Lundqvist ontloopt schorsing, schikkingsvoorstel voor Te Wierik

( 15 reacties)
Lundqvist ontloopt schorsing, schikkingsvoorstel voor Te Wierik

Ramon Pascal Lundqvist wordt niet geschorst voor de rode kaart die hij afgelopen zaterdag tegen FC Twente ontving. De middenvelder van FC Groningen werd door scheidsrechter Christiaan Bax van het veld gestuurd, nadat hij Javier Espinosa haakte. 

"De aanklager betaald voetbal heeft kennisgenomen van de ingediende verklaringen en beelden en vervolgens geoordeeld dat Lundqvist zich niet schuldig heeft gemaakt aan 'gewelddadige handeling'", schrijft FC Groningen via haar officiële kanalen. Lundqvist kan komend weekend dus gewoon spelen tegen AZ.

Mike te Wierik kreeg op zijn beurt een schikkingsvoorstel voor een schorsing van één wedstrijd onvoorwaardelijk en één wedstrijd voorwaardelijk vanwege de rode kaart die hij afgelopen zaterdag ontving van Bax.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Aug 2019 om 20:25
    • Quote van 12 Aug 2019 om 17:48
      De aanklager weet schijnbaar weinig van scheidsrechter regels,van achteren aanvallen zonder de bal te spelen is en blijft natrappen, dus rode kaart.Die Duan is ook ruwe speler , had ook wel rood moeten hebben
    Ikzeg. Conti. Die duan ben ik het volkomen met u eens. 2 spelers van ons fctwente al in elkaar getrapt letterlijk. Brama vorig jaar in de beker. De (k)nvb is ook fijn bezig ongelooflijk vrij spraak en de andere 1 wedstrijd ongelooflijk zeg.
  • 12 Aug 2019 om 20:06
    • Quote van 12 Aug 2019 om 19:15
      Dit was geen schop , dit was pootje haken , hetzelfde als vast houden , is dus spelbederf , dus geel .
    Bewust tegen de benen trappen is gewoon direct rood. Slappe hap die KNVB
  • 12 Aug 2019 om 19:15
    • Quote van 12 Aug 2019 om 17:27
      Dus wanneer je niet meer de bal kunt spelen en je tegenstander dreigt er met de bal vandoor te gaan dan geef hem maar van achteren een schop op de benen. Dat mag. Dát is een vrijbrief!! Ongelofelijk!
    Dit was geen schop , dit was pootje haken , hetzelfde als vast houden , is dus spelbederf , dus geel .
  • 12 Aug 2019 om 19:09
    • Quote van 12 Aug 2019 om 18:59
      Die eerste rode kaart wordt normaal gesproken niet snel gegeven. Van de 10 keer wordt er hooguit 7 keer geel gegeven, 2 keer rood en 1 keer helemaal niks. Dat is waarom ze die rode kaart seponeren. Het was gewoon pootje haken en Espinoza was niet alleen op weg want er stonden meer Groningen spelers daarachter.Ze moeten dat hele VAR systeem veranderen. Clubs mogen 1 x in iedere helft een VAR moment aanvragen. Achter de VAR zit niemand (hooguit iemand van de videoanalyse) zodat de scheidsrechter het moment zelf en alleen terug kan zien. Mocht het VAR moment terecht zijn dan mag de club dat nog een keer gebruiken in die helft. Tevens als een scheids twijfelt kan die dat moment terughalen. En in hemelsnaam waarom geen doellijn technologie? Het zou mij niks verbazen dat die eerste strafschop van Aitor er wel inzat. Tegen PSV zijn we eigenlijk ook genaaid door de VAR want we hadden ook een penalty kunnen/moeten krijgen. Voor zo'n moment heeft Heracles wel een penalty tegen gekregen en wij tegen Groningen ook.
    Eerste rood is normaal 5 x gefloten voor overtreding en 5 x geel Rest ben ik met jou eens .
  • 12 Aug 2019 om 18:59
    Die eerste rode kaart wordt normaal gesproken niet snel gegeven. Van de 10 keer wordt er hooguit 7 keer geel gegeven, 2 keer rood en 1 keer helemaal niks. Dat is waarom ze die rode kaart seponeren. Het was gewoon pootje haken en Espinoza was niet alleen op weg want er stonden meer Groningen spelers daarachter.Ze moeten dat hele VAR systeem veranderen. Clubs mogen 1 x in iedere helft een VAR moment aanvragen. Achter de VAR zit niemand (hooguit iemand van de videoanalyse) zodat de scheidsrechter het moment zelf en alleen terug kan zien. Mocht het VAR moment terecht zijn dan mag de club dat nog een keer gebruiken in die helft. Tevens als een scheids twijfelt kan die dat moment terughalen. En in hemelsnaam waarom geen doellijn technologie? Het zou mij niks verbazen dat die eerste strafschop van Aitor er wel inzat. Tegen PSV zijn we eigenlijk ook genaaid door de VAR want we hadden ook een penalty kunnen/moeten krijgen. Voor zo'n moment heeft Heracles wel een penalty tegen gekregen en wij tegen Groningen ook.
  • 12 Aug 2019 om 18:50
    Ahh de dikke plofkop alias vette pad JvG heeft ook weer een mening waar niemand op zit te wachten.
  • 12 Aug 2019 om 18:01
    • Quote van 12 Aug 2019 om 17:27
      Dus wanneer je niet meer de bal kunt spelen en je tegenstander dreigt er met de bal vandoor te gaan dan geef hem maar van achteren een schop op de benen. Dat mag. Dát is een vrijbrief!! Ongelofelijk!
    Dus altijd vrijspraak voor deze overtreding met andere woorden schop maar raak voor een knaak.
  • 12 Aug 2019 om 17:58
    De VAR kan direct afgeschaft worden ,voor deze overtreding was de VAR toch bedacht, ook de wedstrijd van Ajax gezien zit er een man achter de monitor schouderophalend van wat moet ik maar ja Ajax je weet hoe dit afloopt Goal voor
  • 12 Aug 2019 om 17:55
    Vooral opmerkelijk dat Dick van Egmond aangeeft dat het een terechte rode kaart is en de tuchtcommissie dus niet... ze zitten lekker op een lijn dus
  • 12 Aug 2019 om 17:48
    De aanklager weet schijnbaar weinig van scheidsrechter regels,van achteren aanvallen zonder de bal te spelen is en blijft natrappen, dus rode kaart.Die Duan is ook ruwe speler , had ook wel rood moeten hebben
  • 12 Aug 2019 om 17:47
    • Quote van 12 Aug 2019 om 17:45
      Duidelijke uitspraak. Van achteren neerhalen van een speler mag dus. Helder! Belachelijke uitspraak
    Het mag niet, het is blijkbaar alleen geen rode kaart.
  • 12 Aug 2019 om 17:45
    Duidelijke uitspraak. Van achteren neerhalen van een speler mag dus. Helder! Belachelijke uitspraak
  • 12 Aug 2019 om 17:27
    Dus wanneer je niet meer de bal kunt spelen en je tegenstander dreigt er met de bal vandoor te gaan dan geef hem maar van achteren een schop op de benen. Dat mag. Dát is een vrijbrief!! Ongelofelijk!
  • 12 Aug 2019 om 16:56
    ze hadden randdebiel Doan er ook met rood af moeten sturen. vieze mongool