''Als FC Twente niet uitkijkt, behaalt het nog Europees voetbal''

( 33 reacties)
''Als FC Twente niet uitkijkt, behaalt het nog Europees voetbal''

FC Twente won afgelopen weekend met 1-3 op bezoek bij FC Groningen en daardoor heeft de club uit Enschede na twee competitiewedstrijden in de Eredivisie al vier punten verzameld. Jan Medendorp is op de website van TwenteSport vol lof over de ploeg van trainer Gonzalo Garcia. 

"U mag het mij euvel duiden, maar ik had nog nooit gehoord van Aitor Cantalapiedra, R. Zekhnini en K. Nakamura", schrijft hij. "Maar ze hebben de eerste twee competitiewedstrijden samen met Javier Espinosa, L. Selahi, G. Aburjania, H. Vu?ki?, G. Roemeratoe, José Matos en Julio Pleguezuelo voor vier wedstrijdenpunten gezorgd, waar ik op maximaal één schamel puntje had gerekend", aldus Medendorp. 

" Een gelijkspelletje tegen Groningen uit had me voor de competitie al vrij lastig geleken Het is toch gelukt", beseft hij. "Met dank aan Ted van Leeuwen van FC Twente, die elke voetballer in de wereld kent, diens emailadres heeft en zelfs alle 06-nummers van zijn bijvrouwen. Ik vind het knap en ik vind het vooral knap omdat het na de faillissementen en financiële debacles allemaal niets meer mag kosten." 

"Als Twente niet uitkijkt, behaalt het nog Europees voetbal", vervolgt Medendorp enthousiast. "Weten Selahi en Aburjania veel. Van Joop Munsterman, van John Bosman, van het kampioenschap, Odense, Inter Milaan …. Zij doen waar ze voor betaald worden. En als het goed gaat, voetballen ze volgend jaar bij Standaard Luik of Burnley. Petje af voor Van Leeuwen. Echt." 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Aug 2019 om 01:34
    Yeah, het ultieme doel: Standard of Burnley.
  • 13 Aug 2019 om 18:05
    • Quote van 13 Aug 2019 om 12:29
      Idd, winnen van RKC, dan laat je dat soort clubs al achter je. Emmen mooi met 5-0 van 020 verloren, lekker negatief doelsaldo alvast. Fortuna ook nog maar 1 punt, en pec nog 0. Als wij komend weekend 7 punten uit 3 wedstrijden hebben, doe je in ieder geval al goede zaken.
    Niet te vroeg juichen we hebben nog niet gewonnen van RKC, maar we moeten hem natuurlijk wel kunnen winnen.
  • 13 Aug 2019 om 16:07
    • Quote van 13 Aug 2019 om 14:55
      Ergens tegen aangelopen per ongeluk? :-) ;-)
    Ofnie dan hoe kan je dat na twee wedstrijden al zeggen, zondag was echt niet best hoor het zat gewoon lekker een keer mee.gewoon handhaving en dan mag je blij zijn.
  • 13 Aug 2019 om 15:49
    • Quote van 13 Aug 2019 om 14:33
      Een tweede plek voor Twente moet mogelijk zijn als PSV zo blijf knoeien.Buiten Ajax speelt niemand zo goed als Twente.
    Dan kunnen we beter kampioen worden. ;)
  • 13 Aug 2019 om 14:59
    • Quote van 13 Aug 2019 om 14:39
      Volledig mee eens. 2 voorronden cl stelt ook niks voor, dus volgend jaar moet overwinteren in de CL ook lukken, kwartfinale lijkt me voor nu nog wat lastig (beetje geluk is dan nodig)
    Met een goeie VAR erbij, zoals afgelopen zaterdag, moeten we de cup met die grote oren kunnen binnenslepen in 2021.
  • 13 Aug 2019 om 14:55
    • Quote van 13 Aug 2019 om 14:33
      Een tweede plek voor Twente moet mogelijk zijn als PSV zo blijf knoeien.Buiten Ajax speelt niemand zo goed als Twente.
    Ergens tegen aangelopen per ongeluk? :-) ;-)
  • 13 Aug 2019 om 14:42
    • Quote van 13 Aug 2019 om 14:33
      Een tweede plek voor Twente moet mogelijk zijn als PSV zo blijf knoeien.Buiten Ajax speelt niemand zo goed als Twente.
    Ik hoop dat je een grapje maakt... Ben het namelijk totaal oneens met je
  • 13 Aug 2019 om 14:39
    • Quote van 13 Aug 2019 om 14:33
      Een tweede plek voor Twente moet mogelijk zijn als PSV zo blijf knoeien.Buiten Ajax speelt niemand zo goed als Twente.
    Volledig mee eens. 2 voorronden cl stelt ook niks voor, dus volgend jaar moet overwinteren in de CL ook lukken, kwartfinale lijkt me voor nu nog wat lastig (beetje geluk is dan nodig)
  • 13 Aug 2019 om 14:33
    Een tweede plek voor Twente moet mogelijk zijn als PSV zo blijf knoeien.Buiten Ajax speelt niemand zo goed als Twente.
  • 13 Aug 2019 om 14:30
    • Quote van 13 Aug 2019 om 14:04
      Schilder voor de linksback halen ????
    Laten we maar niet doen.
  • 13 Aug 2019 om 14:08
    Pfffffff rustaaagh!!!!! We hebben net 4 punten, en de arrogantie slaat alweer toe...
  • 13 Aug 2019 om 14:04
    Schilder voor de linksback halen ????
  • 13 Aug 2019 om 13:30
    De schorsing van FC Twente voor Europees voetbal is afgelopen, dus kwalificatie voor Europa League is in theorie weer mogelijk. Maar laten we realistisch blijven, de doelstelling is handhaving in de eredivisie. Alles boven de 15e plaats is mooi meegenomen.
  • 13 Aug 2019 om 12:49
    Haha, als ze negatief schrijven is het niet goed, als ze positief schrijven is het niet goed, altijd wel wat !
  • 13 Aug 2019 om 12:39
    • Quote van 13 Aug 2019 om 12:04
      Mocht je thuis winnen van RKC wat je eigenlijk verplicht bent als je de clubs naast elkaar legt dan ben je al een straatlengte verwijderd van de degradatie plekken. Als je eenmaal een punt of 10 boven ploegen als RKC, Emmen en Sittard staan moet je je doelstelling omhoog aanpassen.
    Jij loopt wel erg vlot van stapel zeg. Het is leuk dat we al 4 punten hebben, maar of het er 7 worden is nog maar hardop de vraag. RKC is altijd al een kloten tegenstander geweest. Daarnaast zijn we net op weg en nog 32 wedstrijden te gaan. Elke club heeft tijdens deze lange competitie zijn ups en downs. 1 slechte maand en je duikelt weer naar beneden. Laten we het lekker van week tot week bekijken. Hopen dat de trainer er nog betere automatismen insleept, maar veel belangrijker is het feit dat deze groep zoveel mogelijk verschoond blijft van blessures. Daar ben ik persoonlijk nog het meeste bang voor.
  • 13 Aug 2019 om 12:36
    • Quote van 13 Aug 2019 om 11:47
      Opportunistisch gelul! Eerste wedstrijd waren alleen de eerste 20 minuten aan te gluren, en tegen Groningen hadden we de scheids mee!
    Inderdaad kerel, het is nergens op gebaseerd. Groningen was bagger en thuis tegen PSV waren lekker en daarna was het puur tegenhouden en billen knijpen. Zondag moeten ze het spel maken tegen RKC die puur komt om niet te verliezen.
  • 13 Aug 2019 om 12:36
    • Quote van 13 Aug 2019 om 12:29
      Idd, winnen van RKC, dan laat je dat soort clubs al achter je. Emmen mooi met 5-0 van 020 verloren, lekker negatief doelsaldo alvast. Fortuna ook nog maar 1 punt, en pec nog 0. Als wij komend weekend 7 punten uit 3 wedstrijden hebben, doe je in ieder geval al goede zaken.
    Wk open deuren, bedankt..
  • 13 Aug 2019 om 12:29
    • Quote van 13 Aug 2019 om 12:04
      Mocht je thuis winnen van RKC wat je eigenlijk verplicht bent als je de clubs naast elkaar legt dan ben je al een straatlengte verwijderd van de degradatie plekken. Als je eenmaal een punt of 10 boven ploegen als RKC, Emmen en Sittard staan moet je je doelstelling omhoog aanpassen.
    Idd, winnen van RKC, dan laat je dat soort clubs al achter je. Emmen mooi met 5-0 van 020 verloren, lekker negatief doelsaldo alvast. Fortuna ook nog maar 1 punt, en pec nog 0. Als wij komend weekend 7 punten uit 3 wedstrijden hebben, doe je in ieder geval al goede zaken.
  • 13 Aug 2019 om 12:27
    • Quote van 13 Aug 2019 om 11:47
      Opportunistisch gelul! Eerste wedstrijd waren alleen de eerste 20 minuten aan te gluren, en tegen Groningen hadden we de scheids mee!
    Inderdaad. Typische teksten van een teletekstsupporter, een ieder die de wedstrijd heeft gezien en hoe pusciaans het was 70 minuten lang.... zal toch ietwat kritisch zijn en zich niet laten verblinden door 4 punten.
  • 13 Aug 2019 om 12:24
    2 zwaluwen maken nog geen zomer....
  • 13 Aug 2019 om 12:04
    Mocht je thuis winnen van RKC wat je eigenlijk verplicht bent als je de clubs naast elkaar legt dan ben je al een straatlengte verwijderd van de degradatie plekken. Als je eenmaal een punt of 10 boven ploegen als RKC, Emmen en Sittard staan moet je je doelstelling omhoog aanpassen.
  • 13 Aug 2019 om 12:01
    • Quote van 13 Aug 2019 om 11:47
      Opportunistisch gelul! Eerste wedstrijd waren alleen de eerste 20 minuten aan te gluren, en tegen Groningen hadden we de scheids mee!
    Fc.Twente fan is het.
  • 13 Aug 2019 om 12:01
    Drie punten erbij gaat snel ,en als je ze niet krijgt gaat ook snel.
  • 13 Aug 2019 om 12:00
    • Quote van 13 Aug 2019 om 11:48
      We hebben nu net zoveel punten als vorig jaar na twee speelrondes ;)
    Zijn er nu ook 2 geweest?
  • 13 Aug 2019 om 11:48
    We hebben nu net zoveel punten als vorig jaar na twee speelrondes ;)
  • 13 Aug 2019 om 11:47
    Opportunistisch gelul! Eerste wedstrijd waren alleen de eerste 20 minuten aan te gluren, en tegen Groningen hadden we de scheids mee!
  • 13 Aug 2019 om 11:45
    Dit is te overdreven! Hiee heb je he-le-maal niks aan. Gewoon handhaven en daarna verder vooruit kijken.
  • 13 Aug 2019 om 11:45
    • Quote van 13 Aug 2019 om 11:37
      Beetje overmoedig niet? 1x winnen tegen 9 man wat gewoon nog billen knijpen was en een knap puntje tegen PSV en gelijk wordt er over Europees voetbal gepraat.
    Goed lezen ,het is een stuk genuanceerder geschreven.
  • 13 Aug 2019 om 11:44
    en nu ook nog zonder matos die mij tot nu toe het meest heeft overtuigd, alleen deze 4 punten zijn al wel binnen, ben al tevreden met plek 14 eigenlijk
  • 13 Aug 2019 om 11:44
    Eerst RKC thuis winnen en dan de volgende en na 10 wedstrijden krijg je een idee waar je staat. Dus rustig blijven en blij zijn met vier punten
  • 13 Aug 2019 om 11:38
    Het is me allemaal veel te positief. Zo goed is het allemaal nog niet, wel blij met de 4 punten tot dusver.
  • 13 Aug 2019 om 11:37
    Beetje overmoedig niet? 1x winnen tegen 9 man wat gewoon nog billen knijpen was en een knap puntje tegen PSV en gelijk wordt er over Europees voetbal gepraat.
  • 13 Aug 2019 om 11:35
    Dan moeten ze wel beter voetballen dan tegen Groningen.
zaterdag 19 oktober 2019
19:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›