Antwerp 'verrast' door Van Veldhuizen: ''Zullen er alles aan doen''

( 40 reacties)
Antwerp 'verrast' door Van Veldhuizen: ''Zullen er alles aan doen''

Antwerp FC is niet te spreken over de beslissing van burgemeester Onno van Veldhuizen om geen Belgische supporters toe te laten bij het treffen tegen AZ in De Grolsch Veste.

"Antwerp FC is verrast over de beslissing die vanmiddag, twee dagen voor de wedstrijd, werd genomen door de burgemeester van Enschede", schrijft de Belgische club op de officiële website. "Onze eerste twee Europese wedstrijden tegen Viktoria Plzen zijn immers zonder noemenswaardige incidenten verlopen, met een ongelofelijke sfeer in het stadion."

Volgens de club heeft Antwerp zich bij de overleggen met de Antwerpse ordediensten 'steeds constructief opgesteld om de openbare orde veilig te laten verlopen'. "We bekijken momenteel de redenen voor deze beslissing en zullen er alles aan doen om een degelijke oplossing uit te werken", aldus de club.

Tegenover Het Laatste Nieuws reageert sportief adviseur Sven Jaecques uitgebreider. "We vallen compleet uit de lucht", zegt Jaecques. "Wij zijn helemaal niet betrokken geweest in dit besluit. We krijgen dat zomaar op ons bord. De verrassing is compleet."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Aug 2019 om 09:33
    • Quote van 20 Aug 2019 om 22:27
      Onno moet gewoon oprotten zijn zoveelste fout. Gewoon in pek en veren onze mooie stad uit. Het is gewoon een schande wat deze malloot allemaal kapot maakt, hij heeft in Hoorn ook al zo een reputatie opgebouwd . Tyf op met die mongool gewoon aftreden, en hoop dat er 3000 belgen hier heen komen. Dit had hin van te voren kunnen weten.
    Onno komt nou eenmaal van een andere planeet. De mensheid moet zich maar aan hem aanpassen.
  • 21 Aug 2019 om 07:17
    • Quote van 20 Aug 2019 om 22:56
      Nee hoor als Onno komt in Oldenzaal schaft hij carnaval af;-):-) want is gevaar voor openbare orde, alke carnavalsverenegingen moeten hun lokalen sluiten, en komen binnen vallen met grote politie macht. Geen alcohol meer, geen carnaval wat zal die Onno in zijn nopjes zijn. Maar haten doe ik je niet, dan zeg ik je dat wel:-);-)
    Je hebt gelijk. Ik geef niet veel om carnaval, maar mijn biertje pakt hij me niet af!
  • 20 Aug 2019 om 23:36
    • Quote van 20 Aug 2019 om 22:56
      Nee hoor als Onno komt in Oldenzaal schaft hij carnaval af;-):-) want is gevaar voor openbare orde, alke carnavalsverenegingen moeten hun lokalen sluiten, en komen binnen vallen met grote politie macht. Geen alcohol meer, geen carnaval wat zal die Onno in zijn nopjes zijn. Maar haten doe ik je niet, dan zeg ik je dat wel:-);-)
    Hahahaha
  • 20 Aug 2019 om 22:56
    • Quote van 20 Aug 2019 om 22:43
      Jij haat mij echt hè? :P
    Nee hoor als Onno komt in Oldenzaal schaft hij carnaval af;-):-) want is gevaar voor openbare orde, alke carnavalsverenegingen moeten hun lokalen sluiten, en komen binnen vallen met grote politie macht. Geen alcohol meer, geen carnaval wat zal die Onno in zijn nopjes zijn. Maar haten doe ik je niet, dan zeg ik je dat wel:-);-)
  • 20 Aug 2019 om 22:52
    • Quote van 20 Aug 2019 om 22:47
      Dan heb je in plaats van goodwill echt weer Nederland over je heen... maar goed dat vinden sommigen juist mooi... ik hoop dat az zich plaatst en de rest ook die 3.5 ton zou welkom zijn
    Ik hoop het ook. Nou ja.. de burgemeester is (gelukkig) geen Twente. De club zelf heeft zich wel van z'n meest collegiale kant laten zien.
  • 20 Aug 2019 om 22:47
    • Quote van 20 Aug 2019 om 22:30
      En Onno(zel) denkt vervolgens weer: Jammer jongens, maar niet mijn zorg. Safety first... Anderzijds wel een mooie manier om AZ een loer te draaien :p
    Dan heb je in plaats van goodwill echt weer Nederland over je heen... maar goed dat vinden sommigen juist mooi... ik hoop dat az zich plaatst en de rest ook die 3.5 ton zou welkom zijn
  • 20 Aug 2019 om 22:43
    • Quote van 20 Aug 2019 om 22:35
      Onno moet burgemeester worden van Oldenzaal;-)
    Jij haat mij echt hè? :P
  • 20 Aug 2019 om 22:35
    • Quote van 20 Aug 2019 om 22:30
      En Onno(zel) denkt vervolgens weer: Jammer jongens, maar niet mijn zorg. Safety first... Anderzijds wel een mooie manier om AZ een loer te draaien :p
    Onno moet burgemeester worden van Oldenzaal;-)
  • 20 Aug 2019 om 22:30
    • Quote van 20 Aug 2019 om 22:23
      Is niet te hopen voor het Nederlands voetbal... dan wordt az eruit geknikkerd en krijgen wij minder centen... (zie artikel van de mogelijke 350.000 eurie)
    En Onno(zel) denkt vervolgens weer: Jammer jongens, maar niet mijn zorg. Safety first... Anderzijds wel een mooie manier om AZ een loer te draaien :p
  • 20 Aug 2019 om 22:27
    Onno moet gewoon oprotten zijn zoveelste fout. Gewoon in pek en veren onze mooie stad uit. Het is gewoon een schande wat deze malloot allemaal kapot maakt, hij heeft in Hoorn ook al zo een reputatie opgebouwd . Tyf op met die mongool gewoon aftreden, en hoop dat er 3000 belgen hier heen komen. Dit had hin van te voren kunnen weten.
  • 20 Aug 2019 om 22:23
    • Quote van 20 Aug 2019 om 22:19
      Haha, zal je zien dat ie een 'Halsema'tje' uithaalt en de boel wil cancellen :p
    Is niet te hopen voor het Nederlands voetbal... dan wordt az eruit geknikkerd en krijgen wij minder centen... (zie artikel van de mogelijke 350.000 eurie)
  • 20 Aug 2019 om 22:19
    • Quote van 20 Aug 2019 om 22:13
      nu gaat het echt beginnen..lees net dat vele Antwerp supporters nu op eigen gelegenheid naar Enschede komen ..wha nu kan Onno zn capaciteiten echt laten zien..we gaan lachen...
    Haha, zal je zien dat ie een 'Halsema'tje' uithaalt en de boel wil cancellen :p
  • 20 Aug 2019 om 22:13
    nu gaat het echt beginnen..lees net dat vele Antwerp supporters nu op eigen gelegenheid naar Enschede komen ..wha nu kan Onno zn capaciteiten echt laten zien..we gaan lachen...
  • 20 Aug 2019 om 22:08
    typisch Van Veldhuizen ..niet aangedacht ...niet nagedacht ...zal nu onze FCT wel zwarte piet toespelen...tuurlijk vak P schuld ...ongelofelijk Onno begrijpt er echt niks van...
  • 20 Aug 2019 om 20:33
    • Quote van 20 Aug 2019 om 20:24
      De lokale driehoek moet altijd toestemming geven, voor elk evenement. Dus de gemeente was sowieso akkoord.
    Twente kan echt niet vanuit zichzelf bepalen of er hier gevoetbald mag worden. Dus Veldhuijzen wist ervan.
  • 20 Aug 2019 om 20:24
    • Quote van 20 Aug 2019 om 19:14
      Wie heeft er toestemming gegeven dat AZ hier mag spelen? Was dat Twente, en was dat in overleg met Onno? De gehele raad is nog met vakantie, beginnen pas maandag weer. Hoe is deze beslissing om de wedstrijd hier te laten spelen genomen? Ik heb geen hoge pet op van OvV maar vind dat je pas moet oordelen als je alle feiten kent.
    De lokale driehoek moet altijd toestemming geven, voor elk evenement. Dus de gemeente was sowieso akkoord.
  • 20 Aug 2019 om 20:15
    • Quote van 20 Aug 2019 om 18:02
      Ronduit belachelijk en echt een schandaal. Typisch Onno en dat twee dagen voor de wedstrijd.
    Ach die Veldhuijzen heeft commentaar gehoord dat het home van Vak-P, nog steeds dicht zit, terwijl hij wel Antwerp toe laat. Nu er kans is op trammelant kan hij mooi aangeven dat het home nog steeds niet open kan door ook Antwerp te weigeren
  • 20 Aug 2019 om 20:03
    • Quote van 20 Aug 2019 om 19:32
      Lees even het artikel op "tubantia. nl" Daarin staat duidelijk vermeld dat er overleg is geweest tussen Twente, gemeente, knvb en justitie. Onno heeft alleen een forse misrekening gemaakt omtrent de (hoeveelheid) Belgen die deze kant op willen komen.
    Oh niet gelezen, maar dan is dit wel erg amateuristisch gehandeld van onno idd.
  • 20 Aug 2019 om 19:32
    • Quote van 20 Aug 2019 om 19:24
      gaat erom dat iedereen naar onno wijst. Maar heeft twente contact gehad met onno hierover of heeft twente uit zichzelf toegezegd tegen az? Lijkt me sterk dat twente de gemeente voorbij gelopen is, maar lijkt me ook sterk dat onno eerst toezegt om dan vervolgens alsnog af te blazen. Eerst moet duidelijk zijn hoe het precies gebeurd is.
    Lees even het artikel op "tubantia. nl" Daarin staat duidelijk vermeld dat er overleg is geweest tussen Twente, gemeente, knvb en justitie. Onno heeft alleen een forse misrekening gemaakt omtrent de (hoeveelheid) Belgen die deze kant op willen komen.
  • 20 Aug 2019 om 19:24
    • Quote van 20 Aug 2019 om 19:20
      Ikzeg. Bi. U heeft een punt. Vakantie maar om 2 dagen voor de wedstrijd dit te doen slaat echt nergens op hoe het ook geregeld is. Mag je niet eens naar je club en die gasten hebben geen stadion verbod van de fifa nee van een burgemeester uit Enschede. Kan niet waar zijn dit.
    gaat erom dat iedereen naar onno wijst. Maar heeft twente contact gehad met onno hierover of heeft twente uit zichzelf toegezegd tegen az? Lijkt me sterk dat twente de gemeente voorbij gelopen is, maar lijkt me ook sterk dat onno eerst toezegt om dan vervolgens alsnog af te blazen. Eerst moet duidelijk zijn hoe het precies gebeurd is.
  • 20 Aug 2019 om 19:20
    • Quote van 20 Aug 2019 om 19:14
      Wie heeft er toestemming gegeven dat AZ hier mag spelen? Was dat Twente, en was dat in overleg met Onno? De gehele raad is nog met vakantie, beginnen pas maandag weer. Hoe is deze beslissing om de wedstrijd hier te laten spelen genomen? Ik heb geen hoge pet op van OvV maar vind dat je pas moet oordelen als je alle feiten kent.
    Ikzeg. Bi. U heeft een punt. Vakantie maar om 2 dagen voor de wedstrijd dit te doen slaat echt nergens op hoe het ook geregeld is. Mag je niet eens naar je club en die gasten hebben geen stadion verbod van de fifa nee van een burgemeester uit Enschede. Kan niet waar zijn dit.
  • 20 Aug 2019 om 19:14
    Wie heeft er toestemming gegeven dat AZ hier mag spelen? Was dat Twente, en was dat in overleg met Onno? De gehele raad is nog met vakantie, beginnen pas maandag weer. Hoe is deze beslissing om de wedstrijd hier te laten spelen genomen? Ik heb geen hoge pet op van OvV maar vind dat je pas moet oordelen als je alle feiten kent.
  • 20 Aug 2019 om 19:12
    Ikzeg. Waar zijn wij toch mee bezig komt er een wedstrijd naar ons stadion en dan komt onze burgervader weer met een geweldig idee er mag geen Belg plaats nemen in ons stadion. Dit is toch echt niet meer te begrijpen Enschede wordt weer op de kaart gezet door een man die hekel heeft aan voetbal en support. Ikzeg. Waar moet het in godsnaam heen met deze man. Ik ben een ras echte Enschede man maar ik schaam mij diep voor deze beslissingen.
  • 20 Aug 2019 om 19:09
    Onno de verschrikkelijke Veldhuizen. De grootste bangerik en betweter onder alle burgemeester. Iedereen moet leven volgens zijn normen. Iedereen haat hem en vindt hem asociaal!
  • 20 Aug 2019 om 18:46
    • Quote van 20 Aug 2019 om 18:40
      Is er nergens een kut dorp die ons kan verlossen van deze bestuurder. Want dit is om je kapot te schamen eerlijk gezegd.
    Een deel van de Antwerpsupporters heeft al aangegeven sowieso wel naar Enschede af te reizen. Mocht de situatie hier escaleren dan is er maar één iemand verantwoordelijk en zullen de commentaren niet mals zijn. Je zou haast hopen dat dit scenario bewaarheid wordt.
  • 20 Aug 2019 om 18:40
    Is er nergens een kut dorp die ons kan verlossen van deze bestuurder. Want dit is om je kapot te schamen eerlijk gezegd.
  • 20 Aug 2019 om 18:32
    Hoezo zou de veiligheid niet gegarandeerd kunnen worden? Stuur een hoop agenten die donderdag normaal gesproken in Alkmaar aan het werk waren hier naar toe? Wat een lulverhaal weer.
  • 20 Aug 2019 om 18:32
    Die man is compleet incapabel als burgermeester. Zet de stad, de club, zelfs de regio compleet voor lul. In de middeleeuwen werden dat soort figuren met hooivorken en fakkels verjaagd. Het is dat ik te ver weg, anders had ik geholpen een revolutie te starten. Als geboren Enschedeër schaam ik mij dood voor die man...
  • 20 Aug 2019 om 18:30
    Jammer dat we nog geen gekozen burgemeester kennen in Nederland
  • 20 Aug 2019 om 18:18
    • Quote van 20 Aug 2019 om 18:02
      Ronduit belachelijk en echt een schandaal. Typisch Onno en dat twee dagen voor de wedstrijd.
    Heeft twente dit niet eerst met onno besproken? Dit komt heel dom en lullig over. Sta je werkelijk weer voor lul.
  • 20 Aug 2019 om 18:17
    Fijn kennis te maken met onze burgemeester zielig bekrompen mannetje dat er zijn eigen regels op na houd walgelijk mannetje!!!
  • 20 Aug 2019 om 18:16
    Als twente sta je nu ook weer lekker voor paal. Had het stadion dan niet beschikbaar gesteld. Nu kom je negatief in beeld in nederland én belgië. Waanzin
  • 20 Aug 2019 om 18:07
    • Quote van 20 Aug 2019 om 18:05
      Yep kan je echt niet maken. Ook die clubs SV hebben alles bestelt schandalig.zo ga je niet na een uitnodiging met elkaar om.
    En dan mag je weer Europees ballen na 22 jaar, en krijg je met Onno te maken, om te janken. Een burgemeester die ff over het hoofd ziet dat er al een aantal activiteiten plaats vinden in zijn stad. Had die supporters van Antwerp een buscombi aangeboden en ze plaats laten nemen in het uitvak, wat ook nog eens makkelijk uit te breiden is naar pak hem beet 2500. Hadden er in ieder geval een aantal hun club achterna kunnen reizen voor het Europese feestje waar ze al zo lang geen deel meer van uit hadden gemaakt! Onze burgemeester is totaal niet capabel om aan het hoofd te staan van een voetbalstad, votdemet!
  • 20 Aug 2019 om 18:05
    • Quote van 20 Aug 2019 om 18:02
      Ronduit belachelijk en echt een schandaal. Typisch Onno en dat twee dagen voor de wedstrijd.
    Yep kan je echt niet maken. Ook die clubs SV hebben alles bestelt schandalig.zo ga je niet na een uitnodiging met elkaar om.
  • 20 Aug 2019 om 18:02
    Ronduit belachelijk en echt een schandaal. Typisch Onno en dat twee dagen voor de wedstrijd.
  • 20 Aug 2019 om 17:50
    • Quote van 20 Aug 2019 om 17:31
      Ik heb het al laten weten, maar vind het echt een belachelijke keuze. De supporters willen hun club steunen. Ik snap dat je bang bent voor (eventuele) problemen, maar laat ze dan niet hier spelen. Als ze hier spelen, moet het ook met supporters.
    Eens
  • 20 Aug 2019 om 17:45
    Onno is voor Enschede als Trump voor Amerika.

  • 20 Aug 2019 om 17:45
    Antwerp gewoon massaal komen fuck OvV.
  • 20 Aug 2019 om 17:43
    • Quote van 20 Aug 2019 om 17:31
      Ik heb het al laten weten, maar vind het echt een belachelijke keuze. De supporters willen hun club steunen. Ik snap dat je bang bent voor (eventuele) problemen, maar laat ze dan niet hier spelen. Als ze hier spelen, moet het ook met supporters.
    Helemaal mee eens
  • 20 Aug 2019 om 17:31
    Ik heb het al laten weten, maar vind het echt een belachelijke keuze. De supporters willen hun club steunen. Ik snap dat je bang bent voor (eventuele) problemen, maar laat ze dan niet hier spelen. Als ze hier spelen, moet het ook met supporters.
vrijdag 20 september 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›