''FC Twente is af en toe een kindje met een te groot waterhoofd''

( 31 reacties)
''FC Twente is af en toe een kindje met een te groot waterhoofd''

FC Twente begint vol goede moed aan het nieuwe seizoen in de Eredivisie. De verwachtingen rond de promovendus zijn alweer hoog. Dat baart RTV Oost-verslaggever Paul Schabbink zorgen.

"De grootste tegenstander van FC Twente is al jarenlang de druk", zegt Schabbink bij De Oosttribune. "Ze hebben vaak een elftal wat niet goed genoeg is voor de grootte van het stadion. De achterban verwacht veel. Ik zie ook weer allemaal journalisten uit het westen die weer veel van FC Twente verwachten."

Schabbink probeert de verwachtingen te temperen. "Ik denk dat je nog steeds af en toe een kindje met een te groot waterhoofd bent. Je moet oppassen dat je niet teveel van jezelf gaat verwachten. Handhaven moet het doel zijn voor FC Twente dit seizoen, zorgen dat je erin blijft", aldus de journalist.

"Leg jezelf nou niet teveel druk op, want dat gaat tegen je werken", vervolgt Schabbink. "Het dreigt weer die kant op te gaan bij FC Twente. Twee jaar geleden had FC Twente ook wel een elftal om in de middenmoot te eindigen, maar knikkerden ze er ook uit", besluit hij.

Foto: Screenshot RTV Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 3 Aug 2019 om 09:26
    • Quote van 3 Aug 2019 om 08:21
      Als bezoeker mag je in ieder geval wel af en toe entertainment verwachten....of er om vragen....toch?


      Qua eindklassering zijn de eisen niet altijd even hoog, maar wanneer je keer op keer 'voor de gek' wordt gehouden met schijtvoetbal....jah Boes....dan kun je gemor en commentaar verwachten vanaf de tribunes en verschillende fora.
    In jaren van crisis gaat overleven voor amusement. Leuk is het niet, maar keiharde noodzaak..
  • 3 Aug 2019 om 08:22
    • Quote van 3 Aug 2019 om 08:11
      wha allemaal al beetje gespannen?
    Valt mee Meelzak. Ik heb al wat 'spanning' weggebracht in het toilet.... ;)
  • 3 Aug 2019 om 08:21
    • Quote van 3 Aug 2019 om 08:14
      En toch heeft deze man gelijk, want onze verwende successupporters zijn nooit tevreden met de nodige druk tot gevolg. De mooie jaren hebben onze supporters vermaakt tot verwende prinsesjes. Al merk ik het op de tribune nog niet eens zozeer..
    Als bezoeker mag je in ieder geval wel af en toe entertainment verwachten....of er om vragen....toch?


    Qua eindklassering zijn de eisen niet altijd even hoog, maar wanneer je keer op keer 'voor de gek' wordt gehouden met schijtvoetbal....jah Boes....dan kun je gemor en commentaar verwachten vanaf de tribunes en verschillende fora.
  • 3 Aug 2019 om 08:14
    • Quote van 3 Aug 2019 om 08:06
      Ontevredenheid over de manier van spelen inderdaad. Labbekakken volle luier schijtvoetbal met Pusic als 'Nanny'. Thans kampioen geworden dankzij Tedjen....dat dan weer wel.


      Huldiging in het stadion verstiert door 'veldbestormers'. Niet voor iedereen leuk. Paste wel in het plaatje m.b.t. het gespeelde seizoen. Witte rookbommen ontbraken....dat was dan wel weer jammer. Zwarte rook bij degradatie, maar geen witte rook na promotie? ;)
    En toch heeft deze man gelijk, want onze verwende successupporters zijn nooit tevreden met de nodige druk tot gevolg. De mooie jaren hebben onze supporters vermaakt tot verwende prinsesjes. Al merk ik het op de tribune nog niet eens zozeer..
  • 3 Aug 2019 om 08:11
    wha allemaal al beetje gespannen?
  • 3 Aug 2019 om 08:06
    • Quote van 3 Aug 2019 om 08:00
      Zo zou vorig jaar iedereen tevreden zijn geweest met promotie. Doel met gemak behaald, maar alsnog volop ontevredenheid. Die druk waar hij het over heeft snap ik wel. Het is niet snel goed en ondertussen is het trainers kerkhof typerend.
    Ontevredenheid over de manier van spelen inderdaad. Labbekakken volle luier schijtvoetbal met Pusic als 'Nanny'. Thans kampioen geworden dankzij Tedjen....dat dan weer wel.


    Huldiging in het stadion verstiert door 'veldbestormers'. Niet voor iedereen leuk. Paste wel in het plaatje m.b.t. het gespeelde seizoen. Witte rookbommen ontbraken....dat was dan wel weer jammer. Zwarte rook bij degradatie, maar geen witte rook na promotie? ;)
  • 3 Aug 2019 om 08:00
    • Quote van 2 Aug 2019 om 17:52
      Ik denk dat vrijwel iedereen tevreden is als we dit jaar niet degraderen. Dus die hoge verwachtingen zullen wel mee vallen.
    Zo zou vorig jaar iedereen tevreden zijn geweest met promotie. Doel met gemak behaald, maar alsnog volop ontevredenheid. Die druk waar hij het over heeft snap ik wel. Het is niet snel goed en ondertussen is het trainers kerkhof typerend.
  • 3 Aug 2019 om 05:49
    • Quote van 2 Aug 2019 om 22:02
      Onze concurrent pakt gelijk 3 punten (of verliest er 3?)
    Daar kan je nog niets over zeggen. In de tv-matrix is PEC onze concurrent. We moeten 4 plaatsen boven ze eindigen.
  • 3 Aug 2019 om 05:41
    Het is wel een mooie metafoor…...….
  • 2 Aug 2019 om 22:09
    • Quote van 2 Aug 2019 om 17:48
      Schabbink draai je eens om ik weet niet of ik nu de kop of de kont zie.
    Hahaha.
  • 2 Aug 2019 om 22:02
    Onze concurrent pakt gelijk 3 punten (of verliest er 3?)
  • 2 Aug 2019 om 19:41
    • Quote van 2 Aug 2019 om 18:35
      Skef zelf een klotskop wat een mafklapper zeg.
    Dat bint de uitspraken! Haha
  • 2 Aug 2019 om 19:39
    Ikzeg. Deze meneer moet zich schamen om zo iets te roepen bah gewoon geen woorden voor.
  • 2 Aug 2019 om 19:36
    • Quote van 2 Aug 2019 om 18:30
      Helemaal mee eens zijn journalisten die succes achterna jagen. Dat was jaren lang fc twente nu even Heracles en straks misschien Zwolle of de eagels. Maar vroeg of laat lopen ze weer kwijlend achter de Fct aan!
    Ikzeg. Ynwa. Het laatste wat u schrijft. Nu kunnen zij niet netjes met ons fctwente omgaan dan heb ik zoiets van nu niet later als het goed gaat helemaal niet.
  • 2 Aug 2019 om 19:21
    • Quote van 2 Aug 2019 om 18:10
      top3 of ik bestorm de bestuurskamer.
    Kost je 6 jaar :-)
  • 2 Aug 2019 om 19:19
    Ik vind dat juist wel wat hebben die hoge verwachtingen, beter dan dat doe maar normaal toontje van DCUA (die club uit Almelo). Is me veel te saai. Voetbal moet het leven wat afleiding brengen, dat gaat prima samen met een hoog verwachtingspatroon. Later zien we wel waar het schip strand.
  • 2 Aug 2019 om 18:45
    • Quote van 2 Aug 2019 om 18:10
      top3 of ik bestorm de bestuurskamer.
    Bestuur tegen de muur spandoek maar ff van stal halen.
  • 2 Aug 2019 om 18:35
    Skef zelf een klotskop wat een mafklapper zeg.
  • 2 Aug 2019 om 18:30
    • Quote van 2 Aug 2019 om 18:04
      Moeten nou die berichten van dit waterhoofd hier geplaatst worden? Denk dat we die zgn journalisten van tv oost nog serieus nemen? En de zgn Twente watchers? Laat ze Twente lekker met rust laten, en zich focussen op Erve Asito.
    Helemaal mee eens zijn journalisten die succes achterna jagen. Dat was jaren lang fc twente nu even Heracles en straks misschien Zwolle of de eagels. Maar vroeg of laat lopen ze weer kwijlend achter de Fct aan!
  • 2 Aug 2019 om 18:10
    • Quote van 2 Aug 2019 om 17:52
      Ik denk dat vrijwel iedereen tevreden is als we dit jaar niet degraderen. Dus die hoge verwachtingen zullen wel mee vallen.
    top3 of ik bestorm de bestuurskamer.
  • 2 Aug 2019 om 18:04
    Moeten nou die berichten van dit waterhoofd hier geplaatst worden? Denk dat we die zgn journalisten van tv oost nog serieus nemen? En de zgn Twente watchers? Laat ze Twente lekker met rust laten, en zich focussen op Erve Asito.
  • 2 Aug 2019 om 17:56
    snap niet dat dit soort lulverhalen hier wordt geplaatst
  • 2 Aug 2019 om 17:52
    Ik denk dat vrijwel iedereen tevreden is als we dit jaar niet degraderen. Dus die hoge verwachtingen zullen wel mee vallen.
  • 2 Aug 2019 om 17:48
    Schabbink draai je eens om ik weet niet of ik nu de kop of de kont zie.
  • 2 Aug 2019 om 17:47
    • Quote van 2 Aug 2019 om 17:25
      Dat net Schabbink als metafoor waterhoofd moet gebruiken....
    Hihi moet er wel om lachen .. ‘kindje met een waterhoofd’ zegt ie
  • 2 Aug 2019 om 17:42
    De enigen die Twente druk opleggen zijn de media en de zogenaamde kenners. Die beweren allemaal dat Twente de verrassing kan gaan worden. Vanuit Twente is heel duidelijk uitgesproken dat handhaven het doel is. En dat is het voor mij ook. Alles wat ze hoger komen is meegenomen....
  • 2 Aug 2019 om 17:39
    • Quote van 2 Aug 2019 om 17:19
      Maar da was nie!
    Ajfct19zas5 das echt
  • 2 Aug 2019 om 17:36
    TV Oost is vaak vergelijkbaar met een Josti band wanneer Paul Schabbink verschijnt.
  • 2 Aug 2019 om 17:28
    In de tijd dat Schreuder er nog zat bedoelt hij zeker
  • 2 Aug 2019 om 17:25
    Dat net Schabbink als metafoor waterhoofd moet gebruiken....
  • 2 Aug 2019 om 17:19
    Maar da was nie!
vrijdag 20 september 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›