Veel controle in Enschede en omstreken; enkele Belgen teruggestuurd

( 19 reacties)
Veel controle in Enschede en omstreken; enkele Belgen teruggestuurd

Onno van Veldhuizen, burgemeester van Enschede, haalde zich deze week veel Belgische fans op zijn hals door een verbod uit te spreken voor de fans van Royal Antwerp bij de Europa League-wedstrijd tegen AZ.

Volgens Tubantia is er veel politie op de been. Bij het politiebureau aan de Hermandad staan tal van politieauto's en ME-busjes opgesteld. Daarnaast worden alle toegangswegen naar Enschede gecontroleerd. De politie staat onder andere op de Westerval, Hengelosestraat, Deurningerstraat en de B54 met Gronau.

Hoeveel politie er daadwerkelijk aanwezig is om de Belgische supporters tegen te houden, is vooralsnog onbekend. Er is wel extra politie opgeroepen uit Amsterdam, Limburg en Noord-Nederland.

Update:
De eerste Belgische supporters, fans van Royal Antwerp, zijn teruggestuurd naar Antwerpen. De politie blijft gedurende de wedstrijd in Enschede om de supporters tegen te houden. Dat meldt RTV Oost.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Aug 2019 om 21:30
    • Quote van 22 Aug 2019 om 21:09
      alleen maar door de gemeenteraad
    Hm naja dan zal daar ook wel niets van terecht komen, redenen zijn er intussen al zat geweest
  • 22 Aug 2019 om 21:10
    • Quote van 22 Aug 2019 om 21:02
      Kan een motie van wantrouwen niet alleen door de gemeenteraad worden ingediend? Of ook door burgers? Hoe dan ook stel dat dat wel gebeurt komt de volgende clown er weer voor terug, zoals de laatste 2/3 hiervoor
    zijn partijgenoot en minister Olongren heeft het referendum voor de burgers afgeschaft..
  • 22 Aug 2019 om 21:09
    • Quote van 22 Aug 2019 om 21:02
      Kan een motie van wantrouwen niet alleen door de gemeenteraad worden ingediend? Of ook door burgers? Hoe dan ook stel dat dat wel gebeurt komt de volgende clown er weer voor terug, zoals de laatste 2/3 hiervoor
    alleen maar door de gemeenteraad
  • 22 Aug 2019 om 21:02
    • Quote van 22 Aug 2019 om 20:46
      neen ...motie van wantrouwen tegen deze burgemeester indienen en raad moet die aannemen...minister zal zeggen ..dat er geen vertrouwen meer is en hem ontslag verlenen.. dus het kan wel ..zoals Thomassen willen we terug..
    Kan een motie van wantrouwen niet alleen door de gemeenteraad worden ingediend? Of ook door burgers? Hoe dan ook stel dat dat wel gebeurt komt de volgende clown er weer voor terug, zoals de laatste 2/3 hiervoor
  • 22 Aug 2019 om 20:46
    • Quote van 22 Aug 2019 om 19:21
      Onze Onno heeft gewoon vrij spel. Onze Onno kan alleen door de koning of zijn eigen raad ontslagen worden. De benoeming van onze Onno is trouwens ook een lachertje, lees vriendjespolitiek. Lang leve de democratie!
    neen ...motie van wantrouwen tegen deze burgemeester indienen en raad moet die aannemen...minister zal zeggen ..dat er geen vertrouwen meer is en hem ontslag verlenen.. dus het kan wel ..zoals Thomassen willen we terug..
  • 22 Aug 2019 om 20:30
    • Quote van 22 Aug 2019 om 20:22
      Wie betaalt deze onzin in Enschede Onno zelf of wij als belastingbetaler????
    Volgende thuiswedstrijd hangt er een collectebus bij alle ingangen.... Steun onze burgervader vanwege de veroorzaakte financiële schade
  • 22 Aug 2019 om 20:22
    Wie betaalt deze onzin in Enschede Onno zelf of wij als belastingbetaler????
  • 22 Aug 2019 om 20:04
    • Quote van 22 Aug 2019 om 19:37
      Lol ze komen binnen via andere route hahaha zelfs dat weten ze niet lol Onno je zet jezelf mooi voor lul. Oprotten Onno en neem SS mee.
    Haha graag
  • 22 Aug 2019 om 19:58
    • Quote van 22 Aug 2019 om 19:10
      "We" staan dr als Enschede en FC Twente mooi op dankzij onze dorpsgek Onnootje ongelofelijk volgens mij hebben zn ouders zich bij de aangifte ook vergist en staat er een N te veel in zn naam
    Als je de reacties leest bij Belgische kranten zijn er ook aardig wat mensen die het wel snappen. Ben benieuwd op welke info de beslissing genomen is. Om dan het gemeentehuis plat te gaan bellen met scheldpartijen.... Dan laat je je wel kennen zeg. Op basis van wat ik weet vind ik het trouwens een waardeloze beslissing maar er gebeurt wel meer waar we geen weet van hebben.
  • 22 Aug 2019 om 19:37
    Lol ze komen binnen via andere route hahaha zelfs dat weten ze niet lol Onno je zet jezelf mooi voor lul. Oprotten Onno en neem SS mee.
  • 22 Aug 2019 om 19:27
    • Quote van 22 Aug 2019 om 19:23
      Motie van wantrouwen indienen tegen deze hufter, pure NSB praktijken vieze laffe hond.
    Waar maak je je toch weer zo druk om? LOAT GOAN. Adem in - - - - adem uit (niet vergeten opnieuw in te ademen, en weer uit. Enz, enz)
  • 22 Aug 2019 om 19:24
    • Quote van 22 Aug 2019 om 18:57
      Enig idee wat dit kost? Waarschijnlijk meer dan ze toelaten.
    Dat kan niet. Dan is het toch "toegelaten".
  • 22 Aug 2019 om 19:23
    Motie van wantrouwen indienen tegen deze hufter, pure NSB praktijken vieze laffe hond.
  • 22 Aug 2019 om 19:21
    • Quote van 22 Aug 2019 om 19:01
      Ik hoop dat het Onno de kop kost.
    Onze Onno heeft gewoon vrij spel. Onze Onno kan alleen door de koning of zijn eigen raad ontslagen worden. De benoeming van onze Onno is trouwens ook een lachertje, lees vriendjespolitiek. Lang leve de democratie!
  • 22 Aug 2019 om 19:10
    "We" staan dr als Enschede en FC Twente mooi op dankzij onze dorpsgek Onnootje ongelofelijk volgens mij hebben zn ouders zich bij de aangifte ook vergist en staat er een N te veel in zn naam
  • 22 Aug 2019 om 19:05
    Die man heeft al heel veel zaken slecht aangepakt en dan heb ik het niet alleen over FCTWENTE
  • 22 Aug 2019 om 19:04
    Onno is een amateur, dat weten we inmiddels allemaal.
  • 22 Aug 2019 om 19:01
    • Quote van 22 Aug 2019 om 18:57
      Enig idee wat dit kost? Waarschijnlijk meer dan ze toelaten.
    Ik hoop dat het Onno de kop kost.
  • 22 Aug 2019 om 18:57
    Enig idee wat dit kost? Waarschijnlijk meer dan ze toelaten.
vrijdag 20 september 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›