Marsman: ''Bij FC Twente was er een haat-liefdeverhouding''

( 17 reacties)
Marsman: ''Bij FC Twente was er een haat-liefdeverhouding''

Nick Marsman koos dit seizoen voor een avontuur bij Feyenoord. Vanwege zijn reserverol voelt de doelman - die vanwege een aflopend contract transfervrij kon vertrekken bij FC Utrecht - weinig onder druk, maar dat is ook wel eens anders geweest. 

"Bij FC Twente was er een haat-liefdeverhouding", blikt hij terug in het magazine Hand in Hand. "In het begin was de relatie heel goed. Toen presteerden we ook heel goed: we werden tweede en derde. Uiteindelijk ging het met de club minder, met het team ook en met mij ook", aldus Marsman. 

"Als het niet goed gaat en je verliest wedstrijden is de keeper al gauw de kop van jut", vervolgt hij realistisch. "Dat kan ik supporters ook niet kwalijk nemen", beseft Marsman, die zijn 'mooiste wedstrijd ooit' in de Kuip speelde in het shirt van de club uit Enschede. 

"Dat was Feyenoord-Twente in augustus 2013", blikt hij terug. "Het was mijn eerste seizoen als doelman van FC Twente en de tweede wedstrijd van het seizoen speelden we in De Kuip. We wonnen met 1-4. Dat je in die volle Kuip staat, op die fantastische grasmat en dat je ook nog een goed resultaat haalt en goed speelt", besluit Marsman enthousiast. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Sep 2019 om 21:41
    • Quote van 10 Sep 2019 om 17:03
      Ontzettend sympathieke kerel, maar als ik zeg dat hij het niet altijd even goed heeft gedaan bij onze FC, dan is dat nogal een understatement. Ik gun hem het beste en denk dat een prima derde keeper is bij Feyenoord
    Een hele goede doelman zolang er maar geen druk op staat. Helaas is dat onlosmakelijk verbonden aan (prof)voetbal.
  • 10 Sep 2019 om 21:12
    • Quote van 10 Sep 2019 om 21:03
      Ikzeg. Wie er ook bij ons fctwente in doel plaats nam daar waren hele goede bij maar ook mindere buiten dit om ben ik altijd nog trots dat deze heren bij ons op doel stonden, degene die nu nog ergens anders onder contract staan wens ik verder het allerbeste toe ook marsman.
    Mooi gezegd!!! Heb je 100% gelijk in.
  • 10 Sep 2019 om 21:03
    Ikzeg. Wie er ook bij ons fctwente in doel plaats nam daar waren hele goede bij maar ook mindere buiten dit om ben ik altijd nog trots dat deze heren bij ons op doel stonden, degene die nu nog ergens anders onder contract staan wens ik verder het allerbeste toe ook marsman.
  • 10 Sep 2019 om 20:27
    • Quote van 10 Sep 2019 om 20:24
      Clown ????????
    Hoe durf je een oud gediende van ons zo te kwetsen! Tjonge jonge jonge jonge jonge jonge jonge jonge!
  • 10 Sep 2019 om 20:24
    • Quote van 10 Sep 2019 om 19:44
      Held
    Clown ????????
  • 10 Sep 2019 om 19:44
    Held
  • 10 Sep 2019 om 19:34
    De liefde ontving hij van gebruiker Hengelo die als dank zijn gedragen onderbroek in ontvangst mocht nemen. ;)
  • 10 Sep 2019 om 19:21
    • Quote van 10 Sep 2019 om 19:12
      Ach dat is het grootste nadeel van een keeper. 2 Jaar geleden kon Drommel er volgens velen ook niks van maar kijk eens nu. Als de verdediging waardeloos is dan moet een keeper echt super zijn om echt punten te pakken voor een club. Brondeel is echt niet beter dan Marsman. Wel een stuk duurder.
    Daar is niet goed over te beoordelen. Hoe vaak heb jij brondeel nou zien keepen? Marsman heeft een aantal jaar de kans gehad. Heeft in de eredivisie best wel goede verdedigers voor zich gehad. Althans beter dan wat er nu staat. Hij had gewoon zijn momenten. Hij keepte 1 wedstrijd goed en daarna 7 slecht. Dat kan niet als keeper.
  • 10 Sep 2019 om 19:12
    Ach dat is het grootste nadeel van een keeper. 2 Jaar geleden kon Drommel er volgens velen ook niks van maar kijk eens nu. Als de verdediging waardeloos is dan moet een keeper echt super zijn om echt punten te pakken voor een club. Brondeel is echt niet beter dan Marsman. Wel een stuk duurder.
  • 10 Sep 2019 om 18:44
    • Quote van 10 Sep 2019 om 18:00
      Het grootste probleem van Marsman was zijn houding/uitstraling. Verschrikkelijke B acteur, tracht zelfvertrouwen te compenseren/maskeren met geschreeuw en wilde bewegingen. Zeer zeker niet de slechtste keeper in de ED, maar simpelweg geen echte sluitpost waar een verdediging blind vertrouwen in heeft.
    Uitstraling had hij wel, alleen zijn keeperskwaliteiten liete te wensen over. Als je het dan vergelijkt met zo'n Zoet van PSV. Die heeft de uitstraling van een garnaal.
  • 10 Sep 2019 om 18:38
    Heeft Nick zij wajong uitkering nog ?
  • 10 Sep 2019 om 18:33
    • Quote van 10 Sep 2019 om 17:33
      UEFA/Barca-PSG 6-1.
      100% matchfixing die wedstrijd, schandalig was dat.
    Nou ik vind het nooit erg als psg verliest. Zou mij juist niet verbazen als daar de komende jaren wat kwade zaken boven komen drijven.
  • 10 Sep 2019 om 18:00
    Het grootste probleem van Marsman was zijn houding/uitstraling. Verschrikkelijke B acteur, tracht zelfvertrouwen te compenseren/maskeren met geschreeuw en wilde bewegingen. Zeer zeker niet de slechtste keeper in de ED, maar simpelweg geen echte sluitpost waar een verdediging blind vertrouwen in heeft.
  • 10 Sep 2019 om 17:33
    • Quote van 10 Sep 2019 om 17:31
      Neymar 2.0 die zei ook dat zijn mooiste wedstrijd Barcelona-psg 6-1 was terwijl die daar nu speelt.
    UEFA/Barca-PSG 6-1.
    100% matchfixing die wedstrijd, schandalig was dat.
  • 10 Sep 2019 om 17:32
    Gewoon een baggerdoelman.
  • 10 Sep 2019 om 17:31
    Neymar 2.0 die zei ook dat zijn mooiste wedstrijd Barcelona-psg 6-1 was terwijl die daar nu speelt.
  • 10 Sep 2019 om 17:03
    Ontzettend sympathieke kerel, maar als ik zeg dat hij het niet altijd even goed heeft gedaan bij onze FC, dan is dat nogal een understatement. Ik gun hem het beste en denk dat een prima derde keeper is bij Feyenoord
zondag 29 september 2019
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›