''Wie AZ zegt, moet ook B zeggen, dat was niet door gedrongen''

( 16 reacties)
''Wie AZ zegt, moet ook B zeggen, dat was niet door gedrongen''

FC Twente stelde haar stadion beschikbaar aan AZ voor de Europa League. De beslissing van burgemeester Onno van Veldhuizen om de Antwerp-fans daarna te weren, viel echter niet bij iedereen in goede aarde.

"'Nee!' Is geen Twents woord", schrijft Baartman in TC Tubantia. "'Joa, joa.' Dat zal FC Twente ook geantwoord hebben toen AZ vroeg De Grolsch Veste een avondje te mogen lenen. Als nieuwkomer in de eredivisie maak je graag vrienden. Voetballers met een kapot dak geef je huisvesting. Zo zijn wij Tukkers."

"Noaberschap is een breed begrip. Dat reikt met groot gemak tot diep in Alkmaar. Daarnaast heeft het AZ-stadion Twente doen realiseren dat als je zonnepanelen op De Grolsch Veste plaatst, het dak dat wel moet kunnen dragen. Dat praktisch inzicht was blijkbaar nog niet volledig doorgedrongen."

"'Joa, joa', zeiden ze in Enschede tegen Alkmaar. Daarna kwamen de gevolgen. Met bussen uit België. Veel meer dan verwacht misschien. Tja, wie AZ zegt, moet ook B zeggen. Dat inzicht was blijkbaar niet volledig doorgedrongen. En toen werd 'oons' Onno onnozel", vervolgt ze. "'We geven een feestje, maar in besloten kring. We nodigen familie de Vlaming niet uit. Of in ieder geval, we nodigen niet de hele familie uit."

"'De kans op een puinhoop is te groot.' Maar de mens lijdt het meest aan de puinhoop die hij vreest. Dus toen ging het dak er definitief af. Met boze Belgen die riepen: 'Wij komen toch.' (Dat zijn over het algemeen niet de leukste gasten. Die nemen nooit een bloemetje mee.) Een helpende hand werd een wiebelig pootje. De Grolsch Veste verwelkomt AZ. Oftewel; hoe een verre vriend wederom niet de goede buur bleek."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 26 Aug 2019 om 09:27
    • Quote van 26 Aug 2019 om 01:03
      Pure waanzin om te gaan schelden! Hier steek ik een stokje voor! Jij gaat het boekje in!
    Hoi Dennis...
  • 26 Aug 2019 om 09:17
    • Quote van 26 Aug 2019 om 07:48
      De invloed van de westerse media op het regionale dagblad Tubantia is groot, te groot, de westerse media verkwanseld de regio Twente
    Nee dat doet die onnozele burgervader zelf wel. Daar heeft hij niemand voor nodig. Als je dat niet ziet dan ben je toch wel net zo onnozel hoor.
  • 26 Aug 2019 om 09:14
    • Quote van 26 Aug 2019 om 07:48
      De invloed van de westerse media op het regionale dagblad Tubantia is groot, te groot, de westerse media verkwanseld de regio Twente
    Jij met jouw media aversie. Onnozele Hendrik.
  • 26 Aug 2019 om 07:48
    De invloed van de westerse media op het regionale dagblad Tubantia is groot, te groot, de westerse media verkwanseld de regio Twente
  • 26 Aug 2019 om 01:13
    • Quote van 26 Aug 2019 om 01:03
      Pure waanzin om te gaan schelden! Hier steek ik een stokje voor! Jij gaat het boekje in!
    Zucht...
  • 26 Aug 2019 om 01:03
    • Quote van 25 Aug 2019 om 22:23
      kut
    Pure waanzin om te gaan schelden! Hier steek ik een stokje voor! Jij gaat het boekje in!
  • 25 Aug 2019 om 22:23
    • Quote van 25 Aug 2019 om 20:53
      Flut...
    kut
  • 25 Aug 2019 om 20:53
    • Quote van 25 Aug 2019 om 16:03
      Velen willen zichzelf bewijzen boven alles en dan krijg je van die vlut verhalen.
    Flut...
  • 25 Aug 2019 om 16:19
    • Quote van 25 Aug 2019 om 14:27
      Wat is dit voor een debiel verhaaltje?
    Hoest met Kurt dan? Groet’n uut Almelooooo !!! ;-)
  • 25 Aug 2019 om 16:07
    "viel niet bij iedereen in het verkeerde keelgat" Het Nederlands is weer om te huilen.
  • 25 Aug 2019 om 16:03
    • Quote van 25 Aug 2019 om 15:38
      Niveau van de column schrijvers is ook niet echt hoog meer....
    Velen willen zichzelf bewijzen boven alles en dan krijg je van die vlut verhalen.
  • 25 Aug 2019 om 15:38
    Niveau van de column schrijvers is ook niet echt hoog meer....
  • 25 Aug 2019 om 15:01
    • Quote van 25 Aug 2019 om 14:34
      Keihard aan de poten van Onno zagen.... het kan niet genoeg
    RT
  • 25 Aug 2019 om 14:34
    Keihard aan de poten van Onno zagen.... het kan niet genoeg
  • 25 Aug 2019 om 14:32
    • Quote van 25 Aug 2019 om 14:27
      Wat is dit voor een debiel verhaaltje?
    Een column ?
  • 25 Aug 2019 om 14:27
    Wat is dit voor een debiel verhaaltje?
zaterdag 19 oktober 2019
19:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›