Garcia blij met overwinning: ''Een gekke wedstrijd, ook voor de scheidsrechter''

( 72 reacties)
Garcia blij met overwinning: ''Een gekke wedstrijd, ook voor de scheidsrechter''

Gonzalo Garcia kon na afloop van FC Groningen - FC Twente alle begrip opbrengen voor de scheidsrechter van dienst. Christiaan Bax gaf twee rode kaarten en drie strafschoppen. Garcia geeft ook aan blij te zijn met de overwinning. 

"Het eerste kwartier hadden we het moeilijk. Daarna kwamen we beter in de organisatie, kregen we een penalty en kreeg Aitor nog een goede kans. Het ging toen gelijk op. Na de rust was het heel anders", wordt Garcia geciteerd door TC/Tubantia

Toch zag Garcia ruimte voor verbetering. "Gelukkig scoorden we snel via Keito, maar daarna was het te traag. We spelen niet intens genoeg en brachten in de aanval te weinig . We dachten enkel aan het resultaat. Als je het tempo hoog houdt en de aanval zoekt, dan scoor je hier vijf of zes doelpunten."

Al met al een prima overwinning (1-3). "We hebben gewonnen, dat is fijn, maar het was zwaar. Een gekke wedstrijd, ook voor de scheidsrechter. Ik denk dat hij de meeste situaties goed beoordeelde, maar scheidsrechter zijn is zwaar."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Aug 2019 om 17:23
    • Quote van 11 Aug 2019 om 11:08
      Eigenlijk viel vooral Espinosa erg tegen,hij had het moeten doen toch,een schot op de paal dat was het,tegen negen man,ruimte zat tussen de linies,had steeds aanspeelbaar moeten zijn,en dan de eindpass geven,ook Roemeratoe was niet best,maar goed vier punten en vier goals na twee wedstrijden,wat klagen we, voorlopig al weer nummer één van Overijssel,van RKC winnen en we maken een vliegende start in de Eredivisie,hadden velen toch hun bedenkingen over,en met de punten komt het vertrouwen.
    Espinoza is een type el ahmadi. Daar moet gewoon nog een cam en een spits voor voetballen.
  • 11 Aug 2019 om 15:17
    • Quote van 11 Aug 2019 om 14:28
      Hou toch op bal voorin vast houden moet beetje prof toch kunnen?. Gewoon afmaker moet er komen anders gaat je dat opbreken.
    Boere en Oosterwijk kunnen dat niet , 2 jaar lang de tijd gehad om zich te bewijzen.
  • 11 Aug 2019 om 15:03
    • Quote van 11 Aug 2019 om 11:26
      Aburjania of Pleguezuelo kan ook als controlerende middenvelder. Dan kan Vuckic gewoon in de spits.
    Geef beide heren even de tijd om te acclimatiseren Pol!
  • 11 Aug 2019 om 14:28
    • Quote van 11 Aug 2019 om 12:10
      Iemand die beter is dan Vuckic is altijd welkom. Als de keuze tussen Boere of Vuckic is, dan valt voor mij de keuze 100% op Vuckic. Kan in ieder geval een bal vasthouden en een pass geven. En heeft z'n eerste er nu ook in liggen.
    Hou toch op bal voorin vast houden moet beetje prof toch kunnen?. Gewoon afmaker moet er komen anders gaat je dat opbreken.
  • 11 Aug 2019 om 13:23
    • Quote van 11 Aug 2019 om 13:18
      Ik verwacht persoonlijk niet veel aanpassingen. Wel meer de puntjes op de i zetten. Maar we zijn net 2 weken onderweg en het kan nog niet allemaal perfect zijn. Er liggen nog leuke uitdagingen voor team en trainer.
    Zekers.....
  • 11 Aug 2019 om 13:18
    • Quote van 11 Aug 2019 om 13:03
      Mee eens, lijkt alsof er veel angst in de ploeg zit. Er worden soms aanvallend best wel leuke dingen gedaan maar dan is er weer niemand die klaarstaat of in komt zodat de bal verloren gaat. Van achteren is het stabiel maar een aanval opzetten moeten ze nog leren. Daarbij moet het middenveld ook veel meer anticiperen. De wil is er nu nog de puntjes op de i. Ben benieuwd hoe de opstelling er volgende week uitziet. Verwacht wel enige aanpassingen.
    Ik verwacht persoonlijk niet veel aanpassingen. Wel meer de puntjes op de i zetten. Maar we zijn net 2 weken onderweg en het kan nog niet allemaal perfect zijn. Er liggen nog leuke uitdagingen voor team en trainer.
  • 11 Aug 2019 om 13:03
    • Quote van 11 Aug 2019 om 12:56
      Is ook een kwestie van coaching hè. 2e helft een zee van ruimte en de bal wordt in 80% van de gevallen zoweer terug gespeeld of gekaatst. Niemand die je aanwijzingen ziet geven dat er kan worden ingedraait of dat je er een 'lopende bal' van kunt maken. Dan hou je het spel snel en kun je kansen creëeren. Bal wordt eerst aangenomen en gaat nog weer eens onnodig terug waardoor Groningen in dit geval alle 9 man alweer achter de bal had. Hopelijk gaat G2 deze week met de jongens om de tafel om via een videoanalyse de diverse tekortkomingen te bespreken, want uit de wedstrijd van gisteren vallen vele verbeterpunten uit te halen waar je je voordeel weer mee kunt doen. Gelukkig zie ik wel dat men meer wil voerballen. Iets dat vorig jaar totaal niet aan de orde was.
    Mee eens, lijkt alsof er veel angst in de ploeg zit. Er worden soms aanvallend best wel leuke dingen gedaan maar dan is er weer niemand die klaarstaat of in komt zodat de bal verloren gaat. Van achteren is het stabiel maar een aanval opzetten moeten ze nog leren. Daarbij moet het middenveld ook veel meer anticiperen. De wil is er nu nog de puntjes op de i. Ben benieuwd hoe de opstelling er volgende week uitziet. Verwacht wel enige aanpassingen.
  • 11 Aug 2019 om 12:59
    • Quote van 11 Aug 2019 om 09:40
      Eens maar dat vinden de heren maar al te mooi... worden fortuinlijk betaald en kiezen er bewust voor... Nijhuis zal morgen ook wel weer bij Veronica zitten en zijn fout recht lullen onder een lolletje... hij zei laatst dat KNVB wil gaan werken met een microfoon voor de scheids dat ze hun beslissing gaan uitleggen aan het publiek.... gaat nog gekker worden... showmannetjes die graag in spotlights staan... wat verlang ik naar de goede scheidsrechters die niet opvallen... Dat het weer om de heren voetballers gaat ipv om de heren in zwart
    Zonder doe showmannetjes zouden de wedstrijden er niet makkelijker op worden. En geloof mij maar, zoveel krijgen die scheidsrechters echt niet betaald, ze hebben vaak nog een tweede baan. En dat microfoontje zou maar zo kunnen zorgen dat er eens wat meer begrip komt
  • 11 Aug 2019 om 12:56
    • Quote van 11 Aug 2019 om 10:35
      Klopt helemaal. Iedereen heeft daar last van. De balaanname duurt te lang. Draaien een rondje om de as en dan kijken ze pas wie er vrij staat. Zelfs bij 8 tegenstanders moeten ze de bal eerst 3/4 keer aanraken voordat ze de bal durven te spelen. Zit heel veel angst in de ploeg om lekker te ballen.
    Is ook een kwestie van coaching hè. 2e helft een zee van ruimte en de bal wordt in 80% van de gevallen zoweer terug gespeeld of gekaatst. Niemand die je aanwijzingen ziet geven dat er kan worden ingedraait of dat je er een 'lopende bal' van kunt maken. Dan hou je het spel snel en kun je kansen creëeren. Bal wordt eerst aangenomen en gaat nog weer eens onnodig terug waardoor Groningen in dit geval alle 9 man alweer achter de bal had. Hopelijk gaat G2 deze week met de jongens om de tafel om via een videoanalyse de diverse tekortkomingen te bespreken, want uit de wedstrijd van gisteren vallen vele verbeterpunten uit te halen waar je je voordeel weer mee kunt doen. Gelukkig zie ik wel dat men meer wil voerballen. Iets dat vorig jaar totaal niet aan de orde was.
  • 11 Aug 2019 om 12:55
    • Quote van 11 Aug 2019 om 12:10
      Iemand die beter is dan Vuckic is altijd welkom. Als de keuze tussen Boere of Vuckic is, dan valt voor mij de keuze 100% op Vuckic. Kan in ieder geval een bal vasthouden en een pass geven. En heeft z'n eerste er nu ook in liggen.
    En zo ga je in kwaliteit erop vooruit , vulling hebben we genoeg .
  • 11 Aug 2019 om 12:46
    • Quote van 11 Aug 2019 om 10:02
      Het was een te lastige wedstrijd voor Ratjetoe. Fysiek hard vooral, en je zag dat Ratjetoe de gehele wedstrijd zoekende was. Zoekende naar het antwoord op de vraag; "Wat doe ik hier eigenlijk...waar ben ik mee bezig?"

      Juist in dit soort wedstrijden mis je Wout. Iemand met ervaring......iemand die de rust bewaard op het middenveld, want gisteren verloor je hier de slag. Daardoor is het dan zelfs tegen 9 man heel moeilijk voetballen. Ik begrijp de keuze voor Ratjetoe echter wel, want wie had hij dan op moeten stellen...van der Heyden of Hölscher....spelers die Gracia liever kwijt dan rijk is?
    Plegzuelo? Kan daar eventueel ook spelen.
  • 11 Aug 2019 om 12:10
    • Quote van 11 Aug 2019 om 11:59
      Gelul hier, vukic is geen spits moet gewoon nog een spits bij was gister toch duidelijk???.
    Iemand die beter is dan Vuckic is altijd welkom. Als de keuze tussen Boere of Vuckic is, dan valt voor mij de keuze 100% op Vuckic. Kan in ieder geval een bal vasthouden en een pass geven. En heeft z'n eerste er nu ook in liggen.
  • 11 Aug 2019 om 12:10
    • Quote van 11 Aug 2019 om 11:59
      Gelul hier, vukic is geen spits moet gewoon nog een spits bij was gister toch duidelijk???.
    Hopelijk Berggreen en misschien vindt Ted nog wat op de markt.
  • 11 Aug 2019 om 11:59
    Gelul hier, vukic is geen spits moet gewoon nog een spits bij was gister toch duidelijk???.
  • 11 Aug 2019 om 11:37
    • Quote van 11 Aug 2019 om 05:35
      Omdat ie scoort?
    Nee, omdat we wederom een pareltje hebben gehuurd, ik denk dat wel net als bij unal, nog gaan genieten van deze speler.
  • 11 Aug 2019 om 11:26
    • Quote van 11 Aug 2019 om 09:20
      Maar je moet in de punt van de aanval wel iemand hebben die kan voetballen .
    Aburjania of Pleguezuelo kan ook als controlerende middenvelder. Dan kan Vuckic gewoon in de spits.
  • 11 Aug 2019 om 11:18
    • Quote van 11 Aug 2019 om 11:08
      Eigenlijk viel vooral Espinosa erg tegen,hij had het moeten doen toch,een schot op de paal dat was het,tegen negen man,ruimte zat tussen de linies,had steeds aanspeelbaar moeten zijn,en dan de eindpass geven,ook Roemeratoe was niet best,maar goed vier punten en vier goals na twee wedstrijden,wat klagen we, voorlopig al weer nummer één van Overijssel,van RKC winnen en we maken een vliegende start in de Eredivisie,hadden velen toch hun bedenkingen over,en met de punten komt het vertrouwen.
    Eppie en is het zeker dat dat toppertje van City baar ons komt?
  • 11 Aug 2019 om 11:08
    • Quote van 11 Aug 2019 om 10:53
      Het is een van de taken om goed mee te kunnen in het spelletje dat de coach wil spelen en dan helpt het dat je een pass kunt geven ja. Het is ook maar net hoe je je spelletje in wilt richten. Je kunt ook Boere opstellen en dan hopen dat je het voetballend ook met een man minder op kunt lossen, maar dat is doorgaans niet de keuze van de meeste coaches. Zeker niet die graag goed willen voetballen.

      De samenwerking Unal-Jensen werkte goed omdat Unal Jensen ook heel vaak in stelling bracht. De samenwerking tussen onze 3 voorwaartsen werkt op het moment behoorlijk omdat Vuckic geregeld spelers in stelling brengt. Zelfs toen we onderliggend waren in de eerste helft hadden we dankzij zijn werk bijna 2x gescoord. Dat hij in de tweede helft te weinig bereikt wordt is niet zijn schuld, maar eerder een gebrek van het middenveld. M.n. Roemeratoe haalde het team enorm omlaag, waar je op zo'n moment het baltempo omhoog moet gooien. Waren er trouwens meer, die gingen sloffen i.p.v. rennen.
    Eigenlijk viel vooral Espinosa erg tegen,hij had het moeten doen toch,een schot op de paal dat was het,tegen negen man,ruimte zat tussen de linies,had steeds aanspeelbaar moeten zijn,en dan de eindpass geven,ook Roemeratoe was niet best,maar goed vier punten en vier goals na twee wedstrijden,wat klagen we, voorlopig al weer nummer één van Overijssel,van RKC winnen en we maken een vliegende start in de Eredivisie,hadden velen toch hun bedenkingen over,en met de punten komt het vertrouwen.
  • 11 Aug 2019 om 11:06
    • Quote van 11 Aug 2019 om 10:40
      de Groningers gaan nog veel rode kaarten krijgen dit seizoen
    Denk ik ook. Zeker met dat knotje links achter. Hij had er na de rust eentje mogen krijgen, maar hij had het geluk dat de scheidsrechter het niet meer aandurfde.
  • 11 Aug 2019 om 11:01
    • Quote van 11 Aug 2019 om 10:57
      Sorry, maar ik zie in jouw post een prachtige theorie, maar in de praktijk zie ik het echt niet. Tegen PSV 1 kans gecreëerd (en raak) en gisteren zelfs moeite om iets te creëren tegen 9 man. Lijkt erop dat we het weer moeten hebben van standaardsituaties, maar misschien heeft het tijd nodig. Ik zie het vaak best rooskleurig, maar vooralsnog absoluut niet..
    Als je de kansen van Aitor en Espinosa negeert dan wil dat gebeuren he.
  • 11 Aug 2019 om 10:57
    • Quote van 11 Aug 2019 om 10:53
      Het is een van de taken om goed mee te kunnen in het spelletje dat de coach wil spelen en dan helpt het dat je een pass kunt geven ja. Het is ook maar net hoe je je spelletje in wilt richten. Je kunt ook Boere opstellen en dan hopen dat je het voetballend ook met een man minder op kunt lossen, maar dat is doorgaans niet de keuze van de meeste coaches. Zeker niet die graag goed willen voetballen.

      De samenwerking Unal-Jensen werkte goed omdat Unal Jensen ook heel vaak in stelling bracht. De samenwerking tussen onze 3 voorwaartsen werkt op het moment behoorlijk omdat Vuckic geregeld spelers in stelling brengt. Zelfs toen we onderliggend waren in de eerste helft hadden we dankzij zijn werk bijna 2x gescoord. Dat hij in de tweede helft te weinig bereikt wordt is niet zijn schuld, maar eerder een gebrek van het middenveld. M.n. Roemeratoe haalde het team enorm omlaag, waar je op zo'n moment het baltempo omhoog moet gooien. Waren er trouwens meer, die gingen sloffen i.p.v. rennen.
    Sorry, maar ik zie in jouw post een prachtige theorie, maar in de praktijk zie ik het echt niet. Tegen PSV 1 kans gecreëerd (en raak) en gisteren zelfs moeite om iets te creëren tegen 9 man. Lijkt erop dat we het weer moeten hebben van standaardsituaties, maar misschien heeft het tijd nodig. Ik zie het vaak best rooskleurig, maar vooralsnog absoluut niet..
  • 11 Aug 2019 om 10:53
    • Quote van 11 Aug 2019 om 10:47
      Is het de taak van een spits om key passes te geven? Daarnaast: De Bruyne speelt doorgaans tegen 11 man en niet tegen 9. Met 11 tegen 9 hoor je gewoon een grote stortvloed aan key passes te geven en krijgen. M.i. kon Aitor vorig jaar juist excelleren omdat Boere er 2 a 3 bezighoudt.
    Het is een van de taken om goed mee te kunnen in het spelletje dat de coach wil spelen en dan helpt het dat je een pass kunt geven ja. Het is ook maar net hoe je je spelletje in wilt richten. Je kunt ook Boere opstellen en dan hopen dat je het voetballend ook met een man minder op kunt lossen, maar dat is doorgaans niet de keuze van de meeste coaches. Zeker niet die graag goed willen voetballen.

    De samenwerking Unal-Jensen werkte goed omdat Unal Jensen ook heel vaak in stelling bracht. De samenwerking tussen onze 3 voorwaartsen werkt op het moment behoorlijk omdat Vuckic geregeld spelers in stelling brengt. Zelfs toen we onderliggend waren in de eerste helft hadden we dankzij zijn werk bijna 2x gescoord. Dat hij in de tweede helft te weinig bereikt wordt is niet zijn schuld, maar eerder een gebrek van het middenveld. M.n. Roemeratoe haalde het team enorm omlaag, waar je op zo'n moment het baltempo omhoog moet gooien. Waren er trouwens meer, die gingen sloffen i.p.v. rennen.
  • 11 Aug 2019 om 10:51
    • Quote van 11 Aug 2019 om 10:26
      3 key-passes. Dat haalt De Bruyne ook per wedstrijd, noem het maar niks. Wie nu nog pleit voor Boere heeft de vorige 2 seizoenen in de gracht gestaan. Die man kan buiten een penal inschieten helemaal niks en wat Piet zegt is gewoon correct, met hem in de spits creëren we die kansen voor Aitor en die kans voor Espinosa gewoon niet.
    Bedankt , jij snapt het/mij .
  • 11 Aug 2019 om 10:49
    • Quote van 11 Aug 2019 om 10:20
      Pietje is maar een klein beetje anti Boere.....klein beetje maar.
    Beetje veel , als ik Boere zie dan denk ik aan VV Twente 8 , het bier elftal , gezellige jongen , maar geen Nivo
  • 11 Aug 2019 om 10:47
    • Quote van 11 Aug 2019 om 10:26
      3 key-passes. Dat haalt De Bruyne ook per wedstrijd, noem het maar niks. Wie nu nog pleit voor Boere heeft de vorige 2 seizoenen in de gracht gestaan. Die man kan buiten een penal inschieten helemaal niks en wat Piet zegt is gewoon correct, met hem in de spits creëren we die kansen voor Aitor en die kans voor Espinosa gewoon niet.
    Is het de taak van een spits om key passes te geven? Daarnaast: De Bruyne speelt doorgaans tegen 11 man en niet tegen 9. Met 11 tegen 9 hoor je gewoon een grote stortvloed aan key passes te geven en krijgen. M.i. kon Aitor vorig jaar juist excelleren omdat Boere er 2 a 3 bezighoudt.
  • 11 Aug 2019 om 10:40
    • Quote van 11 Aug 2019 om 09:40
      De 4 punten moeten we zeker omarmen. Volgens mij zag ik een andere wedstrijd dan jij. Groningen probeerde puur uit opportunisme wat af te jagen tegen beter weten in. Twente had na rust de controle, maar speelde in een te laag tempo om Groningen kapot te spelen. Natuurlijk werd Twente geholpen door de rode kaarten, maar betwistbaar of niet, je kunt ze geven. Hij had er zelfs 3 kunnen geven, maar dat durfde hij niet. Roemeratoe was aan de bal een prima aanspeelpunt, maar zonder bal maakte hij 2 fouten waar een penalty uit kwam en het doelpunt van Doan. Wat een luxe om nu al 4 punten te hebben. Ben benieuwd naar de volgende wedstrijd tegen RKC. Kunnen ze het spel ook maken?
    de Groningers gaan nog veel rode kaarten krijgen dit seizoen
  • 11 Aug 2019 om 10:35
    • Quote van 11 Aug 2019 om 10:29
      Roemeratoe en Espinosa verloren teveel duels op het middenveld voor een groot deel van de eerste helft, dat was je probleem. Toen Roemeratoe wat meer in de duels kwam gingen wij ook kansen creëren. Bovendien schiet z'n handelingssnelheid nog wat tekort. Hij moet als hij de bal krijgt al gezien hebben waar iedereen staat, terwijl hij dan pas begint met kijken.
    Klopt helemaal. Iedereen heeft daar last van. De balaanname duurt te lang. Draaien een rondje om de as en dan kijken ze pas wie er vrij staat. Zelfs bij 8 tegenstanders moeten ze de bal eerst 3/4 keer aanraken voordat ze de bal durven te spelen. Zit heel veel angst in de ploeg om lekker te ballen.
  • 11 Aug 2019 om 10:32
    • Quote van 11 Aug 2019 om 10:30
      Boete kun je afschrijven, weet zeker dat er nog een spits gaat komen.
    hopen dat we voor Boere nog wat vangen..
  • 11 Aug 2019 om 10:30
    • Quote van 11 Aug 2019 om 10:20
      Pietje is maar een klein beetje anti Boere.....klein beetje maar.
    Boete kun je afschrijven, weet zeker dat er nog een spits gaat komen.
  • 11 Aug 2019 om 10:29
    • Quote van 11 Aug 2019 om 09:56
      Vuckic is geen spits, er moet gewoon een spits bij en Harry op het middenveld de balance is daar weg, mede door zeer matige spel Roemoerato die jongen kan kan worden maar is nu nog veel te slap in de duels. Onnodig balverlies, waaruit bijna alle gevaar van Groningen kwam.
    Roemeratoe en Espinosa verloren teveel duels op het middenveld voor een groot deel van de eerste helft, dat was je probleem. Toen Roemeratoe wat meer in de duels kwam gingen wij ook kansen creëren. Bovendien schiet z'n handelingssnelheid nog wat tekort. Hij moet als hij de bal krijgt al gezien hebben waar iedereen staat, terwijl hij dan pas begint met kijken.
  • 11 Aug 2019 om 10:26
    • Quote van 11 Aug 2019 om 10:09
      Dat zei ik toch ook? Maar jij kwam op dat argument aan met een penalty en bal op de paal
    3 key-passes. Dat haalt De Bruyne ook per wedstrijd, noem het maar niks. Wie nu nog pleit voor Boere heeft de vorige 2 seizoenen in de gracht gestaan. Die man kan buiten een penal inschieten helemaal niks en wat Piet zegt is gewoon correct, met hem in de spits creëren we die kansen voor Aitor en die kans voor Espinosa gewoon niet.
  • 11 Aug 2019 om 10:20
    • Quote van 11 Aug 2019 om 10:09
      Dat zei ik toch ook? Maar jij kwam op dat argument aan met een penalty en bal op de paal
    Pietje is maar een klein beetje anti Boere.....klein beetje maar.
  • 11 Aug 2019 om 10:09
    • Quote van 11 Aug 2019 om 09:29
      Dan zul je toch eerst kansen moeten creëren
    Dat zei ik toch ook? Maar jij kwam op dat argument aan met een penalty en bal op de paal
  • 11 Aug 2019 om 10:02
    Het was een te lastige wedstrijd voor Ratjetoe. Fysiek hard vooral, en je zag dat Ratjetoe de gehele wedstrijd zoekende was. Zoekende naar het antwoord op de vraag; "Wat doe ik hier eigenlijk...waar ben ik mee bezig?"

    Juist in dit soort wedstrijden mis je Wout. Iemand met ervaring......iemand die de rust bewaard op het middenveld, want gisteren verloor je hier de slag. Daardoor is het dan zelfs tegen 9 man heel moeilijk voetballen. Ik begrijp de keuze voor Ratjetoe echter wel, want wie had hij dan op moeten stellen...van der Heyden of Hölscher....spelers die Gracia liever kwijt dan rijk is?
  • 11 Aug 2019 om 09:56
    • Quote van 11 Aug 2019 om 08:29
      Gevaarlijkste kansen? Ik zal het gemist hebben, maar weinig gezien tegen 9 man. Ik vind Vuckic een redelijke speler, maar hij hoort gewoon niet in de spits. Liever zag ik hem met aanvallende intenties op de plek Rormeratoe en Boere diep.
    Vuckic is geen spits, er moet gewoon een spits bij en Harry op het middenveld de balance is daar weg, mede door zeer matige spel Roemoerato die jongen kan kan worden maar is nu nog veel te slap in de duels. Onnodig balverlies, waaruit bijna alle gevaar van Groningen kwam.
  • 11 Aug 2019 om 09:56
    • Quote van 11 Aug 2019 om 09:40
      De 4 punten moeten we zeker omarmen. Volgens mij zag ik een andere wedstrijd dan jij. Groningen probeerde puur uit opportunisme wat af te jagen tegen beter weten in. Twente had na rust de controle, maar speelde in een te laag tempo om Groningen kapot te spelen. Natuurlijk werd Twente geholpen door de rode kaarten, maar betwistbaar of niet, je kunt ze geven. Hij had er zelfs 3 kunnen geven, maar dat durfde hij niet. Roemeratoe was aan de bal een prima aanspeelpunt, maar zonder bal maakte hij 2 fouten waar een penalty uit kwam en het doelpunt van Doan. Wat een luxe om nu al 4 punten te hebben. Ben benieuwd naar de volgende wedstrijd tegen RKC. Kunnen ze het spel ook maken?
    Ikzeg. De denker. Helaas heb ik de wedstrijd niet gezien, maar op Nederland 1 iets gezien en daar lieten ze meer zien van Groningen dan van ons fctwente. Maar eerlijk gezegd ben ik heel blij wat u schrijft, kijk jonge speler moet rijpen en ook oudere spelers maken fouten dus voor mij geld op dit moment de punten want handhaving is zeer belangrijk ikzeg. Laten wij zo doorgaan.
  • 11 Aug 2019 om 09:46
    Keito Nakamura gedeeld topscorer Eredivisie :)
  • 11 Aug 2019 om 09:40
    • Quote van 11 Aug 2019 om 05:33
      4 Punten 2 wedstrijden, wie had dat gedacht. En dan Keito 1 op 1.
      Met betrekking tot de uitleg van Garcia, volgens mij heeft hij een andere wedstrijd gezien. Groningen was de gehele tweede helft sterker, combineerde beter. Twente maakt het veld verschrikkelijk groot, waardoor Groningen kon komen en komen, Van het beloofde GGG voetbal heb ik wederom niet veel gezien, veel balverlies. Roemeratoe, ik twijfel een beetje.
      Over de scheids en de VAR kunnen we kort zijn, het is wederom een negatieve invloed, speldodend. De penals, betwistbaar. De rode kaarten, betwistbaar. Het leek erop dat die Scheids iets te bewijzen had, een verschrikkelijke hautaine kloothommel.
      GGG zegt dat als je het tempo hoog weet te houden dat je er dan nog een aantal in moet kwakken, ik kan daar niets mee - wijsheid achteraf. Tegen 9 man ging het nergens over, bij vlagen stond Groningen gewoon met 8 man op onze helft. Dat Verheagh eraf moest, snapte ik niet helemaal maar voor Julio?
      Ze blijven wel rustig, hebben vertrouwen. Dat is best knap. Mentale weerbaarheid, dat zit wel snor.
      Winst, geweldig. 4 Punten, geweldig.
    De 4 punten moeten we zeker omarmen. Volgens mij zag ik een andere wedstrijd dan jij. Groningen probeerde puur uit opportunisme wat af te jagen tegen beter weten in. Twente had na rust de controle, maar speelde in een te laag tempo om Groningen kapot te spelen. Natuurlijk werd Twente geholpen door de rode kaarten, maar betwistbaar of niet, je kunt ze geven. Hij had er zelfs 3 kunnen geven, maar dat durfde hij niet. Roemeratoe was aan de bal een prima aanspeelpunt, maar zonder bal maakte hij 2 fouten waar een penalty uit kwam en het doelpunt van Doan. Wat een luxe om nu al 4 punten te hebben. Ben benieuwd naar de volgende wedstrijd tegen RKC. Kunnen ze het spel ook maken?
  • 11 Aug 2019 om 09:40
    • Quote van 11 Aug 2019 om 09:30
      Scheidsrechter zijn is zwaar, dat zegt genoeg, als je alleen al ziet hoe het er hier op het forum soms aan toegaat tegen een scheids
    Eens maar dat vinden de heren maar al te mooi... worden fortuinlijk betaald en kiezen er bewust voor... Nijhuis zal morgen ook wel weer bij Veronica zitten en zijn fout recht lullen onder een lolletje... hij zei laatst dat KNVB wil gaan werken met een microfoon voor de scheids dat ze hun beslissing gaan uitleggen aan het publiek.... gaat nog gekker worden... showmannetjes die graag in spotlights staan... wat verlang ik naar de goede scheidsrechters die niet opvallen... Dat het weer om de heren voetballers gaat ipv om de heren in zwart
  • 11 Aug 2019 om 09:30
    Scheidsrechter zijn is zwaar, dat zegt genoeg, als je alleen al ziet hoe het er hier op het forum soms aan toegaat tegen een scheids
  • 11 Aug 2019 om 09:29
    • Quote van 11 Aug 2019 om 09:26
      Liever iemand daar die kan scoren.
    Dan zul je toch eerst kansen moeten creëren
  • 11 Aug 2019 om 09:26
    • Quote van 11 Aug 2019 om 09:20
      Maar je moet in de punt van de aanval wel iemand hebben die kan voetballen .
    Liever iemand daar die kan scoren.
  • 11 Aug 2019 om 09:20
    • Quote van 11 Aug 2019 om 09:15
      En daar had je dan de versterking van Vuckic ipv Roemeratoe..
    Maar je moet in de punt van de aanval wel iemand hebben die kan voetballen .
  • 11 Aug 2019 om 09:15
    • Quote van 11 Aug 2019 om 08:49
      Ik ben het met je eens dat het niet goed was , maar als Boere ipv Vuckic er in had gestaan dan had je helemaal niets gecreëerd . Ik denk dat het grootste probleem zich voordoet op het middenveld .
    En daar had je dan de versterking van Vuckic ipv Roemeratoe..
  • 11 Aug 2019 om 09:13
    • Quote van 11 Aug 2019 om 08:53
      2e helft bal op de paal, tegen 9 man. Laten we elkaar geen mietje noemen, maar dat had een 3e klasser ook voor elkaar gekregen. Die 2e helft was van Twentes-zijde bar slecht. Ik zag spelers van Groningen zelfs nog regelmatig vrij staan. G2 wil graag druk zetten, maar dan moet je ook wel het lef hebben om achterin wat meer risico te nemen en door te schuiven. Hoog druk zetten en veel sneller naar voren combineren. Bij Twente combineerden ze teveel breed en nog meer naar achteren. Hier had veel en veel meer ingezeten, maar ik kreeg de indruk dat teveel spelers het wel prima vonden.
    Even terug lezen Ket , Gisteren was het een belachelijke wedstrijd, je zag dat ze na 25 minuten iets meer grip op de wedstrijd kregen en 2 kansen kregen . Na de rode kaart en het continue stil leggen was de wedstrijd kapot .
  • 11 Aug 2019 om 09:06
    • Quote van 11 Aug 2019 om 05:33
      4 Punten 2 wedstrijden, wie had dat gedacht. En dan Keito 1 op 1.
      Met betrekking tot de uitleg van Garcia, volgens mij heeft hij een andere wedstrijd gezien. Groningen was de gehele tweede helft sterker, combineerde beter. Twente maakt het veld verschrikkelijk groot, waardoor Groningen kon komen en komen, Van het beloofde GGG voetbal heb ik wederom niet veel gezien, veel balverlies. Roemeratoe, ik twijfel een beetje.
      Over de scheids en de VAR kunnen we kort zijn, het is wederom een negatieve invloed, speldodend. De penals, betwistbaar. De rode kaarten, betwistbaar. Het leek erop dat die Scheids iets te bewijzen had, een verschrikkelijke hautaine kloothommel.
      GGG zegt dat als je het tempo hoog weet te houden dat je er dan nog een aantal in moet kwakken, ik kan daar niets mee - wijsheid achteraf. Tegen 9 man ging het nergens over, bij vlagen stond Groningen gewoon met 8 man op onze helft. Dat Verheagh eraf moest, snapte ik niet helemaal maar voor Julio?
      Ze blijven wel rustig, hebben vertrouwen. Dat is best knap. Mentale weerbaarheid, dat zit wel snor.
      Winst, geweldig. 4 Punten, geweldig.
    Ik vind de 4 punten erg belangrijk. De manier waarop ze werden behaald geeft echter wel veel stof om over na te denken. Vreselijk veel mazzel gehad. Dat hoort er bij. Garcia heeft duidelijk wel een visie maar het team slaagt er nog niet in om dat in daden om te zetten. Ik mis een leider in het veld. Hopelijk komt dat goed met de terugkeer van Brama (wanneer???). Verder nog hoop op een goede spits. Die was gisteren niet duidelijk aanwezig.
  • 11 Aug 2019 om 08:57
    • Quote van 11 Aug 2019 om 08:56
      Was het een assist van zekhnini of kwam die via been verdediger voor de voeten van vuckic? Maakt wel verschil tussen briljant en Lucky... vond zekhnini voor de rest echt slecht invallen... alles ging fout... hopelijk dus zijn briljante pass ipv Lucky bij 1-3... Ik neigde naar Lucky (en dus via been verdediger) maar kon het niet goed zien
    Had dus precies hetzelfde idd
  • 11 Aug 2019 om 08:56
    • Quote van 11 Aug 2019 om 08:52
      Julio viel geweldig in en klopt op de deur gaan we veel plezier van hebben
    Volgende week Julio rechtsback. Verhaegh was weer slecht helaas.
  • 11 Aug 2019 om 08:56
    Was het een assist van zekhnini of kwam die via been verdediger voor de voeten van vuckic? Maakt wel verschil tussen briljant en Lucky... vond zekhnini voor de rest echt slecht invallen... alles ging fout... hopelijk dus zijn briljante pass ipv Lucky bij 1-3... Ik neigde naar Lucky (en dus via been verdediger) maar kon het niet goed zien
  • 11 Aug 2019 om 08:55
    Eerste half uur werd Twente overlopen waaruit 2 goed opgelegde kansen uit voortkwam. Voor de rode kaart pakte twente het initiatief onder leiding van Espinoza speelde heel erg goed komt echt goed uit de verf nu. Middenveld is het zorgenkindje je mist tot nu toe drive naar voren, Roemaratoe is nog iet wat onzeker. Beide rode kaarten konden gegeven worden twente bovenliggende partij en vond ze het gecontroleerd uit spelen in alle rust. Ik snap niet dat mensen klagen we komen uit de eerste divisie meer als de helft heeft amper 90 min in de benen..Wat verwachten we dat we Groningen helemaal kwijt spelen. Twente heeft in de eerste helft ook 2 uitgespeelde kansen gehad via Aitor.
  • 11 Aug 2019 om 08:53
    • Quote van 11 Aug 2019 om 08:33
      De eerste helft , de penalty en de kans van Aitor . Tweede helft , bal op de paal.
    2e helft bal op de paal, tegen 9 man. Laten we elkaar geen mietje noemen, maar dat had een 3e klasser ook voor elkaar gekregen. Die 2e helft was van Twentes-zijde bar slecht. Ik zag spelers van Groningen zelfs nog regelmatig vrij staan. G2 wil graag druk zetten, maar dan moet je ook wel het lef hebben om achterin wat meer risico te nemen en door te schuiven. Hoog druk zetten en veel sneller naar voren combineren. Bij Twente combineerden ze teveel breed en nog meer naar achteren. Hier had veel en veel meer ingezeten, maar ik kreeg de indruk dat teveel spelers het wel prima vonden.
  • 11 Aug 2019 om 08:52
    • Quote van 11 Aug 2019 om 05:33
      4 Punten 2 wedstrijden, wie had dat gedacht. En dan Keito 1 op 1.
      Met betrekking tot de uitleg van Garcia, volgens mij heeft hij een andere wedstrijd gezien. Groningen was de gehele tweede helft sterker, combineerde beter. Twente maakt het veld verschrikkelijk groot, waardoor Groningen kon komen en komen, Van het beloofde GGG voetbal heb ik wederom niet veel gezien, veel balverlies. Roemeratoe, ik twijfel een beetje.
      Over de scheids en de VAR kunnen we kort zijn, het is wederom een negatieve invloed, speldodend. De penals, betwistbaar. De rode kaarten, betwistbaar. Het leek erop dat die Scheids iets te bewijzen had, een verschrikkelijke hautaine kloothommel.
      GGG zegt dat als je het tempo hoog weet te houden dat je er dan nog een aantal in moet kwakken, ik kan daar niets mee - wijsheid achteraf. Tegen 9 man ging het nergens over, bij vlagen stond Groningen gewoon met 8 man op onze helft. Dat Verheagh eraf moest, snapte ik niet helemaal maar voor Julio?
      Ze blijven wel rustig, hebben vertrouwen. Dat is best knap. Mentale weerbaarheid, dat zit wel snor.
      Winst, geweldig. 4 Punten, geweldig.
    Julio viel geweldig in en klopt op de deur gaan we veel plezier van hebben
  • 11 Aug 2019 om 08:51
    • Quote van 11 Aug 2019 om 01:03
      Ik vind het vooral verfrissend dat Garcia vindt dat er na twee rode kaarten 5 à 6 doelpunten moeten vallen. De meeste coaches nemen hun team in bescherming door te stellen dat 'de ruimtes klein waren en het moeilijk was een gaatje te vinden'. De intentie bij deze coach is wat mij betreft enorm veelbelovend over het voetbal dat we voorgeschoteld gaan krijgen. Reken er maar op dat hij de spelers in de kraag vat en de - in Nederland veelvoorkomende - mentaliteit van spelen op veilig aanpakt. Ik verwacht, met de hulp van een paar hoopgevende resultaten, dat hij een team smeedt dat tegenstanders wil opvreten, óók bij 2-0 voor tegen 9 man.
    Dat ben ik met je eens... op die "brutale eigen manier" veroverde Ajax Europa vorig seizoen... zou dat de inspiratie geweest zijn en wil hij dat in de eredivisie teweeg brengen?
  • 11 Aug 2019 om 08:51
    • Quote van 11 Aug 2019 om 08:39
      Wat ik zeg, uitermate matig tegen 9 man. En dan ook nog te bedenken dat je het laatste kwartier moeten billenknijpen. Ik ben heel blij met 4 punten, maar maak mij ernstige zorgen om de aanvallende intenties en kwaliteit.
    precies ...het was niet best
  • 11 Aug 2019 om 08:49
    • Quote van 11 Aug 2019 om 08:39
      Wat ik zeg, uitermate matig tegen 9 man. En dan ook nog te bedenken dat je het laatste kwartier moeten billenknijpen. Ik ben heel blij met 4 punten, maar maak mij ernstige zorgen om de aanvallende intenties en kwaliteit.
    Ik ben het met je eens dat het niet goed was , maar als Boere ipv Vuckic er in had gestaan dan had je helemaal niets gecreëerd . Ik denk dat het grootste probleem zich voordoet op het middenveld .
  • 11 Aug 2019 om 08:39
    • Quote van 11 Aug 2019 om 08:33
      De eerste helft , de penalty en de kans van Aitor . Tweede helft , bal op de paal.
    Wat ik zeg, uitermate matig tegen 9 man. En dan ook nog te bedenken dat je het laatste kwartier moeten billenknijpen. Ik ben heel blij met 4 punten, maar maak mij ernstige zorgen om de aanvallende intenties en kwaliteit.
  • 11 Aug 2019 om 08:33
    • Quote van 11 Aug 2019 om 08:29
      Gevaarlijkste kansen? Ik zal het gemist hebben, maar weinig gezien tegen 9 man. Ik vind Vuckic een redelijke speler, maar hij hoort gewoon niet in de spits. Liever zag ik hem met aanvallende intenties op de plek Rormeratoe en Boere diep.
    De eerste helft , de penalty en de kans van Aitor . Tweede helft , bal op de paal.
  • 11 Aug 2019 om 08:29
    • Quote van 11 Aug 2019 om 08:26
      Dat zie je niet goed , de gevaarlijkste kansen gingen allemaal via Vuckic .
    Gevaarlijkste kansen? Ik zal het gemist hebben, maar weinig gezien tegen 9 man. Ik vind Vuckic een redelijke speler, maar hij hoort gewoon niet in de spits. Liever zag ik hem met aanvallende intenties op de plek Rormeratoe en Boere diep.
  • 11 Aug 2019 om 08:26
    • Quote van 11 Aug 2019 om 07:40
      4 punten, prachtig! Maar waar zijn de aanvallende intenties waar men vooraf lovend over was? Ik heb vol verbazing zitten kijken dat we tegen 9 man nog steeds niks konden creëeren. Middenveld was drama en Vuckic is geen spits! Wees dan niet eigenwijs en speel met Boere zolang onze grote gok niet fit is..
    Dat zie je niet goed , de gevaarlijkste kansen gingen allemaal via Vuckic .
  • 11 Aug 2019 om 08:23
    • Quote van 11 Aug 2019 om 07:40
      4 punten, prachtig! Maar waar zijn de aanvallende intenties waar men vooraf lovend over was? Ik heb vol verbazing zitten kijken dat we tegen 9 man nog steeds niks konden creëeren. Middenveld was drama en Vuckic is geen spits! Wees dan niet eigenwijs en speel met Boere zolang onze grote gok niet fit is..
    Bizarre wedstrijd uiteraard,echt goed staat het team nog niet.Toen grunn druk ging zetten kwamen wij er met twee man meer nog niet uit. Dat grunn heeft zich zelf in de zak gescheten met dat schoo voetbal de eerste 10 minuten dacht ik we gaan hier met dik verlies van het veld die kleine Krul neger kon er geen hol van en had sofort gewisseld moeten worden. Er is nog veel werk aan de winkel.
  • 11 Aug 2019 om 08:19
    • Quote van 11 Aug 2019 om 07:40
      4 punten, prachtig! Maar waar zijn de aanvallende intenties waar men vooraf lovend over was? Ik heb vol verbazing zitten kijken dat we tegen 9 man nog steeds niks konden creëeren. Middenveld was drama en Vuckic is geen spits! Wees dan niet eigenwijs en speel met Boere zolang onze grote gok niet fit is..
    Precies... 4 punten, maar die zijn ons als cadeautje in de schoot geworpen door een PSV dat verzuimde te scoren en een 106 minuten durende, mede door inmenging van de V(W)AR totaal kapotgefloten wedstrijd. Blij met de punten maar het spel leek nergens op. Jongens tegen mannen. Drommel is goed, verdediging staat aardig. Daarvoor is het heul, heul erg matig.
  • 11 Aug 2019 om 07:40
    4 punten, prachtig! Maar waar zijn de aanvallende intenties waar men vooraf lovend over was? Ik heb vol verbazing zitten kijken dat we tegen 9 man nog steeds niks konden creëeren. Middenveld was drama en Vuckic is geen spits! Wees dan niet eigenwijs en speel met Boere zolang onze grote gok niet fit is..
  • 11 Aug 2019 om 05:35
    • Quote van 11 Aug 2019 om 02:13
      Keito is de nieuwe unal
    Omdat ie scoort?
  • 11 Aug 2019 om 05:33
    4 Punten 2 wedstrijden, wie had dat gedacht. En dan Keito 1 op 1.
    Met betrekking tot de uitleg van Garcia, volgens mij heeft hij een andere wedstrijd gezien. Groningen was de gehele tweede helft sterker, combineerde beter. Twente maakt het veld verschrikkelijk groot, waardoor Groningen kon komen en komen, Van het beloofde GGG voetbal heb ik wederom niet veel gezien, veel balverlies. Roemeratoe, ik twijfel een beetje.
    Over de scheids en de VAR kunnen we kort zijn, het is wederom een negatieve invloed, speldodend. De penals, betwistbaar. De rode kaarten, betwistbaar. Het leek erop dat die Scheids iets te bewijzen had, een verschrikkelijke hautaine kloothommel.
    GGG zegt dat als je het tempo hoog weet te houden dat je er dan nog een aantal in moet kwakken, ik kan daar niets mee - wijsheid achteraf. Tegen 9 man ging het nergens over, bij vlagen stond Groningen gewoon met 8 man op onze helft. Dat Verheagh eraf moest, snapte ik niet helemaal maar voor Julio?
    Ze blijven wel rustig, hebben vertrouwen. Dat is best knap. Mentale weerbaarheid, dat zit wel snor.
    Winst, geweldig. 4 Punten, geweldig.
  • 11 Aug 2019 om 02:13
    Keito is de nieuwe unal
  • 11 Aug 2019 om 01:13
    • Quote van 11 Aug 2019 om 01:03
      Ik vind het vooral verfrissend dat Garcia vindt dat er na twee rode kaarten 5 à 6 doelpunten moeten vallen. De meeste coaches nemen hun team in bescherming door te stellen dat 'de ruimtes klein waren en het moeilijk was een gaatje te vinden'. De intentie bij deze coach is wat mij betreft enorm veelbelovend over het voetbal dat we voorgeschoteld gaan krijgen. Reken er maar op dat hij de spelers in de kraag vat en de - in Nederland veelvoorkomende - mentaliteit van spelen op veilig aanpakt. Ik verwacht, met de hulp van een paar hoopgevende resultaten, dat hij een team smeedt dat tegenstanders wil opvreten, óók bij 2-0 voor tegen 9 man.
    Ik ben het volkomen met je eens als het gaat om onze nieuwe trainer. Bij zijn aanstelling had ik eigenlijk geen vertrouwen en dacht ik vooral KWW. Tijdens de oefenwedstrijden was er al duidelijk een verschil in speelwijze te zien. Vorige week een hele knappe prestatie. Ik vind het nu ook goed om te lezen dat hij gewoon zegt waar het op staat na zo'n slechte wedstrijd. Ik ben benieuwd naar de rest van het seizoen. Verwacht wel een afwisselend seizoen. Ik hoop eigenlijk nog op een échte spits.
  • 11 Aug 2019 om 01:03
    Ik vind het vooral verfrissend dat Garcia vindt dat er na twee rode kaarten 5 à 6 doelpunten moeten vallen. De meeste coaches nemen hun team in bescherming door te stellen dat 'de ruimtes klein waren en het moeilijk was een gaatje te vinden'. De intentie bij deze coach is wat mij betreft enorm veelbelovend over het voetbal dat we voorgeschoteld gaan krijgen. Reken er maar op dat hij de spelers in de kraag vat en de - in Nederland veelvoorkomende - mentaliteit van spelen op veilig aanpakt. Ik verwacht, met de hulp van een paar hoopgevende resultaten, dat hij een team smeedt dat tegenstanders wil opvreten, óók bij 2-0 voor tegen 9 man.
  • 11 Aug 2019 om 00:20
    Mijn vertrouwen in GG begint zo langzamerhand steeds meer te groeien. Hij zegt waar her op staat, en is gewoon normaal. Hij zal nu ook vast in de gaten hebben dat het aanvallend allemaal nog niet loopt zoals het moet, maar 4 punten uit 2 wedstrijden is een heel goed begin. Roemeratoe niet sterk, maar ik denk niet dat hij volledig uit de basis weg moet. We zullen zien wat GG er van gaat maken, en op naar volgende week. COTE!!!
  • 11 Aug 2019 om 00:07
    We staan momenteel gewoon keurig 3e. Mede dankzij Tedjen, Fredjen en Gracia.....toch Ss-er?

    Over de wedstrijd:
    Geen beste pot voetbal...maar...het was een fysiek zware wedstrijd, spelers moeten nog automatismen ontwikkelen, en FC Twente hield het hoofd koel. Liet zich niet uit de tent lokken en keerde met 3 punten huiswaarts. We gaan weer een mooie week tegemoet mensen....proost allen en gefeliciteerd!

  • 11 Aug 2019 om 00:05
    Prima conclusie van García. Zegt hier precies hoe het is gegaan. Hij is blij met de overwinning en toch vond hij dat het allemaal toch nog wat beter moet.
  • 10 Aug 2019 om 23:32