Fortuna Sittard moet clubtopscorer missen tegen FC Twente

( 7 reacties)
Fortuna Sittard moet clubtopscorer missen tegen FC Twente

FC Twente was afgelopen weekend vrij, in verband met de interlandverplichtingen, maar is zich al aan het voorbereiden op de wedstrijd tegen Fortuna Sittard. De Limburgers moeten nog wel een belangrijke schakel missen.

Aankomende zondag moet Fortuna het doen zonder clubtopscorer Vitalie Damascan. De spits die dit seizoen wordt gehuurd van het Italiaanse Torino, viel eerder geblesseerd uit en is er niet bij. "We wachten nog op de uitkomst van enkele onderzoeken, maar tegen Twente is hij er sowieso nog niet bij", zegt Sjoerd Ars, technisch manager van de Limburgers, in gesprek met De Limburger.

Damascan heeft bewezen van grote waarde te zijn voor Fortuna Sittard en scoorde twee van de vier goals en leverde ook een assist op één van de andere twee goals.

 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Sep 2019 om 17:00
    • Quote van 10 Sep 2019 om 07:15
      PSV was in mijn ogen niet zwak Frank, want daarmee doe je Twente en Gracia tekort. FC Twente speelde echt als team in die wedstrijd. Er werd voor...en met elkaar geknokt voor elke meter op het veld. Als FC Twente zo speelt...dan kun je zelfs tegen PSV of Ajax een punt pakken.


      Utrecht is niet zo goed zoals menigeen middels de media gilt. Bijvoorbeeld Maher is verdedigend een enorme zwakke schakel, want hij zet geen stap teveel voor het team in verdedigend opzicht.


      FC Twente vormt een sterk team....mits het een collectief is, en er voor mekaar gestreden wordt.
    En toch was Maher vorige week ofzo de speler met de meeste onderscheppingen in verdedigend opzicht..... was gewoon te zien op tv als je voetbal had gekeken :)
  • 10 Sep 2019 om 12:54
    • Quote van 10 Sep 2019 om 08:03
      Het blijft een feit dat PSV een onmeunige optater van Basel heeft gehad vlak voor die wedstrijd. Of dat de oorzaak is zul je nooit weten. Feit is inderdaad ook dat Twente die wedstrijd een geweldig team heeft gevormd. Twee prima ingrediënten om tot een resultaat te komen :)
    De amusementswaarde is onder Gracia tevens enorm gestegen, en (ook) dat is me veel waard Twente1. Ik ga weer met plezier naar de Veste. :)
  • 10 Sep 2019 om 08:03
    • Quote van 10 Sep 2019 om 07:15
      PSV was in mijn ogen niet zwak Frank, want daarmee doe je Twente en Gracia tekort. FC Twente speelde echt als team in die wedstrijd. Er werd voor...en met elkaar geknokt voor elke meter op het veld. Als FC Twente zo speelt...dan kun je zelfs tegen PSV of Ajax een punt pakken.


      Utrecht is niet zo goed zoals menigeen middels de media gilt. Bijvoorbeeld Maher is verdedigend een enorme zwakke schakel, want hij zet geen stap teveel voor het team in verdedigend opzicht.


      FC Twente vormt een sterk team....mits het een collectief is, en er voor mekaar gestreden wordt.
    Het blijft een feit dat PSV een onmeunige optater van Basel heeft gehad vlak voor die wedstrijd. Of dat de oorzaak is zul je nooit weten. Feit is inderdaad ook dat Twente die wedstrijd een geweldig team heeft gevormd. Twee prima ingrediënten om tot een resultaat te komen :)
  • 10 Sep 2019 om 07:15
    • Quote van 9 Sep 2019 om 21:19
      Jaar dat we degradeerde zat op dat vlak alles tegen (was mahi bij Groningen lang geblesseerd? Was hij tegen ons er weer bij... En scoorde...matavz bij Vitesse idem dito...) Maakt in een competitie als de Nederlandse soms net het verschil... tot nu toe gaat alles in ons voordeel.... je treft psv op een zwak moment.... utrecht nog niet door dat ze met dalmau moeten beginnen... fortuna mist hun doelpuntenmaker... hopelijk een voorbode van mooi seizoen
    PSV was in mijn ogen niet zwak Frank, want daarmee doe je Twente en Gracia tekort. FC Twente speelde echt als team in die wedstrijd. Er werd voor...en met elkaar geknokt voor elke meter op het veld. Als FC Twente zo speelt...dan kun je zelfs tegen PSV of Ajax een punt pakken.


    Utrecht is niet zo goed zoals menigeen middels de media gilt. Bijvoorbeeld Maher is verdedigend een enorme zwakke schakel, want hij zet geen stap teveel voor het team in verdedigend opzicht.


    FC Twente vormt een sterk team....mits het een collectief is, en er voor mekaar gestreden wordt.
  • 9 Sep 2019 om 23:20
    0-1
  • 9 Sep 2019 om 21:37
    • Quote van 9 Sep 2019 om 21:19
      Jaar dat we degradeerde zat op dat vlak alles tegen (was mahi bij Groningen lang geblesseerd? Was hij tegen ons er weer bij... En scoorde...matavz bij Vitesse idem dito...) Maakt in een competitie als de Nederlandse soms net het verschil... tot nu toe gaat alles in ons voordeel.... je treft psv op een zwak moment.... utrecht nog niet door dat ze met dalmau moeten beginnen... fortuna mist hun doelpuntenmaker... hopelijk een voorbode van mooi seizoen
    Dat klopt, al hebben wij met het verlies van Matos ook al een tegenslag te verwerken gekregen. Verhaegh er al een paar weken uit. Wij zijn ook ‘gewoon’ 50% van de (basis) verdediging kwijt.
  • 9 Sep 2019 om 21:19
    Jaar dat we degradeerde zat op dat vlak alles tegen (was mahi bij Groningen lang geblesseerd? Was hij tegen ons er weer bij... En scoorde...matavz bij Vitesse idem dito...) Maakt in een competitie als de Nederlandse soms net het verschil... tot nu toe gaat alles in ons voordeel.... je treft psv op een zwak moment.... utrecht nog niet door dat ze met dalmau moeten beginnen... fortuna mist hun doelpuntenmaker... hopelijk een voorbode van mooi seizoen
zondag 29 september 2019
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›