''Bij FC Twente zaten de deuren de laatste jaren te vaak op slot''

( 22 reacties)
''Bij FC Twente zaten de deuren de laatste jaren te vaak op slot''

Michel Jansen moest vorig jaar weg bij FC Twente en kwam bij SC Heerenveen terecht. Ondanks de grote afstand tussen de twee clubs, is hij niet in een andere wereld beland.

"De clubs lijken wel een beetje op elkaar en net als bij ons, houden de mensen van hard werken. Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg", vertelt Jansen in gesprek met TC Tubantia. Desondanks zijn er echt wel verschillen te vinden tussen de clubs.

"Toen ik bij FC Twente begon, was de filosofie dat we met 18 selectiespelers trainden en vier talenten. Later werd dat teruggedraaid en gebeurde dat niet meer. Bij Heerenveen is de afstand tussen selectie en jeugd veel kleiner."

"Bij FC Twente heb je al het probleem dat het eerste elftal op het trainingscomplex boven zit, en de jeugd beneden", gaat hij verder. "Onbewust creëer je dan al afstand. Bij Heerenveen lopen de trainers veel makkelijker bij elkaar naar binnen."

"Bij FC Twente zaten de deuren de laatste jaren te vaak op slot, waardoor er geen ruimte meer was voor de jeugd. Een jongen als Thijs van Leeuwen (speler van FC Twente onder 19, red.) zou bij Heerenveen vorig seizoen elke dag met de eerste selectie hebben meegetraind", aldus de oud-trainer van FC Twente.

"Als we bij Heerenveen met vijf trainers bij elkaar zitten om het over nieuwe spelers te hebben, blijft alles intern", vervolgt Jansen. "Bij FC Twente lekte alles uit. Maar dat is altijd zo geweest en misschien past dat ook wel bij de dynamiek van zo'n grote club."

Toch heeft hij nog wel een positief woordje over over de Tukkers. "Het grote verschil met FC Twente is dat in Twente in mindere tijden een soort van saamhorigheid ontstaat, waardoor het stadion telkens bomvol is. Dat vindt iedereen hier echt iets unieks."

"Ik ben als kind met die club opgegroeid en als je dan als supporter bij FC Twente komt te werken, dan is dat heel speciaal", zegt hij. Desondanks hoopt hij toch op een overwinning voor sc Heerenveen vanavond. "FC Twente mag van mij alles winnen dit seizoen, behalve de twee potjes tegen Heerenveen."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Aug 2019 om 00:36
    • Quote van 24 Aug 2019 om 17:55
      Vandaag naar O19 gekeken tegen AZ. Thijs Kemperink stond bij AZ linker CV. AZ viel me tegen voor een jeugdopleiding die zo goed is. Bij ons stond een betere linker CV, Jayden Oosterwolde, samen met Thijs van Leeuwen de besten op het veld. 1e helft AZ beter, 0-2 rust. 2e helft FCT beter en terug gekomen tot 2-2. Vlak voor tijd onverdiend 2-3 verloren.
    Tijs Velthuis bedoel je ;) Thijs Kemperink is onze grappenmaker van Stokkum Oost
  • 24 Aug 2019 om 19:31
    • Quote van 24 Aug 2019 om 19:24
      Redelijke teksten van een redelijke man ..
    Had jij dat ook maar eindelijk eens een keer Bammetje !
  • 24 Aug 2019 om 19:25
    • Quote van 24 Aug 2019 om 16:17
      Klein schopje nageven altijd fijn he ?
    Gekke Henkie weer aan woord,volgens mij heb jij een pink alwaar een lul hoort te hangen.
  • 24 Aug 2019 om 19:24
    Redelijke teksten van een redelijke man ..
  • 24 Aug 2019 om 17:55
    • Quote van 24 Aug 2019 om 17:35
      Deze man heeft helemaal gelijk, vorig seizoen gezien hoe een Pusic de jeugd in paste nee dus ,en waarom gaat een thijs kemperink naar AZ? en met alle Spanjaarden in de selectie dan weet je dat dit jaar weer een verloren jeugd jaar wordt ,je bent maar jeugd speler bij FC Twente
    Vandaag naar O19 gekeken tegen AZ. Thijs Kemperink stond bij AZ linker CV. AZ viel me tegen voor een jeugdopleiding die zo goed is. Bij ons stond een betere linker CV, Jayden Oosterwolde, samen met Thijs van Leeuwen de besten op het veld. 1e helft AZ beter, 0-2 rust. 2e helft FCT beter en terug gekomen tot 2-2. Vlak voor tijd onverdiend 2-3 verloren.
  • 24 Aug 2019 om 17:36
    • Quote van 24 Aug 2019 om 17:11
      Alsnog 2-2
    3-2 uiteindelijk.
  • 24 Aug 2019 om 17:35
    Deze man heeft helemaal gelijk, vorig seizoen gezien hoe een Pusic de jeugd in paste nee dus ,en waarom gaat een thijs kemperink naar AZ? en met alle Spanjaarden in de selectie dan weet je dat dit jaar weer een verloren jeugd jaar wordt ,je bent maar jeugd speler bij FC Twente
  • 24 Aug 2019 om 17:11
    • Quote van 24 Aug 2019 om 17:09
      Bremen genaaid met (weer) de VAR 2-2 afgekeurd bal ketst van de borst van een verdediger van Hoffenheim schamt de hand Fulkrug die scoort 2-2, afgekeurd.
    Alsnog 2-2
  • 24 Aug 2019 om 17:11
    • Quote van 24 Aug 2019 om 17:09
      Bremen genaaid met (weer) de VAR 2-2 afgekeurd bal ketst van de borst van een verdediger van Hoffenheim schamt de hand Fulkrug die scoort 2-2, afgekeurd.
    Toch 2 2!!
  • 24 Aug 2019 om 17:09
    • Quote van 24 Aug 2019 om 16:15
      Oe moat schreuder staat alweer achter :)
    Bremen genaaid met (weer) de VAR 2-2 afgekeurd bal ketst van de borst van een verdediger van Hoffenheim schamt de hand Fulkrug die scoort 2-2, afgekeurd.
  • 24 Aug 2019 om 16:58
    En hij was niet rancuneus, arme stakker die Janssen vanavond Heerenveen maar een een flink pak op de broek geven
  • 24 Aug 2019 om 16:58
    • Quote van 24 Aug 2019 om 16:53
      Staat nu voor met 2-1
    Yep :( ik guck het.
  • 24 Aug 2019 om 16:53
    • Quote van 24 Aug 2019 om 16:15
      Oe moat schreuder staat alweer achter :)
    Staat nu voor met 2-1
  • 24 Aug 2019 om 16:52
    • Quote van 24 Aug 2019 om 16:40
      Is gewoon een interview Henk ook hij heeft recht om zijn verhaal te doen.
    Zeker Messi!
  • 24 Aug 2019 om 16:47
    • Quote van 24 Aug 2019 om 16:38
      Dat is verlies, gelijk, of winst :) ik ga voor een punt. 2-2
    Yup zal mekaar niet veel verschillen maar kan alle kanten op en ik weet niet welke bedoel ik daarmee :)
  • 24 Aug 2019 om 16:40
    • Quote van 24 Aug 2019 om 16:17
      Klein schopje nageven altijd fijn he ?
    Is gewoon een interview Henk ook hij heeft recht om zijn verhaal te doen.
  • 24 Aug 2019 om 16:38
    • Quote van 24 Aug 2019 om 16:33
      Volgens mij is het bij Heerenveen organisatorisch ook een zooitje... verbeek/de haan/vd velde etc tegenover die nieuwe directeur uit de paardenwereld afijn....
      Wat denken jullie van vanavond? Ik heb geen flauw idee... 2-1 1-1 of 1-2 :)
    Dat is verlies, gelijk, of winst :) ik ga voor een punt. 2-2
  • 24 Aug 2019 om 16:33
    Volgens mij is het bij Heerenveen organisatorisch ook een zooitje... verbeek/de haan/vd velde etc tegenover die nieuwe directeur uit de paardenwereld afijn....
    Wat denken jullie van vanavond? Ik heb geen flauw idee... 2-1 1-1 of 1-2 :)
  • 24 Aug 2019 om 16:33
    • Quote van 24 Aug 2019 om 16:17
      Klein schopje nageven altijd fijn he ?
    Dit is toch geen trap na man? Die kerel heeft groot gelijk.
  • 24 Aug 2019 om 16:28
    Michel is een sympathieke Tukker die altijd 100% voor onze club heeft gegeven. En nog steeds supporter is van FC Twente. Hij vertelt in nette bewoordingen hoe hij zijn ontslag heeft ervaren en daar is niks mis mee. Zeker geen trap na! Ik zie hem nog wel eens terugkomen en voor de jeugdacademie gaan werken.
  • 24 Aug 2019 om 16:17
    Klein schopje nageven altijd fijn he ?
  • 24 Aug 2019 om 16:15
    Oe moat schreuder staat alweer achter :)
zaterdag 19 oktober 2019
19:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›