'Kerkrade' legt schuld bij FC Twente-fans: ''Nog meer vertraging''

( 21 reacties)
'Kerkrade' legt schuld bij FC Twente-fans: ''Nog meer vertraging''

De gemeente Kerkrade ontkent dat de politie in maart tijd heeft gerekt bij de controle van FC Twente-supporters, zo weet RTV Oost te melden. Fans van de club uit Enschede zouden zélf verantwoordelijk zijn voor de lange tijdsduur van de controle. 

"De controle had niet tot vertraging hoeven leiden als medewerking was verleend aan de controle", laat de gemeente weten in een reactie. "De controle is op een juiste wijze uitgevoerd, met als doel herhaling van wanordelijkheden en gevaarlijk vuurwerk in het uitvak te voorkomen."

In Maasbracht gooide een FC Twente-fan bovendien een blikje bier naar een politieagent. "Aanhouding van deze persoon veroorzaakte verdere vertraging. De drie andere bussen mochten doorrijden naar Kerkrade, maar weigerden dit uit solidariteit richting de betreffende supporter. Nog meer vertraging."

De gemeente Kerkrade baalt bovendien van het feit dat het controlepunt in Hoogvonderen werd 'genegeerd'. "De kaarten voor de wedstrijden lagen in Hoogvonderen, omdat men dit punt was gepasseerd moesten de kaarten naar Maasbracht worden gebracht waar de supporters werden gecontroleerd." 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Jul 2019 om 11:12
    • Quote van 10 Jul 2019 om 11:07
      Gooien met bietblikken, dat verzinnen ze natuurlijk niet. Het dwarsbomen van een arrest, het zal niet de eerste keer zijn.

      Met Twentesupporters is altijd wat aan de hand, maar ze hebben het NOOIT gedaan en zijn zich veelvuldig van geen kwaad bewust.

      Het lijkt wel alsof iedereen tegen ons is.

      Het is aan TV! om geweld en wangedrag zwaar te veroordelen.
    Bierblikjes? Volgens mij een blikje dus begin je verhaal niet in meervoud, en verdiep je er nou eens verder in, voordat je er gewoon weer van alles uit kraamt. Hoe zou jij je voelen als je zo genaaid Word, en behandeld word als een stuk stront? Want dat is er wat er gebeurt, het is allemaal bewust zo opgezet, en dat jij je vooroordeel klaar hebt is jammer. Mensen geven zaken aan maar jij neemt de moeite niet om te kijken en schoot alleen maar richting Vak P, en dat slaat nergens op.
  • 10 Jul 2019 om 11:10
    • Quote van 10 Jul 2019 om 11:07
      Gooien met bietblikken, dat verzinnen ze natuurlijk niet. Het dwarsbomen van een arrest, het zal niet de eerste keer zijn.

      Met Twentesupporters is altijd wat aan de hand, maar ze hebben het NOOIT gedaan en zijn zich veelvuldig van geen kwaad bewust.

      Het lijkt wel alsof iedereen tegen ons is.

      Het is aan TV! om geweld en wangedrag zwaar te veroordelen.
    Er was een bierblik naar buiten gerold en dat was blijkbaar ook door de politie Enschede bevestigt. Als je geregeld meegaat met uitwedstrijden merk je overigens vanzelf wel dat politie en gemeente vaak niet aan de juiste kant van de waarheid zitten.

    Staan zelfs genoeg filmpjes van online. Bijvoorbeeld van die keer dat die Polen van Wisla hier kwamen vragen naar de weg bij politie en meteen een knuppel in de nek kregen.
  • 10 Jul 2019 om 11:07
    • Quote van 9 Jul 2019 om 19:45
      2 totaal verschillende verklaringen dus de gemeente lult uit zijn nek? Waarheid zal eerder ergens in het midden liggen lijkt mij.
    Gooien met bietblikken, dat verzinnen ze natuurlijk niet. Het dwarsbomen van een arrest, het zal niet de eerste keer zijn.

    Met Twentesupporters is altijd wat aan de hand, maar ze hebben het NOOIT gedaan en zijn zich veelvuldig van geen kwaad bewust.

    Het lijkt wel alsof iedereen tegen ons is.

    Het is aan TV! om geweld en wangedrag zwaar te veroordelen.
  • 9 Jul 2019 om 23:02
    • Quote van 9 Jul 2019 om 19:45
      2 totaal verschillende verklaringen dus de gemeente lult uit zijn nek? Waarheid zal eerder ergens in het midden liggen lijkt mij.
    Nee ik bedoel niet de verklaring van Vak-P. Ik bedoel de stukken die zijn geplaatst om het eea aan te tonen. Vergelijk die eens met de verklaring van vandaag dan zie je dat de gemeente zich zelf tegenspreekt.
  • 9 Jul 2019 om 22:24
    • Quote van 9 Jul 2019 om 15:36
      Wat een gezeur welles nietes ga door met je leven.
    Klapvee.
  • 9 Jul 2019 om 20:34
    • Quote van 9 Jul 2019 om 15:36
      Wat een gezeur welles nietes ga door met je leven.
    Doorlopen jij doe je wel vaker. En geen nietes zeggen nu !!!!
  • 9 Jul 2019 om 19:49
    • Quote van 9 Jul 2019 om 19:45
      2 totaal verschillende verklaringen dus de gemeente lult uit zijn nek? Waarheid zal eerder ergens in het midden liggen lijkt mij.
    De gemeente lult duidelijk uit zijn nek zoals helaas wel vaker gebeurt . Veel te veel toevalligheden. Ga er niet eens meer over discussiëren, het is wel duidelijk dat ze daar fout zitten.
  • 9 Jul 2019 om 19:46
    • Quote van 9 Jul 2019 om 15:36
      Wat een gezeur welles nietes ga door met je leven.
    Dit is een onderdeel van het leven kerel, hier word de bewegingsvrijheid bewust ingeperkt . Dit druist tegen alle Democratische waarden en normen in. En dat die reactie uit Kerkrade komt moet je er voor 100% voor gaan om dit aan te pakken. Doe graag een vrijwillige bijdrage voor de advocaat en ik denk dat er wel meer zijn die dat willen doen. Of de volgende keer ook echt helemaal los gaan in Kerkrade. Vind het aantasting van de burgerrechten, ze behandelen supporters als terroristen.
  • 9 Jul 2019 om 19:45
    • Quote van 9 Jul 2019 om 18:45
      En wat veranderd er dan? Precies niets en zal het dus vaker gaan gebeuren. Het verhaal van de gemeente stinkt aan alle kanten. Iedereen is schuldig behalve de gemeente zelf. Leg de mail die Vak-P heeft gepost op fb eens naast de verklaring die ze nu geven. Totaal verschillend.
    2 totaal verschillende verklaringen dus de gemeente lult uit zijn nek? Waarheid zal eerder ergens in het midden liggen lijkt mij.
  • 9 Jul 2019 om 18:45
    • Quote van 9 Jul 2019 om 15:36
      Wat een gezeur welles nietes ga door met je leven.
    En wat veranderd er dan? Precies niets en zal het dus vaker gaan gebeuren. Het verhaal van de gemeente stinkt aan alle kanten. Iedereen is schuldig behalve de gemeente zelf. Leg de mail die Vak-P heeft gepost op fb eens naast de verklaring die ze nu geven. Totaal verschillend.
  • 9 Jul 2019 om 15:36
    Wat een gezeur welles nietes ga door met je leven.
  • 9 Jul 2019 om 13:12
    • Quote van 9 Jul 2019 om 13:01
      Vind je het niet heel toevallig dat alleen de bussen van Vak-P het punt hebben gemist? Ik wel, dit stinkt aan alle kanten. Daarnaast vind ik ook dat de gemeente er wel heel lang over heeft gedaan deze info de wereld in te slingeren.
    Dat bedoel ik dus. Men stelt nu dat de andere bussen van P door hadden mogen rijden. Als ze dat hadden gedaan hadden ze waarschijnlijk voor Kerkrade op de laatste bus moeten wachten. Een ding is sowieso duidelijk. De bussen van P moesten hoe dan ook worden tegengehouden.
  • 9 Jul 2019 om 13:01
    • Quote van 9 Jul 2019 om 12:59
      Het is duidelijk dat men er in Limburg vooraf al rekening mee hield dat een supporter een blikje bier van zich af zou gooien. Om die enkele reden was namelijk een terrein afgezet en ingericht voor fouilleren van supporters en onderzoek in bussen, verzorgd door ME-eenheden uit drie provincies.
    Vind je het niet heel toevallig dat alleen de bussen van Vak-P het punt hebben gemist? Ik wel, dit stinkt aan alle kanten. Daarnaast vind ik ook dat de gemeente er wel heel lang over heeft gedaan deze info de wereld in te slingeren.
  • 9 Jul 2019 om 12:59
    • Quote van 9 Jul 2019 om 11:42
      Vooropgezet plan. P mocht en zal stadion niet halen. Watching football is not a crime!
    Het is duidelijk dat men er in Limburg vooraf al rekening mee hield dat een supporter een blikje bier van zich af zou gooien. Om die enkele reden was namelijk een terrein afgezet en ingericht voor fouilleren van supporters en onderzoek in bussen, verzorgd door ME-eenheden uit drie provincies.
  • 9 Jul 2019 om 11:42
    Vooropgezet plan. P mocht en zal stadion niet halen. Watching football is not a crime!
  • 9 Jul 2019 om 11:10
    • Quote van 9 Jul 2019 om 11:05
      Sowieso een kutclub. Helemaal niet vrij en gwn kut. Lekker nog een jaartje kkd.
    Ik hoop dat ze helemaal wegrotten uit het betaalde voetbal!
  • 9 Jul 2019 om 11:05
    Net wat Messi zegt bij volgende kans gewoon helemaal los gaan kun je net zo goed doen, want genaaid word je toch echte NSB praktijken.
  • 9 Jul 2019 om 11:05
    Sowieso een kutclub. Helemaal niet vrij en gwn kut. Lekker nog een jaartje kkd.
  • 9 Jul 2019 om 11:03
    NaziVolk daar.Maar zoals verwacht schuift dat smerig volk alles weer af op de supporters OvV stijl.
  • 9 Jul 2019 om 11:02
    NaziVolk daar.Maar zoals verwacht schuift dat smerig volk alles weer af op de supporters OvV stijl.
  • 9 Jul 2019 om 10:45
    Niks anders verwacht vet triest. Volgende Keer beter vol der op klappen beter.
zaterdag 19 oktober 2019
19:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›