Vuckic geniet van Tadic-rol: ''Was niet de eerste keer in de spits''

( 10 reacties)
Vuckic geniet van Tadic-rol: ''Was niet de eerste keer in de spits''

Terwijl Tom Boere en Jari Oosterwijk het moesten doen met een plek op de bank, stond middenvelder Haris Vuckic in de spits opgesteld. De 26-jarige Sloveen was een van de uitblinkers in het oefenduel met Schalke 04.

Vuckic fungeerde als aanspeelpunt, maar heeft ook voldoende technische vaardigheden om het spel vervolgens te verdelen. "Het was ook niet de eerste keer in mijn loopbaan dat ik in de spits stond", vertelt Vuckic na afloop tegenover TC Tubantia. "Ook bij Newcastle United heb ik er al eens gespeeld."

Het had wat weg van de Tadic-variant die Erik ten Hag afgelopen seizoen vaak bij Ajax toepaste. "Ik heb vorig seizoen enorm genoten van Tadic bij Ajax als spits. Zonder dat ik mezelf met hem wil vergelijken lijkt onze manier van spelen wel een beetje op elkaar", aldus Vuckic.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Jul 2019 om 12:12
    • Quote van 24 Jul 2019 om 08:40
      Nu nog durven schieten. Haris had er gisteren 2 kunnen maken, in de competitie moeten ze erin
    Dat kan je hem niet echt kwalijk nemen, hij is eigenlijk een middenvelder en geen echte spits.
  • 24 Jul 2019 om 10:45
    • Quote van 24 Jul 2019 om 10:41
      Gisteravond zagen de pogingen er wat ongelukkig uit. Normaal staat hij niet met de rug naar de goal maar komt hij vanuit het middenveld inlopen. Dat is even wennen. Je kunt er wel op trainen.
    Maar ik heb hem wel vaker grote kansen zien missen. Verder een uitstekende speler met een ongelofelijke mentaliteit. Had waarschijnlijk PL gespeeld zonder z'n blessures. Hopelijk kan hij fit blijven
  • 24 Jul 2019 om 10:44
    • Quote van 24 Jul 2019 om 10:41
      Gisteravond zagen de pogingen er wat ongelukkig uit. Normaal staat hij niet met de rug naar de goal maar komt hij vanuit het middenveld inlopen. Dat is even wennen. Je kunt er wel op trainen.
    Die eerste was waarschijnlijk omdat hij niet had gedacht dat aitor zou overstappen.
  • 24 Jul 2019 om 10:41
    • Quote van 24 Jul 2019 om 10:08
      Mijne ook, enige waar hij aan moet werken is zn afronding.
    Gisteravond zagen de pogingen er wat ongelukkig uit. Normaal staat hij niet met de rug naar de goal maar komt hij vanuit het middenveld inlopen. Dat is even wennen. Je kunt er wel op trainen.
  • 24 Jul 2019 om 10:08
    • Quote van 24 Jul 2019 om 08:10
      Haris is mijn favoriet
    Mijne ook, enige waar hij aan moet werken is zn afronding.
  • 24 Jul 2019 om 08:40
    Nu nog durven schieten. Haris had er gisteren 2 kunnen maken, in de competitie moeten ze erin
  • 24 Jul 2019 om 08:14
    En nu maar hopen dat hij fit blijft!!!
  • 24 Jul 2019 om 08:10
    Haris is mijn favoriet
  • 24 Jul 2019 om 08:01
    Top speler. Sterk, balvast inzicht snelheid en techniek. Hou m maar in de spits totdat Berggreen topfit is en 90 min kan spelen. Nakamura achter hem.
  • 24 Jul 2019 om 08:01
    Top speler. Sterk, balvast inzicht snelheid en techniek. Hou m maar in de spits totdat Berggreen topfit is en 90 min kan spelen. Nakamura achter hem.
zaterdag 19 oktober 2019
19:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›