Verdonk blijft Twente trouw: ''Niet het risico dat ik terug naar Feyenoord moet'' Garcia over wissel: ''Moeilijkste moment voor mij als trainer'' FC Twente na zwakke tweede helft onderuit tegen Vitesse MATCHDAY | Spaans tweetal terug in de basis bij FC Twente Brama 'een beetje kribbig': ''Wie bepaalt nu dat ik moet stoppen?''

FC Twente wil stunten: ''Daarmee gaan wij dit jaar echt verrassen''

( 9 reacties)
FC Twente wil stunten: ''Daarmee gaan wij dit jaar echt verrassen''

Het vertrek van Marino Pusic bij FC Twente heeft Xandro Schenk goed gedaan. De mandekker is onder de nieuwe trainer Gonzalo Garcia Garcia voorlopig verzekerd van een basisplek. 

"Ik vond vorig seizoen al dat Gonzalo een goede kijk op voetbal heeft, maar als assistent heb je een heel andere rol dan als hoofdverantwoordelijke", vertelt Schenk in gesprek met TC Tubantia. "Als assistent ben je toch een beetje het vriendje van alle spelers."

Schenk geeft zijn tijd bij Go Ahead Eagles als voorbeeld. "Ik weet nog dat ik bij Go Ahead heel goed met de assistent (Dennis Demmers, red.) kon, maar het eerste wat hij deed toen hij het overnam was mij uit het elftal halen. Dat is later trouwens wel weer goed gekomen", vervolgt hij.

De linkspoot is blij met Garcia Garcia als hoofdtrainer. "Ik ga niet natrappen naar de vorige trainer, daar houd ik niet van. Maar het is wel zo dat er nu overal een plan achter zit, bij alles wat we doen. Als je bepaalde dingen traint, wil je dat als trainer en voetballer ook graag terugzien in de wedstrijden, anders ga je daar toch aan twijfelen. En het mooie is dat je de manier van trainen bij vlagen nu al terugziet in de wedstrijden. Ik denk echt dat wij de mensen dit jaar gaan verrassen met een heel herkenbare speelstijl."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Jul 2019 om 21:20
    • Quote van 23 Jul 2019 om 19:15
      Ik heb er ook geen probleem mee dat hij aangeeft hoe hij erin staat. Hoop alleen dat, als hij speelt, hij het laat zien.
    Pusic was een grote lapzwans...een jankerd. Kampioen dankzij Tedjen en ondanks Pusic....
  • 23 Jul 2019 om 19:15
    • Quote van 23 Jul 2019 om 18:19
      Ik hou wel van dit soort klootzakken. Hij trapt niet na, maar deelt wel een sneer uit richting Pusic....en volkomen terecht.....
    Ik heb er ook geen probleem mee dat hij aangeeft hoe hij erin staat. Hoop alleen dat, als hij speelt, hij het laat zien.
  • 23 Jul 2019 om 19:04
    • Quote van 23 Jul 2019 om 18:45
      Hij kan wel een visie uitdragen maar als dat niet de juiste visie is heb je er nog niks aan. Laat hem maar eerst een gelijkwaardig prestatie neerzetten als pusic. Dat dus ruim boven Sparta en RKC eindigen. Dan mag hij een sneer uitdelen.
    KKD of ED....een wereld van verschil.....
  • 23 Jul 2019 om 18:45
    • Quote van 23 Jul 2019 om 18:19
      Ik hou wel van dit soort klootzakken. Hij trapt niet na, maar deelt wel een sneer uit richting Pusic....en volkomen terecht.....
    Hij kan wel een visie uitdragen maar als dat niet de juiste visie is heb je er nog niks aan. Laat hem maar eerst een gelijkwaardig prestatie neerzetten als pusic. Dat dus ruim boven Sparta en RKC eindigen. Dan mag hij een sneer uitdelen.
  • 23 Jul 2019 om 18:19
    • Quote van 23 Jul 2019 om 18:15
      Hij wil niet natrappen maar benoemd vervolgens wel een paar pijnpunten... De wedstrijden die Schenk vorig seizoen heeft gespeeld waren prima. Als ze nu trainen op een bepaald systeem en dat in de wedstrijden ook laten zien, dan kan het inderdaad verrassend worden tov vorig seizoen. Ik laat me graag verrassen. Laat straks maar zien waaraan gewerkt wordt.
    Ik hou wel van dit soort klootzakken. Hij trapt niet na, maar deelt wel een sneer uit richting Pusic....en volkomen terecht.....
  • 23 Jul 2019 om 18:15
    Hij wil niet natrappen maar benoemd vervolgens wel een paar pijnpunten... De wedstrijden die Schenk vorig seizoen heeft gespeeld waren prima. Als ze nu trainen op een bepaald systeem en dat in de wedstrijden ook laten zien, dan kan het inderdaad verrassend worden tov vorig seizoen. Ik laat me graag verrassen. Laat straks maar zien waaraan gewerkt wordt.
  • 23 Jul 2019 om 17:54
    Schenk nog maar een keertje in.
  • 23 Jul 2019 om 17:08
    • Quote van 23 Jul 2019 om 17:03
      Ikzeg. Schenk ik hou u er aan.
    Ik ook Ik! Bent u erbij? Dan alvast veel plezier! Anders maar mooi kijken voor de buis. ;) ook leuk!
  • 23 Jul 2019 om 17:03
    Ikzeg. Schenk ik hou u er aan.
vrijdag 20 december 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›