Garcia treurt: ''Hij heeft weer last gekregen van zijn blessure''

( 15 reacties)
Garcia treurt: ''Hij heeft weer last gekregen van zijn blessure''

FC Twente staat na vijf competitiewedstrijden op een gedeelde vierde plek in de Eredivisie en zondag staat de uitwedstrijd tegen Fortuna Sittard op het programma. Trainer Gonzalo Garcia is blij met de uitstekende start van de club uit Enschede. 

"Als we kijken naar onze trainingen en wedstrijden, dan valt alles op dit moment op z'n plaats", reageert hij voor de camera van FOX Sports. "We zijn op dit moment in vorm en moeten zo doorgaan. Ik denk dat we de resultaten die we geboekt hebben ook verdienen. Dat is het mooiste", aldus Garcia.

De oefenmeester gaat de lat echter niet ineens (veel) hoger leggen bij de promvendus. "De doelstelling was om in de eredivisie te blijven en met een idee te voetballen met de ploeg", vervolgt Garcia, die aankomend weekend nog geen beroep kan doen op Paul Verhaegh. 

"Met Paul gaat het niet zo goed op dit moment", bevestigt. "Hij trainde weer mee de laatste dagen, maar hij heeft weer last gekregen van zijn laatste blessure. We moeten dus nog even wachten op hem", besluit Garcia over de inzetbaarheid van de rechtsback.  

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Sep 2019 om 13:32
    • Quote van 13 Sep 2019 om 12:18
      Was niet zozeer tegen jou gericht maar meer in z'n algemeenheid, excuses. Een doelstelling als het meest uit je spelersgroep halen vind ik prima. Een doelstelling als wij willen 5de eindigen of iets in die trant is meestal gewoon bullshit bedoelt om personen op af te kunnen rekenen. Terwijl ze wat mij betreft gewoon afgerekend moeten worden op het werk wat ze doen.

      Om even een voorbeeld te geven. Borussia Dortmund wilde altijd meedoen om het kampioenschap, hebben ze een aantal seizoenen onder Klopp heel goed gedaan. Het laatste seizoen van Klopp was qua klassering echter drek. Ga je alle andere statistieken na blijkt echter dat ze nagenoeg hetzelfde hebben gedaan als voorgaande seizoenen, maar met enorm veel pech te maken kregen. Uiteindelijk heeft Klopp toch het veld geruimd, terwijl heel aannemelijk was dat Dortmund het seizoen erop gewoon weer een hele hoge klassering zou halen. Alle signalen wezen erop behalve de eindranglijst.

      Stel nu dat Garcia als doelstelling meekrijgt om 8ste te worden en er pakt aan het einde van het seizoen een bepalende speler een oliedomme rode kaart waardoor je hem 4 weken kwijt bent, er vallen er 2 uit met een blessure en je krijgt een paar ongelukkige goals tegen. Maar verder heeft Garcia het optimale uit de groep gehaald en eigenlijk alles goed gedaan. Moeten we hem er dan op afrekenen dat hij geen 8ste is?
    Leuk bericht, Rik! Mooie uitleg ook. Ik ben het met je eens. Dortmund is inderdaad een goed voorbeeld van een club die elk jaar overal voor gaat, een goede visie heeft en niet een gedoodverfde kampioen is. Hopen dat wij dat ook ooit weer worden. Verder zijn je excuses aanvaard hoor, geen paniek haha.
  • 13 Sep 2019 om 12:18
    • Quote van 13 Sep 2019 om 12:08
      Juist. Ten eerste, ik wist niet dat je boos ging worden. Ik wil alleen niet te hard van stapel lopen na een paar potjes voetbal. Daarom vind ik de winterstop ook een goed meetpunt. Natuurlijk is het zo dat je, hoe dan ook, elk jaar zo hoog mogelijk wil eindigen. Maar wat is dan precies mis met een doelstelling?
    Was niet zozeer tegen jou gericht maar meer in z'n algemeenheid, excuses. Een doelstelling als het meest uit je spelersgroep halen vind ik prima. Een doelstelling als wij willen 5de eindigen of iets in die trant is meestal gewoon bullshit bedoelt om personen op af te kunnen rekenen. Terwijl ze wat mij betreft gewoon afgerekend moeten worden op het werk wat ze doen.

    Om even een voorbeeld te geven. Borussia Dortmund wilde altijd meedoen om het kampioenschap, hebben ze een aantal seizoenen onder Klopp heel goed gedaan. Het laatste seizoen van Klopp was qua klassering echter drek. Ga je alle andere statistieken na blijkt echter dat ze nagenoeg hetzelfde hebben gedaan als voorgaande seizoenen, maar met enorm veel pech te maken kregen. Uiteindelijk heeft Klopp toch het veld geruimd, terwijl heel aannemelijk was dat Dortmund het seizoen erop gewoon weer een hele hoge klassering zou halen. Alle signalen wezen erop behalve de eindranglijst.

    Stel nu dat Garcia als doelstelling meekrijgt om 8ste te worden en er pakt aan het einde van het seizoen een bepalende speler een oliedomme rode kaart waardoor je hem 4 weken kwijt bent, er vallen er 2 uit met een blessure en je krijgt een paar ongelukkige goals tegen. Maar verder heeft Garcia het optimale uit de groep gehaald en eigenlijk alles goed gedaan. Moeten we hem er dan op afrekenen dat hij geen 8ste is?
  • 13 Sep 2019 om 12:08
    • Quote van 13 Sep 2019 om 11:12
      Het interesseert me gewoon werkelijk geen zak. Ik wil een trainer die het optimale haalt uit zijn spelersgroep en dat doet Garcia tot nu toe aardig. Die doelstellingen zijn niks anders dan soundbites voor een stel randdebielen die niet zelf kunnen invullen dat het altijd de bedoeling is om zo ver te komen als je kunt.

      Het is net wat GermanTukker zegt. Als je doelstelling 8-11 uitspreekt stop je ook niet ineens met voetballen als je plek 8 hebt binnengehaald. Je wilt altijd het meeste uit je selectie halen als goede trainer. Veel belangrijker dat dat gebeurd.
    Juist. Ten eerste, ik wist niet dat je boos ging worden. Ik wil alleen niet te hard van stapel lopen na een paar potjes voetbal. Daarom vind ik de winterstop ook een goed meetpunt. Natuurlijk is het zo dat je, hoe dan ook, elk jaar zo hoog mogelijk wil eindigen. Maar wat is dan precies mis met een doelstelling?
  • 13 Sep 2019 om 11:27
    • Quote van 12 Sep 2019 om 22:52
      Laten we eerst proberen met redelijk/goed voetbal te handhaven, en daarna pas over ‘europese tickets’ gaan praten.
    Jij benoemd 2 uitersten, bewust? De waarheid ligt in het midden. Plek 9-11 is normaal, daarboven is goed.
  • 13 Sep 2019 om 11:12
    • Quote van 13 Sep 2019 om 10:19
      Eerst maar even wachten tot de winterstop. Dan weten we ongeveer waar we echt staan. Tot die tijd zal ik me vooral bezig houden met interpunctie en dergelijke.
    Het interesseert me gewoon werkelijk geen zak. Ik wil een trainer die het optimale haalt uit zijn spelersgroep en dat doet Garcia tot nu toe aardig. Die doelstellingen zijn niks anders dan soundbites voor een stel randdebielen die niet zelf kunnen invullen dat het altijd de bedoeling is om zo ver te komen als je kunt.

    Het is net wat GermanTukker zegt. Als je doelstelling 8-11 uitspreekt stop je ook niet ineens met voetballen als je plek 8 hebt binnengehaald. Je wilt altijd het meeste uit je selectie halen als goede trainer. Veel belangrijker dat dat gebeurd.
  • 13 Sep 2019 om 10:36
    • Quote van 12 Sep 2019 om 22:52
      Laten we eerst proberen met redelijk/goed voetbal te handhaven, en daarna pas over ‘europese tickets’ gaan praten.
    Precies
  • 13 Sep 2019 om 10:19
    • Quote van 12 Sep 2019 om 21:01
      omdat verhaege gebleseerd is die kunnen we opvangen er staat nu een goed voetballend team waar we veel lol aan gaan beleven denk dat het nog verrasend word europees ticket
    Eerst maar even wachten tot de winterstop. Dan weten we ongeveer waar we echt staan. Tot die tijd zal ik me vooral bezig houden met interpunctie en dergelijke.
  • 13 Sep 2019 om 07:09
    • Quote van 12 Sep 2019 om 23:40
      Latje lekker laag.... Met dit elftal 12 a 8.
    Ik denk dat de staf donders goed weet dat de helft van de spelers een kras heeft of van Glas is... Ik neem aan dat de doelstelling reeel is. Ookal wil je wat niet horen. Als we boven of ergens in het midden meedoen is dat aleen maar mooi meegenomen toch? Of ben je van mening dat ze ooeens stoppen met voetballen als ze veilig zijn........
  • 12 Sep 2019 om 23:40
    • Quote van 12 Sep 2019 om 22:52
      Laten we eerst proberen met redelijk/goed voetbal te handhaven, en daarna pas over ‘europese tickets’ gaan praten.
    Latje lekker laag.... Met dit elftal 12 a 8.
  • 12 Sep 2019 om 22:52
    • Quote van 12 Sep 2019 om 21:01
      omdat verhaege gebleseerd is die kunnen we opvangen er staat nu een goed voetballend team waar we veel lol aan gaan beleven denk dat het nog verrasend word europees ticket
    Laten we eerst proberen met redelijk/goed voetbal te handhaven, en daarna pas over ‘europese tickets’ gaan praten.
  • 12 Sep 2019 om 21:01
    • Quote van 12 Sep 2019 om 20:21
      We hebben bijna een elftal van glas .
    omdat verhaege gebleseerd is die kunnen we opvangen er staat nu een goed voetballend team waar we veel lol aan gaan beleven denk dat het nog verrasend word europees ticket
  • 12 Sep 2019 om 20:45
    • Quote van 12 Sep 2019 om 20:21
      We hebben bijna een elftal van glas .
    Transparant zijn in de kleedkamer is enorm belangrijk....
  • 12 Sep 2019 om 20:21
    • Quote van 12 Sep 2019 om 19:08
      Wij hebben nu ook een man van glas !
    We hebben bijna een elftal van glas .
  • 12 Sep 2019 om 19:08
    Wij hebben nu ook een man van glas !
  • 12 Sep 2019 om 17:29
    Dacht even dat het om Vuckic, Brama of Selahi ging. Dat zou een wat erger probleem zijn...
zondag 29 september 2019
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›