OFFICIEEL | Velthuis weg bij FC Twente: ''Keuze was snel gemaakt''

( 19 reacties)
OFFICIEEL | Velthuis weg bij FC Twente: ''Keuze was snel gemaakt''

Tijs Velthuis heeft een contract tot medio 2022 getekend bij AZ, zo laat de club uit Alkmaar weten via de officiële kanalen. De talentvolle verdediger (17) uit Oldenzaal komt over van FC Twente en kijkt uit naar zijn nieuwe uitdaging. 

“Dit geeft een heel trots gevoel”, vertelt hij op de site van zijn nieuwe werkgever. “Ik ben blij dat ik voor deze club heb mogen tekenen. Twee jaar geleden kwam AZ ook al, maar toen koos ik ervoor om bij Twente te blijven. Nu kreeg ik opnieuw de kans om naar AZ te gaan en had ik het gevoel dat ik deze kans niet kon laten lopen. De keuze was snel gemaakt", vertelt Velthuis. 

De jeugdinternational zal aansluiten bij AZ Onder 19. “Ik heb heel veel zin in het nieuwe seizoen en wil een vaste waarde worden", vervolgt hij. "Ik ben een voetballende verdediger die zijn mannetje staat. Ik wil rust aan de bal brengen en het team beter laten spelen. Natuurlijk hoop ik dan zo snel mogelijk de aansluiting bij het eerste elftal te vinden", besluit Velthuis vastberaden. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Jul 2019 om 21:40
    • Quote van 11 Jul 2019 om 18:14
      ik ken de achtergronden niet,dit verhaal had volgens mij wel beter opgelost kunnen worden ,met alle respect je gaat van de vierde club van Nederland naar zon nep Clubje uit Noord Nederland ,als speler speel je toch het liefst in zon groot en gezellig stadion met sfeer ,als in in zon nepsfeer als in Alkmaar ,hier is echt wel iets mis gegaan,deze jongen had nooit mogen vertrekken,Twente wordt eens wakker geef de jeugd de kans,dat is de toekomst en het kapitaal,steeds spelers huren daar los je weinig me op
    Ik ken de achtergrond wel.
  • 11 Jul 2019 om 21:16
    • Quote van 11 Jul 2019 om 19:31
      Hij heeft groot gelijk. De situatie bij Twente is heel slecht. Ze gaan na alle waarschijnlijkheid voor degradatie spelen en dan kun je zon jonge gast geen minuten laten maken. Tevens AZ een betere opleiding en meer geld. Slimme keuze !
    hoe kom je er bij dat Twente om degradatie speelt,dan kan je nu al zeggen,AZ heeft ook mindere tijden gehad die zijn er ook boven op gekomen,En twente komt ook weer terug ,als Jeugdspeler vind ik AZ geen goede keuze,heb ook niets met die nepclub
  • 11 Jul 2019 om 19:31
    Hij heeft groot gelijk. De situatie bij Twente is heel slecht. Ze gaan na alle waarschijnlijkheid voor degradatie spelen en dan kun je zon jonge gast geen minuten laten maken. Tevens AZ een betere opleiding en meer geld. Slimme keuze !
  • 11 Jul 2019 om 18:14
    • Quote van 11 Jul 2019 om 14:27
      Vooral de vader is de boosdoener, samen met de zaakwaarnemer. Die wilden hem perse weg hebben, dan valt er niks meer te praten en is alleen de prijsonderhandeling er. Overigens wel een doorverkoop percentage bedongen dit keer.
    ik ken de achtergronden niet,dit verhaal had volgens mij wel beter opgelost kunnen worden ,met alle respect je gaat van de vierde club van Nederland naar zon nep Clubje uit Noord Nederland ,als speler speel je toch het liefst in zon groot en gezellig stadion met sfeer ,als in in zon nepsfeer als in Alkmaar ,hier is echt wel iets mis gegaan,deze jongen had nooit mogen vertrekken,Twente wordt eens wakker geef de jeugd de kans,dat is de toekomst en het kapitaal,steeds spelers huren daar los je weinig me op
  • 11 Jul 2019 om 17:34
    Huichelaar die zaakwaarnemer Heeft de boel opgenaait
  • 11 Jul 2019 om 14:59
    • Quote van 11 Jul 2019 om 14:35
      Het doorverkoop percentage is dan in ieder geval een goede zet, vangt Twente er tzt misschien nog wat (meer) voor.
    Hoeveel %?
  • 11 Jul 2019 om 14:48
    • Quote van 11 Jul 2019 om 14:42
      Zoals vaker aangegeven.Alles draait om die rotcenten, vooral bij die makelaars. Als het kan brengt hij Velthuis in de winterstop alweer ergens anders onder. Velthuis moet dan even netjes vertellen dat hij op meer speeltijd had gerekend en dat hij dat bij zijn nieuwe club wel krijgt. Om tenslotte met kurkdroge ogen te verklaren dat Almere City een geweldige club is met een hondstrouwe en fanatieke supportersschare.
    Precies en er altijd al heeft willen voetballen die Pinokkio
  • 11 Jul 2019 om 14:42
    • Quote van 11 Jul 2019 om 14:27
      Vooral de vader is de boosdoener, samen met de zaakwaarnemer. Die wilden hem perse weg hebben, dan valt er niks meer te praten en is alleen de prijsonderhandeling er. Overigens wel een doorverkoop percentage bedongen dit keer.
    Zoals vaker aangegeven.Alles draait om die rotcenten, vooral bij die makelaars. Als het kan brengt hij Velthuis in de winterstop alweer ergens anders onder. Velthuis moet dan even netjes vertellen dat hij op meer speeltijd had gerekend en dat hij dat bij zijn nieuwe club wel krijgt. Om tenslotte met kurkdroge ogen te verklaren dat Almere City een geweldige club is met een hondstrouwe en fanatieke supportersschare.
  • 11 Jul 2019 om 14:41
    • Quote van 11 Jul 2019 om 14:27
      Vooral de vader is de boosdoener, samen met de zaakwaarnemer. Die wilden hem perse weg hebben, dan valt er niks meer te praten en is alleen de prijsonderhandeling er. Overigens wel een doorverkoop percentage bedongen dit keer.
    Ok duidelijk .
  • 11 Jul 2019 om 14:38
    Lekker laten gaan geen aandacht meer aan besteden en ook nooit meer terug halen
  • 11 Jul 2019 om 14:35
    • Quote van 11 Jul 2019 om 14:27
      Vooral de vader is de boosdoener, samen met de zaakwaarnemer. Die wilden hem perse weg hebben, dan valt er niks meer te praten en is alleen de prijsonderhandeling er. Overigens wel een doorverkoop percentage bedongen dit keer.
    Het doorverkoop percentage is dan in ieder geval een goede zet, vangt Twente er tzt misschien nog wat (meer) voor.
  • 11 Jul 2019 om 14:33
    • Quote van 11 Jul 2019 om 14:18
      Maar denk jij niet dat Waggelaar hierin in rol heeft gespeeld, en ik vind dat als de club al een keer met je gesproken heeft hij zich het hoofd dol laten maken. En ik las hier volgens mij een tijd terug dat Twente er alles aan gedaan heeft hem hier te houden. Het is graag of niet dat je voor onze mooie club wilt spelen of voor dat klappertjes volk uit Alkmaar. Dus deze gast boeit me verder echt niet meer Ajuus.
    Natuurlijk heeft de zaakwaarnemer hierin een grote rol. Denk dat hij het liefst al zijn spelers laat verkassen. Zaakwaarnemer zou in eerste instantie aan het belang van de speler moeten denken. Dat is helaas niet altijd het geval.
  • 11 Jul 2019 om 14:29
    019 ... niet eens jong az
  • 11 Jul 2019 om 14:27
    • Quote van 11 Jul 2019 om 14:18
      Maar denk jij niet dat Waggelaar hierin in rol heeft gespeeld, en ik vind dat als de club al een keer met je gesproken heeft hij zich het hoofd dol laten maken. En ik las hier volgens mij een tijd terug dat Twente er alles aan gedaan heeft hem hier te houden. Het is graag of niet dat je voor onze mooie club wilt spelen of voor dat klappertjes volk uit Alkmaar. Dus deze gast boeit me verder echt niet meer Ajuus.
    Vooral de vader is de boosdoener, samen met de zaakwaarnemer. Die wilden hem perse weg hebben, dan valt er niks meer te praten en is alleen de prijsonderhandeling er. Overigens wel een doorverkoop percentage bedongen dit keer.
  • 11 Jul 2019 om 14:18
    • Quote van 11 Jul 2019 om 14:12
      Onlangs is er een bericht geplaatst waarin werd bevestigd dat er niet (opnieuw) met hem gesproken is over zijn toekomst bij Twente en wat de club voor plan heeft met hem. De kans dat er niet gesproken is vind ik daardoor aannemelijk. Dat is een slechte zaak. Je moet een traject en doelstellingen opzetten voor de talenten.
    Maar denk jij niet dat Waggelaar hierin in rol heeft gespeeld, en ik vind dat als de club al een keer met je gesproken heeft hij zich het hoofd dol laten maken. En ik las hier volgens mij een tijd terug dat Twente er alles aan gedaan heeft hem hier te houden. Het is graag of niet dat je voor onze mooie club wilt spelen of voor dat klappertjes volk uit Alkmaar. Dus deze gast boeit me verder echt niet meer Ajuus.
  • 11 Jul 2019 om 14:12
    • Quote van 11 Jul 2019 om 14:07
      Die zaakwaarnemer is een grote lul, en denk jij nou zelf dat er niet met dit ventje is gepraat? Lekker oprotten naar dat klapvee in Alkmaar.
    Onlangs is er een bericht geplaatst waarin werd bevestigd dat er niet (opnieuw) met hem gesproken is over zijn toekomst bij Twente en wat de club voor plan heeft met hem. De kans dat er niet gesproken is vind ik daardoor aannemelijk. Dat is een slechte zaak. Je moet een traject en doelstellingen opzetten voor de talenten.
  • 11 Jul 2019 om 14:07
    • Quote van 11 Jul 2019 om 14:05
      Slechte zaak . Hoorde afgelopen vrijdag in Boekelo dat er helemaal niet met hem was gepraat al ben ik ook teleurgesteld in Dhr Wagelaar. Maar ja je kunt beter weer een Spanjaard huren daar bouw je toekomst op en een goede jeugdspeler laten lopen.
    Die zaakwaarnemer is een grote lul, en denk jij nou zelf dat er niet met dit ventje is gepraat? Lekker oprotten naar dat klapvee in Alkmaar.
  • 11 Jul 2019 om 14:05
    Slechte zaak . Hoorde afgelopen vrijdag in Boekelo dat er helemaal niet met hem was gepraat al ben ik ook teleurgesteld in Dhr Wagelaar. Maar ja je kunt beter weer een Spanjaard huren daar bouw je toekomst op en een goede jeugdspeler laten lopen.
  • 11 Jul 2019 om 14:04
    Hopelijk kom je dan over een jaar of 3 terug in de Veste met AZ, en dan hoop ik dat we dan een topdag hebben en een top spits hebben dat je denkt, waar ben ik aan begonnen, wat een hel is het hier.
zaterdag 19 oktober 2019
19:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›