters van een willekeurige club daar de dupe van zijn.
    Nou ik vindt het meer dan belachelijk! KNVB maffia
  • 25 Jun 2019 om 12:37
    • Quote van 25 Jun 2019 om 12:28
      Dit geldt toch niet voor het uitvak?
    Natuurlijk wel. Doordat de supporters van Groningen vuurwerk afsteken, lijkt mij het niet meer dan logisch dat de supporters van een willekeurige club daar de dupe van zijn.
  • 25 Jun 2019 om 12:37
    • Quote van 25 Jun 2019 om 12:28
      Dit geldt toch niet voor het uitvak?
    Nee, allen vak f
  • 25 Jun 2019 om 12:37
    • Quote van 25 Jun 2019 om 12:28
      Dit geldt toch niet voor het uitvak?
    Ja, die zullen de lege vakken moeten bevolken....mits Wouter Gudde besloten heeft om die vakken als hokken te verhuren aan de omliggende varkensboeren........
  • 25 Jun 2019 om 12:28
    Dit geldt toch niet voor het uitvak?
  • 25 Jun 2019 om 12:23
    • Quote van 25 Jun 2019 om 12:09
      Vuurwerk in een wedstrijd tegen Ajax daar staat natuurlijk een fikse straf op. Ajaxsupporters steken tijdens de bekerfinale bijna de hele Kuip in de fik en gaan tijdens een jeugdwedstrijd(!) de ouders en overige familieleden van de bezoekende tegenpartij te lijf. Straf? Niks van weergehoord of heb ik iets gemist? Maar ploegen moeten wel hun schema aanpassen aan deze club omdat ze wat rondjes verder komen in de CL.
    Daar heb jij zeker een punt!
  • 25 Jun 2019 om 12:21
    Over het algemeen is dat stadion (18.000 op een capaciteit van 22.000) goed gevuld en vergelijkbaar met de Grolsch Veste (26.000 op 30.000). Zonder vak P heb je in de Grolsch Veste toch een andere sfeer. Zonder hun fanatieke aanhang, gaat dat toch weer een voordeeltje opleveren voor FC Twente.
  • 25 Jun 2019 om 12:11
    Volle kindervakken dus....
    :-)
  • 25 Jun 2019 om 12:09
    Vuurwerk in een wedstrijd tegen Ajax daar staat natuurlijk een fikse straf op. Ajaxsupporters steken tijdens de bekerfinale bijna de hele Kuip in de fik en gaan tijdens een jeugdwedstrijd(!) de ouders en overige familieleden van de bezoekende tegenpartij te lijf. Straf? Niks van weergehoord of heb ik iets gemist? Maar ploegen moeten wel hun schema aanpassen aan deze club omdat ze wat rondjes verder komen in de CL.
  • 25 Jun 2019 om 12:09
    Eerste keer dat groningen een wedstrijd zonder publiek speelt, dat klopt niet want groningen speelt altijd zonder publiek.
  • 25 Jun 2019 om 12:06
    Er verandert niks dus er wil geen hond zitten.
zondag 24 november 2019
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›