Schenk baalt: ''Het was een bizarre avond, het mocht niet zou zijn''

( 9 reacties)
Schenk baalt: ''Het was een bizarre avond, het mocht niet zou zijn''

FC Twente verloor de Twentse derby met 2-3 van Heracles Almelo en Xandro Schenk voelt zich erg slecht bij de eerste nederlaag van het Eredivisie-seizoen. Hij zag dat zijn ploeg de gehele wedstrijd de betere ploeg was.

"Het was een bizarre avond. En heel kloten voor ons. We zaten beiden niet heel goed in de wedstrijd, maar wij hadden wel de controle en maken een goede goal", zegt Schenk tegenover RTV Oost. "Uit het niets maken zij de 1-1, terwijl wij de betere ploeg zijn. Vlak voor rust kantelt de wedstrijd helemaal. In de tweede helft proberen wij met man en macht aan te vallen en krijgen we hem nog tegen ook." 

FC Twente leek de snelle voorsprong uit te bouwen, maar de VAR zag een handsbal van Javier Espinosa. "Ik wil niet zeggen dat we de arbitrage tegen hadden, maar het was niet in ons voordeel. Ze zullen het wel bij het rechte eind hebben. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Ik weet niet of die tweede goal hands is, maar dat is een nieuwe regel. Dus keurt hij (scheidsrechter Jochem Kamphuis, red.) hem af."

"Hoe meer de tijd vorderde, hoe meer zij het geloof kregen. Dat zag je ook, zij gingen steeds beter voetballen. We proberen er dan nog een soort van slotoffensief eruit te gooien, wat nog wel aardig lukt, maar het mocht niet zo zijn", besluit Schenk.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Sep 2019 om 11:09
    • Quote van 21 Sep 2019 om 14:18
      Geschenk en Petra waren weer de zwaksten achterin. We incasseren veel tegendoelpunten en dat komt vooral door het centrale duo achterin. Garcia moet ingrijpen en de jongen van city brengen.
    Probleem met die beiden is, is dat ze nooit alle 2 een puike pot spelen. Er is altijd wel eentje aan het schutteren of doen dat fijn met z'n 2en. Vrijdag was Bijen niet best, maar vond ik Schenk echt een drama. Volgende week zal het wel weer andersom zijn.
  • 21 Sep 2019 om 19:14
    Vorige week de grootste praatjes Schenk jij kan helaas het niveau niet aan wat in de verdediging verwacht mag worden een 4 tje meer niet.
  • 21 Sep 2019 om 16:44
    • Quote van 21 Sep 2019 om 14:31
      Waarom greep Gracia dan niet in Berry?
    Op de training ging het goed waarschijnlijk :)
  • 21 Sep 2019 om 16:31
    • Quote van 21 Sep 2019 om 14:31
      Waarom greep Gracia dan niet in Berry?
    Ja TC, voor ons een vraag....voor hem een weet.
  • 21 Sep 2019 om 14:36
    • Quote van 21 Sep 2019 om 14:18
      Geschenk en Petra waren weer de zwaksten achterin. We incasseren veel tegendoelpunten en dat komt vooral door het centrale duo achterin. Garcia moet ingrijpen en de jongen van city brengen.
    Ja ik denk laatste wedstrijd van Bijen en nu komt die nieuwe van City met Schenk voorlopig achterin
  • 21 Sep 2019 om 14:34
    “ ik wil niet zeggen dat we de arbitrage tegen hadden” Het verlies kan ik wel mee leven je bent zelf niet goed genoeg. Maar die arbitrage/var daar krijg ik een sterk gevoel van matchfixing van!
  • 21 Sep 2019 om 14:31
    • Quote van 21 Sep 2019 om 14:18
      Geschenk en Petra waren weer de zwaksten achterin. We incasseren veel tegendoelpunten en dat komt vooral door het centrale duo achterin. Garcia moet ingrijpen en de jongen van city brengen.
    Waarom greep Gracia dan niet in Berry?
  • 21 Sep 2019 om 14:29
    • Quote van 21 Sep 2019 om 14:18
      Geschenk en Petra waren weer de zwaksten achterin. We incasseren veel tegendoelpunten en dat komt vooral door het centrale duo achterin. Garcia moet ingrijpen en de jongen van city brengen.
    In verdedigend opzicht vind ik ze zeker niet altijd even sterk, maar voor het voetballende spel dat Twente nu op de mat legt zijn deze twee achterin nodig. Ze zijn goed aan de bal en zorgen voor een goede opbouw. Sommige foutjes kunnen we misschien maar beter accepteren, want in het goede veldspel hebben ze een heel groot aandeel.
  • 21 Sep 2019 om 14:18
    Geschenk en Petra waren weer de zwaksten achterin. We incasseren veel tegendoelpunten en dat komt vooral door het centrale duo achterin. Garcia moet ingrijpen en de jongen van city brengen.
vrijdag 25 oktober 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›