Van Leeuwen verklapt: ''Over meer dan 150 spelers gesproken'' Espinosa verklapt: ''Dan wordt mijn contract automatisch verlengd'' Ten Voorde analyseert: ''Dat is geen optie met deze selectie'' ''Ook bij FC Twente krijg ik mee dat er soms over me wordt gemord'' Roemeratoe maakt indruk bij FC Twente: ''Dat is hartstikke mooi''

Schenk verrast: ''Heb niet eens heel veel met hem gesproken''

( 14 reacties)
Schenk verrast: ''Heb niet eens heel veel met hem gesproken''

Xandro Schenk heeft een goed gevoel overgehouden aan het 1-1 gelijkspel tegen Schalke 04. De Enschedeërs kwamen in De Grolsch Veste op voorsprong, maar zagen de Duitsers alsnog op gelijke hoogte komen.

"We speelden bij vlagen best aardig, het is toch een Bundesliga-ploeg. Ik denk dat we wel een goede pot hebben gespeeld", zegt Schenk na afloop tegenover RTV Oost. "Na 70 minuten was de energie wel een beetje op en was het met name op karakter. In de tweede helft vond ik ons beter. We waren vaster aan de bal, waardoor het ook beter stond."

Schenk lijkt af te stevenen op een basisplaats, terwijl hij het vorig seizoen moest stellen met een plek op de bank. "Dat weet ik nog niet. Je weet niet wat er nog komt. Maar als je afgelopen seizoen niet gespeeld hebt, is het wel een verrassing dat het ernaar uitziet dat je in de Eredivisie wel gaat spelen", vervolgt hij.

Blij is Schenk dan ook met de nieuwe trainer Gonzalo Garcia Garcia. "Ik heb niet eens heel veel met hem gesproken. Ik weet hoe hij over voetbal denkt. Hij wil voetballen en dan kun je mij heel goed gebruiken. Toen hij hoofdtrainer werd had ik ook de hoop dat de kans op speeltijd groter werd. Voetballend kan ik wat toevoegen. Maar dat hoeft niet te betekenen dat je meteen speelt", aldus Schenk.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Jul 2019 om 12:43
    • Quote van 24 Jul 2019 om 12:33
      Zelfs jij kunt niet ontkennen dat GG het goed doet, en dat zijn spelopvatting veel beter is dan Pusic, we zijn er nog niet maar was positief verrast.
    Oefenpotjes, zoals jezelf al stelde: niet echt een graadmeter. Ik ben voorzichtig optimistisch. Willen en durven aanvallen is mooi, zolang het effectief is. Ik ga de eerste 10 wedstrijden rustig bekijken, en dan pas een definitieve mening vormen. Ik blijf erbij dat er een ervaren assistent naast Garcia moet komen voor de balans in de TS, maar als hij op eigen houtje plaats 10 kan bewerkstelligen dan zou dat heel bevredigend zijn. Mijn angst is dat we heel veel doelpunten tegen gaan krijgen door slordigheden en counters. Slordigheden die we gisteren ook hebben gezien maar niet werden afgestraft omdat zo'n oefenpotje nu eenmaal op 70% gespeeld wordt.
  • 24 Jul 2019 om 12:33
    • Quote van 24 Jul 2019 om 11:26
      Dat kwam natuurlijk gewoon door het verschrikkelijke amateuristische kutbeleid van Pusic, en natuurlijk Ted, de eerste helft van het seizoen in de KKD. Schenk en Bijen speelden een puike pot tegen Sparta, die werden pardoes . vervangen door spelers die de koffers nog niet uit hadden gepakt. Dan nog het belabberde vier-op-de-bank-beleid. God zij dank is kwakzalver Pusic pleite.
    Zelfs jij kunt niet ontkennen dat GG het goed doet, en dat zijn spelopvatting veel beter is dan Pusic, we zijn er nog niet maar was positief verrast.
  • 24 Jul 2019 om 12:14
    • Quote van 24 Jul 2019 om 12:10
      Hoe Bijen en Schenk zich gisteren lieten uitspelen bij de 1-1 was wel heel amateuristisch hoor. Er moet er sowieso een vervangen worden en het liefste allebei.
    Bedankbriefje gaat naar Vrouwtje Theelely, die twee maal aan heeft gegeven hoe effectief de ballet-lessen zijn geweest die hij samen met Holscher heeft gevolgd. Wat een verdomde stervende zwaan is Mihoen. De combinatie die volgde was gewoon uitstekend, en de beweging (kijk de samenvatting) van die gast die scoorde subliem (kijk naar het voetwerk).
  • 24 Jul 2019 om 12:10
    Hoe Bijen en Schenk zich gisteren lieten uitspelen bij de 1-1 was wel heel amateuristisch hoor. Er moet er sowieso een vervangen worden en het liefste allebei.
  • 24 Jul 2019 om 12:02
    • Quote van 24 Jul 2019 om 11:56
      Bijen gedijde goed met Gonzales, waarbij het enige wat ze moesten doen is verdedigen en natuurlijk naar voren bij een corner of vrije trap Nu er bij Bijen ook wordt verwacht dat hij opbouwend mee doet, lijkt hij onzeker, ook in zijn verdedigende taken. Ik vraag me af wie er in de eerste wedstrijd de twee cv's worden. Schenk kan beter opbouwen
    Zeer goed met Gonzalez, inderdaad. Bijen liep een aantal maal behoorlijk te kutten gisteren. Schenk, ik heb eigenlijk geen idee hoe goed of slecht hij is. Liever heb ik Gonzalez erbij.
  • 24 Jul 2019 om 11:59
    • Quote van 24 Jul 2019 om 11:56
      Bijen gedijde goed met Gonzales, waarbij het enige wat ze moesten doen is verdedigen en natuurlijk naar voren bij een corner of vrije trap Nu er bij Bijen ook wordt verwacht dat hij opbouwend mee doet, lijkt hij onzeker, ook in zijn verdedigende taken. Ik vraag me af wie er in de eerste wedstrijd de twee cv's worden. Schenk kan beter opbouwen
    Ikzeg. Hb. U heeft een punt maar bijen is stukken beter in de verdediging als aller respect voor Schenk hoor.
  • 24 Jul 2019 om 11:56
    Ikzeg. Het begint er weer iets op te lijken, nu al beter als vorig seizoen maar we zijn er nog lang niet de weg om te overleven is heeeeel lang. Ikzeg. Boven in het rechter rijtje en alles daar boven is dit seizoen mooi meegenomen. Eerst thuis tegen psv.
  • 24 Jul 2019 om 11:56
    • Quote van 24 Jul 2019 om 11:26
      Dat kwam natuurlijk gewoon door het verschrikkelijke amateuristische kutbeleid van Pusic, en natuurlijk Ted, de eerste helft van het seizoen in de KKD. Schenk en Bijen speelden een puike pot tegen Sparta, die werden pardoes . vervangen door spelers die de koffers nog niet uit hadden gepakt. Dan nog het belabberde vier-op-de-bank-beleid. God zij dank is kwakzalver Pusic pleite.
    Bijen gedijde goed met Gonzales, waarbij het enige wat ze moesten doen is verdedigen en natuurlijk naar voren bij een corner of vrije trap Nu er bij Bijen ook wordt verwacht dat hij opbouwend mee doet, lijkt hij onzeker, ook in zijn verdedigende taken. Ik vraag me af wie er in de eerste wedstrijd de twee cv's worden. Schenk kan beter opbouwen
  • 24 Jul 2019 om 11:50
    • Quote van 24 Jul 2019 om 11:45
      Je snapt toch steeds niet dat ze Pusic verleden seizoen trainer gemaakt hebben, waarom niet direct García García? !
    Gekke Henkie Wartaal……….. tel even tot 10, haal rustig adem, ik weet dat BAM bloeddrukverhogende werking heeft, maar doe eens kalm en herformuleer je gedachte aub.
  • 24 Jul 2019 om 11:45
    • Quote van 24 Jul 2019 om 11:26
      Dat kwam natuurlijk gewoon door het verschrikkelijke amateuristische kutbeleid van Pusic, en natuurlijk Ted, de eerste helft van het seizoen in de KKD. Schenk en Bijen speelden een puike pot tegen Sparta, die werden pardoes . vervangen door spelers die de koffers nog niet uit hadden gepakt. Dan nog het belabberde vier-op-de-bank-beleid. God zij dank is kwakzalver Pusic pleite.
    Je snapt toch steeds niet dat ze Pusic verleden seizoen trainer gemaakt hebben, waarom niet direct García García? !
  • 24 Jul 2019 om 11:45
    • Quote van 24 Jul 2019 om 11:26
      Dat kwam natuurlijk gewoon door het verschrikkelijke amateuristische kutbeleid van Pusic, en natuurlijk Ted, de eerste helft van het seizoen in de KKD. Schenk en Bijen speelden een puike pot tegen Sparta, die werden pardoes . vervangen door spelers die de koffers nog niet uit hadden gepakt. Dan nog het belabberde vier-op-de-bank-beleid. God zij dank is kwakzalver Pusic pleite.
    Precies, dat.
  • 24 Jul 2019 om 11:26
    • Quote van 24 Jul 2019 om 11:02
      Ik vond het bijzonder dat hij vorig seizoen zo weinig heeft mogen spelen. Ik vind hem een eredivisiewaardige speler. Hij kan wel voetballen. Ik vermoed dat hij komend seizoen ook op de bank zal zitten als stand in voor bijen. Het is bij hem vlees noch vis. Hij kan aardig voetballen en aardig verdedigen. Hij kan wellicht beter als verdedigende middenvelder voetballen.
    Dat kwam natuurlijk gewoon door het verschrikkelijke amateuristische kutbeleid van Pusic, en natuurlijk Ted, de eerste helft van het seizoen in de KKD. Schenk en Bijen speelden een puike pot tegen Sparta, die werden pardoes . vervangen door spelers die de koffers nog niet uit hadden gepakt. Dan nog het belabberde vier-op-de-bank-beleid. God zij dank is kwakzalver Pusic pleite.
  • 24 Jul 2019 om 11:17
    • Quote van 24 Jul 2019 om 11:02
      Ik vond het bijzonder dat hij vorig seizoen zo weinig heeft mogen spelen. Ik vind hem een eredivisiewaardige speler. Hij kan wel voetballen. Ik vermoed dat hij komend seizoen ook op de bank zal zitten als stand in voor bijen. Het is bij hem vlees noch vis. Hij kan aardig voetballen en aardig verdedigen. Hij kan wellicht beter als verdedigende middenvelder voetballen.
    Heeft denk ik echt te maken met het type voetbal. We kunnen concluderen dat Pusic er echt niks van bakte.
  • 24 Jul 2019 om 11:02
    Ik vond het bijzonder dat hij vorig seizoen zo weinig heeft mogen spelen. Ik vind hem een eredivisiewaardige speler. Hij kan wel voetballen. Ik vermoed dat hij komend seizoen ook op de bank zal zitten als stand in voor bijen. Het is bij hem vlees noch vis. Hij kan aardig voetballen en aardig verdedigen. Hij kan wellicht beter als verdedigende middenvelder voetballen.
zondag 24 november 2019
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›