Bruggink 'steunt' FC Groningen: ''Het is gewoon geen rode kaart''

( 32 reacties)
Bruggink 'steunt' FC Groningen: ''Het is gewoon geen rode kaart''

Arnold Bruggink begrijpt niets van de beslissingen van scheidsrechter Christiaan Bax om Ramon Pascal Lundqvist en Mike te Wierik met een rode kaart van het veld te sturen. Hierdoor moest FC Groningen het meer dan een uur lang met negen man op nemen tegen FC Twente (1-3).

"Tot aan de 25e minuut was het een leuke wedstrijd, waarin FC Groningen veel beter was. Daarna ontspoorde het volledig", vertelt Bruggink bij FOX Sports. "Ik heb een paar mensen gesproken die in het stadion waren en zij hadden geen idee wat er gebeurde. Er was geen peil meer op te trekken, er zijn zestien minuten extra tijd bijgetrokken."

Volgens Bruggink zat de scheidsrechter er tweemaal naast. "De uitleg die Bax na de tijd geeft: prima. Dat deed hij hartstikke netjes, maar het is gewoon geen rode kaart", zegt hij over de rode prent van Lundqivst. "Dit is gewoon handen omhoog, gele kaart geven en accepteren."

"Je moet een scheidsrechter niet de keuze geven dit te doen, maar dit is never nooit een rode kaart. In de verste verte niet. En die van Te Wierik is ook geen rode kaart, dat is gewoon een voetbal-overtreding", aldus de oud-prof van onder meer FC Twente.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Aug 2019 om 20:17
    Ikzeg. Bruggink die schop van doan waar niets voor gegeven is en daar de bij mijn inziens was het zuiver 2 keer rood. Nee je moet je doormidden laten schoppen dan is het volgens u misschien een rode kaart. Die doan kan er ook wat mee zeg vorig seizoen in de beker brama en nu noan als ik het goed schrijf.
  • 12 Aug 2019 om 18:22
    • Quote van 12 Aug 2019 om 18:03
      Komt niet,met Aitor,en Zekhnini en Nakamura hebben ze al drie opties rechtsvoor zeggen ze, willen nu wel linksback er bij halen die liefst ook centraal kan spelen,wikken en wegen is het,je kunt het geld maar een keer uitgeven, Berggreen trainde wel weer mee, Verhaegh niet.
    Dus komt Gonzales ook niet
  • 12 Aug 2019 om 18:21
    • Quote van 12 Aug 2019 om 18:03
      Komt niet,met Aitor,en Zekhnini en Nakamura hebben ze al drie opties rechtsvoor zeggen ze, willen nu wel linksback er bij halen die liefst ook centraal kan spelen,wikken en wegen is het,je kunt het geld maar een keer uitgeven, Berggreen trainde wel weer mee, Verhaegh niet.
    Had hem te laat gelezen Eppie ok bedankt, denk dat het nu beter is linksback te halen.
  • 12 Aug 2019 om 18:19
    • Quote van 12 Aug 2019 om 17:54
      Heb ergens gelezen dat AZ met hem bezig is !
    Ja maar volgens Eppie stond hij toch bij ons op het trainingsveld? En kan nergens wat vinden dat hij ivm AZ word gebracht.
  • 12 Aug 2019 om 18:18
    Liever dat hij het zegt dan iemand met verstand van voetbal. Eitje
  • 12 Aug 2019 om 18:06
    Vergeet niet onze arnoltje wordt goed betaald voor deze job en zal precies vertellen wat ze in het westen willen hebben,
  • 12 Aug 2019 om 18:03
    • Quote van 12 Aug 2019 om 17:27
      Hoe zit het met die speler van City Eppie
    Komt niet,met Aitor,en Zekhnini en Nakamura hebben ze al drie opties rechtsvoor zeggen ze, willen nu wel linksback er bij halen die liefst ook centraal kan spelen,wikken en wegen is het,je kunt het geld maar een keer uitgeven, Berggreen trainde wel weer mee, Verhaegh niet.
  • 12 Aug 2019 om 17:54
    • Quote van 12 Aug 2019 om 17:27
      Hoe zit het met die speler van City Eppie
    Heb ergens gelezen dat AZ met hem bezig is !
  • 12 Aug 2019 om 17:27
    • Quote van 12 Aug 2019 om 16:06
      Ja,zware kruisband blessure,schop van Doan wedstrijd wel uitgespeeld, waarschijnlijk jaar out,revalideert bij Real Madrid
    Hoe zit het met die speler van City Eppie
  • 12 Aug 2019 om 16:26
    Bruggink 1 groot oud wijf.
  • 12 Aug 2019 om 16:22
    Bruggink flikker aub een eind op, En leer eens de regels, van achter schoppen zonder intentie de bal te spelen is gewoon rood, is niet aan te tornen, en die van te wierik is gewoon paars als ie vuckic vol raakt ipv schampt, ligt zijn knieschijf aan diggelen, maar die schop die Selahi later krijgt dan, in mijn ogen ook rood, speler in kwestie staat ook nog te lachen ook, ook de scheidsrechters baas was het eens met de beslissingen van Bax, dus Snol bguggink, hou die achterlijke mening maar voor je
  • 12 Aug 2019 om 16:20
    • Quote van 12 Aug 2019 om 16:06
      Ja,zware kruisband blessure,schop van Doan wedstrijd wel uitgespeeld, waarschijnlijk jaar out,revalideert bij Real Madrid
    De Backplaats is al een probleem bij ons , jammer voor hem en ons .
  • 12 Aug 2019 om 16:09
    • Quote van 12 Aug 2019 om 14:55
      O ja, Bruggink hadden we nog niet gehad. Vanavond die gekken op Veronica Inside nog en dan hebben we het hopelijk gehad.
    Ey vi is baas
  • 12 Aug 2019 om 16:06
    • Quote van 12 Aug 2019 om 16:03
      Matos geblesseerd ?
    Ja,zware kruisband blessure,schop van Doan wedstrijd wel uitgespeeld, waarschijnlijk jaar out,revalideert bij Real Madrid
  • 12 Aug 2019 om 16:03
    Matos geblesseerd ?
  • 12 Aug 2019 om 15:51
    • Quote van 12 Aug 2019 om 15:43
      Kaart voor Lundqvist is zojuist teruggedraaid!Te Wierik 2 wedstrijden en 1 voorwaardelijk.
    Waar is die var dan nog voor? Flikker op met die hele bende.
  • 12 Aug 2019 om 15:43
    Kaart voor Lundqvist is zojuist teruggedraaid!Te Wierik 2 wedstrijden en 1 voorwaardelijk.
  • 12 Aug 2019 om 15:41
    Het wordt tijd voor lipclos bruggink om eens een oogmeting te doen!!!! Volgens mij staat het linker oog op -7,5 en het rechter oog doet ut niet meer
  • 12 Aug 2019 om 15:38
    • Quote van 12 Aug 2019 om 15:29
      Dit keer zit het mee, maar het zal ook tegen gaan zit als het om de VAR gaat. Loopt nog niet helemaal soepel zoals het nu gaat.
    Het zal nooit soepel lopen om de doodeenvoudig reden dat een scheids uiteindelijk beslist. Er is maar 1 iemand die het zeker weet en dat is degene die de rode of gele kaart krijgt. Maar die gaat echt niet zeggen. Klopt!
  • 12 Aug 2019 om 15:29
    Dit keer zit het mee, maar het zal ook tegen gaan zit als het om de VAR gaat. Loopt nog niet helemaal soepel zoals het nu gaat.
  • 12 Aug 2019 om 15:26
    Hoe de fk kan je dat van te Wierik geen rood vinden? Dat is een donders gevaarlijke tackle, met gestrekt been. Hij raakte Vuckic nauwelijks, maar hij zal m maar hard raken. Donder toch op man! Als iemand van Fct dat deed, vond bijna heel NL het donkerrood!
  • 12 Aug 2019 om 15:24
    Vanachteren schop zonder intentie bal te spelen is gewoon rood. Prima beslissing en bij te Wierik geen discussie mogelijk. Gelukkig raakt die hem maar half.
  • 12 Aug 2019 om 15:20
    • Quote van 12 Aug 2019 om 15:19
      En als Vuckic zn been/knie had gebroken? En die andere idioot Absalem,kreeg geel had ook rood moeten zijn,ze waren opgefokt die groningers(leken wel varkens,allen die zijn slimmer).Maar Bruggink kreeg geen baantje van Ted en is de weg kwijt.Heb ze trouwens nooit gehoord in het seizoen dat wij degradeerden,zijn daardoor minstens 10 punten misgelopen en dus handhaving.
    Helemaal met je eens
  • 12 Aug 2019 om 15:19
    En als Vuckic zn been/knie had gebroken? En die andere idioot Absalem,kreeg geel had ook rood moeten zijn,ze waren opgefokt die groningers(leken wel varkens,allen die zijn slimmer).Maar Bruggink kreeg geen baantje van Ted en is de weg kwijt.Heb ze trouwens nooit gehoord in het seizoen dat wij degradeerden,zijn daardoor minstens 10 punten misgelopen en dus handhaving.
  • 12 Aug 2019 om 15:13
    • Quote van 12 Aug 2019 om 15:09
      Laten we niet vergeten hoe veel invloed al deze meningen nog kunnen krijgen op de komende wedstrijden! Ik herinner me vorig jaar de penaltys,na het vele media geweld over de vele penaltys die we kregen volgde er een seizoen waar we geen penalty meer kregen!!!
    Precies, dat is ook bedoeling van de media. Al die gasten proberen invloed uit te oefenen waardoor het eigenlijk nog onduidelijker wordt want het is nooit goed. Het is opvulling voor hun programma's zodat de tijd lekker snel vliegt. Ondertussen wordt er niet gepraat over zaken die echt interessant kunnen zijn.
  • 12 Aug 2019 om 15:09
    Laten we niet vergeten hoe veel invloed al deze meningen nog kunnen krijgen op de komende wedstrijden! Ik herinner me vorig jaar de penaltys,na het vele media geweld over de vele penaltys die we kregen volgde er een seizoen waar we geen penalty meer kregen!!!
  • 12 Aug 2019 om 14:59
    Denk dat die bruggink al te lang uit de voetballerij is en snapt niets meer van het spelletje . Iemand van achteren neer halen zonder de intentie de bal te spelen is rood , Arnold dit is al jaren rood heeft niets met voetballen te maken vindt dat men vaker hiervoor rood moet geven en niet zoals weekend ene keer geel andere keer rood het is gewoon rood . De tweede rode kaart kan je geel geven maar dan nog was hij ervan af gestuurd hij had al geel dus goede beslissing alleen de arbritrage moet meer op een lijn liggen zeker als VAR
  • 12 Aug 2019 om 14:58
    Zegt bruggink. Wat een slechte analist hetzelfde geldt voor die kwakman.
  • 12 Aug 2019 om 14:58
    • Quote van 12 Aug 2019 om 14:55
      Denk dat hij beetje rancune heeft omdat hem nooit een functie is aangeboden bij Twente. Verder ben je inderdaad kleurenblind Arnold ga heen man.
    hij heeft een paar varkens gesproken tja die hadden tuurlijk niks gezien...ben je nou zo dom Bruggink..sjonge sjonge..
  • 12 Aug 2019 om 14:55
    Denk dat hij beetje rancune heeft omdat hem nooit een functie is aangeboden bij Twente. Verder ben je inderdaad kleurenblind Arnold ga heen man.
  • 12 Aug 2019 om 14:55
    O ja, Bruggink hadden we nog niet gehad. Vanavond die gekken op Veronica Inside nog en dan hebben we het hopelijk gehad.
  • 12 Aug 2019 om 14:52
    Dat is het wel Arnie, of heb je geen kleuren tv?
zondag 1 september 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›