''Ik sputter tegen en begin over Bosch, die hoort in de basis'' ''Brama wil zijn rol anders invullen dan Garcia voor ogen heeft'' Steun voor Van Leeuwen: ''Ted past voortreffelijk bij FC Twente'' ''Volgens hem hadden Bosch, Brama en Hölscher moeten spelen'' ''Had FC Twente gesierd als ze openbaar excuses hadden aangeboden''

Van Veldhuizen geeft uitleg: ''Maar er resteren nog wel vragen''

( 9 reacties)
Van Veldhuizen geeft uitleg: ''Maar er resteren nog wel vragen''

Gemeenteraadslid Mart van Lagen vindt het een goede zaak dat burgemeester Onno van Veldhuizen deze week uitleg heeft gegeven over zijn beweegredenen om Belgische fans van Antwerp FC te weigeren in Enschede.

Van Lagen stelde vorige week schriftelijke vragen aan het college van B&W en is nog niet helemaal tevreden. "De informatiesessie doet daar weinig aan af, hoe zinnig die ook was", zegt Van Lagen naar aanleiding van de bijeenkomst voor raadsleden. "Er resteren nog wel wat vragen. Ik blijf me bij voorbeeld afvragen waarom men niet langer de tijd heeft genomen voor de besluitvorming."

FC Twente kreeg op vrijdag 16 augustus het verzoek of het Europa League-duel van AZ in De Grolsch Veste gespeeld kon worden en nog diezelfde dag gaf de gemeente Enschede groen licht, ondanks dat onder meer Grolsch Summer Sounds in de stad gepland stond. "Dan denk je: had men niet iets meer tijd moeten nemen?", aldus Van Lagen.

Woordvoerder Ton Kamp van de gemeente Enschede zegt desgevraagd dat Van Lagen gewoon de antwoorden krijgt waar hij om heeft gevraagd. Verder lijkt de kwestie-Antwerp geen politiek vervolg te krijgen voor Van Veldhuizen en de gemeente. De andere raadsleden waren dinsdag overwegend tevreden zijn met de informatie van de gemeente, politie en justitie.

Volgens Van Lagen doen de gemeente en de burgemeester er goed aan om erover na te denken hoe de relatie met de FC Twente-supporters verbeterd kan worden. "Ik denk dat het zinvol is na te denken over de vraag hoe de verhoudingen hersteld kunnen worden", besluit Van Lagen, die doelt op de vele kritiek van FC Twente-fans op Van Veldhuizen.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Sep 2019 om 16:30
    • Quote van 5 Sep 2019 om 19:09
      Dream on, denk je nu echt dat de politiek er voor de burger is?
      Vak P maakt het zichzelf moeilijk nu. Overal hangen er camera's. Allemaal gericht op vak p waarom wordt daar niet moeilijk om gedaan?
      Als Vak P weer geld wil verdienen en een vergunning wil hebben zou het niet zo moeilijk moeten doen. Er wordt niet gedeald toch? Of wil Vak P een ieder daar in vrij laten in het Home? Ons Home? Wij tegen iedereen beleid?
      Men zou de tijd van vrijheid en blijheid achter zich moeten laten. Die tijd bestaat niet meer.
    Jij dealt ook niet, wil jij 24/7 cameratoezicht in je huis?
  • 6 Sep 2019 om 16:02
    • Quote van 5 Sep 2019 om 19:09
      Dream on, denk je nu echt dat de politiek er voor de burger is?
      Vak P maakt het zichzelf moeilijk nu. Overal hangen er camera's. Allemaal gericht op vak p waarom wordt daar niet moeilijk om gedaan?
      Als Vak P weer geld wil verdienen en een vergunning wil hebben zou het niet zo moeilijk moeten doen. Er wordt niet gedeald toch? Of wil Vak P een ieder daar in vrij laten in het Home? Ons Home? Wij tegen iedereen beleid?
      Men zou de tijd van vrijheid en blijheid achter zich moeten laten. Die tijd bestaat niet meer.
    Stel dat je een huurhuis in een stadscentrum hebt. In dat geval word je gefilmd op het moment dat je je deur uitloopt. Dat is dan nog geen reden om cameratoezicht in je woning toe te staan, waarbij je huurbaas en de politie 24/7 kunnen volgen wat je thuis doet.
  • 5 Sep 2019 om 19:09
    • Quote van 5 Sep 2019 om 18:58
      Nou Mart, heel simpel:
      1) Geef P dat home terug met de bijbehorende vergunningen. Vraag Onno niet zo fucking kinderachtig te doen. Als er bepaalde voorwaarden zijn dan kan Onno/Gemeenteraad ook een vergunning afgeven en stellen dat ze exact 1 jaar hebben om aan alle eisen te voldoen, anders geen nieuwe vergunning een jaar later. Dat zou voor Onno de volwassen en intellectuele benadering zijn. De bal neerleggen bij P, dan komt hij al een stuk redelijker over bij de burger. Een politiek correcte concessie/gulden middenweg.
      2) Als er nogmaals een beslissing genomen moet worden, dan moet er 1 beslissing genomen worden. En dat kan enkel als de BM zich fatsoenlijk laat informeren.
      3) Stop met het optrommelen van legertjes ME zodra het moeilijk gaat worden, daar worden mensen achterdochtig van. Als de straatschoffies/hooligans een peleton ME bussen zien, dan schep je meteen verwachtingen en nodig je ze uit om de stad in te gaan, immers: er valt wat te beleven.
      Tot slot, gaarne een onderzoek. Een kosten/baten analyse van Twente gerelateerde incidenten en gebruik van ME door Onno. De burger heeft RECHT om te weten wat de exacte kosten zijn, en wat de resultaten zijn.
    Dream on, denk je nu echt dat de politiek er voor de burger is?
    Vak P maakt het zichzelf moeilijk nu. Overal hangen er camera's. Allemaal gericht op vak p waarom wordt daar niet moeilijk om gedaan?
    Als Vak P weer geld wil verdienen en een vergunning wil hebben zou het niet zo moeilijk moeten doen. Er wordt niet gedeald toch? Of wil Vak P een ieder daar in vrij laten in het Home? Ons Home? Wij tegen iedereen beleid?
    Men zou de tijd van vrijheid en blijheid achter zich moeten laten. Die tijd bestaat niet meer.
  • 5 Sep 2019 om 19:06
    • Quote van 5 Sep 2019 om 16:54
      van Veldhuizen rot op.Laatste tijd wel erg veel in het nieuws om zijn wandaden recht te lullen.Hij voelt aan dat zo langzamerhand iedereen hem uitkotst, net zoals iedere andere gemeente waar hij gezeten heeft.
    Yep lees maar eens hoe hij in Hoorn gehaat werd, oprotten met deze grote onbenul. Zet mooi onze stad en club voor lul.
  • 5 Sep 2019 om 18:58
    Nou Mart, heel simpel:
    1) Geef P dat home terug met de bijbehorende vergunningen. Vraag Onno niet zo fucking kinderachtig te doen. Als er bepaalde voorwaarden zijn dan kan Onno/Gemeenteraad ook een vergunning afgeven en stellen dat ze exact 1 jaar hebben om aan alle eisen te voldoen, anders geen nieuwe vergunning een jaar later. Dat zou voor Onno de volwassen en intellectuele benadering zijn. De bal neerleggen bij P, dan komt hij al een stuk redelijker over bij de burger. Een politiek correcte concessie/gulden middenweg.
    2) Als er nogmaals een beslissing genomen moet worden, dan moet er 1 beslissing genomen worden. En dat kan enkel als de BM zich fatsoenlijk laat informeren.
    3) Stop met het optrommelen van legertjes ME zodra het moeilijk gaat worden, daar worden mensen achterdochtig van. Als de straatschoffies/hooligans een peleton ME bussen zien, dan schep je meteen verwachtingen en nodig je ze uit om de stad in te gaan, immers: er valt wat te beleven.
    Tot slot, gaarne een onderzoek. Een kosten/baten analyse van Twente gerelateerde incidenten en gebruik van ME door Onno. De burger heeft RECHT om te weten wat de exacte kosten zijn, en wat de resultaten zijn.
  • 5 Sep 2019 om 17:56
    gemeente wil relatie met twente supporters verbeteren...duidelijk dan dat Onno v Veldhuizen op moet rotten zsm...
  • 5 Sep 2019 om 17:21
    • Quote van 5 Sep 2019 om 16:54
      van Veldhuizen rot op.Laatste tijd wel erg veel in het nieuws om zijn wandaden recht te lullen.Hij voelt aan dat zo langzamerhand iedereen hem uitkotst, net zoals iedere andere gemeente waar hij gezeten heeft.
    100+
  • 5 Sep 2019 om 16:54
    van Veldhuizen rot op.Laatste tijd wel erg veel in het nieuws om zijn wandaden recht te lullen.Hij voelt aan dat zo langzamerhand iedereen hem uitkotst, net zoals iedere andere gemeente waar hij gezeten heeft.
  • 5 Sep 2019 om 15:35
    Pffff, ga gewoon aan je werk jochie