Kijkcijfers: FC Twente 'scoort' stuk beter dan Willem II - Vitesse

( 10 reacties)
Kijkcijfers: FC Twente 'scoort' stuk beter dan Willem II - Vitesse

FC Twente won zaterdagavond met 1-3 op bezoek bij FC Groningen en maar liefst 170.000 mensen zagen de club uit Enschede in actie. Het knotsgekke duel 'scoorde' ondanks het vroege tijdstip dan ook betere kijkcijfers dan de wedstrijd tussen Willem II en Vitesse.

Het duel in Tilburg werd zaterdagavond door 107.000 mensen bekeken via FOX Sports. Ajax trok op dezelfde dag vanzelfsprekend veruit de beste kijkcijfers. In totaal zagen 438.000 mensen dat de club uit Amsterdam in de Johan Cruijff Arena met 5-0 wist te winnen van FC Emmen. 

Het was echter niet de best bekeken wedstrijd van het afgelopen weekend. De 'zondagavondwedstrijd' PSV - ADO Den Haag (om 20:00 uur) werd door maar liefst 455.000 mensen bekeken. Ook de duels FC Utrecht - PEC Zwolle en SC Heerenveen - Feyenoord scoorden uitstekende kijkcijfers. 

Overzicht kijkcijfers: 

VR | Sparta - VVV: 67.000
ZA | Ajax - Emmen: 438.000
ZA | FCG - Twente: 170.000 
ZA | Willem II - Vitesse: 107.000 
ZO | Fortuna Sittard - Heracles: 150.000
ZO | RKC - AZ: 32.000
ZO | FC Utrecht - PEC Zwolle: 265.000
ZO | Heerenveen - Feyenoord: 341.000
ZO | PSV - ADO Den Haag: 455.000

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Aug 2019 om 17:08
    • Quote van 13 Aug 2019 om 16:50
      Een uurtje eerder naar bed terwijl uitsupporters pas snachts thuis komen.... als het alleen een commerciele keuze is, vind ik het gwn donders onnodig. Is toch ook veel minder chill dan 16.45 oid
    Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar het enige goede van die kkd vond ik de speeltijden.. lekker avondje naar het stadion, je hebt nog wat te doen overdag. Ik moet dan ook vanuit omgeving Apeldoorn komen, dus doe er wat langer over dan de gemiddelde Tukker..:) Het is dat het nu op een zondag is en dat er de volgende dag weer gewerkt moet worden maar mij maakt dat niet heel veel uit.
  • 13 Aug 2019 om 16:53
    • Quote van 13 Aug 2019 om 16:50
      Een uurtje eerder naar bed terwijl uitsupporters pas snachts thuis komen.... als het alleen een commerciele keuze is, vind ik het gwn donders onnodig. Is toch ook veel minder chill dan 16.45 oid
    En dan komt er ook nog bij, kinderen die elke thuiswedstrijd met hun vader ofzo gaan ? Die moeten dan maar lekker meerdere wedstrijden per seizoen aan zich voorbij laten schieten?
  • 13 Aug 2019 om 16:50
    • Quote van 13 Aug 2019 om 16:02
      Een wedstrijd die om 20:00 begint is 22:00 afgelopen. Uurtje naar huis lig je er netjes om 23:00 in. Voor de uitsupporters is het een ander verhaal.. dan zal het later worden. Ik zie het probleem niet zo, volgende dag gewoon een uurtje eerder naar bed ;)
    Een uurtje eerder naar bed terwijl uitsupporters pas snachts thuis komen.... als het alleen een commerciele keuze is, vind ik het gwn donders onnodig. Is toch ook veel minder chill dan 16.45 oid
  • 13 Aug 2019 om 16:15
    • Quote van 13 Aug 2019 om 15:04
      Zie je maar, zondagavond 20.00, psv stuk beter bekeken dan Ajax. Een en al commerciele bende om zondag 20.00 te doen. Denk eens aan de supporters!!! vooral de supporters van de uitploeg worden hier gwn flink genaaid.
    Het stadion bij Psv was daarentegen bij lange na niet uitverkocht. Ongekend voor deze club.
  • 13 Aug 2019 om 16:02
    • Quote van 13 Aug 2019 om 15:57
      En voor supporters die naar het stadion gaan dan? Het is alleen maar voor meer kijkcijfers op tv. Ik vind het echt belachelijk. Mensen moeten maandag gwn weer vroeg uit bed voor werk/school.
    Een wedstrijd die om 20:00 begint is 22:00 afgelopen. Uurtje naar huis lig je er netjes om 23:00 in. Voor de uitsupporters is het een ander verhaal.. dan zal het later worden. Ik zie het probleem niet zo, volgende dag gewoon een uurtje eerder naar bed ;)
  • 13 Aug 2019 om 15:57
    • Quote van 13 Aug 2019 om 15:45
      ik zal een van de weinigen zijn, maar ik vind de 20:00 wedstrijd ideaal. normaal gesproken ben je tegen 7 klaar met de eredivisie en dan pakte ik meestal een wedstrijd in spanje mee, waar ze dit al een hele tijd doen. vind de Eredivisie toch interessanter om naar te kijken.
    En voor supporters die naar het stadion gaan dan? Het is alleen maar voor meer kijkcijfers op tv. Ik vind het echt belachelijk. Mensen moeten maandag gwn weer vroeg uit bed voor werk/school.
  • 13 Aug 2019 om 15:45
    ik zal een van de weinigen zijn, maar ik vind de 20:00 wedstrijd ideaal. normaal gesproken ben je tegen 7 klaar met de eredivisie en dan pakte ik meestal een wedstrijd in spanje mee, waar ze dit al een hele tijd doen. vind de Eredivisie toch interessanter om naar te kijken.
  • 13 Aug 2019 om 15:28
    • Quote van 13 Aug 2019 om 15:10
      Vergeet ook niet dat die wedstrijd op het open kanaal van fox sport werd uitgezonden.
    Oke daar heb je gelijk idd, maar alsnog, dit is wel 'hun' bedoeling. Alleen maar commercieel, en ho maar denken aan de (uit)supporters.
  • 13 Aug 2019 om 15:10
    • Quote van 13 Aug 2019 om 15:04
      Zie je maar, zondagavond 20.00, psv stuk beter bekeken dan Ajax. Een en al commerciele bende om zondag 20.00 te doen. Denk eens aan de supporters!!! vooral de supporters van de uitploeg worden hier gwn flink genaaid.
    Vergeet ook niet dat die wedstrijd op het open kanaal van fox sport werd uitgezonden.
  • 13 Aug 2019 om 15:04
    Zie je maar, zondagavond 20.00, psv stuk beter bekeken dan Ajax. Een en al commerciele bende om zondag 20.00 te doen. Denk eens aan de supporters!!! vooral de supporters van de uitploeg worden hier gwn flink genaaid.
zondag 1 september 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›