Garcia ziet FC Twente 'energie verliezen': ''We begonnen slordig te spelen''

( 29 reacties)
Garcia ziet FC Twente 'energie verliezen': ''We begonnen slordig te spelen''

De wedstrijd tussen FC Twente en Heerenveen was er één met twee gezichten. Dat stelt Gonzalo Garcia, trainer van FC Twente. Hij zag dat FC Twente voor rust kansen kreeg, maar na rust vooral moest verdedigen. 

"Ik kijk terug op een goede eerste helft. We waren in die fase goed aan de bal en hadden een paar momenten waarop we ze pijn hadden kunnen doen. We onderschepten enkele passes en kwamen in een goede positie, maar het ontbrak op die momenten aan een goede laatste bal. Aan het einde van de eerste helft begonnen we slordig te spelen. Daardoor verloren we veel energie", vertelde Garcia op de persconferentie na afloop. 

Na rust ging het stukken minder. "Als je vervolgens de tweede helft bekijkt, en dan vooral het laatste kwartier, dan moeten we tevreden zijn met een punt. We kwamen hier natuurlijk niet voor een punt, maar als je ziet hoe de wedstrijd zich ontvouwt dan moet je tevreden zijn. We moeten sterken worden en dat weten we. De laatste twintig minuten was het volhouden."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 26 Aug 2019 om 12:20
    • Quote van 26 Aug 2019 om 09:38
      Oké 40 min en na de rust was het helemaal erg matig en de laatste 20 min waren rond uit bagger.
    Aitor, Ratjetoe en zo nog een paar moeten nog rijpen en komen nog (net) tekort voor dit niveau.... Zoals gezegd, na 70 minuten was de pijp leeg bij de spelers. Daardoor wordt het billenknijpen.
  • 26 Aug 2019 om 09:38
    • Quote van 26 Aug 2019 om 09:04
      Je kunt het ook overdrijven. Na 30 minuten..... Tja.....
    Oké 40 min en na de rust was het helemaal erg matig en de laatste 20 min waren rond uit bagger.
  • 26 Aug 2019 om 09:04
    • Quote van 25 Aug 2019 om 14:25
      Dat is zeker een oorzaak,maar volgens mij is er meer aan de hand een voetbal prof mag nooit na 30 min stuk zitten,misschien kijkje nemen in de Engelse en Duitse voetbal keuken!
    Je kunt het ook overdrijven. Na 30 minuten..... Tja.....
  • 25 Aug 2019 om 17:04
    • Quote van 25 Aug 2019 om 13:54
      Geen enkele selectie is in staat om 90 minuten vol gas te gaan. Doseren met krachten is hetgeen waar het om draait op het veld. Vooral de bal het werk laten doen.


      Juist doordat het nu te chaotisch is, smijt je met krachten...wetende dat je dit maximaal 50 tot 60 minuten vol kunt houden. Daarna is de pijp leeg en zie je de eerste krampverschijnselen bij spelers.


      Rutten was als trainer een meester voor FC Twente. Combinatievoetbal pur sang. Spelend vanuit balbezit met korte combinaties. De tegenstander uit de tent lokken om vervolgens toe te slaan. Nu zie je dat de lange bal veel gespeeld wordt...zo ook gisteravond. Het resultaat: in 8 van de 10 gevallen balverlies waardoor je dus rap moet omschakelen en druk moet gaan zetten. Dit kost gewoon teveel kracht, en is geen 90 minuten vol te houden.
    Kan me helemaal vinden in je opmerkingen. Komt bij dat we de bal niet lang genoeg in de ploeg kunnen houden, waardoor we meer met energie smijten dan de tegenstander.
  • 25 Aug 2019 om 16:51
    Was Verdonk gisteren geblesseerd uit gevallen of uit voor zorg?
  • 25 Aug 2019 om 15:56
    • Quote van 25 Aug 2019 om 15:32
      Het gaat ook wel goedkomen. Eerst Busquets binnen zien te hengelen, Zekhnini in de basis en geen middenvelder in de spits. Vervolgens het lef te hebben om niet meer vanuit eigen visie te ballen als het niet werkt, maar te spelen vanuit de mogelijkheden. VVV doet dat bijv perfect nu
    Klopt maar het moet niet te lang duren met het middenveld en vooral een spits. Want als straks de tegenstanders een beetje ingespeeld zijn en wij lopen nog te stuntelen dan lopen we wel achter de feiten aan.
  • 25 Aug 2019 om 15:34
    • Quote van 25 Aug 2019 om 15:04
      Dus ?

      Je mist het punt, terwijl ik het punt woord voor woord maak.

      Toch knap
    Ben het juist met je eens en haal aan dat deze ploegen 3 wedstrijden in de week spelen en gewoon fit bij ons zitten ze er met 1 wedstrijd per week na 30 min doorheen!
  • 25 Aug 2019 om 15:32
    • Quote van 25 Aug 2019 om 15:28
      Eerlijk is eerlijk, we hebben nu meer potentie...... en ik denk ook wel dat het goed gaat komen.
    Het gaat ook wel goedkomen. Eerst Busquets binnen zien te hengelen, Zekhnini in de basis en geen middenvelder in de spits. Vervolgens het lef te hebben om niet meer vanuit eigen visie te ballen als het niet werkt, maar te spelen vanuit de mogelijkheden. VVV doet dat bijv perfect nu
  • 25 Aug 2019 om 15:28
    • Quote van 25 Aug 2019 om 15:10
      Precies BAM, omdat Pusic anders is tegen journalisten en een praatje hield voor de bühne is het nu geen Pusic voetbal... :P
    Eerlijk is eerlijk, we hebben nu meer potentie...... en ik denk ook wel dat het goed gaat komen.
  • 25 Aug 2019 om 15:10
    • Quote van 25 Aug 2019 om 15:03
      Brilletje nodig. Ik zie hier totaal geen vergelijking in. García wil graag vooruit voetballen, wat veel kracht kost. Pusic was meer van het verdedigen en de nul houden. Terwijl hij meer doelpunten om de oren kreeg dan wat ze tot nu toe om de oren hebben gekregen. Pusic vond zijn team altijd goed spelen daar en tegen is García erg kritisch op zijn ploeg en vind dat het niet goed genoeg is. García beantwoord normaal de vragen die een journalist vraagt. Pusic die draaide overal omheen en begon irritant te lullen. Ik weet niet wat voor vergelijking jij ziet maar pusic en García zijn zoveel verschillend. Dus deze vergelijking van jou slaat gewoon nergens op.
    Precies BAM, omdat Pusic anders is tegen journalisten en een praatje hield voor de bühne is het nu geen Pusic voetbal... :P
  • 25 Aug 2019 om 15:10
    • Quote van 25 Aug 2019 om 15:03
      Brilletje nodig. Ik zie hier totaal geen vergelijking in. García wil graag vooruit voetballen, wat veel kracht kost. Pusic was meer van het verdedigen en de nul houden. Terwijl hij meer doelpunten om de oren kreeg dan wat ze tot nu toe om de oren hebben gekregen. Pusic vond zijn team altijd goed spelen daar en tegen is García erg kritisch op zijn ploeg en vind dat het niet goed genoeg is. García beantwoord normaal de vragen die een journalist vraagt. Pusic die draaide overal omheen en begon irritant te lullen. Ik weet niet wat voor vergelijking jij ziet maar pusic en García zijn zoveel verschillend. Dus deze vergelijking van jou slaat gewoon nergens op.
    Ik heb het over het voetbal. Jij hebt het over de 'presentatie' van een trainer.

    Veel balverlies. Slordig spel. Open middenveld. Geen laatste pass/voorzetten en of schoten op doel. Exact dezelfde kritiek als vorig seizoen.

    Dat jij je lekker laat maken door randzaken.
  • 25 Aug 2019 om 15:05
    • Quote van 25 Aug 2019 om 15:03
      Brilletje nodig. Ik zie hier totaal geen vergelijking in. García wil graag vooruit voetballen, wat veel kracht kost. Pusic was meer van het verdedigen en de nul houden. Terwijl hij meer doelpunten om de oren kreeg dan wat ze tot nu toe om de oren hebben gekregen. Pusic vond zijn team altijd goed spelen daar en tegen is García erg kritisch op zijn ploeg en vind dat het niet goed genoeg is. García beantwoord normaal de vragen die een journalist vraagt. Pusic die draaide overal omheen en begon irritant te lullen. Ik weet niet wat voor vergelijking jij ziet maar pusic en García zijn zoveel verschillend. Dus deze vergelijking van jou slaat gewoon nergens op.
    García maakt ook natuurlijk fouten. Maar dat is normaal bij een beginnende trainer. Hij houdt veel te lang vast aan roemeratoe en espinosa. Die had hij allang uit de basis moeten halen. Maar ik vind dat hij het tot nu toe gewoon prima doet.
  • 25 Aug 2019 om 15:04
    • Quote van 25 Aug 2019 om 14:54
      En deze ploegen spelen 3 wedstrijden per week!!!
    Dus ?

    Je mist het punt, terwijl ik het punt woord voor woord maak.

    Toch knap
  • 25 Aug 2019 om 15:03
    • Quote van 25 Aug 2019 om 14:20
      Gewoon Pusic voetbal.... maar dat men niet zeggen
    Brilletje nodig. Ik zie hier totaal geen vergelijking in. García wil graag vooruit voetballen, wat veel kracht kost. Pusic was meer van het verdedigen en de nul houden. Terwijl hij meer doelpunten om de oren kreeg dan wat ze tot nu toe om de oren hebben gekregen. Pusic vond zijn team altijd goed spelen daar en tegen is García erg kritisch op zijn ploeg en vind dat het niet goed genoeg is. García beantwoord normaal de vragen die een journalist vraagt. Pusic die draaide overal omheen en begon irritant te lullen. Ik weet niet wat voor vergelijking jij ziet maar pusic en García zijn zoveel verschillend. Dus deze vergelijking van jou slaat gewoon nergens op.
  • 25 Aug 2019 om 15:01
    • Quote van 25 Aug 2019 om 14:20
      Gewoon Pusic voetbal.... maar dat men niet zeggen
    Mag je wel zeggen alleen zet je dan je zelf voor lul,maar dat mag! Want het voetbal is sterk verbeterd alleen ontbreekt het aan twee sleutel posities de spelverdeler (Brama) en een echte spits en met die posities zijn ze bezig,maar er zit veel meer voetbal in dan onder pusic wel is de ammusementswaarde op het zelfde niveau,maar geef het een paar weken!
  • 25 Aug 2019 om 14:54
    • Quote van 25 Aug 2019 om 14:51
      Kijk de wedstrijd Liverpool - Arsenal, zie je precies wat de bedoeling is.

      GGG moet normaal doen. Linies compact houden. De theorie is geweldig maar de uitvoering.... ik vraag me af of we de spelers ervoor hebben.
    En deze ploegen spelen 3 wedstrijden per week!!!
  • 25 Aug 2019 om 14:51
    • Quote van 25 Aug 2019 om 14:41
      Wat is de definitie van vooruit verdedigen dan? Bal breed en gaten laten vallen? Theorie zal vast leuk zijn, de uitvoering is er niet. Dan kan je nog beter je energie steken in kick & rush
    Kijk de wedstrijd Liverpool - Arsenal, zie je precies wat de bedoeling is.

    GGG moet normaal doen. Linies compact houden. De theorie is geweldig maar de uitvoering.... ik vraag me af of we de spelers ervoor hebben.
  • 25 Aug 2019 om 14:45
    • Quote van 25 Aug 2019 om 14:15
      Er worden onnodig krachten verspild Boes..... Gewoon omdat het hele spel vooralsnog te chaotisch is.
    Chaos sowieso... De aanvallende intenties waar ik sommigen vol lof over zag schrijven in de voorbereiding heb ik vooralsnog niet gezien.
  • 25 Aug 2019 om 14:41
    • Quote van 25 Aug 2019 om 14:18
      Dat vooruit verdedigen kost ook veel energie
    Wat is de definitie van vooruit verdedigen dan? Bal breed en gaten laten vallen? Theorie zal vast leuk zijn, de uitvoering is er niet. Dan kan je nog beter je energie steken in kick & rush
  • 25 Aug 2019 om 14:38
    • Quote van 25 Aug 2019 om 14:20
      Gewoon Pusic voetbal.... maar dat men niet zeggen
    Dat mag je hier niet zeggen natuurlijk. Pusic is stom, G2 is lief. Maar ik zie idd Pusic voetbal.
  • 25 Aug 2019 om 14:25
    • Quote van 25 Aug 2019 om 13:40
      teveel spelers die komen revalideren bij ons..goedkoop dat wel maar tot aan de kerst heb je er niet veel aan
    Dat is zeker een oorzaak,maar volgens mij is er meer aan de hand een voetbal prof mag nooit na 30 min stuk zitten,misschien kijkje nemen in de Engelse en Duitse voetbal keuken!
  • 25 Aug 2019 om 14:20
    • Quote van 25 Aug 2019 om 14:01
      Vol gas? Ik zie vooral balletjes breed, geen diepgang, vrijwel geen rushes.. alles lijkt al op halve kracht te gebeuren. Als dit vol gas is, dan maak ik mij echt zorgen.
    Gewoon Pusic voetbal.... maar dat men niet zeggen
  • 25 Aug 2019 om 14:18
    • Quote van 25 Aug 2019 om 13:54
      Geen enkele selectie is in staat om 90 minuten vol gas te gaan. Doseren met krachten is hetgeen waar het om draait op het veld. Vooral de bal het werk laten doen.


      Juist doordat het nu te chaotisch is, smijt je met krachten...wetende dat je dit maximaal 50 tot 60 minuten vol kunt houden. Daarna is de pijp leeg en zie je de eerste krampverschijnselen bij spelers.


      Rutten was als trainer een meester voor FC Twente. Combinatievoetbal pur sang. Spelend vanuit balbezit met korte combinaties. De tegenstander uit de tent lokken om vervolgens toe te slaan. Nu zie je dat de lange bal veel gespeeld wordt...zo ook gisteravond. Het resultaat: in 8 van de 10 gevallen balverlies waardoor je dus rap moet omschakelen en druk moet gaan zetten. Dit kost gewoon teveel kracht, en is geen 90 minuten vol te houden.
    Kom op al 3 seizoenen zijn ze met 30 min op dat kan echt niet,zelfs nog zonder Europese wedstrijden!!!
  • 25 Aug 2019 om 14:18
    • Quote van 25 Aug 2019 om 14:01
      Vol gas? Ik zie vooral balletjes breed, geen diepgang, vrijwel geen rushes.. alles lijkt al op halve kracht te gebeuren. Als dit vol gas is, dan maak ik mij echt zorgen.
    Dat vooruit verdedigen kost ook veel energie
  • 25 Aug 2019 om 14:15
    • Quote van 25 Aug 2019 om 14:01
      Vol gas? Ik zie vooral balletjes breed, geen diepgang, vrijwel geen rushes.. alles lijkt al op halve kracht te gebeuren. Als dit vol gas is, dan maak ik mij echt zorgen.
    Er worden onnodig krachten verspild Boes..... Gewoon omdat het hele spel vooralsnog te chaotisch is.
  • 25 Aug 2019 om 14:01
    • Quote van 25 Aug 2019 om 13:54
      Geen enkele selectie is in staat om 90 minuten vol gas te gaan. Doseren met krachten is hetgeen waar het om draait op het veld. Vooral de bal het werk laten doen.


      Juist doordat het nu te chaotisch is, smijt je met krachten...wetende dat je dit maximaal 50 tot 60 minuten vol kunt houden. Daarna is de pijp leeg en zie je de eerste krampverschijnselen bij spelers.


      Rutten was als trainer een meester voor FC Twente. Combinatievoetbal pur sang. Spelend vanuit balbezit met korte combinaties. De tegenstander uit de tent lokken om vervolgens toe te slaan. Nu zie je dat de lange bal veel gespeeld wordt...zo ook gisteravond. Het resultaat: in 8 van de 10 gevallen balverlies waardoor je dus rap moet omschakelen en druk moet gaan zetten. Dit kost gewoon teveel kracht, en is geen 90 minuten vol te houden.
    Vol gas? Ik zie vooral balletjes breed, geen diepgang, vrijwel geen rushes.. alles lijkt al op halve kracht te gebeuren. Als dit vol gas is, dan maak ik mij echt zorgen.
  • 25 Aug 2019 om 13:54
    • Quote van 25 Aug 2019 om 13:34
      Hoe kan het dat twente als eerste de voorbereiding in ging en als enige in de eredivisie niet in staat is 90 min vol gas te gaan? Dit probleem is niet van dit seizoen,maar al een aantal jaren dus wat gaat er intern structureel fout wat vroeger wel goed ging?
    Geen enkele selectie is in staat om 90 minuten vol gas te gaan. Doseren met krachten is hetgeen waar het om draait op het veld. Vooral de bal het werk laten doen.


    Juist doordat het nu te chaotisch is, smijt je met krachten...wetende dat je dit maximaal 50 tot 60 minuten vol kunt houden. Daarna is de pijp leeg en zie je de eerste krampverschijnselen bij spelers.


    Rutten was als trainer een meester voor FC Twente. Combinatievoetbal pur sang. Spelend vanuit balbezit met korte combinaties. De tegenstander uit de tent lokken om vervolgens toe te slaan. Nu zie je dat de lange bal veel gespeeld wordt...zo ook gisteravond. Het resultaat: in 8 van de 10 gevallen balverlies waardoor je dus rap moet omschakelen en druk moet gaan zetten. Dit kost gewoon teveel kracht, en is geen 90 minuten vol te houden.
  • 25 Aug 2019 om 13:40
    • Quote van 25 Aug 2019 om 13:34
      Hoe kan het dat twente als eerste de voorbereiding in ging en als enige in de eredivisie niet in staat is 90 min vol gas te gaan? Dit probleem is niet van dit seizoen,maar al een aantal jaren dus wat gaat er intern structureel fout wat vroeger wel goed ging?
    teveel spelers die komen revalideren bij ons..goedkoop dat wel maar tot aan de kerst heb je er niet veel aan
  • 25 Aug 2019 om 13:34
    Hoe kan het dat twente als eerste de voorbereiding in ging en als enige in de eredivisie niet in staat is 90 min vol gas te gaan? Dit probleem is niet van dit seizoen,maar al een aantal jaren dus wat gaat er intern structureel fout wat vroeger wel goed ging?
zaterdag 19 oktober 2019
19:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›