Ten Voorde: ''De burgemeester heeft ons in zijn onkunde meegesleurd'

( 43 reacties)
Ten Voorde: ''De burgemeester heeft ons in zijn onkunde meegesleurd'

Donderdagavond speelde AZ in de Grolsch Veste de heenwedstrijd in de Play Offs van de Europa League tegen Royal Antwerp FC. Er mochten geen Belgen bij de wedstrijd aanwezig zijn en werden zelfs uit de stad geweerd.

"Een tijdje geleden las ik in deze krant dat er steeds meer Belgen voor een vakantie naar Twente komen. De natuur is hier zo mooi en de mensen zijn er nog gastvrij. Dat verhaal had blijkbaar zo'n indruk gemaakt, dat er deze week zo'n 5000 toeristen uit de buurt van Antwerpen die Vlaamse gemoedelijkheid in Nederland ook wel eens wilden beleven. Best raar dat je dan vervolgens in de grootste stad van het gebied wordt opgejaagd alsof je net een ramkraak hebt gepleegd", schrijft Leon ten Voorde in TC Tubantia.

"De burgemeester van Enschede is geen Tukker. En hij kan niet zo goed met voetbalsupporters, althans hij gaat er net zo onhandig mee om als Mr. Bean met zijn vriendinnetje", vervolgt hij zijn kritiek. "Dat is best een vreemde eigenschap als je de burgervader wilt spelen van een stad, die in het land vooral bekend is vanwege zijn regionale voetbaltrots. Ik snapte er vorige week eerlijk gezegd niks van dat de gemeente Enschede de poorten meteen openzette voor FC Antwerp. Grote club, beruchte aanhang, en vorige week nog met 5000 man op bezoek in Pilsen, Tsjechië."

"Afijn, ze zullen er daar op het gemeentehuis wel goed over hebben nagedacht, dacht ik. Niet dus. Twee dagen voor de wedstrijd gingen opeens alle alarmbellen af. Volgens de woordvoerder van de gemeente waren er in het weekend 'signalen binnengekomen waardoor er geen Belgen welkom zijn'. Blijkbaar had een ambtenaar ontdekt dat FC Antwerp een voetbalclub is en niet de plaatselijke sjoelvereniging."

"Ik had te doen met de arme drommel, die opeens alles recht moest praten wat krom is. Het kwaad was natuurlijk toen allang geschied, en Enschede stond er mooi op. Ik weet niet wat het promotiebudget is van Enschede - ze huren zelfs vliegtuigjes met reclameboodschappen in - maar geloof me: Je kunt nog zoveel investeren, je imago de vernieling in helpen gaat een stuk sneller", gaat Ten Voorde verder.

"De Belgen, boos en verontwaardigd, speculeerden er op los. In de krant Gazet van Antwerpen stond: 'Enschede zou een klein politiekorps hebben...' Misschien kan de Enschedese gemeenteraad eens vragen wat een buscombi voor 1200 fans had gekost in vergelijking met de massale politie-inzet van nu."

"Het ergste is niet dat de burgemeester zichzelf voor schut heeft gezet, maar de stad en FC Twente in zijn onkunde heeft meegesleurd. Weg goodwill. Wie binnenkort naar Antwerpen gaat: Zeg maar niet dat je uit de omgeving van Enschede komt."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 26 Aug 2019 om 09:42
    • Quote van 26 Aug 2019 om 09:11
      Volgens mij ben je de boel weer een beetje aan het op naaien. Straks als je wat kritiek krijgt niet meteen weer in de bekende slachtoffers modum schieten kerel oke. Prettige dag verder.
    Natuurlijk is hij de boel weer bewust aan het opruien.....en natuurlijk is hij een Onno sympathisant.


    Dat zal hij alleen nooit toe gaan geven pik. ;)
  • 26 Aug 2019 om 09:17
    • Quote van 26 Aug 2019 om 02:05
      Alle inwoners. Niet alleen vak-p sympathisanten. Ik ken genoeg Enschedeërs die uiterst tevreden over hem zijn. Die blij zijn dat drugs en alcoholbeleid zo hoog op de agenda staat. En ook achter zijn beleid mbt vak-p staan. Er zijn best veel Enschedeërs die FC Twente, en alles wat daar zijdelings mee te maken heeft, helemaal zat zijn. Waarmee ik overigens niets zeg over wat mijn persoonlijke mening over hem is.
    Tis voor jouw te hopen dat jouw naampje nooit openbaar komt. Wat een zielig persoon ben jij zeg.
  • 26 Aug 2019 om 09:14
    • Quote van 25 Aug 2019 om 20:07
      Schandalige teksten van de auteur Leo, wordt tijd dat hij aan de ketting wordt gelegd.
    Er is volgens mij niks gelogen aan zijn stuk. Tja dat jij dat weer niet kunt verdragen ligt meer aan je zelf denk ik.
  • 26 Aug 2019 om 09:11
    • Quote van 26 Aug 2019 om 02:05
      Alle inwoners. Niet alleen vak-p sympathisanten. Ik ken genoeg Enschedeërs die uiterst tevreden over hem zijn. Die blij zijn dat drugs en alcoholbeleid zo hoog op de agenda staat. En ook achter zijn beleid mbt vak-p staan. Er zijn best veel Enschedeërs die FC Twente, en alles wat daar zijdelings mee te maken heeft, helemaal zat zijn. Waarmee ik overigens niets zeg over wat mijn persoonlijke mening over hem is.
    Volgens mij ben je de boel weer een beetje aan het op naaien. Straks als je wat kritiek krijgt niet meteen weer in de bekende slachtoffers modum schieten kerel oke. Prettige dag verder.
  • 26 Aug 2019 om 09:04
    • Quote van 26 Aug 2019 om 08:39
      Deze onbenul heeft 12jaar aan de macht gezeten in Hoorn,dus maak je borst maar nat.Moet er niet aan denken,dat hij dat hier zolang vol houd,4 jaar die hij hier nu al zit is 4jaar te lang.ONNO OPROTTEN,GA HEEN WAAR JE VANDAAN KOMT,EN KOM NOOIT WEER TERUG.OP NAAR EEN BURGEMEESTER DIE WEET WAT ER HIER LEEFT,EN DIE NIET HIER ZIJN PRIVE OORLOGJES VOERD.
    En mocht de wens uitkomen dat hij daadwerkelijk oprot, dan parkeert hij zijn grote auto achter het Stadhuis, doet zijn kofferbak open en laadt zakkenvol geld in. Oftewel, zijn goddelijke oprotpremie. Dit land is al een tijdje compleet verrot. Oorzaak zijn dergelijke figuren.
  • 26 Aug 2019 om 09:03
    • Quote van 26 Aug 2019 om 02:05
      Alle inwoners. Niet alleen vak-p sympathisanten. Ik ken genoeg Enschedeërs die uiterst tevreden over hem zijn. Die blij zijn dat drugs en alcoholbeleid zo hoog op de agenda staat. En ook achter zijn beleid mbt vak-p staan. Er zijn best veel Enschedeërs die FC Twente, en alles wat daar zijdelings mee te maken heeft, helemaal zat zijn. Waarmee ik overigens niets zeg over wat mijn persoonlijke mening over hem is.
    Jij zegt gewoon verkapt dat je het met Onno eens bent Ss-er. Jij kent zogenaamd anderen die uitermate tevreden over hem zijn? Wees een kerel en geef toe dat je Onno een prima burgemeester vindt, dan ben je tenminste eerlijk en stoer.


    Jij hebt in het verleden al meermaals kenbaar gemaakt dat je finaal tegen Vak-P bent. Doe dus maar niet ineens zo schijnheilig in deine schwarze lederjacke.....
  • 26 Aug 2019 om 08:39
    Deze onbenul heeft 12jaar aan de macht gezeten in Hoorn,dus maak je borst maar nat.Moet er niet aan denken,dat hij dat hier zolang vol houd,4 jaar die hij hier nu al zit is 4jaar te lang.ONNO OPROTTEN,GA HEEN WAAR JE VANDAAN KOMT,EN KOM NOOIT WEER TERUG.OP NAAR EEN BURGEMEESTER DIE WEET WAT ER HIER LEEFT,EN DIE NIET HIER ZIJN PRIVE OORLOGJES VOERD.
  • 26 Aug 2019 om 07:42
    • Quote van 26 Aug 2019 om 07:10
      Hoezo schandalige teksten?. Hijheeft gewoon gelijk.
    Ik zeg nergens dat het schandalige teksten zijn ik zeg dat ltv weer makkelijk aan het scoren is om weer wat "populairder" te worden
  • 26 Aug 2019 om 07:34
    • Quote van 26 Aug 2019 om 02:05
      Alle inwoners. Niet alleen vak-p sympathisanten. Ik ken genoeg Enschedeërs die uiterst tevreden over hem zijn. Die blij zijn dat drugs en alcoholbeleid zo hoog op de agenda staat. En ook achter zijn beleid mbt vak-p staan. Er zijn best veel Enschedeërs die FC Twente, en alles wat daar zijdelings mee te maken heeft, helemaal zat zijn. Waarmee ik overigens niets zeg over wat mijn persoonlijke mening over hem is.
    Tja dat jij alleen die mensen kent zegt ook alweer genoeg.
  • 26 Aug 2019 om 07:23
    • Quote van 26 Aug 2019 om 02:05
      Alle inwoners. Niet alleen vak-p sympathisanten. Ik ken genoeg Enschedeërs die uiterst tevreden over hem zijn. Die blij zijn dat drugs en alcoholbeleid zo hoog op de agenda staat. En ook achter zijn beleid mbt vak-p staan. Er zijn best veel Enschedeërs die FC Twente, en alles wat daar zijdelings mee te maken heeft, helemaal zat zijn. Waarmee ik overigens niets zeg over wat mijn persoonlijke mening over hem is.
    Ik denk dat jij de verstokte D66 pikkies noemt hem die Onno steunen? Bij heel veel mensen is hij ook gewoon uitgekotst en al heel lang. Deze Onno voert een privé oorlogje met koffieshop houders, horeca ondernemers, en ook heeft hij zijn pijlen gericht op Vak P. Het is een grote onbenul, lees eens een keer de stukken hoe ze in Hoorn over Onno dachten. Ook daar voerde hij een privé oorlogje tegen horeca ondernemers. Hij doet zich voor als D66 burgemeester, maar zijn beleid lijkt verdacht veel op Cristelijk gereformeerd beleid. Alles wat niet in zijn straatje past daar voert hij een privé oorlogje mee.Hij is met voorsprong de slechtste burgemeester die ik me kan heugen in Enschede. Het is een grote eigenwijze klootzak die met pek en veren Enschede moet verlaten. Hij heeft nu opnieuw Enschede weer in diskrediet gebracht, en LtV heeft dan ook helemaal gelijk. ONNO MOET LEKKER OPROTTEN LAAT HIJ MAAR ERGENS ANDERS ZIJN OORLOGJES VOEREN. DUS INDERDAAD ONNO RAUS.
  • 26 Aug 2019 om 07:10
    • Quote van 25 Aug 2019 om 20:49
      Hij heeft weer wat gevonden waarmee die kan scoren ;) kan die weer wat populairder worden:)
    Hoezo schandalige teksten?. Hijheeft gewoon gelijk.
  • 26 Aug 2019 om 02:05
    • Quote van 25 Aug 2019 om 14:16
      Tijd voor een andere Burgemeester lijkt mij,het zijn toch de inwoners die hij vertegenwoordigd? Dus weg met die man!!!
    Alle inwoners. Niet alleen vak-p sympathisanten. Ik ken genoeg Enschedeërs die uiterst tevreden over hem zijn. Die blij zijn dat drugs en alcoholbeleid zo hoog op de agenda staat. En ook achter zijn beleid mbt vak-p staan. Er zijn best veel Enschedeërs die FC Twente, en alles wat daar zijdelings mee te maken heeft, helemaal zat zijn. Waarmee ik overigens niets zeg over wat mijn persoonlijke mening over hem is.
  • 25 Aug 2019 om 20:49
    • Quote van 25 Aug 2019 om 15:26
      Ik moet hem ook niet altijd maar in dit geval goed stuk. ONNO RAUS
    Dat is juist de reden waarom die dit doet :) scoren ;)
  • 25 Aug 2019 om 20:49
    • Quote van 25 Aug 2019 om 20:07
      Schandalige teksten van de auteur Leo, wordt tijd dat hij aan de ketting wordt gelegd.
    Hij heeft weer wat gevonden waarmee die kan scoren ;) kan die weer wat populairder worden:)
  • 25 Aug 2019 om 20:22
    • Quote van 25 Aug 2019 om 20:07
      Schandalige teksten van de auteur Leo, wordt tijd dat hij aan de ketting wordt gelegd.
    Er is er maar een schandalig bezig en dat is Onno van Veldhuizen.
  • 25 Aug 2019 om 20:07
    Schandalige teksten van de auteur Leo, wordt tijd dat hij aan de ketting wordt gelegd.
  • 25 Aug 2019 om 18:33
    • Quote van 25 Aug 2019 om 17:38
      Haha, case of ffs. Fat finger syndrome. Die o en i zitten ook veel te dicht bij elkaar. Aangepast!
    Ik dat al ff virtueel tourettes :-p
  • 25 Aug 2019 om 18:13
    • Quote van 25 Aug 2019 om 17:31
      Waar het hart van vol is... ;)
    Waar de auto-erect vol van is ...
  • 25 Aug 2019 om 17:38
    • Quote van 25 Aug 2019 om 17:26
      Heb jij je leuter onlangs ergens ingestoken ?


      (Grapje, ik weet ... engels auto-correct gaat van hoer naar Saar )
    Haha, case of ffs. Fat finger syndrome. Die o en i zitten ook veel te dicht bij elkaar. Aangepast!
  • 25 Aug 2019 om 17:31
    • Quote van 25 Aug 2019 om 17:26
      Heb jij je leuter onlangs ergens ingestoken ?


      (Grapje, ik weet ... engels auto-correct gaat van hoer naar Saar )
    Waar het hart van vol is... ;)
  • 25 Aug 2019 om 17:26
    • Quote van 25 Aug 2019 om 17:08
      Buiten het feit dat jij het 3 dagen te laat vind, klopt het stukje toch? En ook al heb jij een hekel aan Leon er zijn er hier meer die een hekel hebben aan deze onnozele burgemeester. Onno doet de stad geen goed en ook de regio niet. Hij past hier gewoon niet, klaar. Een burgemeester zit er voor 6 jaar en over 2 jaar loopt die termijn af, 2 oktober voor zover ik weet. Ik kan me niet voorstellen dat zijn aanstelling verlengd wordt. Enschede mag hopen dat hij ondertussen al ergens anders aan het solliciteren is zodat hij nog wat eerder gaat.
    Heb jij je leuter onlangs ergens ingestoken ?


    (Grapje, ik weet ... engels auto-correct gaat van hoer naar Saar )
  • 25 Aug 2019 om 17:19
    • Quote van 25 Aug 2019 om 15:22
      Alleen 3 dagen te laat, hij naait alles op en brengt iedereen (ook de club waar hij clubwatcher is) in diskrediet, en nee ik heb het ook niet zo met de burgemeester, maar t is nu gebeurd, waarom 3 dagen later het vuurtje weer stoken, heb in deze jaren een enorme hekel aan die kwal gekregen.
    Wie weet heeft dit hier iets mee te maken..... https://twitter.com/hanskth/status/1165164269693997057
  • 25 Aug 2019 om 17:16
    • Quote van 25 Aug 2019 om 14:16
      Tijd voor een andere Burgemeester lijkt mij,het zijn toch de inwoners die hij vertegenwoordigd? Dus weg met die man!!!
    Precies. Weg met die man. Dacht altijd dat de slechtste burgemeester in Amsterdam woonde, maar hij zit toch hier...
  • 25 Aug 2019 om 17:08
    • Quote van 25 Aug 2019 om 15:22
      Alleen 3 dagen te laat, hij naait alles op en brengt iedereen (ook de club waar hij clubwatcher is) in diskrediet, en nee ik heb het ook niet zo met de burgemeester, maar t is nu gebeurd, waarom 3 dagen later het vuurtje weer stoken, heb in deze jaren een enorme hekel aan die kwal gekregen.
    Buiten het feit dat jij het 3 dagen te laat vind, klopt het stukje toch? En ook al heb jij een hekel aan Leon er zijn er hier meer die een hekel hebben aan deze onnozele burgemeester. Onno doet de stad geen goed en ook de regio niet. Hij past hier gewoon niet, klaar. Een burgemeester zit er voor 6 jaar en over 2 jaar loopt die termijn af, 2 oktober voor zover ik weet. Ik kan me niet voorstellen dat zijn aanstelling verlengd wordt. Enschede mag hopen dat hij ondertussen al ergens anders aan het solliciteren is zodat hij nog wat eerder gaat.
  • 25 Aug 2019 om 16:50
    • Quote van 25 Aug 2019 om 15:22
      Alleen 3 dagen te laat, hij naait alles op en brengt iedereen (ook de club waar hij clubwatcher is) in diskrediet, en nee ik heb het ook niet zo met de burgemeester, maar t is nu gebeurd, waarom 3 dagen later het vuurtje weer stoken, heb in deze jaren een enorme hekel aan die kwal gekregen.
    Beter dit dan wéér een doofpot van OvV.
  • 25 Aug 2019 om 16:00
    AMEN !
  • 25 Aug 2019 om 15:53
    • Quote van 25 Aug 2019 om 15:22
      Alleen 3 dagen te laat, hij naait alles op en brengt iedereen (ook de club waar hij clubwatcher is) in diskrediet, en nee ik heb het ook niet zo met de burgemeester, maar t is nu gebeurd, waarom 3 dagen later het vuurtje weer stoken, heb in deze jaren een enorme hekel aan die kwal gekregen.
    Al is het een maand te laat, net zo lang blijven aanhalen totdat er wat gebeurd daar op het stadhuis. Weg met die koekwaus
  • 25 Aug 2019 om 15:26
    • Quote van 25 Aug 2019 om 15:22
      Alleen 3 dagen te laat, hij naait alles op en brengt iedereen (ook de club waar hij clubwatcher is) in diskrediet, en nee ik heb het ook niet zo met de burgemeester, maar t is nu gebeurd, waarom 3 dagen later het vuurtje weer stoken, heb in deze jaren een enorme hekel aan die kwal gekregen.
    Ik moet hem ook niet altijd maar in dit geval goed stuk. ONNO RAUS
  • 25 Aug 2019 om 15:22
    • Quote van 25 Aug 2019 om 14:57
      Wat is dit nou voor overdreven reactie..? Ben je de assistent van de burgermeester ofzo? Deze journalist verteld precies waar het (al weer) fout gaat bij het maken van een besluit rondom voetbal zaken.
    Alleen 3 dagen te laat, hij naait alles op en brengt iedereen (ook de club waar hij clubwatcher is) in diskrediet, en nee ik heb het ook niet zo met de burgemeester, maar t is nu gebeurd, waarom 3 dagen later het vuurtje weer stoken, heb in deze jaren een enorme hekel aan die kwal gekregen.
  • 25 Aug 2019 om 15:16
    • Quote van 25 Aug 2019 om 14:21
      Leon dikke mongool, ga weg met je veel te late teksten en gestook randdebiel, 80% haat je.
    Ho ho ho!
  • 25 Aug 2019 om 14:57
    • Quote van 25 Aug 2019 om 14:21
      Leon dikke mongool, ga weg met je veel te late teksten en gestook randdebiel, 80% haat je.
    Wat is dit nou voor overdreven reactie..? Ben je de assistent van de burgermeester ofzo? Deze journalist verteld precies waar het (al weer) fout gaat bij het maken van een besluit rondom voetbal zaken.
  • 25 Aug 2019 om 14:56
    • Quote van 25 Aug 2019 om 14:21
      Leon dikke mongool, ga weg met je veel te late teksten en gestook randdebiel, 80% haat je.
    Hahahaha neem een pilletje en rustig uit en in ademen aub.
  • 25 Aug 2019 om 14:27
    • Quote van 25 Aug 2019 om 14:25
      Wat zegt hij hier verkeerd dan? Hij spreekt gewoon de waarheid. Dus dan moet hij maar neer geknuppeld worden.
    Als je de zinnen daarvoor leest dan snap je het. Wanneer iedereen al klaar is en blij is dat het over is komt Leon aankakken om de boel weer te gaan stoken. Kneus dat hij is.
  • 25 Aug 2019 om 14:25
    • Quote van 25 Aug 2019 om 14:21
      Leon dikke mongool, ga weg met je veel te late teksten en gestook randdebiel, 80% haat je.
    Wat zegt hij hier verkeerd dan? Hij spreekt gewoon de waarheid. Dus dan moet hij maar neer geknuppeld worden.
  • 25 Aug 2019 om 14:21
    Leon dikke mongool, ga weg met je veel te late teksten en gestook randdebiel, 80% haat je.
  • 25 Aug 2019 om 14:18
    Spot on !
  • 25 Aug 2019 om 14:16
    Tijd voor een andere Burgemeester lijkt mij,het zijn toch de inwoners die hij vertegenwoordigd? Dus weg met die man!!!
  • 25 Aug 2019 om 14:14
    Trump taal.
  • 25 Aug 2019 om 14:05
    • Quote van 25 Aug 2019 om 13:57
      Gaat niet gebeuren pik. Er worden gewoon leugens verzonnen en aangedragen om ook deze miskleun te bagatelliseren. Precies zoals het inzake het Home van Vak-P ook is gedaan.
    Klopt maar op een bepaald moment is het een keer afgelopen met dat gelieg en gekonkel. Daar hebben we voorbeelden zat van ja (verleden hahaha)
  • 25 Aug 2019 om 14:03
    • Quote van 25 Aug 2019 om 13:58
      als burgemeester is die Onno 1 grote miskleun dat zegt iedereen al die tijd al..hij is voorgedragen door de raad van Enschede zelf ..iedereen kotst hem uit..nu zelfs tubantia..
    Weet dat men in de gemeenteraad hem een zeer matige bestuurder vind. Tja en verschillende wethouders zien hem liever ook vertrekken.
  • 25 Aug 2019 om 13:58
    • Quote van 25 Aug 2019 om 13:51
      Leon geweldig stukje, hoop dat er over een paar week iemand op staat in de gemeenteraad die verantwooding eist en een overzicht vraagt of onderzoek eist naar deze miskleun.
    als burgemeester is die Onno 1 grote miskleun dat zegt iedereen al die tijd al..hij is voorgedragen door de raad van Enschede zelf ..iedereen kotst hem uit..nu zelfs tubantia..
  • 25 Aug 2019 om 13:57
    • Quote van 25 Aug 2019 om 13:51
      Leon geweldig stukje, hoop dat er over een paar week iemand op staat in de gemeenteraad die verantwooding eist en een overzicht vraagt of onderzoek eist naar deze miskleun.
    Gaat niet gebeuren pik. Er worden gewoon leugens verzonnen en aangedragen om ook deze miskleun te bagatelliseren. Precies zoals het inzake het Home van Vak-P ook is gedaan.
  • 25 Aug 2019 om 13:51
    Leon geweldig stukje, hoop dat er over een paar week iemand op staat in de gemeenteraad die verantwooding eist en een overzicht vraagt of onderzoek eist naar deze miskleun.
zondag 29 september 2019
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›