Espinosa verklapt: ''Dan wordt mijn contract automatisch verlengd'' Ten Voorde analyseert: ''Dat is geen optie met deze selectie'' ''Ook bij FC Twente krijg ik mee dat er soms over me wordt gemord'' Roemeratoe maakt indruk bij FC Twente: ''Dat is hartstikke mooi'' Van Staa: ''Daarom vind ik ook dat hij een compliment verdient''

Roemeratoe reageert: ''Ik vond het eigenlijk steeds beter gaan''

( 32 reacties)
Roemeratoe reageert: ''Ik vond het eigenlijk steeds beter gaan''

FC Twente staat na vijf competitiewedstrijden op een gedeelde vierde plek en Godfried Roemeratoe heeft een goed gevoel overgehouden aan de start van het seizoen. De talentvolle middenvelder greep in de voorbereiding zijn kans bij de club uit Enschede. 

"Ik heb nu vijf competitiewedstrijden achter elkaar gespeeld en ik vond het eigenlijk steeds beter gaan", blikt de 20-jarige Souburger terug op de website van PZC. "Na wedstrijden heb ik altijd wel wat spierpijn en wat spanning erop, maar dat lijkt me normaal", aldus Roemeratoe. 

Zijn zwaarste wedstrijd in de Eredivisie tot nu toe? "Dat is denk ik PSV-thuis geweest", reageert hij. "Ik stond die wedstrijd tegen Gaston Pereiro en later Steven Bergwijn. Ik vind Bergwijn echt heel sterk, poeh", vertelt Roemeratoe, die blij is dat trainer Gonzalo Garcia hem het vertrouwen geeft. 

"Hij heeft me laten staan en ik hoop dat hij dat in de komende wedstrijden ook weer doet. De trainer geeft me een compliment als ik het goed doe en vertelt me ook wat ik moet verbeteren", legt hij uit. "Ik wil zondag gewoon weer spelen. Ik heb lang moeten wachten op een echte kans en de afgelopen jaren veel geduld moeten hebben. Maar dat geduld is nu wel beloond", besluit Roemeratoe tevreden. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Sep 2019 om 14:48
    • Quote van 10 Sep 2019 om 18:07
      Je kunt ook het een laten en het andere niet doen.
    Tja dan had je Holscher en van der Heijdne in de basis gehad nu.
  • 11 Sep 2019 om 12:25
    • Quote van 10 Sep 2019 om 23:33
      Haris zal straks ook wel een linie zakken.
    Zou je verwachten maar aangezien er met Busqets nog een extra middenvelder is aangetrokken verwacht ik dat Garcia er voor heeft gekozen om Haris definitief in de spits te laten staan. Ik mag hopen dat Busquets niet is aangetrokken om de slimme koopmansgeest van Ted te bevredigen want voor je het weet hebben we dan weer van die typen als castaignos rondlopen. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat de samenstelling van het team in nauwe afstemming met Garcia plaatsvindt.
  • 11 Sep 2019 om 08:52
    • Quote van 11 Sep 2019 om 08:29
      Aburjania is te sloom.
    Ik vind hem eerder slim positie kiezen....o_O
  • 11 Sep 2019 om 08:43
    • Quote van 11 Sep 2019 om 08:29
      Aburjania is te sloom.
    Als Aburjania te sloom is is Verhaegh al helemaal te sloom.
  • 11 Sep 2019 om 08:29
    • Quote van 11 Sep 2019 om 00:16
      Oosterwolde heb je nog al weet ik niet of die er klaar voor is. Misschien kan Aburjania als back omgeturnd worden. Is tweebenig.
    Aburjania is te sloom.
  • 11 Sep 2019 om 00:49
    • Quote van 10 Sep 2019 om 17:04
      Jij snapt het dus niet omdat je het artikel gemist heb.......


      Duidelijk.
    Ik heb gezocht maar geen artikelen gevonden omtrent de gratis verhuur van Busquets waar wel voorwaarden aanvast zitten. Kun je de URL delen?
  • 11 Sep 2019 om 00:16
    • Quote van 10 Sep 2019 om 21:53
      Een extra huurling op middenveld geeft inderdaad meer zekerheid maar Brama komt er weer aan en volgens mij heeft Jesse Bosch ook voldoende potentie voor een plekkie in het 1e. Dergelijke talenten moeten af en toe meespelen. Daarentegen hebben we maar 1 linksback voor een half seizoen waar momenteel vanuit de jeugd geen opties zijn.
    Oosterwolde heb je nog al weet ik niet of die er klaar voor is. Misschien kan Aburjania als back omgeturnd worden. Is tweebenig.
  • 10 Sep 2019 om 23:33
    • Quote van 10 Sep 2019 om 21:53
      Een extra huurling op middenveld geeft inderdaad meer zekerheid maar Brama komt er weer aan en volgens mij heeft Jesse Bosch ook voldoende potentie voor een plekkie in het 1e. Dergelijke talenten moeten af en toe meespelen. Daarentegen hebben we maar 1 linksback voor een half seizoen waar momenteel vanuit de jeugd geen opties zijn.
    Haris zal straks ook wel een linie zakken.
  • 10 Sep 2019 om 21:53
    • Quote van 10 Sep 2019 om 16:26
      Onnodig? Dan ga je er van uit dat Roemeratoe, Selahi, Espinosa en Aburjania het allemaal 34 wedstrijden volhouden. Ook met Busquets erbij heb je slechts 5 spelers voor 3 posities. De andere middenvelders zijn geblesseerd, spits of (nog) niet goed genoeg. Al heeft een aantal mij in de voorbereiding positief verrast. De discussie is ook niet eigen jeugd of huurling, noch eigen jeugd of punten. Het beste team speelt. Dat kan per week verschillen en kan ook gewoon een team met Roemeratoe zijn.
    Een extra huurling op middenveld geeft inderdaad meer zekerheid maar Brama komt er weer aan en volgens mij heeft Jesse Bosch ook voldoende potentie voor een plekkie in het 1e. Dergelijke talenten moeten af en toe meespelen. Daarentegen hebben we maar 1 linksback voor een half seizoen waar momenteel vanuit de jeugd geen opties zijn.
  • 10 Sep 2019 om 18:07
    • Quote van 10 Sep 2019 om 17:01
      Je kan ook het een doen en het ander niet laten. FCT speelt namelijk met een mix van huurlingen, transfervrij aangetrokken spelers en jongens uit de eigen opleiding.
    Je kunt ook het een laten en het andere niet doen.
  • 10 Sep 2019 om 17:34
    • Quote van 10 Sep 2019 om 14:49
      Kansloze...
    Dat zijn die spelers inderdaad scherp hoor Westerling.....
  • 10 Sep 2019 om 17:04
    • Quote van 10 Sep 2019 om 16:52
      Busquets gratis uitgeleend.. wauw! Er was een grote, grote club. Men noemde deze voor het gemak Fc Barcelona. Deze speelt in een stadion gebouwd van snoep, waar je geen seizoenkaart nodig hebt, maar binnen kan komen met de woorden kniebel knabbel knuisje.. Deze club heeft als geheime baas broer Rasta en is stiekem een goeddadigheids instelling. En zo leefden ze nog lang en gelukkig
    Jij snapt het dus niet omdat je het artikel gemist heb.......


    Duidelijk.
  • 10 Sep 2019 om 17:01
    • Quote van 10 Sep 2019 om 16:40
      Heel verstandige opmerking. Zelfs al zijn de huurlingen 5% beter, je moet ten alle tijden ruimte houden voor je jeugd. Voetballers weten waar kansen liggen, zien bij welke club jeugd doorbreekt en waar niet.

      Wij hebben veel te veel huurlingen, 40% van de eerste 14 (veld + wissels) keuzes. Het kan zijn dat dit gedwongen is, maar zolang wij met Julio, Selahi, Roem, Naka, Aitor (ons kapitaal) punten pakken, moeten ze gewoon in de basis belanden. Elke keer weer.
    Je kan ook het een doen en het ander niet laten. FCT speelt namelijk met een mix van huurlingen, transfervrij aangetrokken spelers en jongens uit de eigen opleiding.
  • 10 Sep 2019 om 16:53
    • Quote van 10 Sep 2019 om 16:07
      Roemeratoe is nu al een van de betere spelers en zal zich snel doorontwikkelen. Als die nu opgeofferd wordt door huurlingen kunnen we beter de jeugdopleiding direct beëindigen. Dergelijk talenten verdrijven we anders naar Heracles. Het aantrekken van Busquets was onnodig. Dat geld had besteed moeten worden aan verlengen van talentvolle spelers .
    Nu al één van de betere spelers?? Heeft de laatste wedstrijd redelijk gespeeld, daarvoor gewoon slecht. Mag van mij voorlopig nog blijven staan, aleen hebben ze die busquets niet voor niets gehaald.
  • 10 Sep 2019 om 16:52
    • Quote van 10 Sep 2019 om 15:21
      Snap jij het wel, of heb je de voorwaarden niet gelezen middels de media waarop Busquets GRATIS uit is geleend aan FC Twente? Die gaat dus spelen als...en zolang hij fit is.



      Ratjetoe zal dus de strijd met Espinosa, Salami en Aboerdzjania aan moeten gaan. Hij heeft daarnaast geluk dat Brama (nog) niet 100% (wedstrijd)fit is.


      De jeugd gaat echt wel kansen krijgen, maar moet dat middels een basisplek zolang er maar heel weinig financiële en sportieve zekerheid is?
    Busquets gratis uitgeleend.. wauw! Er was een grote, grote club. Men noemde deze voor het gemak Fc Barcelona. Deze speelt in een stadion gebouwd van snoep, waar je geen seizoenkaart nodig hebt, maar binnen kan komen met de woorden kniebel knabbel knuisje.. Deze club heeft als geheime baas broer Rasta en is stiekem een goeddadigheids instelling. En zo leefden ze nog lang en gelukkig
  • 10 Sep 2019 om 16:42
    • Quote van 10 Sep 2019 om 10:54
      Espinosa gemist tegen heerenveen?
    Dat Roemeratoe jou parade paardje is , dat weet iedereen nu wel een keer!
  • 10 Sep 2019 om 16:40
    • Quote van 10 Sep 2019 om 16:07
      Roemeratoe is nu al een van de betere spelers en zal zich snel doorontwikkelen. Als die nu opgeofferd wordt door huurlingen kunnen we beter de jeugdopleiding direct beëindigen. Dergelijk talenten verdrijven we anders naar Heracles. Het aantrekken van Busquets was onnodig. Dat geld had besteed moeten worden aan verlengen van talentvolle spelers .
    Heel verstandige opmerking. Zelfs al zijn de huurlingen 5% beter, je moet ten alle tijden ruimte houden voor je jeugd. Voetballers weten waar kansen liggen, zien bij welke club jeugd doorbreekt en waar niet.

    Wij hebben veel te veel huurlingen, 40% van de eerste 14 (veld + wissels) keuzes. Het kan zijn dat dit gedwongen is, maar zolang wij met Julio, Selahi, Roem, Naka, Aitor (ons kapitaal) punten pakken, moeten ze gewoon in de basis belanden. Elke keer weer.
  • 10 Sep 2019 om 16:30
    • Quote van 10 Sep 2019 om 16:07
      Roemeratoe is nu al een van de betere spelers en zal zich snel doorontwikkelen. Als die nu opgeofferd wordt door huurlingen kunnen we beter de jeugdopleiding direct beëindigen. Dergelijk talenten verdrijven we anders naar Heracles. Het aantrekken van Busquets was onnodig. Dat geld had besteed moeten worden aan verlengen van talentvolle spelers .
    1 vraag jooda.......


    Waar staat beschreven dat Ratjetoe opgeofferd gaat worden?
  • 10 Sep 2019 om 16:26
    • Quote van 10 Sep 2019 om 16:07
      Roemeratoe is nu al een van de betere spelers en zal zich snel doorontwikkelen. Als die nu opgeofferd wordt door huurlingen kunnen we beter de jeugdopleiding direct beëindigen. Dergelijk talenten verdrijven we anders naar Heracles. Het aantrekken van Busquets was onnodig. Dat geld had besteed moeten worden aan verlengen van talentvolle spelers .
    Onnodig? Dan ga je er van uit dat Roemeratoe, Selahi, Espinosa en Aburjania het allemaal 34 wedstrijden volhouden. Ook met Busquets erbij heb je slechts 5 spelers voor 3 posities. De andere middenvelders zijn geblesseerd, spits of (nog) niet goed genoeg. Al heeft een aantal mij in de voorbereiding positief verrast. De discussie is ook niet eigen jeugd of huurling, noch eigen jeugd of punten. Het beste team speelt. Dat kan per week verschillen en kan ook gewoon een team met Roemeratoe zijn.
  • 10 Sep 2019 om 16:07
    Roemeratoe is nu al een van de betere spelers en zal zich snel doorontwikkelen. Als die nu opgeofferd wordt door huurlingen kunnen we beter de jeugdopleiding direct beëindigen. Dergelijk talenten verdrijven we anders naar Heracles. Het aantrekken van Busquets was onnodig. Dat geld had besteed moeten worden aan verlengen van talentvolle spelers .
  • 10 Sep 2019 om 15:21
    • Quote van 10 Sep 2019 om 10:42
      Lekker laten staan die jongen. Begint steeds beter te spelen. Is ook ons eigendom, hoe beter hij wordt, hoe meer hij waard wordt. Busquets is huur. Maken we beter voor Barcelona, houden we niks aan over. Ons doel is handhaven, alles wat we hoger kunnen komen is winst. Geef de jeugd de kans.
    Snap jij het wel, of heb je de voorwaarden niet gelezen middels de media waarop Busquets GRATIS uit is geleend aan FC Twente? Die gaat dus spelen als...en zolang hij fit is.



    Ratjetoe zal dus de strijd met Espinosa, Salami en Aboerdzjania aan moeten gaan. Hij heeft daarnaast geluk dat Brama (nog) niet 100% (wedstrijd)fit is.


    De jeugd gaat echt wel kansen krijgen, maar moet dat middels een basisplek zolang er maar heel weinig financiële en sportieve zekerheid is?
  • 10 Sep 2019 om 15:12
    • Quote van 10 Sep 2019 om 14:49
      Kansloze...
    Tjonge jonge jonge jonge jonge jonge wat een ongelofelijk haatdragende en ongepaste opmerking vanuit jou hoek zeg! Echt ongelofelijk! Hoe kun je zoiets nou zeggen tegen een ander? Tjonge jonge jonge!
  • 10 Sep 2019 om 14:49
    • Quote van 10 Sep 2019 om 13:11
      Tuurlijk, jij wou natuurlijk ook starten met vd Lely, Oosterwijk, van der Heijden etc sloaptablet.
    Kansloze...
  • 10 Sep 2019 om 13:25
    Roemeratoe speelde de laatste wedstrijd oke, maar de 4 wedstrijden daarvoor was het erg matig vanwege het vele balverlies.
  • 10 Sep 2019 om 13:11
    • Quote van 10 Sep 2019 om 10:42
      Lekker laten staan die jongen. Begint steeds beter te spelen. Is ook ons eigendom, hoe beter hij wordt, hoe meer hij waard wordt. Busquets is huur. Maken we beter voor Barcelona, houden we niks aan over. Ons doel is handhaven, alles wat we hoger kunnen komen is winst. Geef de jeugd de kans.
    Tuurlijk, jij wou natuurlijk ook starten met vd Lely, Oosterwijk, van der Heijden etc sloaptablet.
  • 10 Sep 2019 om 12:39
    • Quote van 10 Sep 2019 om 10:47
      Natuurlijk NIET laten staan ,laten we eerst maar eens de broodnodige punten halen, laten we eerlijk zijn de laatste wedstrijd deed hij het goed, daarvoor zeer matig, steeds de minste speler aan Twente kant !
    Haal aitor er dan ook maar af!
  • 10 Sep 2019 om 12:15
    • Quote van 10 Sep 2019 om 10:57
      Zolang we resultaat blijven halen laat je je jeugdproduct gewoon staan natuurlijk, zeker als die gewoon naar behoren presteert. Heb liever 6 punten minder aan het eind van het seizoen en een jeugdspeler met restwaarde die zich ontwikkelt, dan dat we een huurling opstellen die volgend jaar weer de deur uitloopt. Laat busquets maar bewijzen dat ie beter is.
    6 punten minder,dat kunnen hele dure punten worden aan het eind.De beste moet gewoon spelen.
  • 10 Sep 2019 om 11:00
    • Quote van 10 Sep 2019 om 10:42
      Lekker laten staan die jongen. Begint steeds beter te spelen. Is ook ons eigendom, hoe beter hij wordt, hoe meer hij waard wordt. Busquets is huur. Maken we beter voor Barcelona, houden we niks aan over. Ons doel is handhaven, alles wat we hoger kunnen komen is winst. Geef de jeugd de kans.
    Laatste wedstrijd goed gespeelt. Haal die Espinoza er maar af met zijn pseudo verdedigen. Brengt weinig.
  • 10 Sep 2019 om 10:57
    • Quote van 10 Sep 2019 om 10:47
      Natuurlijk NIET laten staan ,laten we eerst maar eens de broodnodige punten halen, laten we eerlijk zijn de laatste wedstrijd deed hij het goed, daarvoor zeer matig, steeds de minste speler aan Twente kant !
    Zolang we resultaat blijven halen laat je je jeugdproduct gewoon staan natuurlijk, zeker als die gewoon naar behoren presteert. Heb liever 6 punten minder aan het eind van het seizoen en een jeugdspeler met restwaarde die zich ontwikkelt, dan dat we een huurling opstellen die volgend jaar weer de deur uitloopt. Laat busquets maar bewijzen dat ie beter is.
  • 10 Sep 2019 om 10:54
    • Quote van 10 Sep 2019 om 10:47
      Natuurlijk NIET laten staan ,laten we eerst maar eens de broodnodige punten halen, laten we eerlijk zijn de laatste wedstrijd deed hij het goed, daarvoor zeer matig, steeds de minste speler aan Twente kant !
    Espinosa gemist tegen heerenveen?
  • 10 Sep 2019 om 10:47
    • Quote van 10 Sep 2019 om 10:42
      Lekker laten staan die jongen. Begint steeds beter te spelen. Is ook ons eigendom, hoe beter hij wordt, hoe meer hij waard wordt. Busquets is huur. Maken we beter voor Barcelona, houden we niks aan over. Ons doel is handhaven, alles wat we hoger kunnen komen is winst. Geef de jeugd de kans.
    Natuurlijk NIET laten staan ,laten we eerst maar eens de broodnodige punten halen, laten we eerlijk zijn de laatste wedstrijd deed hij het goed, daarvoor zeer matig, steeds de minste speler aan Twente kant !
  • 10 Sep 2019 om 10:42
    Lekker laten staan die jongen. Begint steeds beter te spelen. Is ook ons eigendom, hoe beter hij wordt, hoe meer hij waard wordt. Busquets is huur. Maken we beter voor Barcelona, houden we niks aan over. Ons doel is handhaven, alles wat we hoger kunnen komen is winst. Geef de jeugd de kans.
zondag 24 november 2019
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›