Van Leeuwen verklapt: ''Over meer dan 150 spelers gesproken'' Espinosa verklapt: ''Dan wordt mijn contract automatisch verlengd'' Ten Voorde analyseert: ''Dat is geen optie met deze selectie'' ''Ook bij FC Twente krijg ik mee dat er soms over me wordt gemord'' Roemeratoe maakt indruk bij FC Twente: ''Dat is hartstikke mooi''

FC Twente wil niet 'vooruitlopen': ''Daar is dus geen sprake van''

( 36 reacties)
FC Twente wil niet 'vooruitlopen': ''Daar is dus geen sprake van''

Vak-P-voorzitter Jeroen Vaanholt hoopt dat You'll never walk alone ook komend seizoen gewoon voorafgaand aan de wedstrijden in De Grolsch Veste gedraaid wordt. Er is een discussie onder de supporters gaande, want het zou 'te veel' van Liverpool zijn.

"Het kan me ergens niet schelen. Het gaat mij er om wat ze op het veld doen. Je kan je wel een polletje doen, maar dat zegt me niet zo veel. Een clublied maak je niet, dat ontstaat vanzelf", vertelt Vaanholt in gesprek met TC Tubantia. "Ik zeg: hou het maar bij You'll never walk alone. En ik denk dat een meerderheid dat vindt."

Twente Verenigt stelt dat er 'nog niets is beslist is omtrent het opkomstlied'. "Voor ons is het belangrijk dat wij de mening van de supporter horen. Blijkt dat de supporters een ander openingslied willen, dan zullen we FC Twente adviseren dit te veranderen. Zo niet, dan laten we het bij You’ll never walk alone."

FC Twente zelf houdt zich op de vlakte. "We kennen de discussie", laat woordvoerder Richard Peters weten. "We kunnen ons vinden in de uitleg van Twente Verenigt. Er is dus geen sprake van een ander nummer en we willen daar niet op vooruitlopen", besluit hij.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Jul 2019 om 22:58
    Ikzeg. Laat het nu gewoon zo als het is. Elke keer bij op komst krijg ik kippen vel van iedereen die luid mee zingt. Ikzeg. Laat staan. En laat het nog harder klinken en zingen.
  • 18 Jul 2019 om 16:04
    Wat vinden jullie hiervan: https://youtu.be/ytQ5CYE1VZw
  • 18 Jul 2019 om 15:57
    Wat vinden jullie hiervan: https://youtu.be/EU5HpiJJasU
  • 18 Jul 2019 om 14:56
    • Quote van 18 Jul 2019 om 14:23
      Ik vind het een nummer van niks gemaakt en aan ons ongedrongen door aandachtsgeile mannetjes. Ik zou er niet eens op reageren als ze het nummer opsturen als twente zijnde.
    Ik vind het ook helemaal niks. Denk dat de mannetjes een te groot ego hebben en denken dat zij het wel even gaan fixen. Dan komen ze van een koude kermis thuis.
  • 18 Jul 2019 om 14:49
    • Quote van 18 Jul 2019 om 14:21
      Ja er zijn grofweg drie groepen, de ene groep wil het YNWA behouden, de ander wil een clublied en weer anderen willen muziek met wat meer tempo. Een compromis zal je nooit kunnen vinden tussen deze groepen.
    Heb je gelijk in. Maar dat er oneinigheid is over het opkomstnummer laat ook weer zien, dat niet iedereen volledig achter YNWAL staat. Waarom maken ze niet een opzweep lied met als titel YNWAL grote kans dat dan iedereen tevreden is. ;-)
  • 18 Jul 2019 om 14:23
    • Quote van 18 Jul 2019 om 14:19
      Oké, zo'n wedstrijd kun je het inderdaad proberen. Duidelijk aangeven dat het een test is. Kun je de reacties peilen en eventueel nadien de bezoekers vragen om hun mening.
    Ik vind het een nummer van niks gemaakt en aan ons ongedrongen door aandachtsgeile mannetjes. Ik zou er niet eens op reageren als ze het nummer opsturen als twente zijnde.
  • 18 Jul 2019 om 14:21
    • Quote van 18 Jul 2019 om 13:22
      Te groot risico dat supporters "boe!" gaan roepen, zo wil je een wedstrijd zeker niet beginnen. Dit is een lastige discussie omdat het onmogelijk is om iets te vinden of creëren waar iedereen achterstaat.
    Ja er zijn grofweg drie groepen, de ene groep wil het YNWA behouden, de ander wil een clublied en weer anderen willen muziek met wat meer tempo. Een compromis zal je nooit kunnen vinden tussen deze groepen.
  • 18 Jul 2019 om 14:19
    • Quote van 18 Jul 2019 om 14:10
      Ik merk dat ik de zin niet goed heb afgemaakt. Ik bedoel dan meer een Try-Out tijdens de oefenwedstrijd aanstaande Dinsdag tegen Schalke04.
    Oké, zo'n wedstrijd kun je het inderdaad proberen. Duidelijk aangeven dat het een test is. Kun je de reacties peilen en eventueel nadien de bezoekers vragen om hun mening.
  • 18 Jul 2019 om 14:10
    • Quote van 18 Jul 2019 om 13:22
      Te groot risico dat supporters "boe!" gaan roepen, zo wil je een wedstrijd zeker niet beginnen. Dit is een lastige discussie omdat het onmogelijk is om iets te vinden of creëren waar iedereen achterstaat.
    Ik merk dat ik de zin niet goed heb afgemaakt. Ik bedoel dan meer een Try-Out tijdens de oefenwedstrijd aanstaande Dinsdag tegen Schalke04.
  • 18 Jul 2019 om 13:22
    • Quote van 18 Jul 2019 om 12:58
      Misschien kunnen ze dat nieuwe lied als een Try-out doen als opkomstnummer. Kijken hoe het klinkt en bevalt in werkelijkheid. Beetje het Twente geveul testen.
    Te groot risico dat supporters "boe!" gaan roepen, zo wil je een wedstrijd zeker niet beginnen. Dit is een lastige discussie omdat het onmogelijk is om iets te vinden of creëren waar iedereen achterstaat.
  • 18 Jul 2019 om 13:17
    • Quote van 18 Jul 2019 om 08:49
      Geweldig weer TV!, deels bestaande uit P, is het niet eens met P.
      Deze discussie is ontstaan door Leon ten Voor, deze knakker loopt al sedert 2016 te zeiken over YNWA (zover ik mij kan herinneren). Dat was namelijk na de mars van 4,000 supporters en de grimmige sfeer in/rond het stadion. Hij had het toen over ay ay ay en oude nummers die de sfeer terug zouden moeten brengen. Volledige onzin natuurlijk, een nummertje verandert geen fuck aan de financiele, en later sportieve, depressie waarin we zaten. Na 2016 heeft hij het wel vaker lopen opperen.
      Feit. 62% in de pol van TV! was voor. 57% in de poll van Twente-insite. Dat is gemiddeld dus een hele kleine meerderheid, en gezien er 3,000 stemmers waren, pak 'm beet 15% van seizoenskaarthouders, boeit het 85% geen ene moer?
      Hetgeen je keer op keer leest is dat mensen niets tegen YNWA hebben maar de uitvoering ervan. En ja. hieropan, ik krijg elke keer kippenvel. En, nee, dombos van TV!, YNWA is niet van Liverpool exclusief. Symbolisch aan ons gegeven door whathisface van Liverpool. Er zit voor velen dus zeer zeker emotionele waarde aan.
      YNWA is een wellicht geen clublied, maar het is een voetballied (geworden). Een uitting van saamhorigheid en broederschap, een grensoverschrijdend geluid, een liefdesverklaring aan de bal. Mooier kan gewoon niet. Dat we dit delen met tig andere clubs, wat maakt het uit? Dit seizoen hebben we een forse buitenlandse enclave, dus is het sowieso niet fijn voor de buitenlandse spelers dat we ze toezingen op herkenbare wijze? Herinner het filmpie van Aitor en Espinosa die wat Twente-liederen probeerden te zingen. Ging nergens over.
      TV! moet dus gewoon ophouden met deze nonsense discussie, je kunt Twente ay ay ay ook bij opkomst in de tweede helft inzetten. Maar ja, ay ay ay voor spanjaarden daar zit een negatieve connotatie aan, de timing van deze discussie dus ook onhandig.
      Leon moet ophouden met zeiken, en zich bezig houden met feiten, analyses over spelers en voetbal. Het opzichtige gebruik van media recentelijk om zaken te beinvloeden, is ergerlijk aan het worden.
      En P wordt vriendelijk verzocht de uitvoering te tweaken. Want dat laatste is op alle social media en op alle fora het meest voorkomende verzoek, Iets minder snel, iets minder afraffelen.
      Moet er toch verandering komen, doe dat dan op een georganiseerde manier. Trek er een jaar of twee voor uit, want die Hoevelaken die zo'n halfbakken nummer uitkotst daar raakt iedereen van in paniek.
      BAM!
    Dit is mijn uitspraak, zo zit het! ;-) Ben het met je eens, al sta ik niet negatief tegenover een nieuwe song maar die moet dan wel goed gekozen zijn en niet volgend jaar of over twee jaar weer veranderen. Misschien dat bij mij de lading die YNWA heeft meespeelt dat ik liever iets anders wil. Al heeft onze afgeraffelde versie minder impact. Zo'n opkomst song is er vooral voor de supporters, de spelers zijn als het goed is al volledig opgeladen en klaar voor de strijd. Voor hen is het, denk ik, belangrijk dát ze steun krijgen en wellicht imponerend voor de tegenstander.
  • 18 Jul 2019 om 12:58
    • Quote van 18 Jul 2019 om 12:51
      13% heeft voor gestemd. Loopt lekker dus haha
    Misschien kunnen ze dat nieuwe lied als een Try-out doen als opkomstnummer. Kijken hoe het klinkt en bevalt in werkelijkheid. Beetje het Twente geveul testen.
  • 18 Jul 2019 om 12:51
    • Quote van 18 Jul 2019 om 12:45
      Op Twenteinsite Kun je inmiddels stemmen op de uitgewerkte Demo versie van ‘Kop dr Veur’. Hulde aan van Hoevelaken om zijn tijd en energie hierin te besteden. Mooi clublied.
    13% heeft voor gestemd. Loopt lekker dus haha
  • 18 Jul 2019 om 12:45
    Op Twenteinsite Kun je inmiddels stemmen op de uitgewerkte Demo versie van ‘Kop dr Veur’. Hulde aan van Hoevelaken om zijn tijd en energie hierin te besteden. Mooi clublied.
  • 18 Jul 2019 om 12:26
    • Quote van 18 Jul 2019 om 11:06
      The Silence van Depeche Mode ;)
    Of i just can get enough ;-)
  • 18 Jul 2019 om 12:17
    Ik hoop wel dat TV zich niet laat beinvloeden door VAK P. Het gaat hier om wat alle fans in het stadion willen en niet 1 groep. Het moet breed getrokken worden. Wat mij betreft heeft VAK P zijn stem gehad in de goaltune, die hebben zij uit gekozen en dat is prima. Maar nu zijn alle andere supporters van de club aan zet om zijn en haar stem te laten horen voor iets nieuws!
  • 18 Jul 2019 om 11:16
    Wordt tegenwoordig inderdaad te snel afgeraffeld. Waar ik vroeger kippenvel kreeg vallen me de haren tegenwoordig uit lichaam bij het horen van YNWA.
  • 18 Jul 2019 om 11:06
    • Quote van 18 Jul 2019 om 10:13
      Gewoon niks meer afspelen lijkt me beter eerlijk.
    The Silence van Depeche Mode ;)
  • 18 Jul 2019 om 10:49
    • Quote van 18 Jul 2019 om 10:35
      Dat Twente Verenigt vind het blijkbaar te moeilijk om mee te zingen. Ze moeten niet voor alle supporters praten met hun polletje van 2600 man.
    Elke supporter kan lid worden en elke supporter kon die poll nemen. Het is een beetje als bij de Europese verkiezingen te lui zijn om naar de stembus te komen en dan pissig worden dat Timmerfrans wint.
  • 18 Jul 2019 om 10:35
    Dat Twente Verenigt vind het blijkbaar te moeilijk om mee te zingen. Ze moeten niet voor alle supporters praten met hun polletje van 2600 man.
  • 18 Jul 2019 om 10:21
    • Quote van 18 Jul 2019 om 10:13
      Persoonlijk vind ik het al een schande dat je geen YNWA wilt zingen omdat Feyenoord en Liverpool het ook gebruiken zing het voor degene die je kwijt bent geraakt etc. Wij zijn ook het Liverpool van de Eredivisie rood en met de beste supporters van Nederland.
    We hebben de eigenpijperij in ieder geval al wel op hetzelfde niveau als dat schijtvolk uit Rotterdam.
  • 18 Jul 2019 om 10:13
    Persoonlijk vind ik het al een schande dat je geen YNWA wilt zingen omdat Feyenoord en Liverpool het ook gebruiken zing het voor degene die je kwijt bent geraakt etc. Wij zijn ook het Liverpool van de Eredivisie rood en met de beste supporters van Nederland.
  • 18 Jul 2019 om 10:13
    • Quote van 18 Jul 2019 om 09:59
      Helemaal mee eens,laat TV er gauw mee kappen,weer zo een onzin idee, als de voorzitter van vak P het al niet ziet zitten, word het nooit wat,een gebed zonder eind,3 liedjes uitzoeken voor een poll word een crime,bij een stemming word er een lied gekozen dat de P kant niet mooi vind,dan gaan ze niet meedoen,als je P laat kiezen vindt de rest in het stadion het niet mooi,dus laat het bij het oude, zelfde als met het schilderij, paar dorpsidioten uit Stokkum bedenken wat,zit toch niemand op te wachten,laat ze het geld aan Ted geven,zinvollere besteding .
    Gewoon niks meer afspelen lijkt me beter eerlijk.
  • 18 Jul 2019 om 10:12
    • Quote van 18 Jul 2019 om 08:18
      Gaf YNWA jullie geen kippenvel? Wij zijn FC Twente en wij hoeven voor niemand te veranderen. Wij hebben YNWA ook ons eigen gemaakt. YNWA gaf mij altijd persoonlijk altijd kippenvel, en wat voor de spelers? YNWA kent iedereen en kan ook best impact hebben op spelers wanneer ze natuurlijk wel luisteren naar de tekst. Als er straks 1 of andere carnavalsong komt is het niks aan. Net als er gescoord wordt moet de Saints are coming terugkomen, dat was het beste van twente OOIT!
    Vind het echt enorme meuk. Heb er niks mee, zing het ook niet mee, kom er niet voor in de benen. Net zoals ik als Twente-supporter geen Roma, Roma, Roma of de Sparta-mars ga zingen. Het is mooi als Liverpool het doet, de club waar het lied bij hoort. Als wij het doen kruipt de schaamte me over de wangen. Gelukkig raffelen we het tegenwoordig behoorlijk snel af, ben je sneller van die ellende af.
  • 18 Jul 2019 om 09:59
    • Quote van 18 Jul 2019 om 09:23
      YNWA hoort nu ook gewoon bij Twente. Ik heb wel het gevoel dat het steeds sneller gezongen wordt.
      'Goa stoan aj veur Twente bint' mag van mij eerder verdwijnen. Tegenwoordig staat iedereen alleen maar te klappen en zingen er nog maar enkelen. Dat klinkt echt voor geen meter.

      En inderdaad die goal song... Gaan ze ineens naar Liberté, wat 20 jaar geleden populair was toen je het nog als ringtoon op je Nokia 3310 kon inspelen.
    Helemaal mee eens,laat TV er gauw mee kappen,weer zo een onzin idee, als de voorzitter van vak P het al niet ziet zitten, word het nooit wat,een gebed zonder eind,3 liedjes uitzoeken voor een poll word een crime,bij een stemming word er een lied gekozen dat de P kant niet mooi vind,dan gaan ze niet meedoen,als je P laat kiezen vindt de rest in het stadion het niet mooi,dus laat het bij het oude, zelfde als met het schilderij, paar dorpsidioten uit Stokkum bedenken wat,zit toch niemand op te wachten,laat ze het geld aan Ted geven,zinvollere besteding .
  • 18 Jul 2019 om 09:37
    • Quote van 18 Jul 2019 om 09:27
      BVB zingt het ook en dat zijn Zecken
    Ze hebben dat niet als opkomstnummer. Mainz05 doet dat wel.
  • 18 Jul 2019 om 09:27
    • Quote van 18 Jul 2019 om 09:22
      Goede vraag. Ik krijg er warme kippenvel van als ik Liverpool dit hoor zingen. Zij zingen als 1 familie. Zo’n bereik gaan wij nooit krijgen in de Veste. Er word hier niet met passie meer gezongen. Het is meer afrafelen. Ik word er helemaal gek van als je Lee Towers het lied hoor zingen en toch weer het lied YNWAL identificeerd aan zijn Feyenoord. Ongeacht of het lied gegeven is, het voelt als een te algemeen lied. Wat in te veel stadions gebruikt word. Je kan niet meer zeggen van, het is echt een Twente lied. We worden in het Westen Halve Duitsers genoemd. Halve Duitsers die YNWAL zingen, hoe dan? Heb ik me ooit afgevraagd. Zoals Ik al eerder aangaf, we gaan een nieuwe tijdperk in en daar hoort verandering bij. Dus neem afscheid van dit lied als opkomstnummer en blijft niet in het oude hangen, stap als club uit je confortzone en maak er wat nieuws van, wat past bij de club en waar iedereen in mee kan zingen en zich prettig bij voelt.
    BVB zingt het ook en dat zijn Zecken
  • 18 Jul 2019 om 09:23
    YNWA hoort nu ook gewoon bij Twente. Ik heb wel het gevoel dat het steeds sneller gezongen wordt.
    'Goa stoan aj veur Twente bint' mag van mij eerder verdwijnen. Tegenwoordig staat iedereen alleen maar te klappen en zingen er nog maar enkelen. Dat klinkt echt voor geen meter.

    En inderdaad die goal song... Gaan ze ineens naar Liberté, wat 20 jaar geleden populair was toen je het nog als ringtoon op je Nokia 3310 kon inspelen.
  • 18 Jul 2019 om 09:22
    • Quote van 18 Jul 2019 om 08:18
      Gaf YNWA jullie geen kippenvel? Wij zijn FC Twente en wij hoeven voor niemand te veranderen. Wij hebben YNWA ook ons eigen gemaakt. YNWA gaf mij altijd persoonlijk altijd kippenvel, en wat voor de spelers? YNWA kent iedereen en kan ook best impact hebben op spelers wanneer ze natuurlijk wel luisteren naar de tekst. Als er straks 1 of andere carnavalsong komt is het niks aan. Net als er gescoord wordt moet de Saints are coming terugkomen, dat was het beste van twente OOIT!
    Goede vraag. Ik krijg er warme kippenvel van als ik Liverpool dit hoor zingen. Zij zingen als 1 familie. Zo’n bereik gaan wij nooit krijgen in de Veste. Er word hier niet met passie meer gezongen. Het is meer afrafelen. Ik word er helemaal gek van als je Lee Towers het lied hoor zingen en toch weer het lied YNWAL identificeerd aan zijn Feyenoord. Ongeacht of het lied gegeven is, het voelt als een te algemeen lied. Wat in te veel stadions gebruikt word. Je kan niet meer zeggen van, het is echt een Twente lied. We worden in het Westen Halve Duitsers genoemd. Halve Duitsers die YNWAL zingen, hoe dan? Heb ik me ooit afgevraagd. Zoals Ik al eerder aangaf, we gaan een nieuwe tijdperk in en daar hoort verandering bij. Dus neem afscheid van dit lied als opkomstnummer en blijft niet in het oude hangen, stap als club uit je confortzone en maak er wat nieuws van, wat past bij de club en waar iedereen in mee kan zingen en zich prettig bij voelt.
  • 18 Jul 2019 om 09:02
    • Quote van 18 Jul 2019 om 08:49
      Geweldig weer TV!, deels bestaande uit P, is het niet eens met P.
      Deze discussie is ontstaan door Leon ten Voor, deze knakker loopt al sedert 2016 te zeiken over YNWA (zover ik mij kan herinneren). Dat was namelijk na de mars van 4,000 supporters en de grimmige sfeer in/rond het stadion. Hij had het toen over ay ay ay en oude nummers die de sfeer terug zouden moeten brengen. Volledige onzin natuurlijk, een nummertje verandert geen fuck aan de financiele, en later sportieve, depressie waarin we zaten. Na 2016 heeft hij het wel vaker lopen opperen.
      Feit. 62% in de pol van TV! was voor. 57% in de poll van Twente-insite. Dat is gemiddeld dus een hele kleine meerderheid, en gezien er 3,000 stemmers waren, pak 'm beet 15% van seizoenskaarthouders, boeit het 85% geen ene moer?
      Hetgeen je keer op keer leest is dat mensen niets tegen YNWA hebben maar de uitvoering ervan. En ja. hieropan, ik krijg elke keer kippenvel. En, nee, dombos van TV!, YNWA is niet van Liverpool exclusief. Symbolisch aan ons gegeven door whathisface van Liverpool. Er zit voor velen dus zeer zeker emotionele waarde aan.
      YNWA is een wellicht geen clublied, maar het is een voetballied (geworden). Een uitting van saamhorigheid en broederschap, een grensoverschrijdend geluid, een liefdesverklaring aan de bal. Mooier kan gewoon niet. Dat we dit delen met tig andere clubs, wat maakt het uit? Dit seizoen hebben we een forse buitenlandse enclave, dus is het sowieso niet fijn voor de buitenlandse spelers dat we ze toezingen op herkenbare wijze? Herinner het filmpie van Aitor en Espinosa die wat Twente-liederen probeerden te zingen. Ging nergens over.
      TV! moet dus gewoon ophouden met deze nonsense discussie, je kunt Twente ay ay ay ook bij opkomst in de tweede helft inzetten. Maar ja, ay ay ay voor spanjaarden daar zit een negatieve connotatie aan, de timing van deze discussie dus ook onhandig.
      Leon moet ophouden met zeiken, en zich bezig houden met feiten, analyses over spelers en voetbal. Het opzichtige gebruik van media recentelijk om zaken te beinvloeden, is ergerlijk aan het worden.
      En P wordt vriendelijk verzocht de uitvoering te tweaken. Want dat laatste is op alle social media en op alle fora het meest voorkomende verzoek, Iets minder snel, iets minder afraffelen.
      Moet er toch verandering komen, doe dat dan op een georganiseerde manier. Trek er een jaar of twee voor uit, want die Hoevelaken die zo'n halfbakken nummer uitkotst daar raakt iedereen van in paniek.
      BAM!
    Oneens
  • 18 Jul 2019 om 08:53
    Wat er op het veld gebeurd, is natuurlijk het allerbelangrijkste. Maar iets meer "amusement" voor de wedstrijd en in de rust zou best mogen, wat mij betreft. Het publiek "klaar" maken, opzwepen voor de match, met fakkels of andere pyro (mits er een vergunning is natuurlijk). In het donker is er misschien iets met de lampen in het stadion te doen (Juve). En qua muziek zou er een plan achter moeten zitten om het publiek op te warmen. Nu volgt AC-DC op Dire Straights en daarna klinkt het eenmaal zullen wij..... Is niet echt over nagedacht. Ook dat moet beter kunnen. Er zijn kleinere clubs die dit beter voor elkaar hebben. Hoeft niet veel te kosten, er moet alleen wat (pure)energie in gestoken worden!
  • 18 Jul 2019 om 08:52
    • Quote van 18 Jul 2019 om 08:49
      Geweldig weer TV!, deels bestaande uit P, is het niet eens met P.
      Deze discussie is ontstaan door Leon ten Voor, deze knakker loopt al sedert 2016 te zeiken over YNWA (zover ik mij kan herinneren). Dat was namelijk na de mars van 4,000 supporters en de grimmige sfeer in/rond het stadion. Hij had het toen over ay ay ay en oude nummers die de sfeer terug zouden moeten brengen. Volledige onzin natuurlijk, een nummertje verandert geen fuck aan de financiele, en later sportieve, depressie waarin we zaten. Na 2016 heeft hij het wel vaker lopen opperen.
      Feit. 62% in de pol van TV! was voor. 57% in de poll van Twente-insite. Dat is gemiddeld dus een hele kleine meerderheid, en gezien er 3,000 stemmers waren, pak 'm beet 15% van seizoenskaarthouders, boeit het 85% geen ene moer?
      Hetgeen je keer op keer leest is dat mensen niets tegen YNWA hebben maar de uitvoering ervan. En ja. hieropan, ik krijg elke keer kippenvel. En, nee, dombos van TV!, YNWA is niet van Liverpool exclusief. Symbolisch aan ons gegeven door whathisface van Liverpool. Er zit voor velen dus zeer zeker emotionele waarde aan.
      YNWA is een wellicht geen clublied, maar het is een voetballied (geworden). Een uitting van saamhorigheid en broederschap, een grensoverschrijdend geluid, een liefdesverklaring aan de bal. Mooier kan gewoon niet. Dat we dit delen met tig andere clubs, wat maakt het uit? Dit seizoen hebben we een forse buitenlandse enclave, dus is het sowieso niet fijn voor de buitenlandse spelers dat we ze toezingen op herkenbare wijze? Herinner het filmpie van Aitor en Espinosa die wat Twente-liederen probeerden te zingen. Ging nergens over.
      TV! moet dus gewoon ophouden met deze nonsense discussie, je kunt Twente ay ay ay ook bij opkomst in de tweede helft inzetten. Maar ja, ay ay ay voor spanjaarden daar zit een negatieve connotatie aan, de timing van deze discussie dus ook onhandig.
      Leon moet ophouden met zeiken, en zich bezig houden met feiten, analyses over spelers en voetbal. Het opzichtige gebruik van media recentelijk om zaken te beinvloeden, is ergerlijk aan het worden.
      En P wordt vriendelijk verzocht de uitvoering te tweaken. Want dat laatste is op alle social media en op alle fora het meest voorkomende verzoek, Iets minder snel, iets minder afraffelen.
      Moet er toch verandering komen, doe dat dan op een georganiseerde manier. Trek er een jaar of twee voor uit, want die Hoevelaken die zo'n halfbakken nummer uitkotst daar raakt iedereen van in paniek.
      BAM!
    Perfect, houden die hap!
  • 18 Jul 2019 om 08:49
    Geweldig weer TV!, deels bestaande uit P, is het niet eens met P.
    Deze discussie is ontstaan door Leon ten Voor, deze knakker loopt al sedert 2016 te zeiken over YNWA (zover ik mij kan herinneren). Dat was namelijk na de mars van 4,000 supporters en de grimmige sfeer in/rond het stadion. Hij had het toen over ay ay ay en oude nummers die de sfeer terug zouden moeten brengen. Volledige onzin natuurlijk, een nummertje verandert geen fuck aan de financiele, en later sportieve, depressie waarin we zaten. Na 2016 heeft hij het wel vaker lopen opperen.
    Feit. 62% in de pol van TV! was voor. 57% in de poll van Twente-insite. Dat is gemiddeld dus een hele kleine meerderheid, en gezien er 3,000 stemmers waren, pak 'm beet 15% van seizoenskaarthouders, boeit het 85% geen ene moer?
    Hetgeen je keer op keer leest is dat mensen niets tegen YNWA hebben maar de uitvoering ervan. En ja. hieropan, ik krijg elke keer kippenvel. En, nee, dombos van TV!, YNWA is niet van Liverpool exclusief. Symbolisch aan ons gegeven door whathisface van Liverpool. Er zit voor velen dus zeer zeker emotionele waarde aan.
    YNWA is een wellicht geen clublied, maar het is een voetballied (geworden). Een uitting van saamhorigheid en broederschap, een grensoverschrijdend geluid, een liefdesverklaring aan de bal. Mooier kan gewoon niet. Dat we dit delen met tig andere clubs, wat maakt het uit? Dit seizoen hebben we een forse buitenlandse enclave, dus is het sowieso niet fijn voor de buitenlandse spelers dat we ze toezingen op herkenbare wijze? Herinner het filmpie van Aitor en Espinosa die wat Twente-liederen probeerden te zingen. Ging nergens over.
    TV! moet dus gewoon ophouden met deze nonsense discussie, je kunt Twente ay ay ay ook bij opkomst in de tweede helft inzetten. Maar ja, ay ay ay voor spanjaarden daar zit een negatieve connotatie aan, de timing van deze discussie dus ook onhandig.
    Leon moet ophouden met zeiken, en zich bezig houden met feiten, analyses over spelers en voetbal. Het opzichtige gebruik van media recentelijk om zaken te beinvloeden, is ergerlijk aan het worden.
    En P wordt vriendelijk verzocht de uitvoering te tweaken. Want dat laatste is op alle social media en op alle fora het meest voorkomende verzoek, Iets minder snel, iets minder afraffelen.
    Moet er toch verandering komen, doe dat dan op een georganiseerde manier. Trek er een jaar of twee voor uit, want die Hoevelaken die zo'n halfbakken nummer uitkotst daar raakt iedereen van in paniek.
    BAM!
  • 18 Jul 2019 om 08:18
    Gaf YNWA jullie geen kippenvel? Wij zijn FC Twente en wij hoeven voor niemand te veranderen. Wij hebben YNWA ook ons eigen gemaakt. YNWA gaf mij altijd persoonlijk altijd kippenvel, en wat voor de spelers? YNWA kent iedereen en kan ook best impact hebben op spelers wanneer ze natuurlijk wel luisteren naar de tekst. Als er straks 1 of andere carnavalsong komt is het niks aan. Net als er gescoord wordt moet de Saints are coming terugkomen, dat was het beste van twente OOIT!
  • 18 Jul 2019 om 08:15
    Met alle respect FC Twente moet doen wat de meeste supporters willen, als het blijkt dat de meerderheid niks meer hebben met YNWAL. Dan is het tijd voor verandering. Dan kan de voor zitten van VAK P hoog of laag springen. Dat zou VAK P ook moeten accepteren. Het gaat er om wat de meerderheid onder de supporters willen en niet alleen VAK P. Als ik mijn mening mag zeggen; We gaan nieuwe tijdperk met Twente in en daar hoort ook een nieuw lied bij, wat past bij ons Twente. Dus graag veranderen!
  • 18 Jul 2019 om 08:07
    Van mij mag het exit, maar als ze niks veranderen zing het dan niet alsof iedereen als eerste de finish wil halen. Dan is het gewoon een gedrocht dat afgeraffeld wordt...
zondag 24 november 2019
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›