FC Twente legt zoon voormalig Manchester United-doelman vast

( 36 reacties)
FC Twente legt zoon voormalig Manchester United-doelman vast

FC Twente heeft Ennio van der Gouw aan zich gebonden. De negentienjarige doelman heeft vandaag een contract getekend bij de club uit Enschede.

Van der Gouw speelt sinds 2014 in de jeugdopleiding van FC Twente. De sluitpost is een zoon van voormalig Manchester United-doelman Raimond van der Gouw (foto). Inmiddels traint Van der Gouw al onder leiding van keeperstrainer Sander Boschker mee met de keepers van de eerste selectie.

"Je merkt dat je daar in korte tijd zo veel van leert, op allerlei punten", zegt hij op de officiële website van FC Twente. "Je trekt je op aan de anderen en daar word je alleen maar beter van. Ik wil graag doorgroeien en het is goed om dat hier te doen."

Van der Gouw, die afgelopen seizoen kampioen werd met FC Twente onder 19, is dan ook blij dat FC Twente zijn ontwikkeling heeft beloond. "Het voelt goed om dit contract te tekenen, het harde werken van de laatste jaren is beloond", zo omschrijft hij zijn gevoel. "Het is mijn eerste contract en dat is altijd bijzonder. Het geeft mij ook een extra stimulans, want eigenlijk begint het nu pas echt."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Aug 2019 om 01:04
    • Quote van 14 Aug 2019 om 19:14
      Nee wel FIFA
    Monopoly of Risk dan? Ben meer van de ouderwetse bordspellen.
  • 14 Aug 2019 om 19:29
    • Quote van 14 Aug 2019 om 17:40
      Dat lijkt me nog irritanter. Dan moet je voor je nieuwe bericht scrollen.
    Eens, lijkt mij ook irritanter.
  • 14 Aug 2019 om 19:14
    • Quote van 14 Aug 2019 om 17:10
      Kan hij ook LB spelen?
    Nee wel FIFA
  • 14 Aug 2019 om 18:32
    • Quote van 14 Aug 2019 om 17:41
      Dat er wat bij komt weet iedereen zeker dat is geen nieuws, misschien deze week nog wel!! wie zal het zeggen dat weet jij ik en de rest op dit moment ook niet. Die matos en die jap bint ook goed en daar is ook niet mee gewacht tot op het laatst dus KWW
    Weet je Messi? Geduld is een schone zaak. Roepen in de zin van "pfff LB spits middenvelder Tedje", heeft geen zin. Tedjen laat zich niet opjutten of de kop gek maken. Een buitenkansje zoals die "Sushifiel" of Matos zal Tedjen gelijk bij de lurven pakken.


    Gewoon wat jij zegt Messi....KWW...vertrouwen in Tedjen hebben en geduld tonen. Dan is Tedjen (blijkbaar) op z'n best. ;)
  • 14 Aug 2019 om 18:14
    • Quote van 14 Aug 2019 om 17:05
      Ik hoop dat dat niet de transfer was van deze week. Hoop op een linksback deze week
    Precies dit
  • 14 Aug 2019 om 18:11
    • Quote van 14 Aug 2019 om 17:53
      Klopt. Wist nog wat ik het ooit instellde op de site... Maar kan het in de app ook niet vinden. Sorry Schalke..
    Geen probleem. Ga eens kijken. Bedankt :)
  • 14 Aug 2019 om 18:08
    • Quote van 14 Aug 2019 om 17:23
      Graag gedaan! Tenminste 1 iemand die er weemoedig van wordt
    Simpel zat
  • 14 Aug 2019 om 17:53
    • Quote van 14 Aug 2019 om 17:50
      Dat kan je Volgens mij alleen op de site doen en niet in de app.
    Klopt. Wist nog wat ik het ooit instellde op de site... Maar kan het in de app ook niet vinden. Sorry Schalke..
  • 14 Aug 2019 om 17:50
    • Quote van 14 Aug 2019 om 17:37
      Dat kun je volgens mij instellen
    Dat kan je Volgens mij alleen op de site doen en niet in de app.
  • 14 Aug 2019 om 17:50
    • Quote van 14 Aug 2019 om 17:36
      Heel mooi nieuws dit maar ff iets anders, kan de redactie van twentefans niet iets doen tegen het feit dat iedereen elke keer een heel ent naar beneden moet scrollen om reacties te lezen en gesprekken te volgen. Draai dit om dat de oudste reacties bovenaan komen!!
    Ik vind het nog steeds irritant dat ik 100 keer naar beneden wil scrollen en elke keer hij terug naar boven gaat. Deze app werkt voor geen meter.
  • 14 Aug 2019 om 17:48
    • Quote van 14 Aug 2019 om 17:37
      Dat kun je volgens mij instellen
    Weet je ook waar toevallig?
  • 14 Aug 2019 om 17:48
    • Quote van 14 Aug 2019 om 17:40
      Dat lijkt me nog irritanter. Dan moet je voor je nieuwe bericht scrollen.
    Bij berichten onder topic “matchday” is dat vervelend maar verder scrol ik eigenlijk altijd eerst helemaal naar beneden en dan weer omhoog.
  • 14 Aug 2019 om 17:41
    • Quote van 14 Aug 2019 om 17:35
      Ik ben al aan het chillen inderdaad, en weet zeker dat er voor 1 september nog wel wat bij komt. ;)


      Des te later je je slag slaat....des te goedkoper het wordt.
    Dat er wat bij komt weet iedereen zeker dat is geen nieuws, misschien deze week nog wel!! wie zal het zeggen dat weet jij ik en de rest op dit moment ook niet. Die matos en die jap bint ook goed en daar is ook niet mee gewacht tot op het laatst dus KWW
  • 14 Aug 2019 om 17:40
    • Quote van 14 Aug 2019 om 17:36
      Heel mooi nieuws dit maar ff iets anders, kan de redactie van twentefans niet iets doen tegen het feit dat iedereen elke keer een heel ent naar beneden moet scrollen om reacties te lezen en gesprekken te volgen. Draai dit om dat de oudste reacties bovenaan komen!!
    Dat lijkt me nog irritanter. Dan moet je voor je nieuwe bericht scrollen.
  • 14 Aug 2019 om 17:37
    • Quote van 14 Aug 2019 om 17:36
      Heel mooi nieuws dit maar ff iets anders, kan de redactie van twentefans niet iets doen tegen het feit dat iedereen elke keer een heel ent naar beneden moet scrollen om reacties te lezen en gesprekken te volgen. Draai dit om dat de oudste reacties bovenaan komen!!
    Dat kun je volgens mij instellen
  • 14 Aug 2019 om 17:37
    • Quote van 14 Aug 2019 om 17:35
      Ik ben al aan het chillen inderdaad, en weet zeker dat er voor 1 september nog wel wat bij komt. ;)


      Des te later je je slag slaat....des te goedkoper het wordt.
    Nou had toch graag in ieder geval eerder LB gezien, moet er niet aan denken dat dat mietje er komt te staan je weet wel ik bedoel. VdL
  • 14 Aug 2019 om 17:36
    Heel mooi nieuws dit maar ff iets anders, kan de redactie van twentefans niet iets doen tegen het feit dat iedereen elke keer een heel ent naar beneden moet scrollen om reacties te lezen en gesprekken te volgen. Draai dit om dat de oudste reacties bovenaan komen!!
  • 14 Aug 2019 om 17:35
    • Quote van 14 Aug 2019 om 17:32
      Wat heeft dit nou met mijn vetrouwen in Ted te maken? Ik heb vertrouwen in Ted maar zeg je alleen maar dat ik liever nieuws zie over LB spits middenvelder dat is het TC. En van der Gouw vind ik niet zo belangrijk nu. Nee ben druk vanavond kan geen biertje drinken misschien jij wel?
    Ik ben al aan het chillen inderdaad, en weet zeker dat er voor 1 september nog wel wat bij komt. ;)


    Des te later je je slag slaat....des te goedkoper het wordt.
  • 14 Aug 2019 om 17:32
    • Quote van 14 Aug 2019 om 17:22
      Je zegt heel vaak vertrouwen in Tedjen te hebben kerel, maar deze uitlating doet toch echt anders vermoeden. Heb nou eens 1 keer geduld. Drink een pilsje en gaan chillen. ;)
    Wat heeft dit nou met mijn vetrouwen in Ted te maken? Ik heb vertrouwen in Ted maar zeg je alleen maar dat ik liever nieuws zie over LB spits middenvelder dat is het TC. En van der Gouw vind ik niet zo belangrijk nu. Nee ben druk vanavond kan geen biertje drinken misschien jij wel?
  • 14 Aug 2019 om 17:23
    • Quote van 14 Aug 2019 om 17:19
      *desalniettemin* het stopwoordje van pusic... Wat heb ik die lang niet meer gehoord/gezien =p
    Graag gedaan! Tenminste 1 iemand die er weemoedig van wordt
  • 14 Aug 2019 om 17:22
    • Quote van 14 Aug 2019 om 17:15
      Lekker belangrijk ook nog breaking news pfff LB spits middenvelder Tedje
    Je zegt heel vaak vertrouwen in Tedjen te hebben kerel, maar deze uitlating doet toch echt anders vermoeden. Heb nou eens 1 keer geduld. Drink een pilsje en gaan chillen. ;)
  • 14 Aug 2019 om 17:19
    • Quote van 14 Aug 2019 om 17:15
      Met alle respect... Dit is niet 'push-notificatie' waardig. Desalniettemin leuk voor van der Gouw en hopelijk zit er voldoende potentie in.
    *desalniettemin* het stopwoordje van pusic... Wat heb ik die lang niet meer gehoord/gezien =p
  • 14 Aug 2019 om 17:15
    Lekker belangrijk ook nog breaking news pfff LB spits middenvelder Tedje
  • 14 Aug 2019 om 17:15
    Met alle respect... Dit is niet 'push-notificatie' waardig. Desalniettemin leuk voor van der Gouw en hopelijk zit er voldoende potentie in.
  • 14 Aug 2019 om 17:13
    • Quote van 14 Aug 2019 om 17:10
      Kan hij ook LB spelen?
    Hahaha mokkebrok =p
  • 14 Aug 2019 om 17:11
    • Quote van 14 Aug 2019 om 17:10
      Kan hij ook LB spelen?
    Dat zal wel.
  • 14 Aug 2019 om 17:10
    Maken jullie me daarvoor wakker?
  • 14 Aug 2019 om 17:10
    • Quote van 14 Aug 2019 om 17:05
      Prima, maar lijkt me niet het meest nodig. Drommel doet het goed de laatste tijd, en zie liever een goede vervanger voor Matos.
    Hij tekent gewoon een prof contract. Niks mis mee. Het is natuurlijk voor de toekomst.
  • 14 Aug 2019 om 17:10
    Kan hij ook LB spelen?
  • 14 Aug 2019 om 17:07
    • Quote van 14 Aug 2019 om 17:05
      Prima, maar lijkt me niet het meest nodig. Drommel doet het goed de laatste tijd, en zie liever een goede vervanger voor Matos.
    Drommel zal volgende zomer afzwaaien. Ik denk dan De Lange eerste keeper en deze jongen de tweede. Zal geen zwaar contract krijgen. Prima gedaan zo voor de toekomst.
  • 14 Aug 2019 om 17:06
    Deze jongen speelt ook al jaren bij Twente. Mooi dat hij een contract krijgt alleen dit staat natuurlijk compleet buiten de gewenste 3 versterkingen.
  • 14 Aug 2019 om 17:05
    Ik hoop dat dat niet de transfer was van deze week. Hoop op een linksback deze week
  • 14 Aug 2019 om 17:05
    Prima, maar lijkt me niet het meest nodig. Drommel doet het goed de laatste tijd, en zie liever een goede vervanger voor Matos.
  • 14 Aug 2019 om 17:04
    Doorverkoop clausule van 60%