Ten Voorde legt uit: ''FC Twente kan geen contracten afkopen''

( 254 reacties)
Ten Voorde legt uit: ''FC Twente kan geen contracten afkopen''

FC Twente heeft onlangs het spelersfonds weten uit te breiden. FC Twente-clubwatcher Leon ten Voorde weet te melden dat Ted van Leeuwen, technisch directeur bij de Tukkers, anders een heel klein budget te besteden had.

"Ted van Leeuwen zou dan slechts vijf ton te besteden hebben. En dat voor een stuk of zes vacatures. Dat geringe budget komt omdat een groot deel van het spelersbudget opgaat aan oude, doorlopende contracten van spelers", legt Ten Voorde uit bij het Algemeen Dagblad.

"Het probleem: het merendeel zal niet eens gaan spelen. Het goede nieuws is dat FC Twente binnen een kleine week een miljoen euro binnen heeft via wat geldschieters. Daarmee heeft Van Leeuwen wat meer armslag op de transfermarkt, al heeft de club geen geld voor het afkopen van contracten."

Volgens de journalist is de club nog steeds op zoek naar vele versterkingen, ondanks het viertal wat al is binnengehaald. "Ze zoeken met spoed een linksback, twee middenvelders, twee buitenspelers en een spits."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Jul 2019 om 20:03
    • Quote van 10 Jul 2019 om 19:01
      Een beetje meer respect voor iemand die meestal met zeer goede informatie komt is hier wel op zijn plaats lijkt mij.
    Dat is een van onze verbeteraars op dit forum,hebben zelfs niets te vertellen,of ze lullen je na,en komen alleen maar de boel verzieken hier,als iemand met fatsoenlijke info komt.En dan deze grote jongens komen steeds onder andere accounts hier op twentefans,goed bezig.
  • 10 Jul 2019 om 19:01
    • Quote van 10 Jul 2019 om 17:12
      Heren heren vergeet de schuld niet af te trekken van aandeelhouderswaarde en dat de aandelen niet verhandeld kunnen worden - dus niets waard zijn alszodanig. Ik denk dat we de noabers en de Gemeente extreem dankbaar mogen zijn dat zoveel cash is bimnengekomen en zoveel schuld is kwijtgescholden. En beste ANS een beetje financiele herscholing zou je niet misstaan. Als met het gestortte geld weer waarde wordt gegenereerd is dat geheel te danken aan ......
    Een beetje meer respect voor iemand die meestal met zeer goede informatie komt is hier wel op zijn plaats lijkt mij.
  • 10 Jul 2019 om 17:41
    • Quote van 10 Jul 2019 om 17:03
      Hahaha unglaublich is toch niet normaal.
    De waarde van aandelen wordt over het algemeen bepaald door "vraag en aanbod". Wel moet beseft worden dat aandelen van een NL-vennootschap (B.V.) een aanbiedingsplicht kent, dus niet zo maar vrij verhandelbaar zijn..... De grote accountantskantoren waarderen voetbalclubs elk jaar. Hierbij een artikel uit het Parool uit 2016, waar in een overzicht t.o.v. europese clubs, de waarde van Ajax en PSV is ingeschat door KPMG..... https://www.parool.nl/sport/ajax-is-300-miljoen-euro-waard~b0dcfa46/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
  • 10 Jul 2019 om 17:26
    • Quote van 10 Jul 2019 om 17:12
      Heren heren vergeet de schuld niet af te trekken van aandeelhouderswaarde en dat de aandelen niet verhandeld kunnen worden - dus niets waard zijn alszodanig. Ik denk dat we de noabers en de Gemeente extreem dankbaar mogen zijn dat zoveel cash is bimnengekomen en zoveel schuld is kwijtgescholden. En beste ANS een beetje financiele herscholing zou je niet misstaan. Als met het gestortte geld weer waarde wordt gegenereerd is dat geheel te danken aan ......
    Die 25,000 mensen in het stadion, die godsgruwelijk veel geduld hebben. En aan Joop, die ons effectief Too Big To Fail heeft gemaakt waardoor iedereen moest kiezen voor investeren ipv faillissement :-) ...……..
  • 10 Jul 2019 om 17:23
    • Quote van 10 Jul 2019 om 16:21
      Ok maar wie bepaalt de waarde dan.? Dat moet toch een of andere instantie zijn. En wat is die waarde dan? Is deze bekend bij jou?
    Ans zal zich op het verleden hebben gebaseerd, de intrinsieke waarde 2008-2012, een gemiddelde daarvan wellicht.
  • 10 Jul 2019 om 17:12
    • Quote van 10 Jul 2019 om 12:50
      Ok, dat is logisch, echter, iedereen kan wel een getal noemen, maar ergens moet de echte waarde bepaald worden. Is dat die 112 miljoen? Het viel me namelijk op dat je precies het dubbele van 56 hebt gebruikt.
    Heren heren vergeet de schuld niet af te trekken van aandeelhouderswaarde en dat de aandelen niet verhandeld kunnen worden - dus niets waard zijn alszodanig. Ik denk dat we de noabers en de Gemeente extreem dankbaar mogen zijn dat zoveel cash is bimnengekomen en zoveel schuld is kwijtgescholden. En beste ANS een beetje financiele herscholing zou je niet misstaan. Als met het gestortte geld weer waarde wordt gegenereerd is dat geheel te danken aan ......
  • 10 Jul 2019 om 17:03
    • Quote van 10 Jul 2019 om 16:32
      Of je het gelooft of niet, dat bepaalt iedereen die aandelen uit wil geven zelf.
    Hahaha unglaublich is toch niet normaal.
  • 10 Jul 2019 om 17:01
    • Quote van 10 Jul 2019 om 16:32
      Of je het gelooft of niet, dat bepaalt iedereen die aandelen uit wil geven zelf.
    Aha en ik maar denken dat het op getallen gebaseerd was. :-). Natuurlijk is het lastig om de waarde van spelerskapitaal in te schatten
  • 10 Jul 2019 om 16:32
    • Quote van 10 Jul 2019 om 16:21
      Ok maar wie bepaalt de waarde dan.? Dat moet toch een of andere instantie zijn. En wat is die waarde dan? Is deze bekend bij jou?
    Of je het gelooft of niet, dat bepaalt iedereen die aandelen uit wil geven zelf.
  • 10 Jul 2019 om 16:21
    • Quote van 10 Jul 2019 om 13:11
      Dat is toeval. Had ook 100 milj. kunnen zijn.
    Ok maar wie bepaalt de waarde dan.? Dat moet toch een of andere instantie zijn. En wat is die waarde dan? Is deze bekend bij jou?
  • 10 Jul 2019 om 16:15
    • Quote van 10 Jul 2019 om 15:58
      Dan heb je het over de hypotheek inclusief achtergestelde lening toch?

      https://www.twentefans.nl/nieuws/bestuur-beleid/235979/fc-twente-geeft-duidelijkheid-over-hoogte-miljoenenschuld

      Volgens dat artikel is er 23 miljoen schuld, maar dat is wel zonder die achtergestelde lening(9 miljoen) gerekend bij mijn weten.
    Totale schuld om te boeken in 1 (een) hypotheek. Indien minder schulden hoe groter het eigen vermogen.
  • 10 Jul 2019 om 15:58
    • Quote van 10 Jul 2019 om 14:31
      Ik hou mij vast aan jouw uitspraak dat het volgende seizoen het belangrijkste seizoen wordt uit de geschiedenis van de club en daarin heb je gelijk. Overleven we dat, dan hebben we per 30-06-2020 een stadion ter waarde van ca.43.5 milj. Daarop een hypotheek van 30 milj. dan zij wij verder schuldenvrij en hebben een prachtig eigen vermogen. Aandelen worden gekocht met een waarde voor de toekomst en die toekomst ziet er zeer goed uit. Daarom mijn waardebepaling.
    Dan heb je het over de hypotheek inclusief achtergestelde lening toch?

    https://www.twentefans.nl/nieuws/bestuur-beleid/235979/fc-twente-geeft-duidelijkheid-over-hoogte-miljoenenschuld

    Volgens dat artikel is er 23 miljoen schuld, maar dat is wel zonder die achtergestelde lening(9 miljoen) gerekend bij mijn weten.
  • 10 Jul 2019 om 15:27
    • Quote van 10 Jul 2019 om 14:46
      Ben er 90% zeker van. Dat bellen 100%. Het denigreren 100%. De intentie 70%.
    Tis wat dat zijn kim jung praktijken
  • 10 Jul 2019 om 14:46
    • Quote van 10 Jul 2019 om 14:43
      Na aanleiding van de post van gisteravond??? Meen je niet
    Ben er 90% zeker van. Dat bellen 100%. Het denigreren 100%. De intentie 70%.
  • 10 Jul 2019 om 14:43
    • Quote van 10 Jul 2019 om 13:33
      Niets wat mij betreft, maar er moet een reden zijn waarom hij heeft lopen bellen met bep personen, en zich denigrerend uit heeft gelaten (gefrusteerd).
    Na aanleiding van de post van gisteravond??? Meen je niet
  • 10 Jul 2019 om 14:39
    • Quote van 10 Jul 2019 om 14:37
      Luid en duidelijk! Baje bedankie!

      Dit seizoen gaat goed komen. Daar twijfel ik niet aan.

      Even puntjes op de I zetten

      1) Peters eruit schoppen, die faalt al jaaaaaaaren.
      2) JvoH (of een dergelijk persoon) in de RVC
      3) Type Ron Jans in de TS
      4) Type Cultheld Heubach een rolletje geven op de afdeling commercie
    Niets tegen in te brengen.
  • 10 Jul 2019 om 14:37
    • Quote van 10 Jul 2019 om 14:31
      Ik hou mij vast aan jouw uitspraak dat het volgende seizoen het belangrijkste seizoen wordt uit de geschiedenis van de club en daarin heb je gelijk. Overleven we dat, dan hebben we per 30-06-2020 een stadion ter waarde van ca.43.5 milj. Daarop een hypotheek van 30 milj. dan zij wij verder schuldenvrij en hebben een prachtig eigen vermogen. Aandelen worden gekocht met een waarde voor de toekomst en die toekomst ziet er zeer goed uit. Daarom mijn waardebepaling.
    Luid en duidelijk! Baje bedankie!

    Dit seizoen gaat goed komen. Daar twijfel ik niet aan.

    Even puntjes op de I zetten

    1) Peters eruit schoppen, die faalt al jaaaaaaaren.
    2) JvoH (of een dergelijk persoon) in de RVC
    3) Type Ron Jans in de TS
    4) Type Cultheld Heubach een rolletje geven op de afdeling commercie
  • 10 Jul 2019 om 14:31
    • Quote van 10 Jul 2019 om 14:14
      Overigens Ans, die 112 Miljoen, dat vind ik wel een erg hoge inschatting. De situatie, de schulden, gebrek aan kapitaal op het veld etc. Wat waren we in 2012 waard? 80 a 100 Miljoen? Die Noabers zullen ook veel crediteuren zijn, zullen het e.e.a hebben kwijtgescholden, zullen aan sponsorship a voldoende ophoesten, dus zijn er van de 56 niet een heel aantal die met gezonde tegenzin deelnamen, hetgeen de gunstige voorwaarden, of de schandalig lage instap-prijs, zal verklaren?

      Ik snap dat het je mening is, maar 50 man 140,000k elk op laten hoesten, ga er maar aan staan,
      Dat gezegd, ze hadden de club gewoon moeten verpatsen. Verkopen aan de hoogste bieder, of de investeerder met de beste topsport-trackrecord. Red Bull nog altijd mijn favoriet, dat er dan e.e.a gaat veranderen dat boeit me geen fuck, ik hou van Twente maar ik hou meer van (mooi) voetbal.

    Ik hou mij vast aan jouw uitspraak dat het volgende seizoen het belangrijkste seizoen wordt uit de geschiedenis van de club en daarin heb je gelijk. Overleven we dat, dan hebben we per 30-06-2020 een stadion ter waarde van ca.43.5 milj. Daarop een hypotheek van 30 milj. dan zij wij verder schuldenvrij en hebben een prachtig eigen vermogen. Aandelen worden gekocht met een waarde voor de toekomst en die toekomst ziet er zeer goed uit. Daarom mijn waardebepaling.
  • 10 Jul 2019 om 14:14
    Overigens Ans, die 112 Miljoen, dat vind ik wel een erg hoge inschatting. De situatie, de schulden, gebrek aan kapitaal op het veld etc. Wat waren we in 2012 waard? 80 a 100 Miljoen? Die Noabers zullen ook veel crediteuren zijn, zullen het e.e.a hebben kwijtgescholden, zullen aan sponsorship a voldoende ophoesten, dus zijn er van de 56 niet een heel aantal die met gezonde tegenzin deelnamen, hetgeen de gunstige voorwaarden, of de schandalig lage instap-prijs, zal verklaren?

    Ik snap dat het je mening is, maar 50 man 140,000k elk op laten hoesten, ga er maar aan staan,
    Dat gezegd, ze hadden de club gewoon moeten verpatsen. Verkopen aan de hoogste bieder, of de investeerder met de beste topsport-trackrecord. Red Bull nog altijd mijn favoriet, dat er dan e.e.a gaat veranderen dat boeit me geen fuck, ik hou van Twente maar ik hou meer van (mooi) voetbal.

  • 10 Jul 2019 om 13:33
    • Quote van 10 Jul 2019 om 13:14
      Wat is er dan mis mee ?
    Niets wat mij betreft, maar er moet een reden zijn waarom hij heeft lopen bellen met bep personen, en zich denigrerend uit heeft gelaten (gefrusteerd).
  • 10 Jul 2019 om 13:14
    • Quote van 10 Jul 2019 om 13:11
      Hier was PvdK niet blij mee. Feit.
    Wat is er dan mis mee ?
  • 10 Jul 2019 om 13:11
    • Quote van 10 Jul 2019 om 12:50
      Ok, dat is logisch, echter, iedereen kan wel een getal noemen, maar ergens moet de echte waarde bepaald worden. Is dat die 112 miljoen? Het viel me namelijk op dat je precies het dubbele van 56 hebt gebruikt.
    Dat is toeval. Had ook 100 milj. kunnen zijn.
  • 10 Jul 2019 om 13:11
    • Quote van 9 Jul 2019 om 20:58
      De supporters. Die heb je in alle maten en soorten. De belangrijkste zolang het niet alleen over geld gaat zijn de diverse supporters verenigingen en de jaarkaarthouders. Zonder deze supporters kun je de club beter opdoeken.
      Dan de sponsors.
      De Hoofsponsor,
      De Sub sponsors,
      De Support Groep,
      De TOS,
      De gouden talenten en
      Pegasus.
      Deze geledingen hebben geen enkele invloed binnen de club. Natuurlijk is er periodiek overleg maar meer ook niet.

      En dan de Noabers, niet schrikken, maar ik heb daar een EIGEN !!! mening over die ik hier nog nooit eerder geplaatst heb.
      De fam. Wessels heeft ca. 12,5 % ter waarde van ca. 7 Milj.
      Dan hebben ca. 50 personen/bedrijven ca. 12,5 % ter waarde van ca. 7 Milj. Dat is per persoon/bedrijf ca. 140.000,--
      De aandelen die de Noabers hebben gekocht is niet geschonken of een verlies voor de aandeelhouders, die kunnen het bezit van de aandelen, gewoon als bezitting op de balans plaatsen. De Noabers zijn voornamelijk leden van de Support Groep en andere sponsoren.
      De waarde van de club is dus vastgesteld op 56 Milj. Voor 140.000-- Euro mag elke Noaber zich mede eigenaar van de club noemen, terwijl het hen werkelijk niets kost. Dit is voor een
      club als FC Twente met een fantastische achterban en de mogelijkheden voor de toekomst veel en veel te weinig. Dat had 112 milj. moeten zijn. Als je de namen van de bedrijven leest dan moet elk bedrijf zich kapot schamen. De onderhandelaars namens Twente hebben zeer slecht werk afgeleverd. Ik wil hier heel duidelijk stellen dat dit mijn mening is, maar waar ik vol achter sta. Ik hoop JaDie dat ik deze twee bijdrages begrijpelijk heb kunnen overbrengen. Morgen schrijf ik verder. Schroom niet om te vragen als je iets niet hebt begrepen.

    Hier was PvdK niet blij mee. Feit.
  • 10 Jul 2019 om 12:50
    • Quote van 10 Jul 2019 om 09:36
      De waarde van de club had dan vastgesteld moeten worden op 112 milj.
    Ok, dat is logisch, echter, iedereen kan wel een getal noemen, maar ergens moet de echte waarde bepaald worden. Is dat die 112 miljoen? Het viel me namelijk op dat je precies het dubbele van 56 hebt gebruikt.
  • 10 Jul 2019 om 09:36
    • Quote van 10 Jul 2019 om 00:29
      Als de club 56 miljoen waard is hoe kan je dan geld van buitenaf krijgen tot 112 miljoen terwijl dit max 49% mag zijn als financiering van buitenaf? Leg me dat eens uit. Ik zie vast iets over het hoofd. Ik zou dan denken dat het geld dat van buitenaf komt max. 56 miljoen * 49%= 27.4 miljoen. Ok dat is meer dan de 14 miljoen maar toch. Dus waar komt die 112 miljoen vandaan, die jij aangeeft
    De waarde van de club had dan vastgesteld moeten worden op 112 milj.
  • 10 Jul 2019 om 09:32
    • Quote van 10 Jul 2019 om 00:29
      Als de club 56 miljoen waard is hoe kan je dan geld van buitenaf krijgen tot 112 miljoen terwijl dit max 49% mag zijn als financiering van buitenaf? Leg me dat eens uit. Ik zie vast iets over het hoofd. Ik zou dan denken dat het geld dat van buitenaf komt max. 56 miljoen * 49%= 27.4 miljoen. Ok dat is meer dan de 14 miljoen maar toch. Dus waar komt die 112 miljoen vandaan, die jij aangeeft
    ANS geeft volgens mij juist aan dat de club veel meer waard is dan de 56 miljoen die men heeft gehanteerd bij de uitgifte van de aandelen.
  • 10 Jul 2019 om 06:46
    • Quote van 9 Jul 2019 om 22:25
      Als er geen kritiek is, heb je ook geen discussie. Ik ben blij en trots dat deze discussie bewijst dat we nog normaal en met respect met elkaar om kunnen gaan. Ik had de hoop al bijna op gegeven. Iedereen bedankt.
    Jij ook Anske.....
  • 10 Jul 2019 om 00:29
    • Quote van 9 Jul 2019 om 20:58
      De supporters. Die heb je in alle maten en soorten. De belangrijkste zolang het niet alleen over geld gaat zijn de diverse supporters verenigingen en de jaarkaarthouders. Zonder deze supporters kun je de club beter opdoeken.
      Dan de sponsors.
      De Hoofsponsor,
      De Sub sponsors,
      De Support Groep,
      De TOS,
      De gouden talenten en
      Pegasus.
      Deze geledingen hebben geen enkele invloed binnen de club. Natuurlijk is er periodiek overleg maar meer ook niet.

      En dan de Noabers, niet schrikken, maar ik heb daar een EIGEN !!! mening over die ik hier nog nooit eerder geplaatst heb.
      De fam. Wessels heeft ca. 12,5 % ter waarde van ca. 7 Milj.
      Dan hebben ca. 50 personen/bedrijven ca. 12,5 % ter waarde van ca. 7 Milj. Dat is per persoon/bedrijf ca. 140.000,--
      De aandelen die de Noabers hebben gekocht is niet geschonken of een verlies voor de aandeelhouders, die kunnen het bezit van de aandelen, gewoon als bezitting op de balans plaatsen. De Noabers zijn voornamelijk leden van de Support Groep en andere sponsoren.
      De waarde van de club is dus vastgesteld op 56 Milj. Voor 140.000-- Euro mag elke Noaber zich mede eigenaar van de club noemen, terwijl het hen werkelijk niets kost. Dit is voor een
      club als FC Twente met een fantastische achterban en de mogelijkheden voor de toekomst veel en veel te weinig. Dat had 112 milj. moeten zijn. Als je de namen van de bedrijven leest dan moet elk bedrijf zich kapot schamen. De onderhandelaars namens Twente hebben zeer slecht werk afgeleverd. Ik wil hier heel duidelijk stellen dat dit mijn mening is, maar waar ik vol achter sta. Ik hoop JaDie dat ik deze twee bijdrages begrijpelijk heb kunnen overbrengen. Morgen schrijf ik verder. Schroom niet om te vragen als je iets niet hebt begrepen.

    Als de club 56 miljoen waard is hoe kan je dan geld van buitenaf krijgen tot 112 miljoen terwijl dit max 49% mag zijn als financiering van buitenaf? Leg me dat eens uit. Ik zie vast iets over het hoofd. Ik zou dan denken dat het geld dat van buitenaf komt max. 56 miljoen * 49%= 27.4 miljoen. Ok dat is meer dan de 14 miljoen maar toch. Dus waar komt die 112 miljoen vandaan, die jij aangeeft
  • 9 Jul 2019 om 23:40
    • Quote van 9 Jul 2019 om 23:24
      Eerlijk? Ik denk eigenlijk Aldo wel..
    Zwanenburg is ook gewoon een sponsor. Die noabers zijn buiten deze aandelen aktie ook nog gewoon sponsor van de club ,dus dat kost wel een paar centen.
  • 9 Jul 2019 om 23:24
    • Quote van 9 Jul 2019 om 23:20
      wat denk jezelf..
    Eerlijk? Ik denk eigenlijk Aldo wel..
  • 9 Jul 2019 om 23:20
    • Quote van 9 Jul 2019 om 23:17
      En toch ben ik benieuwd... zitten Joop en Aldo hier ook bij?
    wat denk jezelf..
  • 9 Jul 2019 om 23:17
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:43
      Ca. Ik dacht 46. Het exacte aantal heb ik niet bij de hand.
    En toch ben ik benieuwd... zitten Joop en Aldo hier ook bij?
  • 9 Jul 2019 om 23:15
    • Quote van 9 Jul 2019 om 22:25
      Als er geen kritiek is, heb je ook geen discussie. Ik ben blij en trots dat deze discussie bewijst dat we nog normaal en met respect met elkaar om kunnen gaan. Ik had de hoop al bijna op gegeven. Iedereen bedankt.
    Same here:-)
  • 9 Jul 2019 om 23:00
    • Quote van 9 Jul 2019 om 22:25
      Als er geen kritiek is, heb je ook geen discussie. Ik ben blij en trots dat deze discussie bewijst dat we nog normaal en met respect met elkaar om kunnen gaan. Ik had de hoop al bijna op gegeven. Iedereen bedankt.
    Inderdaad. Dit leest ook een stuk prettiger. Hulde!!
  • 9 Jul 2019 om 22:56
    • Quote van 9 Jul 2019 om 22:25
      Als er geen kritiek is, heb je ook geen discussie. Ik ben blij en trots dat deze discussie bewijst dat we nog normaal en met respect met elkaar om kunnen gaan. Ik had de hoop al bijna op gegeven. Iedereen bedankt.
    +1
  • 9 Jul 2019 om 22:31
    • Quote van 9 Jul 2019 om 22:19
      Ja, er valt niets te stemmen.
    oke bedankt voor je antwoord!
  • 9 Jul 2019 om 22:25
    • Quote van 9 Jul 2019 om 22:20
      helemaal top ..en kritiek is positief bedoelt doe jou en ons voordeel ermee..
    Als er geen kritiek is, heb je ook geen discussie. Ik ben blij en trots dat deze discussie bewijst dat we nog normaal en met respect met elkaar om kunnen gaan. Ik had de hoop al bijna op gegeven. Iedereen bedankt.
  • 9 Jul 2019 om 22:24
    • Quote van 9 Jul 2019 om 22:13
      Klopt absoluut respect. Aber waarom als ze zo rijk zijn waarom geen flinke financiële injectie en geen 140 duizend per kop maar pats BIEM uit de shit.
    Precies dit probeerde ik ook te zeggen, alleen werd het mogelijk wat minder concreet.
    Misschien willen ze wel niet gelijk het volle pond pompen, zodat de directie niet (weer) het idee krijgt dat er geld zat is met als gevolg dat er weer te hoge salarissen worden betaald.
  • 9 Jul 2019 om 22:20
    • Quote van 9 Jul 2019 om 22:18
      Ik zal morgen een bijdrage plaatsen waaruit zal blijken dat we na het volgend seizoen weer helemaal mee doen.
    helemaal top ..en kritiek is positief bedoelt doe jou en ons voordeel ermee..
  • 9 Jul 2019 om 22:19
    • Quote van 9 Jul 2019 om 22:16
      Zijn dit dan ook aandelen zonder stemrecht?
    Ja, er valt niets te stemmen.
  • 9 Jul 2019 om 22:18
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:43
      Ca. Ik dacht 46. Het exacte aantal heb ik niet bij de hand.
    Ok, dank je. Dan heb ik me daar dus altijd een compleet andere/verkeerde voorstelling bij gehad. Ik dacht namelijk dat dit een groep van zo'n 10 personen was die veel geld in de club staken. Als dit er ca. 50 zijn dan valt mij dat (gemiddelde) bedrag toch eigenlijk wel (flink) tegen. Wel wil ik benadrukken dat ik erg blij met ze ben en elke euro er uiteraard eentje is en ik gewoon een verkeerd beeld voor mezelf schijn te hebben geschetst.
    Bedankt voor je input in dit topic en toch wil ik je nog even veel gezondheid en sterkte toewensen
  • 9 Jul 2019 om 22:18
    • Quote van 9 Jul 2019 om 22:09
      allemaal willen we weer terug waar we horen en helaas en dat ken jij ook dan ...de kosten gaan voor de baten..maar nu kunnen we net nog de broek ophouden..we bedoelen verkeerde zuinigheid op dit moment...
    Ik zal morgen een bijdrage plaatsen waaruit zal blijken dat we na het volgend seizoen weer helemaal mee doen.
  • 9 Jul 2019 om 22:16
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:57
      Er is geen enkele inspraak mogelijk.
    Zijn dit dan ook aandelen zonder stemrecht?
  • 9 Jul 2019 om 22:14
    • Quote van 9 Jul 2019 om 22:13
      Klopt absoluut respect. Aber waarom als ze zo rijk zijn waarom geen flinke financiële injectie en geen 140 duizend per kop maar pats BIEM uit de shit.
    nu kan het zijn dat ze nog een keer zum kasse gebeten werden..
  • 9 Jul 2019 om 22:13
    • Quote van 9 Jul 2019 om 22:03
      ik bedenk dat ze ook nu nog bijgestort hebben en daar hebben ze geen aandelen voor gekregen.. gewoon een gift om spelers te contracteren..
    Klopt absoluut respect. Aber waarom als ze zo rijk zijn waarom geen flinke financiële injectie en geen 140 duizend per kop maar pats BIEM uit de shit.
  • 9 Jul 2019 om 22:09
    • Quote van 9 Jul 2019 om 22:05
      Meer geld voor hetzelfde percentage.
    allemaal willen we weer terug waar we horen en helaas en dat ken jij ook dan ...de kosten gaan voor de baten..maar nu kunnen we net nog de broek ophouden..we bedoelen verkeerde zuinigheid op dit moment...
  • 9 Jul 2019 om 22:05
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:59
      Had je liever gehad dat de Noabers er meer geld in hadden gestoken voor hetzelfde percentage of hadden ze met hetzelfde geld een kleiner pakket moeten krijgen?
    Meer geld voor hetzelfde percentage.
  • 9 Jul 2019 om 22:03
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:59
      Had je liever gehad dat de Noabers er meer geld in hadden gestoken voor hetzelfde percentage of hadden ze met hetzelfde geld een kleiner pakket moeten krijgen?
    ik bedenk dat ze ook nu nog bijgestort hebben en daar hebben ze geen aandelen voor gekregen.. gewoon een gift om spelers te contracteren..
  • 9 Jul 2019 om 22:02
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:57
      ik hoop dan maar dat de overgebleven fam. W. een echte Twentehart hebben ...
    Alle Noabers zonder uitzondering hebben een extreem groot Twente hart.
  • 9 Jul 2019 om 21:59
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:57
      Er is geen enkele inspraak mogelijk.
    Had je liever gehad dat de Noabers er meer geld in hadden gestoken voor hetzelfde percentage of hadden ze met hetzelfde geld een kleiner pakket moeten krijgen?
  • 9 Jul 2019 om 21:57
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:54
      Dat is echt koffiedik kijken. Dat weet je pas als de situatie zich voor doet. Onder die Noabers zit zo enorm veel kapitaal dat mocht er een omvallen de buurman (Noaber) dat deel er gewoon bij neemt.
    ik hoop dan maar dat de overgebleven fam. W. een echte Twentehart hebben ...
  • 9 Jul 2019 om 21:57
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:51
      Zolang FCT geen extra uitgifte doet hebben de waarde in de praktijk toch 0,0 waarde in die zin dat het de aandeelhouders geen zeggenschap oplevert?
    Er is geen enkele inspraak mogelijk.
  • 9 Jul 2019 om 21:54
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:46
      FCT zal de aandelen nooit terug kopen ..zijn ze toch verhandelbaar..vb een bedrijf van de noabers kan het zo slecht gaan dat vb een curator de aandelen wil verkopen....en aan wie en wie stelt dan de waarde vast ..of een noaber wil ze gewoon kwijt..
    Dat is echt koffiedik kijken. Dat weet je pas als de situatie zich voor doet. Onder die Noabers zit zo enorm veel kapitaal dat mocht er een omvallen de buurman (Noaber) dat deel er gewoon bij neemt.
  • 9 Jul 2019 om 21:54
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:51
      Aan de andere kant heb je de aandelen ook weer sneller in eigen bezit als het twente straks weer financieel voor de wind gaat.
    Zijn er dan afspraken gemaakt over de prijs indien FCT in de toekomst de aandelen terug wil kopen? Misschien betaal je dan wel de hoofdprijs.
  • 9 Jul 2019 om 21:54
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:51
      Aan de andere kant heb je de aandelen ook weer sneller in eigen bezit als het twente straks weer financieel voor de wind gaat.
    Ben benieuwd of dat zo is. Stel je voor de waarde wordt vastgesteld op €112 mj. Dan is een aandeel toch€280.000 waard?
  • 9 Jul 2019 om 21:51
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:40
      Dat is geen probleem, je was alleen veel sneller van je schulden af geweest.
    Aan de andere kant heb je de aandelen ook weer sneller in eigen bezit als het twente straks weer financieel voor de wind gaat.
  • 9 Jul 2019 om 21:51
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:37
      Niets, de deal is gemaakt.
    Zolang FCT geen extra uitgifte doet hebben de waarde in de praktijk toch 0,0 waarde in die zin dat het de aandeelhouders geen zeggenschap oplevert?
  • 9 Jul 2019 om 21:46
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:37
      Niets, de deal is gemaakt.
    FCT zal de aandelen nooit terug kopen ..zijn ze toch verhandelbaar..vb een bedrijf van de noabers kan het zo slecht gaan dat vb een curator de aandelen wil verkopen....en aan wie en wie stelt dan de waarde vast ..of een noaber wil ze gewoon kwijt..
  • 9 Jul 2019 om 21:43
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:38
      Hoi Ans, zeg jij hier nu dat de Noabers uit zo'n 50 personen danwel bedrijven bestaat?
    Ca. Ik dacht 46. Het exacte aantal heb ik niet bij de hand.
  • 9 Jul 2019 om 21:41
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:40
      Dat is geen probleem, je was alleen veel sneller van je schulden af geweest.
    Duidelijk.
  • 9 Jul 2019 om 21:40
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:36
      Ik heb er echt geen verstand van maar is dat een groot probleem? Moet er dan weer de knip worden getrokken of wat zijn mischien de consequenties.
    Dat is geen probleem, je was alleen veel sneller van je schulden af geweest.
  • 9 Jul 2019 om 21:38
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:18
      Ok Ans ik zal het zeker nodig hebben om dit 4 keer te lezen en zal proberen te begrijpen mocht ik iets niet snappen dan zal ik je echt vragen maar zal me erin verdiepen en bedankt .:-)
    Hoi Ans, zeg jij hier nu dat de Noabers uit zo'n 50 personen danwel bedrijven bestaat?
  • 9 Jul 2019 om 21:37
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:34
      maar ze zullen niet bijstorten dan omdat ze het ze leuk vinden ...dus de 14, 5 milj. had dus 29 milj. moeten zijn ..helaas ...en dan ...??
    Niets, de deal is gemaakt.
  • 9 Jul 2019 om 21:36
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:31
      Ja, maar de balans per 30-06-2019 zal snel duidelijk maken dat 56 Milj. te weinig is.
    Ik heb er echt geen verstand van maar is dat een groot probleem? Moet er dan weer de knip worden getrokken of wat zijn mischien de consequenties.
  • 9 Jul 2019 om 21:36
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:31
      Hier ook......en dan al die sponsors ik denk dat jij bij de gouden talenten zit alleen dan niet met Pegasus ( geen idee wat het is) maar met Hazes :) in iedergeval Ans bedankt en welkom back
    https://pegasusclub.nl/members/
  • 9 Jul 2019 om 21:35
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:31
      Hier ook......en dan al die sponsors ik denk dat jij bij de gouden talenten zit alleen dan niet met Pegasus ( geen idee wat het is) maar met Hazes :) in iedergeval Ans bedankt en welkom back
    Pegasus is een club van ondernemers tot 40 jaar. Dat zijn de echte yuppen.
  • 9 Jul 2019 om 21:34
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:31
      Ja, maar de balans per 30-06-2019 zal snel duidelijk maken dat 56 Milj. te weinig is.
    maar ze zullen niet bijstorten dan omdat ze het ze leuk vinden ...dus de 14, 5 milj. had dus 29 milj. moeten zijn ..helaas ...en dan ...??
  • 9 Jul 2019 om 21:31
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:27
      op*
    Ja, maar de balans per 30-06-2019 zal snel duidelijk maken dat 56 Milj. te weinig is.
  • 9 Jul 2019 om 21:31
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:18
      Ok Ans ik zal het zeker nodig hebben om dit 4 keer te lezen en zal proberen te begrijpen mocht ik iets niet snappen dan zal ik je echt vragen maar zal me erin verdiepen en bedankt .:-)
    Hier ook......en dan al die sponsors ik denk dat jij bij de gouden talenten zit alleen dan niet met Pegasus ( geen idee wat het is) maar met Hazes :) in iedergeval Ans bedankt en welkom back
  • 9 Jul 2019 om 21:27
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:26
      Dat het merk FC Twente meer dan 100 miljoen waard is is dus puur subjectief en niet of financiële feiten gebaseerd?
    op*
  • 9 Jul 2019 om 21:26
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:23
      Dat kan allemaal. Ik heb dan ook duidelijk gesteld dat dit mijn eigen persoonlijk mening is.
    Dat het merk FC Twente meer dan 100 miljoen waard is is dus puur subjectief en niet of financiële feiten gebaseerd?
  • 9 Jul 2019 om 21:23
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:12
      het kan toch ook dat veel noabers gewoon er niet meer geld in durfden te steken op dat moment..en ook met de achterliggende gedachte dat als de club het goed doet en er komt er 1 met een hele grote zak geld ..ze een forse winst kunnen maken
    Dat kan allemaal. Ik heb dan ook duidelijk gesteld dat dit mijn eigen persoonlijk mening is.
  • 9 Jul 2019 om 21:21
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:17
      Nee Messi, de TOS en de Noabers zijn twee van elkaar onafhankelijke organen. Verder kan elke Noaber een mening hebben maar dat is onbelangrijk. Zolang het externe belang minder is dan 50 % is Twente baas in eigen huis. Oorlog onderling tussen de Noabers dat zou best wel kunnen maar dat heeft geen enkele invloed op het beleid van de club. Daarbij komt dat Barbara Fransen (de dochter van) de contactpersoon is namens de Noabers met FC Twente.
    Sorry ik had hem verwijdert had het niet goed gelezen,maar bedankt voor je uitleg en glück auf kerel.
  • 9 Jul 2019 om 21:18
    • Quote van 9 Jul 2019 om 20:58
      De supporters. Die heb je in alle maten en soorten. De belangrijkste zolang het niet alleen over geld gaat zijn de diverse supporters verenigingen en de jaarkaarthouders. Zonder deze supporters kun je de club beter opdoeken.
      Dan de sponsors.
      De Hoofsponsor,
      De Sub sponsors,
      De Support Groep,
      De TOS,
      De gouden talenten en
      Pegasus.
      Deze geledingen hebben geen enkele invloed binnen de club. Natuurlijk is er periodiek overleg maar meer ook niet.

      En dan de Noabers, niet schrikken, maar ik heb daar een EIGEN !!! mening over die ik hier nog nooit eerder geplaatst heb.
      De fam. Wessels heeft ca. 12,5 % ter waarde van ca. 7 Milj.
      Dan hebben ca. 50 personen/bedrijven ca. 12,5 % ter waarde van ca. 7 Milj. Dat is per persoon/bedrijf ca. 140.000,--
      De aandelen die de Noabers hebben gekocht is niet geschonken of een verlies voor de aandeelhouders, die kunnen het bezit van de aandelen, gewoon als bezitting op de balans plaatsen. De Noabers zijn voornamelijk leden van de Support Groep en andere sponsoren.
      De waarde van de club is dus vastgesteld op 56 Milj. Voor 140.000-- Euro mag elke Noaber zich mede eigenaar van de club noemen, terwijl het hen werkelijk niets kost. Dit is voor een
      club als FC Twente met een fantastische achterban en de mogelijkheden voor de toekomst veel en veel te weinig. Dat had 112 milj. moeten zijn. Als je de namen van de bedrijven leest dan moet elk bedrijf zich kapot schamen. De onderhandelaars namens Twente hebben zeer slecht werk afgeleverd. Ik wil hier heel duidelijk stellen dat dit mijn mening is, maar waar ik vol achter sta. Ik hoop JaDie dat ik deze twee bijdrages begrijpelijk heb kunnen overbrengen. Morgen schrijf ik verder. Schroom niet om te vragen als je iets niet hebt begrepen.

    Ok Ans ik zal het zeker nodig hebben om dit 4 keer te lezen en zal proberen te begrijpen mocht ik iets niet snappen dan zal ik je echt vragen maar zal me erin verdiepen en bedankt .:-)
  • 9 Jul 2019 om 21:17
    Nee Messi, de TOS en de Noabers zijn twee van elkaar onafhankelijke organen. Verder kan elke Noaber een mening hebben maar dat is onbelangrijk. Zolang het externe belang minder is dan 50 % is Twente baas in eigen huis. Oorlog onderling tussen de Noabers dat zou best wel kunnen maar dat heeft geen enkele invloed op het beleid van de club. Daarbij komt dat Barbara Fransen (de dochter van) de contactpersoon is namens de Noabers met FC Twente.
  • 9 Jul 2019 om 21:12
    • Quote van 9 Jul 2019 om 20:58
      De supporters. Die heb je in alle maten en soorten. De belangrijkste zolang het niet alleen over geld gaat zijn de diverse supporters verenigingen en de jaarkaarthouders. Zonder deze supporters kun je de club beter opdoeken.
      Dan de sponsors.
      De Hoofsponsor,
      De Sub sponsors,
      De Support Groep,
      De TOS,
      De gouden talenten en
      Pegasus.
      Deze geledingen hebben geen enkele invloed binnen de club. Natuurlijk is er periodiek overleg maar meer ook niet.

      En dan de Noabers, niet schrikken, maar ik heb daar een EIGEN !!! mening over die ik hier nog nooit eerder geplaatst heb.
      De fam. Wessels heeft ca. 12,5 % ter waarde van ca. 7 Milj.
      Dan hebben ca. 50 personen/bedrijven ca. 12,5 % ter waarde van ca. 7 Milj. Dat is per persoon/bedrijf ca. 140.000,--
      De aandelen die de Noabers hebben gekocht is niet geschonken of een verlies voor de aandeelhouders, die kunnen het bezit van de aandelen, gewoon als bezitting op de balans plaatsen. De Noabers zijn voornamelijk leden van de Support Groep en andere sponsoren.
      De waarde van de club is dus vastgesteld op 56 Milj. Voor 140.000-- Euro mag elke Noaber zich mede eigenaar van de club noemen, terwijl het hen werkelijk niets kost. Dit is voor een
      club als FC Twente met een fantastische achterban en de mogelijkheden voor de toekomst veel en veel te weinig. Dat had 112 milj. moeten zijn. Als je de namen van de bedrijven leest dan moet elk bedrijf zich kapot schamen. De onderhandelaars namens Twente hebben zeer slecht werk afgeleverd. Ik wil hier heel duidelijk stellen dat dit mijn mening is, maar waar ik vol achter sta. Ik hoop JaDie dat ik deze twee bijdrages begrijpelijk heb kunnen overbrengen. Morgen schrijf ik verder. Schroom niet om te vragen als je iets niet hebt begrepen.

    het kan toch ook dat veel noabers gewoon er niet meer geld in durfden te steken op dat moment..en ook met de achterliggende gedachte dat als de club het goed doet en er komt er 1 met een hele grote zak geld ..ze een forse winst kunnen maken
  • 9 Jul 2019 om 20:58
    • Quote van 9 Jul 2019 om 18:09
      Geen probleem.
    De supporters. Die heb je in alle maten en soorten. De belangrijkste zolang het niet alleen over geld gaat zijn de diverse supporters verenigingen en de jaarkaarthouders. Zonder deze supporters kun je de club beter opdoeken.
    Dan de sponsors.
    De Hoofsponsor,
    De Sub sponsors,
    De Support Groep,
    De TOS,
    De gouden talenten en
    Pegasus.
    Deze geledingen hebben geen enkele invloed binnen de club. Natuurlijk is er periodiek overleg maar meer ook niet.

    En dan de Noabers, niet schrikken, maar ik heb daar een EIGEN !!! mening over die ik hier nog nooit eerder geplaatst heb.
    De fam. Wessels heeft ca. 12,5 % ter waarde van ca. 7 Milj.
    Dan hebben ca. 50 personen/bedrijven ca. 12,5 % ter waarde van ca. 7 Milj. Dat is per persoon/bedrijf ca. 140.000,--
    De aandelen die de Noabers hebben gekocht is niet geschonken of een verlies voor de aandeelhouders, die kunnen het bezit van de aandelen, gewoon als bezitting op de balans plaatsen. De Noabers zijn voornamelijk leden van de Support Groep en andere sponsoren.
    De waarde van de club is dus vastgesteld op 56 Milj. Voor 140.000-- Euro mag elke Noaber zich mede eigenaar van de club noemen, terwijl het hen werkelijk niets kost. Dit is voor een
    club als FC Twente met een fantastische achterban en de mogelijkheden voor de toekomst veel en veel te weinig. Dat had 112 milj. moeten zijn. Als je de namen van de bedrijven leest dan moet elk bedrijf zich kapot schamen. De onderhandelaars namens Twente hebben zeer slecht werk afgeleverd. Ik wil hier heel duidelijk stellen dat dit mijn mening is, maar waar ik vol achter sta. Ik hoop JaDie dat ik deze twee bijdrages begrijpelijk heb kunnen overbrengen. Morgen schrijf ik verder. Schroom niet om te vragen als je iets niet hebt begrepen.

  • 9 Jul 2019 om 20:45
    • Quote van 9 Jul 2019 om 20:41
      Ok Ans bedankt voor je info en dat is duidelijke taal voor mij. Ondanks dat je niet wilt dat ik op jou ziekte terug kom wens ik je heel veel sterkte en kracht toe Ans, en dat meen ik uit de grond van mijn hart. Het is altijd knokken ook bij mij in de familie zit K in de genen helaas. Maar heel veel sterkte vanaf mijn kant. En verder ja soms ben ik een driftkop kan ik soms niets aan doen maar probeer mij de laatste dagen in te houden, echt dat probeer ik echt. Maar soms heb ik zoiets pat boem klaar, maar ik geloof een ding zeker dat we beiden even veel van ons mooie Fc Twente houden. Bedankt voor je uitleg.
    Wordt nog vervolgd.
  • 9 Jul 2019 om 20:41
    • Quote van 9 Jul 2019 om 20:07
      Beste Ja Die, allereerst ziek zijn, daar weet jij alles van. Maar jij niet alleen. Ik heb 10 dagen geleden mijn 13 e operatie ondergaan en er volgen er dit jaar nog 2. Ik heb geen kanker en organisch zit ik perfect in elkaar. Ik heb een erfelijke ziekte waaraan mijn vader met 47 jaar aan is gestorven maar waarmee ik in deze tijd misschien wel 100 kan worden en heb mijn doel bereikt om in elk geval ouder te worden dan mijn vader. Nu hoop ik, dat niet iedereen mij nu het beste gaat wensen, want daar zit ik niet op te wachten. Tijdens mijn laatste ziekenhuis oponthoud bleef ik natuurlijk dit Forum volgen en werd soms echt helemaal stront beroerd. Jij bent gezond verklaard en in plaats om van je leven te genieten ben je bijna dagelijks bezig om jouw bloedruk naar de kloten te helpen. Ik heb een ding wel geleerd, voetbal is bijzaak. Toch hebben wij, dus jij en ik, een grote overeenkomst en dat is onze onvoorwaardelijke liefde voor onze club. Om de verschillen in de omgang met onze club uit te leggen, heb ik besloten jou het e.e.a. uit te leggen. Hoe zit de Club in elkaar ?
      De Stichting FC Twente 65 is voor minimaal 51 % eigenaar van de Club FC Twente.
      Dan komt de Raad van Commissarissen. Deze worden aangesteld door het Stichtingsbestuur. De RvC maakt GEEN !!! beleid maar controleren de directie en benoemen en ontslaan directie leden.
      De directie bestaat momenteel uit 3 personen, een algemeen directeur, een fin. directeur en een techn. directeur. De directie maakt en bepaalt het beleid. Wel moeten ze bij uitgaven hoger dan bedrag XXX toestemming vragen bij de RvC. Dus de echte macht ligt bij de directie. Niemand van de sponsoren of Noabers of wie dan ook kan de directie iets voorschrijven. Wel zijn ze verplicht verantwoording af te leggenbij de RvC, indien de RvC dit wenst. Wordt vervolgd.
    Ok Ans bedankt voor je info en dat is duidelijke taal voor mij. Ondanks dat je niet wilt dat ik op jou ziekte terug kom wens ik je heel veel sterkte en kracht toe Ans, en dat meen ik uit de grond van mijn hart. Het is altijd knokken ook bij mij in de familie zit K in de genen helaas. Maar heel veel sterkte vanaf mijn kant. En verder ja soms ben ik een driftkop kan ik soms niets aan doen maar probeer mij de laatste dagen in te houden, echt dat probeer ik echt. Maar soms heb ik zoiets pat boem klaar, maar ik geloof een ding zeker dat we beiden even veel van ons mooie Fc Twente houden. Bedankt voor je uitleg.
  • 9 Jul 2019 om 20:20
    • Quote van 9 Jul 2019 om 20:07
      Beste Ja Die, allereerst ziek zijn, daar weet jij alles van. Maar jij niet alleen. Ik heb 10 dagen geleden mijn 13 e operatie ondergaan en er volgen er dit jaar nog 2. Ik heb geen kanker en organisch zit ik perfect in elkaar. Ik heb een erfelijke ziekte waaraan mijn vader met 47 jaar aan is gestorven maar waarmee ik in deze tijd misschien wel 100 kan worden en heb mijn doel bereikt om in elk geval ouder te worden dan mijn vader. Nu hoop ik, dat niet iedereen mij nu het beste gaat wensen, want daar zit ik niet op te wachten. Tijdens mijn laatste ziekenhuis oponthoud bleef ik natuurlijk dit Forum volgen en werd soms echt helemaal stront beroerd. Jij bent gezond verklaard en in plaats om van je leven te genieten ben je bijna dagelijks bezig om jouw bloedruk naar de kloten te helpen. Ik heb een ding wel geleerd, voetbal is bijzaak. Toch hebben wij, dus jij en ik, een grote overeenkomst en dat is onze onvoorwaardelijke liefde voor onze club. Om de verschillen in de omgang met onze club uit te leggen, heb ik besloten jou het e.e.a. uit te leggen. Hoe zit de Club in elkaar ?
      De Stichting FC Twente 65 is voor minimaal 51 % eigenaar van de Club FC Twente.
      Dan komt de Raad van Commissarissen. Deze worden aangesteld door het Stichtingsbestuur. De RvC maakt GEEN !!! beleid maar controleren de directie en benoemen en ontslaan directie leden.
      De directie bestaat momenteel uit 3 personen, een algemeen directeur, een fin. directeur en een techn. directeur. De directie maakt en bepaalt het beleid. Wel moeten ze bij uitgaven hoger dan bedrag XXX toestemming vragen bij de RvC. Dus de echte macht ligt bij de directie. Niemand van de sponsoren of Noabers of wie dan ook kan de directie iets voorschrijven. Wel zijn ze verplicht verantwoording af te leggenbij de RvC, indien de RvC dit wenst. Wordt vervolgd.
    If things could be/would have been put into perspective.... sterkte in de strijd, respect...
  • 9 Jul 2019 om 20:07
    • Quote van 9 Jul 2019 om 18:09
      Geen probleem.
    Beste Ja Die, allereerst ziek zijn, daar weet jij alles van. Maar jij niet alleen. Ik heb 10 dagen geleden mijn 13 e operatie ondergaan en er volgen er dit jaar nog 2. Ik heb geen kanker en organisch zit ik perfect in elkaar. Ik heb een erfelijke ziekte waaraan mijn vader met 47 jaar aan is gestorven maar waarmee ik in deze tijd misschien wel 100 kan worden en heb mijn doel bereikt om in elk geval ouder te worden dan mijn vader. Nu hoop ik, dat niet iedereen mij nu het beste gaat wensen, want daar zit ik niet op te wachten. Tijdens mijn laatste ziekenhuis oponthoud bleef ik natuurlijk dit Forum volgen en werd soms echt helemaal stront beroerd. Jij bent gezond verklaard en in plaats om van je leven te genieten ben je bijna dagelijks bezig om jouw bloedruk naar de kloten te helpen. Ik heb een ding wel geleerd, voetbal is bijzaak. Toch hebben wij, dus jij en ik, een grote overeenkomst en dat is onze onvoorwaardelijke liefde voor onze club. Om de verschillen in de omgang met onze club uit te leggen, heb ik besloten jou het e.e.a. uit te leggen. Hoe zit de Club in elkaar ?
    De Stichting FC Twente 65 is voor minimaal 51 % eigenaar van de Club FC Twente.
    Dan komt de Raad van Commissarissen. Deze worden aangesteld door het Stichtingsbestuur. De RvC maakt GEEN !!! beleid maar controleren de directie en benoemen en ontslaan directie leden.
    De directie bestaat momenteel uit 3 personen, een algemeen directeur, een fin. directeur en een techn. directeur. De directie maakt en bepaalt het beleid. Wel moeten ze bij uitgaven hoger dan bedrag XXX toestemming vragen bij de RvC. Dus de echte macht ligt bij de directie. Niemand van de sponsoren of Noabers of wie dan ook kan de directie iets voorschrijven. Wel zijn ze verplicht verantwoording af te leggenbij de RvC, indien de RvC dit wenst. Wordt vervolgd.
  • 9 Jul 2019 om 18:09
    • Quote van 9 Jul 2019 om 17:28
      Er is bij mij iets onverwachts tussen gekomen. Ik probeer het vanavond nog, anders morgen, sorry.
    Geen probleem.
  • 9 Jul 2019 om 17:32
    • Quote van 9 Jul 2019 om 17:28
      Er is bij mij iets onverwachts tussen gekomen. Ik probeer het vanavond nog, anders morgen, sorry.
    zaken gaan voor Ans ;-)
  • 9 Jul 2019 om 17:28
    • Quote van 9 Jul 2019 om 12:29
      Heel graag Ans ik verneem het graag thanks.
    Er is bij mij iets onverwachts tussen gekomen. Ik probeer het vanavond nog, anders morgen, sorry.
  • 9 Jul 2019 om 15:59
    • Quote van 9 Jul 2019 om 15:53
      11 doelpunten en 14 assists. Kan er niks van zegt tie dan.
    Die ram ik er ook nog in in de KKD. Op het Eredivisie-niveau heeft ie echt geen ene flikker klaargespeeld bij Heerenveen en Willem 2. Werd aan alle kanten voorbijgelopen. Veel te traag in alles.
  • 9 Jul 2019 om 15:53
    • Quote van 9 Jul 2019 om 15:02
      Verder kan ie er gewoon geen klote van, lijkt me ook een prima reden om het niet te doen.
    11 doelpunten en 14 assists. Kan er niks van zegt tie dan.
  • 9 Jul 2019 om 15:02
    • Quote van 9 Jul 2019 om 14:39
      1 jaar teveel, we kunnen alleen salaris betalen.
    Verder kan ie er gewoon geen klote van, lijkt me ook een prima reden om het niet te doen.
  • 9 Jul 2019 om 14:39
    • Quote van 9 Jul 2019 om 14:34
      Moet Twente niet een poging wagen om Branco van den Boomen vast te leggen van Eindhoven? Vond ik vorig seizoen toch echt wel goed spelen (ook tegen Twente). Heeft geloof ik nog één jaar contract bij Eindhoven
    1 jaar teveel, we kunnen alleen salaris betalen.
  • 9 Jul 2019 om 14:34
    Moet Twente niet een poging wagen om Branco van den Boomen vast te leggen van Eindhoven? Vond ik vorig seizoen toch echt wel goed spelen (ook tegen Twente). Heeft geloof ik nog één jaar contract bij Eindhoven
  • 9 Jul 2019 om 13:01
    • Quote van 9 Jul 2019 om 10:22
      11 uur training de Lutte,Espinosa geblesseerd.
    Nog geruchten gehoord of er binnen kort nog wat bij komt?
  • 9 Jul 2019 om 13:00
    • Quote van 9 Jul 2019 om 12:09
      Dan doe ik dat in de loop van de middag in de hoop dat Ja Die dat ook wil. Ik denk n.l. dat onbegrip de veroorzaker is van de vele misstanden hier.
    Ik zal niet reageren..... dus ga je gang.....
  • 9 Jul 2019 om 12:49
    • Quote van 9 Jul 2019 om 12:46
      Jij bent volgens mij meer clubwatcher dan LtV. Ik hoor van jou in ieder geval meer nieuws en inside informatie dan ik lees in de TC. Bedankt daarvoor!
    Leon kan natuurlijk niet zomaar alle inside informatie op straat gaan gooien want anders is hij niet meer welkom bij twente. Daar heeft Eppie geen last van.
  • 9 Jul 2019 om 12:46
    • Quote van 9 Jul 2019 om 10:22
      11 uur training de Lutte,Espinosa geblesseerd.
    Jij bent volgens mij meer clubwatcher dan LtV. Ik hoor van jou in ieder geval meer nieuws en inside informatie dan ik lees in de TC. Bedankt daarvoor!
  • 9 Jul 2019 om 12:45
    • Quote van 9 Jul 2019 om 06:02
      Offtopic: Volgens geruchten maakt Spits Adrian Dalmau (Heracles Almelo), maakt een binnenlandse Eredivisie transfer. De bestemming is niet Heerenveen......
    Naar Utrecht is hij gegaan.
  • 9 Jul 2019 om 12:29
    • Quote van 9 Jul 2019 om 11:41
      Ik denk dat jij sommige zaken die spelen binnen de club niet helemaal goed begrijpt. Ik zou jou graag het e.e.a. in begrijpelijke taal willen uitleggen, tenminste als je daar prijs op stelt.
    Heel graag Ans ik verneem het graag thanks.
  • 9 Jul 2019 om 12:29
    • Quote van 9 Jul 2019 om 12:10
      Goed bezig ANS.....eerlijk is eerlijk.
    Absoluut
  • 9 Jul 2019 om 12:13
    • Quote van 9 Jul 2019 om 09:23
      Je hebt zelf geen idee waar je het over hebt man. Je stelt dat iets onzin is waar je geen weet van hebt. Maakt anderen uit voor idioot maar wilt zelf wel een normaal antwoordt. Als je eerdere berichtgeving had gelezen ipv de boel continue opnaaien had je het allemaal al geweten.
    Spijker op z'n kop!
  • 9 Jul 2019 om 12:10
    • Quote van 9 Jul 2019 om 12:09
      Dan doe ik dat in de loop van de middag in de hoop dat Ja Die dat ook wil. Ik denk n.l. dat onbegrip de veroorzaker is van de vele misstanden hier.
    Goed bezig ANS.....eerlijk is eerlijk.
  • 9 Jul 2019 om 12:09
    • Quote van 9 Jul 2019 om 11:53
      Van mijn kant graag.
    Dan doe ik dat in de loop van de middag in de hoop dat Ja Die dat ook wil. Ik denk n.l. dat onbegrip de veroorzaker is van de vele misstanden hier.
  • 9 Jul 2019 om 11:53
    • Quote van 9 Jul 2019 om 11:41
      Ik denk dat jij sommige zaken die spelen binnen de club niet helemaal goed begrijpt. Ik zou jou graag het e.e.a. in begrijpelijke taal willen uitleggen, tenminste als je daar prijs op stelt.
    Van mijn kant graag.
  • 9 Jul 2019 om 11:41
    • Quote van 9 Jul 2019 om 10:01
      Word tijd dat je fe goede medicatie krijgt je word steeds gekker, man bel psychiater of zo en zeg ik ben immuun voir mijn pillen ik word met de dag gekker......gisteren heb je een hele tekst en uitleg gehad en je gaat verder, bel aub die psychiater malloot
    Ik denk dat jij sommige zaken die spelen binnen de club niet helemaal goed begrijpt. Ik zou jou graag het e.e.a. in begrijpelijke taal willen uitleggen, tenminste als je daar prijs op stelt.
  • 9 Jul 2019 om 10:22
    • Quote van 9 Jul 2019 om 10:09
      De Wilde heeft wel een post verwijderd. Echter verandert het niets aan de zaak. Een spelersfonds is legitiem, zolang het een beleggingsvehicle blijft en er geen invloed op het transferbeleid uitgeoefend wordt. Dat is het geval. Suc6 hoeft zich daar geen zorgen over te maken, omdat eea goed geregeld is. M.i. einde discussie.
    11 uur training de Lutte,Espinosa geblesseerd.
  • 9 Jul 2019 om 10:09
    • Quote van 9 Jul 2019 om 09:45
      Dat schrijft hij niet want? Dat zijn we niet dat ben jij.
    De Wilde heeft wel een post verwijderd. Echter verandert het niets aan de zaak. Een spelersfonds is legitiem, zolang het een beleggingsvehicle blijft en er geen invloed op het transferbeleid uitgeoefend wordt. Dat is het geval. Suc6 hoeft zich daar geen zorgen over te maken, omdat eea goed geregeld is. M.i. einde discussie.
  • 9 Jul 2019 om 10:01
    • Quote van 9 Jul 2019 om 09:20
      Ook jij hebt geen idee waar het over gaat. Toch oordeel je weer. Hetgeen wasrop ik een reaktie schreef, is al sinds 02:00 weer door Jarno verwijderd.
    Word tijd dat je fe goede medicatie krijgt je word steeds gekker, man bel psychiater of zo en zeg ik ben immuun voir mijn pillen ik word met de dag gekker......gisteren heb je een hele tekst en uitleg gehad en je gaat verder, bel aub die psychiater malloot
  • 9 Jul 2019 om 09:54
    • Quote van 9 Jul 2019 om 09:42
      Niks nieuws toch!! Of denk jij dat ze zo Dom bint dat ze weer iligale Praktiken uitvoeren Wake Upp
    Dat weet je toch... hij denkt alles zwart momenteel.
  • 9 Jul 2019 om 09:45
    • Quote van 9 Jul 2019 om 09:25
      Oordeel jij ook zomaar weer. Je weet helemaal niet waarover het gaat. Jarno heeft de post waarop ik reageede vannacht al verwijderd. Jullie (JaDie en Messi) vallen wel heel erg door de mand nu, door dom te oordelen terwijl je niet weet waarover het gaat! Jarno kan wel hebben geschreven dat jullie grote eikels zijn.....weet jij veel?!?!
    Dat schrijft hij niet want? Dat zijn we niet dat ben jij.
  • 9 Jul 2019 om 09:42
    • Quote van 9 Jul 2019 om 09:34
      Dank je
    Niks nieuws toch!! Of denk jij dat ze zo Dom bint dat ze weer iligale Praktiken uitvoeren Wake Upp
  • 9 Jul 2019 om 09:37
    • Quote van 9 Jul 2019 om 09:34
      Dat heeft niemand. Jij leeft in niemandsland waar de appels goud zijn en de peren zilver.
    Weer zo'n naprater. Scheelt een stuk hè, als je zelf niet hoeft te denken, of te lezen.
  • 9 Jul 2019 om 09:34
    • Quote van 9 Jul 2019 om 09:17
      Je hebt blijkbaar geen idee waar ik het over heb. Dus laat maar!
    Dat heeft niemand. Jij leeft in niemandsland waar de appels goud zijn en de peren zilver.
  • 9 Jul 2019 om 09:34
    • Quote van 9 Jul 2019 om 09:32
      Een spelers fonds is geen probleem. Zolang er in de contracten maar geen punten staan waardoor er invloed uitgeoefend kan worden op transfers door derden. Dat was ook het enigste probleem met de doyen contracten. Doyen had inspraak in de transfers van de spelers die in dat contract waren opgenomen
    Dank je
  • 9 Jul 2019 om 09:32
    • Quote van 9 Jul 2019 om 01:01
      Nou moe, mag ik geen vragen stellen dan? Bang dat ik slapende honden wakker maak? Dan toch liever nu dan over een jaar een zware straf krijgen, lijkt me!?! En dat de KNVB zijn akkoord heeft gegeven is onzin. Volgens mij is het intern nog helemaal niet rond, dus is het inschakelen van de KNVB nog helemaal niet aan de orde!
    Een spelers fonds is geen probleem. Zolang er in de contracten maar geen punten staan waardoor er invloed uitgeoefend kan worden op transfers door derden. Dat was ook het enigste probleem met de doyen contracten. Doyen had inspraak in de transfers van de spelers die in dat contract waren opgenomen
  • 9 Jul 2019 om 09:26
    • Quote van 9 Jul 2019 om 09:23
      Je hebt zelf geen idee waar je het over hebt man. Je stelt dat iets onzin is waar je geen weet van hebt. Maakt anderen uit voor idioot maar wilt zelf wel een normaal antwoordt. Als je eerdere berichtgeving had gelezen ipv de boel continue opnaaien had je het allemaal al geweten.
    Welterusten, slaap lekker verder.
  • 9 Jul 2019 om 09:25
    • Quote van 9 Jul 2019 om 06:54
      Pleuris mof Jij ligt ook met iedereen overhoop he.fragie hier fragie daar en als het meneer niet bevalt Dan beginnt ie te zuigen en te zanken zum kotzen wees blij met die Info wat jij krijgt leek.
    Oordeel jij ook zomaar weer. Je weet helemaal niet waarover het gaat. Jarno heeft de post waarop ik reageede vannacht al verwijderd. Jullie (JaDie en Messi) vallen wel heel erg door de mand nu, door dom te oordelen terwijl je niet weet waarover het gaat! Jarno kan wel hebben geschreven dat jullie grote eikels zijn.....weet jij veel?!?!
  • 9 Jul 2019 om 09:23
    • Quote van 9 Jul 2019 om 09:17
      Je hebt blijkbaar geen idee waar ik het over heb. Dus laat maar!
    Je hebt zelf geen idee waar je het over hebt man. Je stelt dat iets onzin is waar je geen weet van hebt. Maakt anderen uit voor idioot maar wilt zelf wel een normaal antwoordt. Als je eerdere berichtgeving had gelezen ipv de boel continue opnaaien had je het allemaal al geweten.
  • 9 Jul 2019 om 09:20
    • Quote van 9 Jul 2019 om 08:08
      Heb jij nou zelf niet in de gaten wat een irritante klootzak je soms bent? Jij blijft mensen opzoeken en probeert de boel op te naaien, keer op keer ga je overal dwars tegen in, lok je mensen uit. Word een wakker omsloot want je maakt met iedereen bonje en dan heb jij een grote bel over anderen man hou je eens een hele grote spiegel voor.
    Ook jij hebt geen idee waar het over gaat. Toch oordeel je weer. Hetgeen wasrop ik een reaktie schreef, is al sinds 02:00 weer door Jarno verwijderd.
  • 9 Jul 2019 om 09:17
    • Quote van 9 Jul 2019 om 09:14
      Wat een onzin,de hele spelersgroep is onderpand,dus wat bedoel je,heel weinig risico voor hen,deal word twee jaar 1,5 miljoen, totaal 3 miljoen,geen winstoogmerk dus geweldig voor de club,vraag voor ANS of de Wilde,stel dat er van ik noem er drie, Drommel, Aitor,Selahi,twee verkocht worden voor 6 miljoen einde seizoen, word er dan ook nog het tweede deel betaald? Volgens mij lopen er veel duurdere contracten af van spelers die eigenlijk nu wel weg mogen?Dan is het toch niet meer nodig.Overigens heeft zoiets vroeger wel problemen opgeleverd,Herman Wessels betaalde vd PAAR,zou geld opleveren, goede investering zeiden ze, Rutten kwam,stelde hem niet meer op,Herman was boos,vraagt hij aan mij hoe kan dat nou,is toch een geweldige voetballer,ik zeg ja inderdaad,en als hij de juiste instelling en mentaliteit had gehad speelde hij voor Real Madrid,schadepost 1 miljoen gulden,ach verlies kun je aftrekken van de winst maar hij was niet blij,op de manier van nu is dat niet aan de orde,hoop dat Ted gauw wat met het geld doet.
    Je hebt blijkbaar geen idee waar ik het over heb. Dus laat maar!
  • 9 Jul 2019 om 09:14
    • Quote van 9 Jul 2019 om 00:50
      Ik heb geen antwoord gekregen op mijn vraag of het wel legaal is wat gebeurt met het spelersfonds. Het is geld van derden wat gebruikt wordt voor spelers. Daarmee krijgen die derden een "aanmerkelijk belang" in het team. En kunnen dus eventueel invloed uitoefenen op spelers en opstellingen. Het zal allemaal goed afgedekt worden door contracten, maar volgens mij mag het niet, en zijn we daar al eerder voor bestraft. (Doyen) Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit, en dat ik het (hopelijk) fout heb!
    Wat een onzin,de hele spelersgroep is onderpand,dus wat bedoel je,heel weinig risico voor hen,deal word twee jaar 1,5 miljoen, totaal 3 miljoen,geen winstoogmerk dus geweldig voor de club,vraag voor ANS of de Wilde,stel dat er van ik noem er drie, Drommel, Aitor,Selahi,twee verkocht worden voor 6 miljoen einde seizoen, word er dan ook nog het tweede deel betaald? Volgens mij lopen er veel duurdere contracten af van spelers die eigenlijk nu wel weg mogen?Dan is het toch niet meer nodig.Overigens heeft zoiets vroeger wel problemen opgeleverd,Herman Wessels betaalde vd PAAR,zou geld opleveren, goede investering zeiden ze, Rutten kwam,stelde hem niet meer op,Herman was boos,vraagt hij aan mij hoe kan dat nou,is toch een geweldige voetballer,ik zeg ja inderdaad,en als hij de juiste instelling en mentaliteit had gehad speelde hij voor Real Madrid,schadepost 1 miljoen gulden,ach verlies kun je aftrekken van de winst maar hij was niet blij,op de manier van nu is dat niet aan de orde,hoop dat Ted gauw wat met het geld doet.
  • 9 Jul 2019 om 08:56
    Met Alberto Moreno, Yoann Gourcuff, Keisuke Honda, Jerson Cabral (dat is een grapje), Georgi Chanturia en Wilfried Bony er transfervrij bij heb je best een aardig elftalletje.
  • 9 Jul 2019 om 08:45
    Ik vind het een mooie dag voor een nieuwe aanwinst, wat jullie?
  • 9 Jul 2019 om 08:08
    • Quote van 9 Jul 2019 om 01:01
      Nou moe, mag ik geen vragen stellen dan? Bang dat ik slapende honden wakker maak? Dan toch liever nu dan over een jaar een zware straf krijgen, lijkt me!?! En dat de KNVB zijn akkoord heeft gegeven is onzin. Volgens mij is het intern nog helemaal niet rond, dus is het inschakelen van de KNVB nog helemaal niet aan de orde!
    Heb jij nou zelf niet in de gaten wat een irritante klootzak je soms bent? Jij blijft mensen opzoeken en probeert de boel op te naaien, keer op keer ga je overal dwars tegen in, lok je mensen uit. Word een wakker omsloot want je maakt met iedereen bonje en dan heb jij een grote bel over anderen man hou je eens een hele grote spiegel voor.
  • 9 Jul 2019 om 06:57
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:51
      O ja, dat is die 14 miljoen dan die door de Noabers zijn ingebracht om het eigen vermogen op te krikken. Daar hebben ze aandelen voor teruggekregen?
    Dus al met al top Deal met Die geldschieterzzz
  • 9 Jul 2019 om 06:54
    • Quote van 9 Jul 2019 om 03:09
      Ten eerste, heb ik je iets misdaan? Ik zou het prettig vinden als je me op een normale wijze antwoord, daar ik ook op een normale manier een vraag stel. Nog even voor de duidelijkheid een paar vraagjes. Waar is dit een uittreksel van? Waar heb je het vandaan? En van wanneer is dit? Is dit nav het spelersfonds of heeft het met iets heel anders te maken. Het lijkt mij een vrij algemeen iets, en niet specifiek geschreven nav het onlangs gestarte spelersfonds.
    Pleuris mof Jij ligt ook met iedereen overhoop he.fragie hier fragie daar en als het meneer niet bevalt Dan beginnt ie te zuigen en te zanken zum kotzen wees blij met die Info wat jij krijgt leek.
  • 9 Jul 2019 om 06:40
    Geld zat zolang het maar naar spelers gaat
  • 9 Jul 2019 om 06:39
    Wat een nonsense en nepnieuws - Leon je snapt er geen flikker van en papegaait alleen je meesters na. Get a job
  • 9 Jul 2019 om 06:27
    • Quote van 9 Jul 2019 om 06:15
      Iig geen Fc Twente..
    Ik denk eerder aan Willem II ofzo. Zij waren ook de eerste met het aantrekken van Spaanse spelers vorig jaar. Fran Sol bijvoorbeeld. Het kan ook Groningen zijn. Mark Jan Fledderus (TD) was speler van Heracles geweest.
  • 9 Jul 2019 om 06:15
    • Quote van 9 Jul 2019 om 06:02
      Offtopic: Volgens geruchten maakt Spits Adrian Dalmau (Heracles Almelo), maakt een binnenlandse Eredivisie transfer. De bestemming is niet Heerenveen......
    Iig geen Fc Twente..
  • 9 Jul 2019 om 06:02
    Offtopic: Volgens geruchten maakt Spits Adrian Dalmau (Heracles Almelo), maakt een binnenlandse Eredivisie transfer. De bestemming is niet Heerenveen......
  • 9 Jul 2019 om 03:22
    En ineens is jouw reactie verdwenen mijnheer of mevrouw De Wilde. Even voor de andere forumleden; vannacht heeft dhr of mevr De Wilde gereageerd op mijn vraag met een aantal uittreksels uit, naar wat het leek, contracten of overeenkomsten tussen FC Twente en de KNVB, en of investeerders. Nadat ik naar aanleiding hiervan wat vragen stelde, was de reactie ineens verdwenen. Ik vond het wel interessant en ben best nieuwsgierig naar de rest. Jammer genoeg heb ik geen screenshot gemaakt. Misschien wilt u het nog eens posten?
  • 9 Jul 2019 om 03:09
    Ten eerste, heb ik je iets misdaan? Ik zou het prettig vinden als je me op een normale wijze antwoord, daar ik ook op een normale manier een vraag stel. Nog even voor de duidelijkheid een paar vraagjes. Waar is dit een uittreksel van? Waar heb je het vandaan? En van wanneer is dit? Is dit nav het spelersfonds of heeft het met iets heel anders te maken. Het lijkt mij een vrij algemeen iets, en niet specifiek geschreven nav het onlangs gestarte spelersfonds.
  • 9 Jul 2019 om 01:01
    • Quote van 9 Jul 2019 om 00:52
      KNVB is akkoord, no problemo. Is ook helemaal jou zaak niet.
    Nou moe, mag ik geen vragen stellen dan? Bang dat ik slapende honden wakker maak? Dan toch liever nu dan over een jaar een zware straf krijgen, lijkt me!?! En dat de KNVB zijn akkoord heeft gegeven is onzin. Volgens mij is het intern nog helemaal niet rond, dus is het inschakelen van de KNVB nog helemaal niet aan de orde!
  • 9 Jul 2019 om 00:52
    • Quote van 9 Jul 2019 om 00:50
      Ik heb geen antwoord gekregen op mijn vraag of het wel legaal is wat gebeurt met het spelersfonds. Het is geld van derden wat gebruikt wordt voor spelers. Daarmee krijgen die derden een "aanmerkelijk belang" in het team. En kunnen dus eventueel invloed uitoefenen op spelers en opstellingen. Het zal allemaal goed afgedekt worden door contracten, maar volgens mij mag het niet, en zijn we daar al eerder voor bestraft. (Doyen) Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit, en dat ik het (hopelijk) fout heb!
    KNVB is akkoord, no problemo. Is ook helemaal jou zaak niet.
  • 9 Jul 2019 om 00:50
    Ik heb geen antwoord gekregen op mijn vraag of het wel legaal is wat gebeurt met het spelersfonds. Het is geld van derden wat gebruikt wordt voor spelers. Daarmee krijgen die derden een "aanmerkelijk belang" in het team. En kunnen dus eventueel invloed uitoefenen op spelers en opstellingen. Het zal allemaal goed afgedekt worden door contracten, maar volgens mij mag het niet, en zijn we daar al eerder voor bestraft. (Doyen) Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit, en dat ik het (hopelijk) fout heb!
  • 9 Jul 2019 om 00:39
    • Quote van 9 Jul 2019 om 00:18
      Fortuna is bezig met Joe ledley. Dat zou me wat zijn zeg.
    Is helaas afgeketst.
  • 9 Jul 2019 om 00:18
    • Quote van 8 Jul 2019 om 23:45
      Tja veel clubs zijn ons voorbij...
    Fortuna is bezig met Joe ledley. Dat zou me wat zijn zeg.
  • 9 Jul 2019 om 00:12
    Amen !
  • 8 Jul 2019 om 23:45
    Tja veel clubs zijn ons voorbij...
  • 8 Jul 2019 om 23:30
    • Quote van 8 Jul 2019 om 21:50
      Kan je prima aanleren hoor, vraag is of het per se nodig is. Zoals je zegt is hij prima als spelmaker.

      Ik lees her en der trouwens dat verschillende spelers niet mee terug verdedigen etc. en waar dat in sommige gevallen pertinent onwaar is(Aitor), kijken we er ook veel te veel naar met de bril van vorig seizoen. Er wordt nu harder en anders getrained en de huidige trainer zal waarschijnlijk ook heel andere accenten leggen.

      De realiteit van vorig seizoen hoeft kortom niet de realiteit van dit seizoen te zijn.
    Aitor verdedigt nu wel mee,is Garcia heel lang mee aan de gang geweest,maakt ook de meeste kilometers,en over Espiniza die doet alleen schijnverdedigen, mensen die denken dat het in de Eredivisie makkelijker wordt vergissen zich,voetballend geweldig,zonder bal heb je niets aan hem,word de zwakke schakel, eredivisie is taktisch veel hoger niveau,zetten ze een snelle speler op die er over heen gaat,speelwijze word hoog druk zetten,met opkomende backs,met hem kom je steeds een man tekort op het middenveld,vind ik niet alleen hoor, diverse trainers zeggen het ook.We zullen zien wie er gelijk krijgt.
  • 8 Jul 2019 om 23:04
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:58
      absoluut! :)
    Nou, is dat ook weer uit de wereld. Welstrusten allemaal tot laterssssss!
  • 8 Jul 2019 om 22:58
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:55
      Lach je me nu uit? hahahahahaha
    absoluut! :)
  • 8 Jul 2019 om 22:56
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:54
      Sorry, voor het lachen dan. Had zelf niet het gevoel dat ik iemand even zou gaan uitlachen maar begrijp je punt. Zal het de volgende keer achterwege laten ok?
    graag! :)
  • 8 Jul 2019 om 22:55
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:53
      hahahaha nee daar hebben ze drie ballen en een krat Grolsch voor gekregen...
    Lach je me nu uit? hahahahahaha
  • 8 Jul 2019 om 22:55
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:53
      hahahaha nee daar hebben ze drie ballen en een krat Grolsch voor gekregen...
    En een shirt van de nieuwe collectie met hun naam aan de achterkant.
  • 8 Jul 2019 om 22:55
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:52
      Juist.
    Ok, thanks voor de uitleg!

    Forza FC Twente!
  • 8 Jul 2019 om 22:54
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:52
      Je komt daardoor over als een arrogante zak die alles beter weet, een beetje zoals Citrofiel.
    Sorry, voor het lachen dan. Had zelf niet het gevoel dat ik iemand even zou gaan uitlachen maar begrijp je punt. Zal het de volgende keer achterwege laten ok?
  • 8 Jul 2019 om 22:54
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:44
      Doe jij ook met regelmaat moat...…. potje en een ketel.
    smiley gezien?
  • 8 Jul 2019 om 22:53
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:51
      O ja, dat is die 14 miljoen dan die door de Noabers zijn ingebracht om het eigen vermogen op te krikken. Daar hebben ze aandelen voor teruggekregen?
    hahahaha nee daar hebben ze drie ballen en een krat Grolsch voor gekregen...
  • 8 Jul 2019 om 22:52
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:50
      Wat is er mis met lachen?
    Je komt daardoor over als een arrogante zak die alles beter weet, een beetje zoals Citrofiel.
  • 8 Jul 2019 om 22:52
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:51
      O ja, dat is die 14 miljoen dan die door de Noabers zijn ingebracht om het eigen vermogen op te krikken. Daar hebben ze aandelen voor teruggekregen?
    Juist.
  • 8 Jul 2019 om 22:51
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:47
      Je vergeet de aandelentransactie.
    O ja, dat is die 14 miljoen dan die door de Noabers zijn ingebracht om het eigen vermogen op te krikken. Daar hebben ze aandelen voor teruggekregen?
  • 8 Jul 2019 om 22:50
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:47
      Lach jij altijd mensen uit die iets proberen te begrijpen?
    Wat is er mis met lachen?
  • 8 Jul 2019 om 22:48
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:18
      Twee middenvelders?! Ik dacht eigenlijk dat middenvelders het minst nodig is. Brama, selahi, vuckic, vd heyden en ook nog wat uit de jeugd. Een echte spits lijkt mij het meest nodig toch?
    Brama en Vukic zijn zeer hoge risico’s. Ernstige vage blessures. Komt wellicht nooit weer goed met ze dus daar kun je niet op bouwen.
  • 8 Jul 2019 om 22:47
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:46
      hahahahahaha, nee als schuld alleen zon 8 miljoen lager dan een jaar ervoor. Alles wat kwijtgescholden is wordt de schuld lager mee en het eigen vermogen hoger. Ze hadden zon 25 miljoen schuld aan de gemeente nu nog zon 17 miljoen volgens mij.
      En zo hebben meer schuldeisers hun vordering lager gemaakt waardoor het boekhoudkundige plaatje er veel beter uit ziet.Hoe kun je anders van 90 miljoen schuld teruggaan naar 23 miljoen schuld in drie jaar tijd. Alleen maar door kwijtscheldingen. Nu moet FC Twente daadwerkelijk gaan aflossen en daarom heeft FC Twente geen geld en daarom dat er extern gekeken wordt of er geld is voor spelers! Dit valt buiten de boeken van FC Twente.
    Je vergeet de aandelentransactie.
  • 8 Jul 2019 om 22:47
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:46
      hahahahahaha, nee als schuld alleen zon 8 miljoen lager dan een jaar ervoor. Alles wat kwijtgescholden is wordt de schuld lager mee en het eigen vermogen hoger. Ze hadden zon 25 miljoen schuld aan de gemeente nu nog zon 17 miljoen volgens mij.
      En zo hebben meer schuldeisers hun vordering lager gemaakt waardoor het boekhoudkundige plaatje er veel beter uit ziet.Hoe kun je anders van 90 miljoen schuld teruggaan naar 23 miljoen schuld in drie jaar tijd. Alleen maar door kwijtscheldingen. Nu moet FC Twente daadwerkelijk gaan aflossen en daarom heeft FC Twente geen geld en daarom dat er extern gekeken wordt of er geld is voor spelers! Dit valt buiten de boeken van FC Twente.
    Lach jij altijd mensen uit die iets proberen te begrijpen?
  • 8 Jul 2019 om 22:46
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:43
      Okidoki. Dank Ans. Nu kan ik rustig slapen. Trusten allen!
    Gute Nacht Freund(e).
  • 8 Jul 2019 om 22:46
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:40
      De achtergestelde lening staat dus als eigen vermogen op de balans?
    hahahahahaha, nee als schuld alleen zon 8 miljoen lager dan een jaar ervoor. Alles wat kwijtgescholden is wordt de schuld lager mee en het eigen vermogen hoger. Ze hadden zon 25 miljoen schuld aan de gemeente nu nog zon 17 miljoen volgens mij.
    En zo hebben meer schuldeisers hun vordering lager gemaakt waardoor het boekhoudkundige plaatje er veel beter uit ziet.Hoe kun je anders van 90 miljoen schuld teruggaan naar 23 miljoen schuld in drie jaar tijd. Alleen maar door kwijtscheldingen. Nu moet FC Twente daadwerkelijk gaan aflossen en daarom heeft FC Twente geen geld en daarom dat er extern gekeken wordt of er geld is voor spelers! Dit valt buiten de boeken van FC Twente.
  • 8 Jul 2019 om 22:44
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:42
      Het ontwijken van antwoorden is inderdaad een kunst..... :-)
    Doe jij ook met regelmaat moat...…. potje en een ketel.
  • 8 Jul 2019 om 22:43
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:38
      Ja, die kwijtschelding komt geheel ten gunste van het eigen vermogen evenals de 16 milj. van de aandelentransactie. De restschuld aan de Gemeente blijft gewoon als schuld op de balans.
    Okidoki. Dank Ans. Nu kan ik rustig slapen. Trusten allen!
  • 8 Jul 2019 om 22:43
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:40
      De achtergestelde lening staat dus als eigen vermogen op de balans?
    De achtergestelde leningen blijven gewoon als schulden op de balans staan.
  • 8 Jul 2019 om 22:42
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:31
      Als hij het weet, hoeft hij het nog steeds niet uit te leggen.
    Het ontwijken van antwoorden is inderdaad een kunst..... :-)
  • 8 Jul 2019 om 22:40
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:38
      Ja, die kwijtschelding komt geheel ten gunste van het eigen vermogen evenals de 16 milj. van de aandelentransactie. De restschuld aan de Gemeente blijft gewoon als schuld op de balans.
    De achtergestelde lening staat dus als eigen vermogen op de balans?
  • 8 Jul 2019 om 22:40
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:35
      Dit "fonds" komt niet van de "noabers", maar van enkele individuen. Die misschien wel ook onderdeel van de noabers zijn, maar niet door deze groep vertegenwoordigd worden
    Helemaal juist.
  • 8 Jul 2019 om 22:40
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:37
      Door de schuldsanering zijn de schulden substantieel gereduceerd, hierdoor is een bijzondere bate ontstaan, die naar het resultaat gaat, dus het eigen vermogen verhoogt. Daar is niets vreemds aan. De resterende schulden moeten afgelost worden, dat is begroot.
    Dat zeg ik slimpie!
    Zeg erbij dat er geen derde sanering komt. Daarom dat men de hand op de knip houdt bij FC Twente. Als er dus geen externe financiering komt voor spelers dan staat Ted met de rug tegen de muur. Iets wat die laatst al vertelde in de Tubantia. Hij maak zich geen zorg zei die maar als ik FC Twente was dan zou ik niet goed slapen.
  • 8 Jul 2019 om 22:39
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:35
      Dit "fonds" komt niet van de "noabers", maar van enkele individuen. Die misschien wel ook onderdeel van de noabers zijn, maar niet door deze groep vertegenwoordigd worden
    Spinnenweb. Ik had de toko al 3 a 4 jaar geleden verkocht,
  • 8 Jul 2019 om 22:39
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:38
      Hebben ze van FC al een Kerk gemaakt? ANBI regelingen….. lekker geld pompen, en aftrekken. Bijna porno …...
    D'r is vandaag een kerk afgebrand in Hengelo...... dan gaat daar het geld naar toe? :-)
  • 8 Jul 2019 om 22:38
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:33
      Correct me if I am wrong, maar wij hebben nu toch ook schulden (aan de gemeente) die niet meer op de balans staan?
    Ja, die kwijtschelding komt geheel ten gunste van het eigen vermogen evenals de 16 milj. van de aandelentransactie. De restschuld aan de Gemeente blijft gewoon als schuld op de balans.
  • 8 Jul 2019 om 22:38
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:33
      Dat vond ik ook raar. Dat is niets anders dan gokken. Maar zal vast goed bedoeld zijn. Ze kunnen het makkelijk missen. Heeft Ans ooit al eens uitgelegd hoe dat werkt. Iets met giften en aftrekposten en dan uiteindelijk 100.000 afboeken. Die lui zwemmen in het geld joh.
    Hebben ze van FC al een Kerk gemaakt? ANBI regelingen….. lekker geld pompen, en aftrekken. Bijna porno …...
  • 8 Jul 2019 om 22:37
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:29
      Er zit wel een vreemd geurtje aan. Dat gevoel heb ik ook. Dit jaar hebben we ook opeens weer een dik eigen vermogen. Allemaal door kwijtscheldingen, maar nu moet er echt afgelost worden want dit is al de tweede keer dat er kwijtgescholden wordt. De derde keer zullen ze dat niet meer doen. Vandaar de hand op de knip en de optie dat Noabers alsnog weer geld erin stoppen via een Spelersfonds. Daarom dat ik altijd zeg, geld zat, als puntje bij paaltje komt.
    Door de schuldsanering zijn de schulden substantieel gereduceerd, hierdoor is een bijzondere bate ontstaan, die naar het resultaat gaat, dus het eigen vermogen verhoogt. Daar is niets vreemds aan. De resterende schulden moeten afgelost worden, dat is begroot.
  • 8 Jul 2019 om 22:35
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:28
      Die invloed hebben ze (onofficieel) middels een RVC-lid.
    Dit "fonds" komt niet van de "noabers", maar van enkele individuen. Die misschien wel ook onderdeel van de noabers zijn, maar niet door deze groep vertegenwoordigd worden
  • 8 Jul 2019 om 22:35
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:28
      Die invloed hebben ze (onofficieel) middels een RVC-lid.
    Dit "fonds" komt niet van de "noabers", maar van enkele individuen. Die misschien wel ook onderdeel van de noabers zijn, maar niet door deze groep vertegenwoordigd worden
  • 8 Jul 2019 om 22:33
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:19
      Die lange lijst is inmiddels behoorlijk ingekort. De balans per 30-06-2019 zal een voortreffelijk eigen vermogen laten zien. Prioriteit zal echter blijven het zo snel mogelijk aflossen van de schulden.
    Correct me if I am wrong, maar wij hebben nu toch ook schulden (aan de gemeente) die niet meer op de balans staan?
  • 8 Jul 2019 om 22:33
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:30
      Een investering zonder winstoogmerk……. jezus……. beleggen in een gierput. Oh well, als ze het kunnen missen.
    Dat vond ik ook raar. Dat is niets anders dan gokken. Maar zal vast goed bedoeld zijn. Ze kunnen het makkelijk missen. Heeft Ans ooit al eens uitgelegd hoe dat werkt. Iets met giften en aftrekposten en dan uiteindelijk 100.000 afboeken. Die lui zwemmen in het geld joh.
  • 8 Jul 2019 om 22:31
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:30
      Ik heb geen Ja of Nee kunnen lezen? Ik neem verder aan dat je de prognose voor dit boekjaar bij een begroting van 23,2 Mio kent? Deze is toch ingediend bij de KNVB? Je zou de inkomsten eens kunnen ramen? ANS moet "het waarom" weten, toch?
    Als hij het weet, hoeft hij het nog steeds niet uit te leggen.
  • 8 Jul 2019 om 22:31
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:19
      Nee, Doen was een wurgcontract waarbij FCT geld kreeg in ruil voor transferrechten en hoe dan ook moest betalen. In dit geval willen de investeerders slechts Return On Investment. Geen boetes, geen winstoogmerk, geen gedwongen verkopen.
    Maar ze zullen hun investeringen toch ooit terug willen binnen een redelijke termijn. Het zal dan contractueel wel afgedekt zijn dat ze dat niet kunnen opeisen of zo, maar het blijven derden die een aanmerkelijk belang hebben in de spelersgroep. En volgens mij mag dat niet
  • 8 Jul 2019 om 22:30
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:24
      Er is geen winstoogmerk, dus in principe kan het hele bedrag gebruikt worden voor huur en salarissen.
    Een investering zonder winstoogmerk……. jezus……. beleggen in een gierput. Oh well, als ze het kunnen missen.
  • 8 Jul 2019 om 22:30
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:07
      Volgens mij heb ik een heel helder antwoord gekregen, En de onderliggende vraag naar het waarom, zal Ans ook niet weten. Enkel als ie in de vergaderkamer zit. Maar de aanname die ik doe, lijkt me niet geheel onredelijk.
    Ik heb geen Ja of Nee kunnen lezen? Ik neem verder aan dat je de prognose voor dit boekjaar bij een begroting van 23,2 Mio kent? Deze is toch ingediend bij de KNVB? Je zou de inkomsten eens kunnen ramen? ANS moet "het waarom" weten, toch?
  • 8 Jul 2019 om 22:29
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:24
      Dat vroeg ik me ook af. Derden die invloed hebben op spelers. Zwaar VERBOTEN!!! En je kunt dit contractueel nog zo goed afdekken, maar als een trainer zo'n aankoop niet opstelt bijvoorbeeld, zal hij nooit in waarde stijgen. Investeerders zullen zich op den duur dan toch roeren. Zo zijn er meer voorbeelden te bedenken waarbij ze toch eisen zullen gaan stellen. Want zoals het Goede Doel vroeger al zong: "Als het gaat om geld, als het gaat om vrouwen, wie kun je dan vertrouwen"?
    Er zit wel een vreemd geurtje aan. Dat gevoel heb ik ook. Dit jaar hebben we ook opeens weer een dik eigen vermogen. Allemaal door kwijtscheldingen, maar nu moet er echt afgelost worden want dit is al de tweede keer dat er kwijtgescholden wordt. De derde keer zullen ze dat niet meer doen. Vandaar de hand op de knip en de optie dat Noabers alsnog weer geld erin stoppen via een Spelersfonds. Daarom dat ik altijd zeg, geld zat, als puntje bij paaltje komt.
  • 8 Jul 2019 om 22:28
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:14
      Dan zullen de "verstrekkers" toch ook invloed op het gebruik van het "fonds" willen hebben. Als het alleen tbv huurspelers gebruikt wordt is er helemaal geen rendement. En dat lijkt me toch ook niet de bedoeling. Het geld zal toch terug moeten komen. Als dit "fonds" een extra last op de al zo lange lijst wordt, zijn we er op korte termijn misschien (investeren in spelers blijft een gok) mee geholpen, maar is het op termijn een zekere extra last!
    Die invloed hebben ze (onofficieel) middels een RVC-lid.
  • 8 Jul 2019 om 22:27
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:24
      Er is geen winstoogmerk, dus in principe kan het hele bedrag gebruikt worden voor huur en salarissen.
    Ok, duidelijk
  • 8 Jul 2019 om 22:26
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:22
      ANS meldt dat het niet op de balans komt. Dus geen extra last voor de club.
    Niet dit, of volgend jaar. Maar daarna waarschijnlijk wel.
  • 8 Jul 2019 om 22:24
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:19
      Nee, Doen was een wurgcontract waarbij FCT geld kreeg in ruil voor transferrechten en hoe dan ook moest betalen. In dit geval willen de investeerders slechts Return On Investment. Geen boetes, geen winstoogmerk, geen gedwongen verkopen.
    Ok, duidelijk. Waar is die 14 miljoen nu gebleven dan die de Noabers er ook al in hebben gestoken?
  • 8 Jul 2019 om 22:24
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:10
      Huur niet nee. Salaris, kan zijn dat je speler A koopt voor 250,000 Euro en dat er dan XX aan totale kosten aan verbonden zitten, pak 'm beet 250,000 over de contractduur. Verkoop je 'm dan voor 3,000,000 dan gaat dat bedrag in z'n geheel (of gedeeltelijk, na voldoening van voorwarden van gemeente en anderen) terug in de pot en kan er uitgekeerd worden. Iets in die geest. Laat me graag corrigeren.
    Er is geen winstoogmerk, dus in principe kan het hele bedrag gebruikt worden voor huur en salarissen.
  • 8 Jul 2019 om 22:24
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:14
      Het is een soort Doyen constructie maar dan legaal?
    Dat vroeg ik me ook af. Derden die invloed hebben op spelers. Zwaar VERBOTEN!!! En je kunt dit contractueel nog zo goed afdekken, maar als een trainer zo'n aankoop niet opstelt bijvoorbeeld, zal hij nooit in waarde stijgen. Investeerders zullen zich op den duur dan toch roeren. Zo zijn er meer voorbeelden te bedenken waarbij ze toch eisen zullen gaan stellen. Want zoals het Goede Doel vroeger al zong: "Als het gaat om geld, als het gaat om vrouwen, wie kun je dan vertrouwen"?
  • 8 Jul 2019 om 22:22
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:14
      Dan zullen de "verstrekkers" toch ook invloed op het gebruik van het "fonds" willen hebben. Als het alleen tbv huurspelers gebruikt wordt is er helemaal geen rendement. En dat lijkt me toch ook niet de bedoeling. Het geld zal toch terug moeten komen. Als dit "fonds" een extra last op de al zo lange lijst wordt, zijn we er op korte termijn misschien (investeren in spelers blijft een gok) mee geholpen, maar is het op termijn een zekere extra last!
    ANS meldt dat het niet op de balans komt. Dus geen extra last voor de club.
  • 8 Jul 2019 om 22:19
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:14
      Dan zullen de "verstrekkers" toch ook invloed op het gebruik van het "fonds" willen hebben. Als het alleen tbv huurspelers gebruikt wordt is er helemaal geen rendement. En dat lijkt me toch ook niet de bedoeling. Het geld zal toch terug moeten komen. Als dit "fonds" een extra last op de al zo lange lijst wordt, zijn we er op korte termijn misschien (investeren in spelers blijft een gok) mee geholpen, maar is het op termijn een zekere extra last!
    Die lange lijst is inmiddels behoorlijk ingekort. De balans per 30-06-2019 zal een voortreffelijk eigen vermogen laten zien. Prioriteit zal echter blijven het zo snel mogelijk aflossen van de schulden.
  • 8 Jul 2019 om 22:19
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:14
      Het is een soort Doyen constructie maar dan legaal?
    Nee, Doen was een wurgcontract waarbij FCT geld kreeg in ruil voor transferrechten en hoe dan ook moest betalen. In dit geval willen de investeerders slechts Return On Investment. Geen boetes, geen winstoogmerk, geen gedwongen verkopen.
  • 8 Jul 2019 om 22:18
    Twee middenvelders?! Ik dacht eigenlijk dat middenvelders het minst nodig is. Brama, selahi, vuckic, vd heyden en ook nog wat uit de jeugd. Een echte spits lijkt mij het meest nodig toch?
  • 8 Jul 2019 om 22:17
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:10
      Huur niet nee. Salaris, kan zijn dat je speler A koopt voor 250,000 Euro en dat er dan XX aan totale kosten aan verbonden zitten, pak 'm beet 250,000 over de contractduur. Verkoop je 'm dan voor 3,000,000 dan gaat dat bedrag in z'n geheel (of gedeeltelijk, na voldoening van voorwarden van gemeente en anderen) terug in de pot en kan er uitgekeerd worden. Iets in die geest. Laat me graag corrigeren.
    Dat begrijp ik, maar Ans zegt dat het ook voor huur gebruikt kan worden.
  • 8 Jul 2019 om 22:14
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:08
      Niet elke speler individueel hoeft geld op te leveren, als over het totaal maar rendement wordt gerealiseerd. Klopt dat?
    Dan zullen de "verstrekkers" toch ook invloed op het gebruik van het "fonds" willen hebben. Als het alleen tbv huurspelers gebruikt wordt is er helemaal geen rendement. En dat lijkt me toch ook niet de bedoeling. Het geld zal toch terug moeten komen. Als dit "fonds" een extra last op de al zo lange lijst wordt, zijn we er op korte termijn misschien (investeren in spelers blijft een gok) mee geholpen, maar is het op termijn een zekere extra last!
  • 8 Jul 2019 om 22:14
    Het is een soort Doyen constructie maar dan legaal?
  • 8 Jul 2019 om 22:14
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:07
      Ja, heel luid en duidelijk JA !!! Ik snap inmiddels dat het financiele deel van de club niet jouw ding de is. Dat is geen enkel probleem maar het is wel ontzettend belangrijk. Ohne moos nichts Los.
    Ok Ans bedankt.
  • 8 Jul 2019 om 22:13
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:10
      Ik probeer zo verantwoordelijk mogelijk e.e.a. uit te leggen maar soms kun je niet alle details zo maar hier plaatsen.
    Volledig begrip voor. Niks geen problemen.
  • 8 Jul 2019 om 22:10
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:07
      Volgens mij heb ik een heel helder antwoord gekregen, En de onderliggende vraag naar het waarom, zal Ans ook niet weten. Enkel als ie in de vergaderkamer zit. Maar de aanname die ik doe, lijkt me niet geheel onredelijk.
    Ik probeer zo verantwoordelijk mogelijk e.e.a. uit te leggen maar soms kun je niet alle details zo maar hier plaatsen.
  • 8 Jul 2019 om 22:10
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:03
      Maar dan heb je toch geen "yield" ?
    Huur niet nee. Salaris, kan zijn dat je speler A koopt voor 250,000 Euro en dat er dan XX aan totale kosten aan verbonden zitten, pak 'm beet 250,000 over de contractduur. Verkoop je 'm dan voor 3,000,000 dan gaat dat bedrag in z'n geheel (of gedeeltelijk, na voldoening van voorwarden van gemeente en anderen) terug in de pot en kan er uitgekeerd worden. Iets in die geest. Laat me graag corrigeren.
  • 8 Jul 2019 om 22:08
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:03
      Maar dan heb je toch geen "yield" ?
    Niet elke speler individueel hoeft geld op te leveren, als over het totaal maar rendement wordt gerealiseerd. Klopt dat?
  • 8 Jul 2019 om 22:07
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:01
      Nou we hebben het weer over cijfers en weet ik allemaal Wat, daar snap ik gelukkig niets van. Maar is er nou een spelersfonds ja of nee? En kan dat aangesproken worden om de selectie nu mee te versterken. Dat vind ik belangrijk.
    Ja, heel luid en duidelijk JA !!! Ik snap inmiddels dat het financiele deel van de club niet jouw ding de is. Dat is geen enkel probleem maar het is wel ontzettend belangrijk. Ohne moos nichts Los.
  • 8 Jul 2019 om 22:07
    • Quote van 8 Jul 2019 om 21:59
      Heeft ANS jouw simpele vraag beantwoord?: "Ans, kan het zijn dat ze een operationeel verlies incalculeren voor boekjaar 19/20 ,deze willen reduceren tot het minimale om nieuwe/verslechterde cat indeling te voorkomen? Iets in die geest?" Deze vraag wil hij niet beantwoorden, terecht overigens.... Als je het hebt begrepen, snap je ook waarom....
    Volgens mij heb ik een heel helder antwoord gekregen, En de onderliggende vraag naar het waarom, zal Ans ook niet weten. Enkel als ie in de vergaderkamer zit. Maar de aanname die ik doe, lijkt me niet geheel onredelijk.
  • 8 Jul 2019 om 22:04
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:01
      Nou we hebben het weer over cijfers en weet ik allemaal Wat, daar snap ik gelukkig niets van. Maar is er nou een spelersfonds ja of nee? En kan dat aangesproken worden om de selectie nu mee te versterken. Dat vind ik belangrijk.
    Aan wie vraag je dat?
    Zoals ik het begrijp zorgen de Noabers voor een spelersfonds van 1.5 miljoen. De Noabers nemen het risico en alles valt buiten de boeken van FC Twente. Als er winst gemaakt wordt op spelers zullen de Noabers cashen. Als er verlies gemaakt wordt zijn de Noabers het geld kwijt.
  • 8 Jul 2019 om 22:03
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:02
      Nee, ook voor huur en salarissen.
    Maar dan heb je toch geen "yield" ?
  • 8 Jul 2019 om 22:03
    • Quote van 8 Jul 2019 om 22:01
      Nou we hebben het weer over cijfers en weet ik allemaal Wat, daar snap ik gelukkig niets van. Maar is er nou een spelersfonds ja of nee? En kan dat aangesproken worden om de selectie nu mee te versterken. Dat vind ik belangrijk.
    Ja, er is een spelersfonds. De rest is technisch, niet belangrijk voor velen, laten we het daar bij laten.
  • 8 Jul 2019 om 22:02
    • Quote van 8 Jul 2019 om 21:50
      Kan je prima aanleren hoor, vraag is of het per se nodig is. Zoals je zegt is hij prima als spelmaker.

      Ik lees her en der trouwens dat verschillende spelers niet mee terug verdedigen etc. en waar dat in sommige gevallen pertinent onwaar is(Aitor), kijken we er ook veel te veel naar met de bril van vorig seizoen. Er wordt nu harder en anders getrained en de huidige trainer zal waarschijnlijk ook heel andere accenten leggen.

      De realiteit van vorig seizoen hoeft kortom niet de realiteit van dit seizoen te zijn.
    Klopt. Bovendien wordt het belang van het meeverdedigen vaak schromelijk overschat. Bij een corner tegen staat regelmatig 11 man rond de eigen 16, terwijl je net zo goed 2 man voorin kan houden.
zaterdag 3 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›