Boze Antwerp-supporters leggen telefoon stadhuis Enschede plat

( 44 reacties)
Boze Antwerp-supporters leggen telefoon stadhuis Enschede plat

Het stadhuis in Enschede is haast onbereikbaar geworden. De gemeente Enschede wordt platgebeld door boze supporters van Antwerp FC, die vandaag niet welkom zijn bij het Europa League-duel in De Grolsch Veste.

"Het secretariaat van de burgemeester wordt overstelpt met bezorgde én boze telefoontjes over ons besluit", zegt woordvoerder Ton Kamp tegen de Belgische krant Het Laatste Nieuws. "Ik heb ze nog niet geturfd, maar we houden het wel keurig bij. Ik kan nu al zeggen dat het om honderden telefoontjes gaat."

"Morgen ga ik een beeld hebben van wat dit de samenleving gekost heeft", vervolgt Kamp. "Ik kan me de frustraties voorstellen, maar het is jammer dat ze daarom de moeite nemen om onze telefoon plat te leggen. Niet alleen op het secretariaat, maar ook op ons algemeen nummer. Dit blokkeert de normale werking terwijl die gewoon doorloopt."

Kamp vindt wel dat de Belgische fans netjes blijven. "Als ik jullie een compliment mag geven, de vocabulaire van Vlamingen klinkt nog nét iets vriendelijker dan de boosheid die in sommige telefoontjes van Nederlandse fans schuilgaat", aldus de woordvoerder van Antwerp, die Belgische supporters afraadt naar Enschede af te reizen.

"Wij zijn gewend mensen gastvrij te ontvangen, maar in deze lijkt ons dat geen goed idee. Daarom raden wij alle Antwerp-fans die plannen naar Enschede te rijden aan om thuis te blijven en zij die al halverwege zijn om terug te keren en in Antwerpen gezellig in een kroeg naar de wedstrijd te kijken", reageert Kamp.

In Enschede is extra veel politie op de been. "Het is geen geheim dat we alert zijn. In eerste instantie zullen we netjes vragen om niet verder de binnenstad in te gaan. Als dat niet het beoogde effect heeft, gaan we wat drang uitoefenen."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Aug 2019 om 18:50
    • Quote van 22 Aug 2019 om 18:30
      kuj dit ergens zien op tv
    Nope. Online wel..... kijk.nl
  • 22 Aug 2019 om 18:42
    Woar bint ze allemoal dan?? :)) Zit de hele middag al in de stad maar nog geen 2000 belgen te vinden ;)
  • 22 Aug 2019 om 18:30
    kuj dit ergens zien op tv
  • 22 Aug 2019 om 18:20
    • Quote van 22 Aug 2019 om 18:17
      Iemand Updates?
    Alle toegangswegen staan vol met politie, geen doorkomen aan.
  • 22 Aug 2019 om 18:17
    Iemand Updates?
  • 22 Aug 2019 om 18:10
    Reed net Enschede binnen, lijkt wel alsof de Russen komen??
  • 22 Aug 2019 om 17:58
    • Quote van 22 Aug 2019 om 16:16
      Is pure discriminatie.
    Gemeenteraad moet een motie in dienen tegen deze flapdrol
  • 22 Aug 2019 om 16:47
    Onne zit in de bunker de politieacties te coördineren.
  • 22 Aug 2019 om 16:22
    • Quote van 22 Aug 2019 om 16:18
      Ja hèhè...
    Artikel 2 Rechten van de mens. ;-)
  • 22 Aug 2019 om 16:19
    • Quote van 22 Aug 2019 om 16:15
      Grote schande dat de Belgen geweigerd worden. Hopelijk krijgt dit voorval nog een heel vervelend staartje voor Onno. Oprotten met die mafklapper.
    Helemaal eens.
  • 22 Aug 2019 om 16:18
    • Quote van 22 Aug 2019 om 16:16
      Is pure discriminatie.
    Ja hèhè...
  • 22 Aug 2019 om 16:16
    • Quote van 22 Aug 2019 om 15:05
      Hoe willen ze dit tegengaan? Paspoort controle in de binnenstadt? Alle belgen worden geweigert? Absurd dit!
    Is pure discriminatie.
  • 22 Aug 2019 om 16:15
    • Quote van 22 Aug 2019 om 16:13
      Was om 13.30u klaar met werk dus kan nu mooi eea volgen. Er zijn ook al Belgen teruggestuurd die naar de oude markt wilden. Gaat nog wat moois worden :)
    Grote schande dat de Belgen geweigerd worden. Hopelijk krijgt dit voorval nog een heel vervelend staartje voor Onno. Oprotten met die mafklapper.
  • 22 Aug 2019 om 16:13
    • Quote van 22 Aug 2019 om 16:08
      Net 9 me busjes over Kanaalstraat richting stadion,jetz gehts los ?Kost klauwen met geld onze burgemeester,om half zes even kijken als ik pauze heb.
    Was om 13.30u klaar met werk dus kan nu mooi eea volgen. Er zijn ook al Belgen teruggestuurd die naar de oude markt wilden. Gaat nog wat moois worden :)
  • 22 Aug 2019 om 16:08
    • Quote van 22 Aug 2019 om 16:00
      Politie van Noord-Holland is hier ook... Uit Limburg ook en uit Noord-Nederland ook... Omdat een gedeelte van korps Oost-Nederland nu vakantie heeft. Deze misrekening van Onno gaat veeeeeel meer kosten dan oorspronkelijk begroot. AZ zou de bijkomende kosten voor haar rekening nemen maar vraag me af of ze dit uit de hand gelopen geintje wel allemaal willen en zullen bekostigen. Woordvoerder Onno zei niet voor niks...."de samenleving" Jij.. Ik, en Jan met de pet krijgen de rekening
    Net 9 me busjes over Kanaalstraat richting stadion,jetz gehts los ?Kost klauwen met geld onze burgemeester,om half zes even kijken als ik pauze heb.
  • 22 Aug 2019 om 16:00
    • Quote van 22 Aug 2019 om 15:48
      Kan er ook echt met de pet niet bij. Eerst de wedstrijd aannemen en er vervolgens zo moeilijk over te gaan doen. Dan zegt Ton ook nog dat ze het niet onderschat hebben! Ze hadden de wedstrijd ook aan kunnen nemen met daarbij de hulp van politie in Noord-Holland. Maar nee, eerst lief doen naar AZ, dan op het allerlaatste moment heel veel mensen teleur stellen om vervolgens als een soort wraak ons te gaan vertellen wat dit allemaal gekost heeft. Maar eigenlijk is het verhaal wat Onno ons gekost heeft.
    Politie van Noord-Holland is hier ook... Uit Limburg ook en uit Noord-Nederland ook... Omdat een gedeelte van korps Oost-Nederland nu vakantie heeft. Deze misrekening van Onno gaat veeeeeel meer kosten dan oorspronkelijk begroot. AZ zou de bijkomende kosten voor haar rekening nemen maar vraag me af of ze dit uit de hand gelopen geintje wel allemaal willen en zullen bekostigen. Woordvoerder Onno zei niet voor niks...."de samenleving" Jij.. Ik, en Jan met de pet krijgen de rekening
  • 22 Aug 2019 om 15:48
    Kan er ook echt met de pet niet bij. Eerst de wedstrijd aannemen en er vervolgens zo moeilijk over te gaan doen. Dan zegt Ton ook nog dat ze het niet onderschat hebben! Ze hadden de wedstrijd ook aan kunnen nemen met daarbij de hulp van politie in Noord-Holland. Maar nee, eerst lief doen naar AZ, dan op het allerlaatste moment heel veel mensen teleur stellen om vervolgens als een soort wraak ons te gaan vertellen wat dit allemaal gekost heeft. Maar eigenlijk is het verhaal wat Onno ons gekost heeft.
  • 22 Aug 2019 om 15:14
    • Quote van 22 Aug 2019 om 15:03
      Enerzijds begrijp ik de burgemeester, veiligheid heeft prioriteit. Maar beter was geweest om in samenspraak met de Belgen een fanzone te organiseren met bier en broodjes beenham op het afgesloten bezoekersdeel.Het gebruikelijke uitvak gebruiken en er geen AZ supporters eronder en alles is netjes gescheiden.Minder politie nodig en veel minder gezeur.
    Wanneer hij voor veiligheid had gekozen had hij met minder kosten en politiemacht de Antwerp supporters een combi regeling aangeboden. Nu kiest hij (bewust) niet voor veiligheid om achteraf te kunnen janken. OvV Rot Op! Zou bij iedere thuiswedstrijd een massaal protest moeten komen tegen deze incapabele wous.
  • 22 Aug 2019 om 15:05
    Hoe willen ze dit tegengaan? Paspoort controle in de binnenstadt? Alle belgen worden geweigert? Absurd dit!
  • 22 Aug 2019 om 15:03
    Enerzijds begrijp ik de burgemeester, veiligheid heeft prioriteit. Maar beter was geweest om in samenspraak met de Belgen een fanzone te organiseren met bier en broodjes beenham op het afgesloten bezoekersdeel.Het gebruikelijke uitvak gebruiken en er geen AZ supporters eronder en alles is netjes gescheiden.Minder politie nodig en veel minder gezeur.
  • 22 Aug 2019 om 14:56
    • Quote van 22 Aug 2019 om 14:52
      Met dank aan downie OvV.
    Der Untergang in slow motion haha.
  • 22 Aug 2019 om 14:53
    Als het bij wat telefoontjes blijft mogen ze blij wezen daar. Mafklappers
  • 22 Aug 2019 om 14:53
    Als het bij wat telefoontjes blijft mogen ze blij wezen daar. Mafklappers
  • 22 Aug 2019 om 14:52
    • Quote van 22 Aug 2019 om 14:51
      Ongelooflijk, vanwege de vakantie van een gedeelte Oost-Nederland zijn er dienders uit Noord, West en Zuid-Nederland ingevlogen om de situatie (mocht het uit de hand lopen) beheersbaar te houden. Dit is zowel een sportieve, als ook een financiële flop.
    Met dank aan downie OvV.
  • 22 Aug 2019 om 14:51
    Ongelooflijk, vanwege de vakantie van een gedeelte Oost-Nederland zijn er dienders uit Noord, West en Zuid-Nederland ingevlogen om de situatie (mocht het uit de hand lopen) beheersbaar te houden. Dit is zowel een sportieve, als ook een financiële flop.
  • 22 Aug 2019 om 14:45
    Allemaal zelf uitgelokt! Laat die Belgen gewoon komen man, nu krijg je alleen maar protest.
  • 22 Aug 2019 om 14:43
    • Quote van 22 Aug 2019 om 14:32
      De werkdag is nog niet ten einde. Nu wij, de Twentefans massaal naar het Stadhuis bellen om te vragen of Onno het allemaal nog wel op de rit heeft. :-) :-)
    Of vragen wanneer het home weer open gaat:)
  • 22 Aug 2019 om 14:43
    Zelfs in deze crisis is OVV onzichtbaar en laat zijn woordvoerder het vuile werk opknappen. Die papegaai probeert krampachtig recht te praten wat krom is. Hoe maak je van een voetbalfeest in een gastvrije regio het tegenovergestelde. Vraag het Onno de Bange Herder
  • 22 Aug 2019 om 14:42
    In Hengelo al massaal sirenes hoorbaar van uitrijdende politie richting stadion..dit gaat gruwelijk mis
  • 22 Aug 2019 om 14:34
    Kost de gemeenschap, lees wij weer veel geld door dat domme besluit van onze burgemeester.
  • 22 Aug 2019 om 14:34
    • Quote van 22 Aug 2019 om 14:32
      De werkdag is nog niet ten einde. Nu wij, de Twentefans massaal naar het Stadhuis bellen om te vragen of Onno het allemaal nog wel op de rit heeft. :-) :-)
    En dan gaan klagen over de bereikbaarheid.....haha.
  • 22 Aug 2019 om 14:32
    De werkdag is nog niet ten einde. Nu wij, de Twentefans massaal naar het Stadhuis bellen om te vragen of Onno het allemaal nog wel op de rit heeft. :-) :-)
  • 22 Aug 2019 om 14:29
    Haha wat een heerlijke actie zeg. Laat die ambtenaren ook maar een keer werken voor hun poen
  • 22 Aug 2019 om 14:24
    • Quote van 22 Aug 2019 om 14:21
      Wat een debiel met wat dit de samenleving gaat kosten. OvV kost ons meer.
    Yep dit komt niet goed haha
  • 22 Aug 2019 om 14:23
    Laaat laffe herder Onno zelf tekst en uitleg geven. Aan die Kamp heeft niemand eem boodschap, die lult een eind uit z'n nek, zuigt wat uit z'n duim - weet van gekkigheid niet wat hij moet zeggen. Waarom moet hij weten wat dit de samenleving gekost heeft?
    Iedereen Twitteren en Antwerp fans adviseren om het laatste stuk B wegen te gebruiken en geen zichtbare Antwerp sjaaltjes/shirts of dergelijke.
  • 22 Aug 2019 om 14:22
    • Quote van 22 Aug 2019 om 14:17
      Waar maakt de Gemeente zich eigenlijk druk om? Ze hebben het toch zelf veroorzaakt? De politiemacht die op de been is gebracht, had toch ook de supporters kunnen begeleiden, met veel minder stress? Als er veel komen, zou ik ze alsnog naar het stadion begeleiden en in het uitvak zetten..... maar ja, dat is dan weer "gezichtsverlies".....
    Eens.
  • 22 Aug 2019 om 14:22
    • Quote van 22 Aug 2019 om 14:17
      Waar maakt de Gemeente zich eigenlijk druk om? Ze hebben het toch zelf veroorzaakt? De politiemacht die op de been is gebracht, had toch ook de supporters kunnen begeleiden, met veel minder stress? Als er veel komen, zou ik ze alsnog naar het stadion begeleiden en in het uitvak zetten..... maar ja, dat is dan weer "gezichtsverlies".....
    Gezichtsverlies is het toch al. Geef als gemeente (lees Onno) gewoon je fout toe, begeleid ze inderdaad naar het stadion en laat ze genieten van de wedstrijd. Weinig kans op rotzooi en je houdt ze uit het centrum.
  • 22 Aug 2019 om 14:21
    Wat een debiel met wat dit de samenleving gaat kosten. OvV kost ons meer.
  • 22 Aug 2019 om 14:20
    • Quote van 22 Aug 2019 om 14:17
      Waar maakt de Gemeente zich eigenlijk druk om? Ze hebben het toch zelf veroorzaakt? De politiemacht die op de been is gebracht, had toch ook de supporters kunnen begeleiden, met veel minder stress? Als er veel komen, zou ik ze alsnog naar het stadion begeleiden en in het uitvak zetten..... maar ja, dat is dan weer "gezichtsverlies".....
    Precies mijn gedachte Citro. Ach.. toch een leuke soap zo waar Onno(zel) zichzelf aardig voor schut zet.
  • 22 Aug 2019 om 14:18
    Wat dit "de samenleving" gekost heeft???? Dacht het niet. Declaraties Gemeentehuis Enschede tav Dhr. O v Veldhoven
  • 22 Aug 2019 om 14:17
    Waar maakt de Gemeente zich eigenlijk druk om? Ze hebben het toch zelf veroorzaakt? De politiemacht die op de been is gebracht, had toch ook de supporters kunnen begeleiden, met veel minder stress? Als er veel komen, zou ik ze alsnog naar het stadion begeleiden en in het uitvak zetten..... maar ja, dat is dan weer "gezichtsverlies".....
  • 22 Aug 2019 om 14:17
    "Een beeld van wat dat de samenleving gekost gaat hebben" hahahahaha.
  • 22 Aug 2019 om 14:15
    Zelf een grove fout maken en dan janken wat dit de samenleving kost, kerel snap het leven volgens mij niet helemaal.
  • 22 Aug 2019 om 14:14
    Haha dit is wel een geinige actie.
vrijdag 20 september 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›