Nakamura maakt indruk: ''Echt een genot om naar te kijken''

( 15 reacties)
Nakamura maakt indruk: ''Echt een genot om naar te kijken''

FC Twente won zaterdagavond met 1-3 op bezoek bij FC Groningen en Keito Nakamura nam op fraaie wijze de openingstreffer voor zijn rekening. Paul Schabbink is vol lof over de Japanse vleugelaanvaller, die ook al trefzeker was in de thuiswedstrijd tegen PSV.

"Ik heb genoten van Nakamura", sprak hij maandag bij de Oosttribune. "Wat een inzicht en wat een vrijheid hij in zijn spel legt. Die vrije trap (1-0, red.) is prachtig, maar op de één af andere manier heb ik het idee... McClaren zei altijd the special one. Dit kon er wel eens één zijn", aldus Schabbink. 

"Hij is frivool, hij is vrij en ik heb de indruk dat hij geen druk voelt", vervolgt hij enthousiast. "Dat die jongen gewoon lekker wil voetballen en dat doet hij ook. Duikt op allerlei plaatsen en posities op. Ik vind het echt een genot om naar te kijken. Ik heb er wel wat mee", vertelt Schabbink. 

Scheidsrechter Bas Nijhuis vult hem aan. "Het is toch knap dat ze dat soort jongens toch weer overal weghalen. Er is ook vaak kritiek geweest, ook op Ted van Leeuwen", beseft hij. "Maar als je dit ziet, en dat wordt nu ook landelijk gezien, hij haalt overal spelers weg. En met de middelen die hij heeft vind ik dat hij dat goed heeft gedaan", vervolgt de arbiter. 

Schabbink kijkt met een schuin oog al naar de toekomst. "Hij is voor twee jaar gehuurd van Gamba uit Japan met een optie tot koop", weet hij. "Maar wat kan FC Twente kopen op het moment dat die man er twintig in gaat leggen? Wat kun je er voor de toekomst mee? Aan de andere kant moet je blij zijn dat je zo'n jongen twee jaar aan je kan binden", beseft Schabbink. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Aug 2019 om 11:34
    • Quote van 13 Aug 2019 om 18:41
      2 wedstrijden gespeeld, 2 goals. Verder nauwelijks iets laten zien
    Herinner je je ene Bryan Ruiz nog?
  • 13 Aug 2019 om 20:59
    • Quote van 13 Aug 2019 om 18:41
      2 wedstrijden gespeeld, 2 goals. Verder nauwelijks iets laten zien
    Als hij er elke week 1 of 2 inlegt hoef ik hem niet zo heel veel te zien, wat hij laat zien is effectief.
  • 13 Aug 2019 om 19:47
    • Quote van 13 Aug 2019 om 19:21
      Alleen maar 2 goals in 2 wedstrijden, wat verwacht je? Dat ie er 5 maakt in 2 wedstrijden?
    Nee, zijn ratio is top, maar ik zie hem nauwelijks voorbijkomen tijdens een wedstrijd
  • 13 Aug 2019 om 19:25
    • Quote van 13 Aug 2019 om 18:41
      2 wedstrijden gespeeld, 2 goals. Verder nauwelijks iets laten zien
    Hij is nog maar een paar weken in Nederland. Wat verwacht jij anders dan.
  • 13 Aug 2019 om 19:21
    • Quote van 13 Aug 2019 om 18:41
      2 wedstrijden gespeeld, 2 goals. Verder nauwelijks iets laten zien
    Alleen maar 2 goals in 2 wedstrijden, wat verwacht je? Dat ie er 5 maakt in 2 wedstrijden?
  • 13 Aug 2019 om 18:41
    2 wedstrijden gespeeld, 2 goals. Verder nauwelijks iets laten zien
  • 13 Aug 2019 om 17:29
    • Quote van 13 Aug 2019 om 17:28
      Is er al een vaste verkoopprijs bedongen met zijn club in Japan?
    Ja want anders heeft een optie tot koop weinig zin.
  • 13 Aug 2019 om 17:28
    Is er al een vaste verkoopprijs bedongen met zijn club in Japan?
  • 13 Aug 2019 om 16:48
    • Quote van 13 Aug 2019 om 16:20
      Twente zal de optie lichten zodra er een club is die een zak geld op tafel wilt leggen voor Keito.. dus stel City komt leggen ze daar een akkoord mee van 10 miljoen word de optie gelicht en gaat hij in 1 keer door naar City
    Indien hij zo door blijft gaan, gaat het inderdaad zo lopen. Mocht hij een mindere fase krijgen, hebben we hem volgend jaar nog/kopen we hem zelf. Prima deal van ted.
  • 13 Aug 2019 om 16:39
    • Quote van 13 Aug 2019 om 16:31
      Mooie deal voor ons,iets speciaals heeft hij zeker,denk dat we er een seizoen van kunnen genieten,en dan gaat hij naar een grote club,hopen dat er twee of drie belangstelling hebben en ze tegen elkaar op gaan bieden .
    Weet je ook op hoeveel het bedrag ligt met de koop optie? Want we moeten hem eerst kopen.
  • 13 Aug 2019 om 16:31
    • Quote van 13 Aug 2019 om 16:20
      Twente zal de optie lichten zodra er een club is die een zak geld op tafel wilt leggen voor Keito.. dus stel City komt leggen ze daar een akkoord mee van 10 miljoen word de optie gelicht en gaat hij in 1 keer door naar City
    Mooie deal voor ons,iets speciaals heeft hij zeker,denk dat we er een seizoen van kunnen genieten,en dan gaat hij naar een grote club,hopen dat er twee of drie belangstelling hebben en ze tegen elkaar op gaan bieden .
  • 13 Aug 2019 om 16:27
    • Quote van 13 Aug 2019 om 16:20
      Twente zal de optie lichten zodra er een club is die een zak geld op tafel wilt leggen voor Keito.. dus stel City komt leggen ze daar een akkoord mee van 10 miljoen word de optie gelicht en gaat hij in 1 keer door naar City
    Ik hoop dan wel meer als 10 miljoen. Dat is tegenwoordig een bescheiden bedrag. AZ normen hanteren en led tonen!
  • 13 Aug 2019 om 16:20
    Twente zal de optie lichten zodra er een club is die een zak geld op tafel wilt leggen voor Keito.. dus stel City komt leggen ze daar een akkoord mee van 10 miljoen word de optie gelicht en gaat hij in 1 keer door naar City
  • 13 Aug 2019 om 16:17
    • Quote van 13 Aug 2019 om 16:14
      Misschien nu al de optie tot koop lichten? Zo'n speler kan later veel geld opleveren voor de club en de geldschieter die de transfersom op zich kan nemen!
    Kunnen we toch niet betalen nu al...
  • 13 Aug 2019 om 16:14
    Misschien nu al de optie tot koop lichten? Zo'n speler kan later veel geld opleveren voor de club en de geldschieter die de transfersom op zich kan nemen!
zondag 1 september 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›