Ten Voorde: ''Zijn een beetje aan het doorslaan met z'n allen''

( 36 reacties)
Ten Voorde: ''Zijn een beetje aan het doorslaan met z'n allen''

De KNVB verplaatste afgelopen week maar liefst 32 wedstrijden in de Eredivisie. Clubs die voor de winterstop Europees spelen krijgen daardoor meer rust. FC Twente-watcher Leon ten Voorde vindt het allemaal wat overdreven.

"Ik ben best een voorstander van 'noaberhulp' en ik snap ook heel goed dat we zuinig met onze Europese punten moeten omgaan, maar langzaam maar zeker bekruipt me toch het gevoel dat we een beetje aan het doorslaan zijn met z'n allen", schrijft Ten Voorde in TC Tubantia.

Ten Voorde vond het logisch dat Ajax vorig seizoen werd geholpen, omdat ze ver in de Champions League kwamen. "Maar als PSV al verlof krijgt omdat het op donderdag tegen een elftal uit Cyprus moet, dan denk ik: hallo KNVB, je hebt ook nog een competitie in eigen land, met veertien andere clubs met supporters, die soms hemel en aarde bewegen om een wedstrijd te kunnen bezoeken. En daar ver van te voren al rekening mee houden", aldus de journalist, die alle maatregelen overdreven vindt.

"Het duurt niet lang meer of Ajax en PSV spelen in het belang van het totale Nederlandse voetbal alleen nog maar thuiswedstrijden", vervolgt hij cynisch. "En tegenstanders graag met een man minder, als dat kan. Zijden kussentjes voor de reservespelers? Moet kunnen."

"Misschien is het een idee van de KNVB om de vier ploegen in Europa meteen de halve finale van de beker te laten spelen. Die andere ploegen moeten niet zeuren. En de supporters al helemaal niet. Die mogen blij zijn dat de vedetten van Ajax en PSV hier überhaupt nog willen voetballen", besluit hij.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Sep 2019 om 11:32
    • Quote van 11 Sep 2019 om 06:58
      Je hebt gelijk dat het elders nergens is... Maar als het helpt (en dat lijkt zo te zijn gezien dat we nu eindelijk weer eens met 4 clubs Europees actief zijn) dan is het prima toch? En volgens mij krijgen wij om die reden ook 3.5 ton niet alleen voor dat die clubs Europees spelen maar ook als compensatie voor de verplaatsingen... Het is opmerkelijk want het gebeurd elders vrijwel niet maar als het werkt waar makrn we ons dan druk om...
    Ik vind het prima en juist erg goed dat er rekening wordt gehouden in de kwalificatiefase van de toernooien. Echter vind ik ook dat we doorslaan nu we dit in de poulefase gaan doen. Je weet als team dat als je Europees speelt je meerdere wedstrijden moet spelen in een week en daar kun je je aan aanpassen. Dan moet je het maar voor lief nemen dat je in het weekend wat vermoeider bent. Het kan toch niet zo zijn dat om elk wissewasje nu wedstrijden worden verplaatst? Moeten we ook rekening gaan houden met de doordeweekse bekerwedstrijden?
  • 11 Sep 2019 om 11:10
    • Quote van 11 Sep 2019 om 10:53
      Zijn moeder werd genomen in het drugshol;-)
    Zij was "de tropische verassing" ;))
  • 11 Sep 2019 om 10:53
    • Quote van 11 Sep 2019 om 10:32
      Drugshol? Wat heeft jouw moeder hiermee te maken "Voetbaluhhh" of bedoel je een ander drugshol?
    Zijn moeder werd genomen in het drugshol;-)
  • 11 Sep 2019 om 10:32
    • Quote van 10 Sep 2019 om 23:36
      Piep piep hoi. Ga je druk maken over dat drugshol zonder horecavergunning joh. Die vertoning is al triest genoeg.
    Drugshol? Wat heeft jouw moeder hiermee te maken "Voetbaluhhh" of bedoel je een ander drugshol?
  • 11 Sep 2019 om 09:34
    • Quote van 10 Sep 2019 om 23:36
      Piep piep hoi. Ga je druk maken over dat drugshol zonder horecavergunning joh. Die vertoning is al triest genoeg.
    Piep piep hoi?? Wat een lekkere domme reactie, wat ben jij een triest figuur zeg!!! Zielepoot dat je bent, met je achterlijke oomerkinhen, dus hij mag niet zijn mening geven over voetbalzaken??? En dan moet jij maar over drugshol,Horeca vergunning beginnen? Vent je bent een grote kloothommel en verder niets!
  • 11 Sep 2019 om 06:58
    • Quote van 11 Sep 2019 om 05:43
      Wat een trieste reactie, hij mag toch gewoon zijn mening ventileren? Is natuurlijk van de zotte dat er wedstrijden word verplaatst voor voorronde of poule wedstrijden voor de Europa League. Zo als een halve finale champions league snap ik enigzins wel dat was uniek. Maar in Nederland slaan we weer door om dan gelijk maar voor alle clubs die uitzondering te maken.
    Je hebt gelijk dat het elders nergens is... Maar als het helpt (en dat lijkt zo te zijn gezien dat we nu eindelijk weer eens met 4 clubs Europees actief zijn) dan is het prima toch? En volgens mij krijgen wij om die reden ook 3.5 ton niet alleen voor dat die clubs Europees spelen maar ook als compensatie voor de verplaatsingen... Het is opmerkelijk want het gebeurd elders vrijwel niet maar als het werkt waar makrn we ons dan druk om...
  • 11 Sep 2019 om 05:43
    • Quote van 10 Sep 2019 om 23:36
      Piep piep hoi. Ga je druk maken over dat drugshol zonder horecavergunning joh. Die vertoning is al triest genoeg.
    Wat een trieste reactie, hij mag toch gewoon zijn mening ventileren? Is natuurlijk van de zotte dat er wedstrijden word verplaatst voor voorronde of poule wedstrijden voor de Europa League. Zo als een halve finale champions league snap ik enigzins wel dat was uniek. Maar in Nederland slaan we weer door om dan gelijk maar voor alle clubs die uitzondering te maken.
  • 11 Sep 2019 om 01:09
    • Quote van 10 Sep 2019 om 08:21
      Noem mij eens een situatie voor Twente waarin de KNVB coulant kan zijn? De ‘grote’ clubs bepalen onze competitie. Als ze vinden dat ze teveel moeten doen, gebeurd dat. Zijn er wedstrijdje voor Twente een week uitgesteld in de Europese periode (Rubin Kazan, Zenith, Villareal)?? Bullshit dus, het gaat om topsport mentaliteit. Kijk naar Wijnaldum. In juni de CL gewonnen, die Nations League gespeeld, 2,5 week vakantie, voorbereiding Liverpool, start Premier League, interlands en gewoon in de 93e minuut regen Duitsland een sprint over 60/70 meter maken en scoren....
    Als wij over 2 jaar weer Europees spelen...…… zullen we gelijke behandeling kunnen eisen. Vooruit denken is regeren maat.
  • 10 Sep 2019 om 23:36
    • Quote van 10 Sep 2019 om 08:21
      Noem mij eens een situatie voor Twente waarin de KNVB coulant kan zijn? De ‘grote’ clubs bepalen onze competitie. Als ze vinden dat ze teveel moeten doen, gebeurd dat. Zijn er wedstrijdje voor Twente een week uitgesteld in de Europese periode (Rubin Kazan, Zenith, Villareal)?? Bullshit dus, het gaat om topsport mentaliteit. Kijk naar Wijnaldum. In juni de CL gewonnen, die Nations League gespeeld, 2,5 week vakantie, voorbereiding Liverpool, start Premier League, interlands en gewoon in de 93e minuut regen Duitsland een sprint over 60/70 meter maken en scoren....
    Piep piep hoi. Ga je druk maken over dat drugshol zonder horecavergunning joh. Die vertoning is al triest genoeg.
  • 10 Sep 2019 om 21:53
    • Quote van 10 Sep 2019 om 08:21
      Noem mij eens een situatie voor Twente waarin de KNVB coulant kan zijn? De ‘grote’ clubs bepalen onze competitie. Als ze vinden dat ze teveel moeten doen, gebeurd dat. Zijn er wedstrijdje voor Twente een week uitgesteld in de Europese periode (Rubin Kazan, Zenith, Villareal)?? Bullshit dus, het gaat om topsport mentaliteit. Kijk naar Wijnaldum. In juni de CL gewonnen, die Nations League gespeeld, 2,5 week vakantie, voorbereiding Liverpool, start Premier League, interlands en gewoon in de 93e minuut regen Duitsland een sprint over 60/70 meter maken en scoren....
    Ik kan me wel 2 wedstrijden herinneren waar de knvb coulant richting FCT had moeten zijn (2001, 2010). Toen hebben ze dat nagelaten. Van mij mag de knvb best schuiven met wedstrijden ivm Europees voetbal, maar doe het dan ook als er een binnenlandse aanleiding is.
  • 10 Sep 2019 om 08:21
    • Quote van 9 Sep 2019 om 15:43
      Leonie mocht weer eens niet scharen met de vrouw/baas dit weekeinde. Zeikwijf. Als de KNVB meent dat wat wedstrijdjes verplaatsen goed is voor de prestaties van NL clubs op europees niveau, so be it. Ja, ze verplaatsen Ajax naar 12:15, dat is kut. Maar als wij straks voordeel trekken uit de coulante houding van de KNVB, dan hoor je niemand klagen. NL moet punten pakken en klimmen wat betreft coëfficiënten. Tijd voor een rol als GAE watcher voor die badmuts.
    Noem mij eens een situatie voor Twente waarin de KNVB coulant kan zijn? De ‘grote’ clubs bepalen onze competitie. Als ze vinden dat ze teveel moeten doen, gebeurd dat. Zijn er wedstrijdje voor Twente een week uitgesteld in de Europese periode (Rubin Kazan, Zenith, Villareal)?? Bullshit dus, het gaat om topsport mentaliteit. Kijk naar Wijnaldum. In juni de CL gewonnen, die Nations League gespeeld, 2,5 week vakantie, voorbereiding Liverpool, start Premier League, interlands en gewoon in de 93e minuut regen Duitsland een sprint over 60/70 meter maken en scoren....
  • 9 Sep 2019 om 19:31
    • Quote van 9 Sep 2019 om 17:27
      En zo is het Leon. De betutteling slaat helemaal door.
    be-whatnow?
  • 9 Sep 2019 om 17:36
    • Quote van 9 Sep 2019 om 15:10
      Dat het een beetje aan het doorslaan is heeft hij wel gelijk in. Dit is in geen ander land voorstelbaar moet je mee in Engeland aankomen. Nee ik snap dit verhaal wel.
    In Engeland worden door het seizoen heen wedstrijden aan de lopende band verplaatst hoor.
  • 9 Sep 2019 om 17:33
    Ten Voorde Calimero. Juist met deze play offs is het van belang dat de NL clubs zich plaatsen. Het heeft resultaat gehad en dat komt de gehele eredivisie ten goede. Had Twente in deze situatie gezeten, had hij wel anders geluld.
  • 9 Sep 2019 om 17:27
    En zo is het Leon. De betutteling slaat helemaal door.
  • 9 Sep 2019 om 16:59
    • Quote van 9 Sep 2019 om 16:44
      De zondagavond was afgesproken? Volgens mij niet.... er is juist de mededeling gedaan door de KNVB dat de zondagavond slechts in het uiterste noodgeval zou worden gebruikt.... nu zijn er blijkbaar al veel "noodgevallen".... Verder vind ik het een goed idee, LtV overigens ook, mits met mate gebruikt..... Als Ajax, PSV öok al tegen "amateurclubjes" vooraf vrij moeten hebben.......
    Heb je hem ook weer, obsessief compulsief wijsneuzen.

    Je kunt ook gewoon zeggen:

    Oh nou ja, als dat afgesproken is, dan is dat zo.

    Klaaaaaaaaarrrrrrrr
  • 9 Sep 2019 om 16:44
    • Quote van 9 Sep 2019 om 16:24
      Het enige waar ik een hekel aan heb is spelen om 12:15, maar ja...…. commercie.

      Voor de rest, dit was gewoon aangekondigd alsmede afgesproken met clubs.

      Doet de KNVB eindelijk een keer iets goed, is het weer niet goed.
    De zondagavond was afgesproken? Volgens mij niet.... er is juist de mededeling gedaan door de KNVB dat de zondagavond slechts in het uiterste noodgeval zou worden gebruikt.... nu zijn er blijkbaar al veel "noodgevallen".... Verder vind ik het een goed idee, LtV overigens ook, mits met mate gebruikt..... Als Ajax, PSV öok al tegen "amateurclubjes" vooraf vrij moeten hebben.......
  • 9 Sep 2019 om 16:24
    • Quote van 9 Sep 2019 om 15:50
      Zo gefrustreerd weer? LtV heeft wel degelijk een punt. Het schiet nu helemaal door en straks wordt het terug gedraaid en hebben de clubs in de toekomst de problemen. Vindt jij dat het spelen op de zondagavond alleen daarvoor noodzakelijk gemaakt moet worden?
    Het enige waar ik een hekel aan heb is spelen om 12:15, maar ja...…. commercie.

    Voor de rest, dit was gewoon aangekondigd alsmede afgesproken met clubs.

    Doet de KNVB eindelijk een keer iets goed, is het weer niet goed.
  • 9 Sep 2019 om 16:23
    • Quote van 9 Sep 2019 om 16:11
      Kom op zeg hij heeft echt wel een PUNT hoor, de hele competitie wordt zo verkracht waar we bij staan.
    Hij heeft helemaal geen punt.

    Dit is gewoon afgesproken met de ECV. Tevens, ver van tevoren aangekondigd dat dit zou gaan gebeuren.

  • 9 Sep 2019 om 16:11
    • Quote van 9 Sep 2019 om 15:43
      Leonie mocht weer eens niet scharen met de vrouw/baas dit weekeinde. Zeikwijf. Als de KNVB meent dat wat wedstrijdjes verplaatsen goed is voor de prestaties van NL clubs op europees niveau, so be it. Ja, ze verplaatsen Ajax naar 12:15, dat is kut. Maar als wij straks voordeel trekken uit de coulante houding van de KNVB, dan hoor je niemand klagen. NL moet punten pakken en klimmen wat betreft coëfficiënten. Tijd voor een rol als GAE watcher voor die badmuts.
    Kom op zeg hij heeft echt wel een PUNT hoor, de hele competitie wordt zo verkracht waar we bij staan.
  • 9 Sep 2019 om 16:09
    • Quote van 9 Sep 2019 om 15:21
      Ehhh, Engeland heeft 10 x ons budget. Dus de volledige tweede linie heeft ook heel veel kwaliteit, wij moeten het met dezelfde spelers doen. Dus meer rust. Ik ben er erg gelukkig mee dat de NL clubs en de KNVB dit nu serieus neemt.

      En daarbij, waardoor heb jij er last van? Het zorgt er alleen maar voor dat er meer wedstrijden live te volgen zijn. Prima toch lijkt me.
    Helemaal mee eens.
  • 9 Sep 2019 om 15:50
    • Quote van 9 Sep 2019 om 15:43
      Leonie mocht weer eens niet scharen met de vrouw/baas dit weekeinde. Zeikwijf. Als de KNVB meent dat wat wedstrijdjes verplaatsen goed is voor de prestaties van NL clubs op europees niveau, so be it. Ja, ze verplaatsen Ajax naar 12:15, dat is kut. Maar als wij straks voordeel trekken uit de coulante houding van de KNVB, dan hoor je niemand klagen. NL moet punten pakken en klimmen wat betreft coëfficiënten. Tijd voor een rol als GAE watcher voor die badmuts.
    Zo gefrustreerd weer? LtV heeft wel degelijk een punt. Het schiet nu helemaal door en straks wordt het terug gedraaid en hebben de clubs in de toekomst de problemen. Vindt jij dat het spelen op de zondagavond alleen daarvoor noodzakelijk gemaakt moet worden?
  • 9 Sep 2019 om 15:43
    Leonie mocht weer eens niet scharen met de vrouw/baas dit weekeinde. Zeikwijf. Als de KNVB meent dat wat wedstrijdjes verplaatsen goed is voor de prestaties van NL clubs op europees niveau, so be it. Ja, ze verplaatsen Ajax naar 12:15, dat is kut. Maar als wij straks voordeel trekken uit de coulante houding van de KNVB, dan hoor je niemand klagen. NL moet punten pakken en klimmen wat betreft coëfficiënten. Tijd voor een rol als GAE watcher voor die badmuts.
  • 9 Sep 2019 om 15:43
    • Quote van 9 Sep 2019 om 15:33
      Denk dat met het budget van Ajax er ook genoeg mogelijkheden zijn om de selectie zo breed te hebben dat cl voetbal geen probleem hoeft te zijn! Willen ze wel speciale behandelingen deel dan ook de winsten die je daar behaald!!! Bedoel er zitten in de eredivisie zo al 13 ploegen die nooit met Europees voetbal te maken krijgen en dus geen enkel belang hebben in de Europese punten telling!
    Een deel van de winst word al afgestaan dmv de zogenaamde graspot. Maar goed.. De knvb weet bij aanvang competitie al zo'n beetje wie er Europees gaat spelen en zou daarbij dus alvast rekening kunnen houden met het opstellen van het competitieschema. Daarnaast willen clubs toch ook zo lang mogelijk meedoen op 3 fronten, dan ook niet zeuren over een (te) druk programma en dat de knvb hemel en aarde gaat bewegen om de clubs zoveel mogelijk in de watten te leggen vind ik helemaal van de zotte.
  • 9 Sep 2019 om 15:41
    • Quote van 9 Sep 2019 om 15:21
      Ehhh, Engeland heeft 10 x ons budget. Dus de volledige tweede linie heeft ook heel veel kwaliteit, wij moeten het met dezelfde spelers doen. Dus meer rust. Ik ben er erg gelukkig mee dat de NL clubs en de KNVB dit nu serieus neemt.

      En daarbij, waardoor heb jij er last van? Het zorgt er alleen maar voor dat er meer wedstrijden live te volgen zijn. Prima toch lijkt me.
    In dit geval zijn er geen wijzigingen die echt in het nadeel van de (uit)supporters zijn. Je zit er toch niet op te wachten dat je opeens om 12:15 of 20:00 ergens aan de andere kant van het land moet spelen.

    Maar als tv kijker heb je inderdaad makkelijk praten.
  • 9 Sep 2019 om 15:33
    • Quote van 9 Sep 2019 om 15:21
      Ehhh, Engeland heeft 10 x ons budget. Dus de volledige tweede linie heeft ook heel veel kwaliteit, wij moeten het met dezelfde spelers doen. Dus meer rust. Ik ben er erg gelukkig mee dat de NL clubs en de KNVB dit nu serieus neemt.

      En daarbij, waardoor heb jij er last van? Het zorgt er alleen maar voor dat er meer wedstrijden live te volgen zijn. Prima toch lijkt me.
    Denk dat met het budget van Ajax er ook genoeg mogelijkheden zijn om de selectie zo breed te hebben dat cl voetbal geen probleem hoeft te zijn! Willen ze wel speciale behandelingen deel dan ook de winsten die je daar behaald!!! Bedoel er zitten in de eredivisie zo al 13 ploegen die nooit met Europees voetbal te maken krijgen en dus geen enkel belang hebben in de Europese punten telling!
  • 9 Sep 2019 om 15:28
    • Quote van 9 Sep 2019 om 15:24
      Ik ben het ditmaal met ltv eens
    Ik ook,maar ook typisch Nederlands doorslaan in alles.
  • 9 Sep 2019 om 15:24
    Ik ben het ditmaal met ltv eens
  • 9 Sep 2019 om 15:21
    • Quote van 9 Sep 2019 om 15:10
      Dat het een beetje aan het doorslaan is heeft hij wel gelijk in. Dit is in geen ander land voorstelbaar moet je mee in Engeland aankomen. Nee ik snap dit verhaal wel.
    Ehhh, Engeland heeft 10 x ons budget. Dus de volledige tweede linie heeft ook heel veel kwaliteit, wij moeten het met dezelfde spelers doen. Dus meer rust. Ik ben er erg gelukkig mee dat de NL clubs en de KNVB dit nu serieus neemt.

    En daarbij, waardoor heb jij er last van? Het zorgt er alleen maar voor dat er meer wedstrijden live te volgen zijn. Prima toch lijkt me.
  • 9 Sep 2019 om 15:19
    • Quote van 9 Sep 2019 om 15:10
      Leon heeft helemaal gelijk. Hier in NL moet vanwege het contract met FOX zoveel mogelijk geld worden verdiend en moeten zoveel mogelijk wedstrijden live worden uitgezonden. Vandaar dat er nu zowat iedere dag en op de meest onmogelijke tijden gevoetbald wordt. Voor mij mogen ze weer gewoon terug naar de zondag en de woensdag. Daarbij zijn de spelers tegenwoordig ook wel erg broos, verwend en volgevreten met hun gucci tasjes en kunnen ze 3 wedstrijden in se week niet meer aan.
    +1
  • 9 Sep 2019 om 15:14
    • Quote van 9 Sep 2019 om 15:01
      Zo lang er volgend seizoen, wanneer wij Champions-League spelen, ook word meegedacht heb ik er niet zoveel bezwaar mee.
    Haha, laten we het hopen. Overigens prima zaak dat de KNVB dit doet!
  • 9 Sep 2019 om 15:11
    Leon ten Voorde heeft hier zeker een punt.
  • 9 Sep 2019 om 15:10
    Dat het een beetje aan het doorslaan is heeft hij wel gelijk in. Dit is in geen ander land voorstelbaar moet je mee in Engeland aankomen. Nee ik snap dit verhaal wel.
  • 9 Sep 2019 om 15:10
    Leon heeft helemaal gelijk. Hier in NL moet vanwege het contract met FOX zoveel mogelijk geld worden verdiend en moeten zoveel mogelijk wedstrijden live worden uitgezonden. Vandaar dat er nu zowat iedere dag en op de meest onmogelijke tijden gevoetbald wordt. Voor mij mogen ze weer gewoon terug naar de zondag en de woensdag. Daarbij zijn de spelers tegenwoordig ook wel erg broos, verwend en volgevreten met hun gucci tasjes en kunnen ze 3 wedstrijden in se week niet meer aan.
  • 9 Sep 2019 om 15:01
    Zo lang er volgend seizoen, wanneer wij Champions-League spelen, ook word meegedacht heb ik er niet zoveel bezwaar mee.
  • 9 Sep 2019 om 15:01
    Kan er niks aan doen. Maar als ik zijn kop zie moet ik al kotsen. Of hij nu wel of geen gelijk heeft staat er los van
zondag 29 september 2019
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›