Manschot onder vuur: 'Op korte afstand twee grote beoordelingsfouten'

46
Manschot onder vuur: 'Op korte afstand twee grote beoordelingsfouten'

Opnieuw is er veel discussie rondom de scheidsrechter bij een wedstrijd van FC Twente. Dit keer was het Jeroen Manschot, die twee keer door de VAR gered moest worden. Mario van der Ende, voormalig topscheidsrechter, denkt er het zijne van. 

FC Twente verloor zaterdagavond het treffen met Sparta. Op Het Kasteel opende Dervisoglu de score vlak na rust, maar Calvin Verdonk maakte na twee minuten de gelijkmaker. Vlak voor tijd maakte Bryan Smeets de 2-1. 

46 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Oct 2019 om 00:18
    • Quote van 6 Oct 2019 om 17:27
      Een ding weet ik wel over die kut VAR we hebben daar in Groningen ten onrechte voordeel van gehad. Verder worden er ondanks de VAR veel beslissingen genomen in het nadeel van ons. Geen excuus maar feiten, kijk alleen maar ff vlot overtreding Nakamura/Berghuis, die van Berghuis was echt grof.En die goal van Espinosa tegen die Paupers, en de overtreding op Selahi? Man man de hele kut VAR ben ik zat. Net zoals het gisteren 100% penalty was. Ondanks dat dat geen excuus mag zijn maar zo word je toch regelmatig genaaid.
    Vriend....in Groningen had er nog eentje van de thuisploeg eraf gemoeten, maar dat vond de Bar Var te zielig. Net als Twente geen pingel kreeg bij Fortuna. Dat hadden ze alleen gedaan als het nog 0-0 was. Zum kotzen die misselijke Bar Var
  • 6 Oct 2019 om 23:03
    • Quote van 6 Oct 2019 om 11:51
      Dat scheidsrechters fouten maken op het veld begrijp ik nog maar dat de VAR zo vaak dingen mist is toch onbegrijpelijk. Als de VAR geen penalty geeft voor de overtreding op Aitor dan kan je er beter mee op houden.
    Ja duidelijker kun je het bij niet krijgen. Een overtreding volgens het knvb boekje welk handelen veroorzaakt een strafschop De var is inconsequent en een groot deel van de overtredingen worden op willekeur bestraft. En dat staat niet in het spelregel boekje waar de scheidsrechters graag mee schermen, en naar wijzen onder de noemer hier moeten wij aan voldoen, en hier worden we op beoordeeld
  • 6 Oct 2019 om 17:44
    • Quote van 6 Oct 2019 om 13:45
      Klopt, maar zoals je zelf al schetst heeft elk team er last van. Als je na de oorwassing van vorige week (wederom) zo aan de wedstrijd begint moeten ze toch eens bij zichzelf te raden gaan. Zal een hoop ergernis (kunnen) schelen.
    Ikzeg. Twente 1. Helemaal met u eens. Er zit totaal geen vecht mentaliteit in om er van minuut 1 er op of geen eten voetbal te presenteren. Het is op dat moment te danken aan drommel anders sta je al in enkele minuten zonder het in de gaten te hebben met 3 tegen 0 achter.
  • 6 Oct 2019 om 17:27
    Een ding weet ik wel over die kut VAR we hebben daar in Groningen ten onrechte voordeel van gehad. Verder worden er ondanks de VAR veel beslissingen genomen in het nadeel van ons. Geen excuus maar feiten, kijk alleen maar ff vlot overtreding Nakamura/Berghuis, die van Berghuis was echt grof.En die goal van Espinosa tegen die Paupers, en de overtreding op Selahi? Man man de hele kut VAR ben ik zat. Net zoals het gisteren 100% penalty was. Ondanks dat dat geen excuus mag zijn maar zo word je toch regelmatig genaaid.
  • 6 Oct 2019 om 14:04
    • Quote van 6 Oct 2019 om 12:40
      De zeer zwakke en onderbezette defensie begint nu toch grote zorgen te baren. Zelfs RKC (dat 1 puntje gehaald heeft, tegen ons!) voetbalde heel gemakkelijk door onze defensie heen. We moeten echt in de Eredivisie blijven. Een volgende degradatie overleeft deze club niet.
    We hebben natuurlijk ook pech met Matos. Ben benieuwd hoeveel hij dit seizoen nog kan spelen (als hij al in actie komt)
  • 6 Oct 2019 om 14:03
    Laten we een competitie starten wie de beste 'Hofnar' van de eredivisie wordt. Van mij krijgt Manschot 3 punten.
  • 6 Oct 2019 om 14:00
    Laten we een competitie starten wie de beste 'Hofnar' van de eredivisie wordt. Van mij krijgt Lanschot 3 punten.

  • 6 Oct 2019 om 13:45
    • Quote van 6 Oct 2019 om 11:53
      Ja die ja als duidelijk is dat her er een is moet de var ingrijpen en geven en niet de ene keer wel en de andere keer niet dan had je misschien meer punten gehad dan nu toch het zou toch eerlijker worden als we daardoor verliezen ok maar als we daardoor worden genaaid tja dat is toch niet de bedoeling het zou eerlijker worden alleen dat is het niet ok verliezen we tegen Utrecht maar er zijn meerdere punten wat niet klopt en dat moet veranderen als alles op een lijn zit en je verliest dan ok daar valt mee te leven niet op deze manier die valt onder kopje match fixing maar goed dat is mijn mening en dat zelfde vond ik ook in 2017/2018
    Klopt, maar zoals je zelf al schetst heeft elk team er last van. Als je na de oorwassing van vorige week (wederom) zo aan de wedstrijd begint moeten ze toch eens bij zichzelf te raden gaan. Zal een hoop ergernis (kunnen) schelen.
  • 6 Oct 2019 om 13:00
    • Quote van 6 Oct 2019 om 12:45
      Nou niet te moeilijk hoor het spel is veel te langzaam bij de fct en we zijn aanvallend overal te laat maar als je week in week uit de arbritrage tegen hebt wordt voetbal ook niet beter van want ja welk nut heeft het als je toch terug gefloten wordt
    Dat geef ik ook min of meer aan. Maar Twente moet er voor zorgen dat ze niet in een "Var-situatie" terechtkomen. Dat had in de 2e helft gekund, want Sparta hing al in de touwen. Door die domme rode kaart kom je weer volkomen onnodig in de problemen.
  • 6 Oct 2019 om 12:45
    • Quote van 6 Oct 2019 om 12:40
      De zeer zwakke en onderbezette defensie begint nu toch grote zorgen te baren. Zelfs RKC (dat 1 puntje gehaald heeft, tegen ons!) voetbalde heel gemakkelijk door onze defensie heen. We moeten echt in de Eredivisie blijven. Een volgende degradatie overleeft deze club niet.
    Hetzelfde materiaal behaald ook resultaat tegen PSV en Utrecht dus vooral niet in paniek raken... nog geen reden toe...
    Willem 2 en emmen thuis 4 punten pakken... brama centrale verdedigende middenvelder en vuckic weer als aanspeelpunt en ik heb daar alle vertrouwen in
  • 6 Oct 2019 om 12:45
    • Quote van 6 Oct 2019 om 12:21
      Is te moeilijk voor jou hè. Geef niet.
    Nou niet te moeilijk hoor het spel is veel te langzaam bij de fct en we zijn aanvallend overal te laat maar als je week in week uit de arbritrage tegen hebt wordt voetbal ook niet beter van want ja welk nut heeft het als je toch terug gefloten wordt
  • 6 Oct 2019 om 12:40
    • Quote van 6 Oct 2019 om 12:35
      Oosterwolde hebben ze veel vertrouwen in dus als er iets met Verdonk zou zijn zou die er wel bijkomen... of schenk linksback dan... maar ted gaf al aan dat daar wat moest gebeuren
    De zeer zwakke en onderbezette defensie begint nu toch grote zorgen te baren. Zelfs RKC (dat 1 puntje gehaald heeft, tegen ons!) voetbalde heel gemakkelijk door onze defensie heen. We moeten echt in de Eredivisie blijven. Een volgende degradatie overleeft deze club niet.
  • 6 Oct 2019 om 12:35
    • Quote van 6 Oct 2019 om 12:22
      Weet iemand trouwens nog welke spelers in de defensie kunnen spelen, afgezien van (blessuregevoelige) Verhaegh, Julio, Bijen, Schenk, City huurling en Verdonk? Dat zijn 5,5 spelers voor 4 posities? Zijn er zulke goede jeugdspelers achter de hand?
    Oosterwolde hebben ze veel vertrouwen in dus als er iets met Verdonk zou zijn zou die er wel bijkomen... of schenk linksback dan... maar ted gaf al aan dat daar wat moest gebeuren
  • 6 Oct 2019 om 12:22
    Weet iemand trouwens nog welke spelers in de defensie kunnen spelen, afgezien van (blessuregevoelige) Verhaegh, Julio, Bijen, Schenk, City huurling en Verdonk? Dat zijn 5,5 spelers voor 4 posities? Zijn er zulke goede jeugdspelers achter de hand?
  • 6 Oct 2019 om 12:21
    • Quote van 6 Oct 2019 om 12:15
      ????
    Is te moeilijk voor jou hè. Geef niet.
  • 6 Oct 2019 om 12:20
    • Quote van 6 Oct 2019 om 12:03
      Dit is de 3 e wedstrijd op rij dat het tegenzit! Tegen heracles onterecht een doelpunt tegen (overtreding) en 1 onterecht afgekeurd! Vd water had 100% rood moeten hebben. De 2 1 van feyenoord had afgekeurd moeten worden! (Hands) en overtreding tapia 100% rood. Gisteren wéér een penalty ontnomen, en de 1-0 was buitenspel! Na 3 wedstrijden word het extreem vervelend.
    Helemaal mee eens. Wat mij echter zorgen baart is dat er bij het penaltymoment van Aitor niemand, behalve Aitor, protesteert bij de scheidsrechter en vraagt of de VAR ernaar wil kijken. Ook de trainer niet. Op die manier ben je ook een makkelijk slachtoffer als je als een stelletje schapen overkomt die zich gewillig laten slachten. Het is nu zaak de boel op scherp te zetten en te klagen. Niet bij de KNVB, dat helpt toch niets, maar in de publiciteit, dan zal de VAR de volgende keer beter op gaan letten omdat het anders teveel gaat opvallen .... Laten we hopen dat Fortuna, VVV, Willem 2 en ADO vanmiddag verliezen, zodat we in ieder geval nog een marge naar de onderste plaatsen houden. Zo gek was de doelstelling van handhaving dus niet.
  • 6 Oct 2019 om 12:15
    • Quote van 6 Oct 2019 om 12:13
      En bij de volgende wedstrijd van Twente zit Manschot zelf achter het beeldscherm. Kunnen ze de 5 op rij compleet maken. Het zaakje stinkt toch werkelijk van alle kanten. Maar 4 weken geleden gaf ik al aan dat die Var één groot gedrocht is dat mijn kijkplezier volledig vergalt. En er komen nog vele wedstrijden. Maar Twente zelf moet ook de hand in eigen boezem steken, want het spel wordt in mijn ogen steeds stroperiger en vooral voorspelbaarder. Voeg daarbij het oeverloze rondschuiven, zelfs bij de tegenstander in de 16, en dan speel je een tegenstander precies in de kaart. Gemakkelijk te verdedigen. En aan de andere kant hebben ze veel te veel slaapmomenten. Schrikbarend veel.
    ????
  • 6 Oct 2019 om 12:13
    • Quote van 6 Oct 2019 om 10:07
      Waarom kiest de VAR hier dan niet in te grijpen. We worden week op week benadeeld. En aan het einde hen je even veel plussen als minnen. Wordt altijd gezegd. Het is schandalig. En men komt er gewoon mee weg
    En bij de volgende wedstrijd van Twente zit Manschot zelf achter het beeldscherm. Kunnen ze de 5 op rij compleet maken. Het zaakje stinkt toch werkelijk van alle kanten. Maar 4 weken geleden gaf ik al aan dat die Var één groot gedrocht is dat mijn kijkplezier volledig vergalt. En er komen nog vele wedstrijden. Maar Twente zelf moet ook de hand in eigen boezem steken, want het spel wordt in mijn ogen steeds stroperiger en vooral voorspelbaarder. Voeg daarbij het oeverloze rondschuiven, zelfs bij de tegenstander in de 16, en dan speel je een tegenstander precies in de kaart. Gemakkelijk te verdedigen. En aan de andere kant hebben ze veel te veel slaapmomenten. Schrikbarend veel.
  • 6 Oct 2019 om 12:11
    Ja van de pot gerukt natuurlijk
  • 6 Oct 2019 om 12:10
    • Quote van 6 Oct 2019 om 12:03
      Dit is de 3 e wedstrijd op rij dat het tegenzit! Tegen heracles onterecht een doelpunt tegen (overtreding) en 1 onterecht afgekeurd! Vd water had 100% rood moeten hebben. De 2 1 van feyenoord had afgekeurd moeten worden! (Hands) en overtreding tapia 100% rood. Gisteren wéér een penalty ontnomen, en de 1-0 was buitenspel! Na 3 wedstrijden word het extreem vervelend.
    1 0 was geen buitenspel, voor de rest gelijk.
  • 6 Oct 2019 om 12:06
    • Quote van 6 Oct 2019 om 12:03
      Dit is de 3 e wedstrijd op rij dat het tegenzit! Tegen heracles onterecht een doelpunt tegen (overtreding) en 1 onterecht afgekeurd! Vd water had 100% rood moeten hebben. De 2 1 van feyenoord had afgekeurd moeten worden! (Hands) en overtreding tapia 100% rood. Gisteren wéér een penalty ontnomen, en de 1-0 was buitenspel! Na 3 wedstrijden word het extreem vervelend.
    Helemaal mee eens niets aan toe te voegen
  • 6 Oct 2019 om 12:03
    • Quote van 6 Oct 2019 om 11:59
      Soms zit het mee met de scheids, soms zit het tegen. Dat is altijd al zo geweest en zal altijd zo blijven, ook met de VAR. Get over it.
    Dit is de 3 e wedstrijd op rij dat het tegenzit! Tegen heracles onterecht een doelpunt tegen (overtreding) en 1 onterecht afgekeurd! Vd water had 100% rood moeten hebben. De 2 1 van feyenoord had afgekeurd moeten worden! (Hands) en overtreding tapia 100% rood. Gisteren wéér een penalty ontnomen, en de 1-0 was buitenspel! Na 3 wedstrijden word het extreem vervelend.
  • 6 Oct 2019 om 11:59
    Soms zit het mee met de scheids, soms zit het tegen. Dat is altijd al zo geweest en zal altijd zo blijven, ook met de VAR. Get over it.
  • 6 Oct 2019 om 11:53
    • Quote van 6 Oct 2019 om 11:37
      Manschot, de scheidsrechter die Utrecht geen penalty gaf in Enschede wat er wel eentje was. Die Manschot bedoel je?
    Ja die ja als duidelijk is dat her er een is moet de var ingrijpen en geven en niet de ene keer wel en de andere keer niet dan had je misschien meer punten gehad dan nu toch het zou toch eerlijker worden als we daardoor verliezen ok maar als we daardoor worden genaaid tja dat is toch niet de bedoeling het zou eerlijker worden alleen dat is het niet ok verliezen we tegen Utrecht maar er zijn meerdere punten wat niet klopt en dat moet veranderen als alles op een lijn zit en je verliest dan ok daar valt mee te leven niet op deze manier die valt onder kopje match fixing maar goed dat is mijn mening en dat zelfde vond ik ook in 2017/2018
  • 6 Oct 2019 om 11:52
    • Quote van 6 Oct 2019 om 11:37
      Manschot, de scheidsrechter die Utrecht geen penalty gaf in Enschede wat er wel eentje was. Die Manschot bedoel je?
    De VAR kan tegen je werken , maar ook in het voordeel uitpakken. Zie het moment met Drommel. Anders was het zeker een penalty geweest. Het blijft wel raar dat het moment met Aitor dan niet bekeken word.
  • 6 Oct 2019 om 11:51
    Dat scheidsrechters fouten maken op het veld begrijp ik nog maar dat de VAR zo vaak dingen mist is toch onbegrijpelijk. Als de VAR geen penalty geeft voor de overtreding op Aitor dan kan je er beter mee op houden.
  • 6 Oct 2019 om 11:51
    Dat scheidsrechters fouten maken op het veld begrijp ik nog maar dat de VAR zo vaak dingen mist is toch onbegrijpelijk. Als de VAR geen penalty geeft voor de overtreding op Aitor dan kan je er beter mee op houden.
  • 6 Oct 2019 om 11:48
    • Quote van 6 Oct 2019 om 11:01
      Dat heb ik ook gehoord. Het was een beetje een vreemde snuiter. Lange baard rode keep en een opvallend grote muts.
    Sinterklaas
  • 6 Oct 2019 om 11:37
    • Quote van 6 Oct 2019 om 10:05
      Nekschot hoeft de Grolsch Veste niet meer in te komen, maar dat geldt nu bijna voor alle scheidsen in dit land. Ik ben er helemaal klaar mee. 3 wedstrijden achter elkaar genaaid. Dít zegt genoeg. De KNVB haat Twente nog steeds
    Manschot, de scheidsrechter die Utrecht geen penalty gaf in Enschede wat er wel eentje was. Die Manschot bedoel je?
  • 6 Oct 2019 om 11:35
    • Quote van 6 Oct 2019 om 10:07
      Merendeel eens
    Mee eens het zegt eigenlijk al genoeg dat hij niet ziet dat de bal niet wordt gespeeld deze veranderd namelijk niet van richting en penalty moet geven en aan de andere kant niet ziet dat de bal wel wordt gespeeld deze veranderd degelijk van richting en penalty geeft ??????? En dit soort beslissingen gebeuren nu al tijdje op deze manier net als seizoen 2017/2018 toen werd ook alles tegen gefloten of niet gegeven helaas denk ik dat de KNVB niet had verwacht dat de fct zo sterk zou terug komen en ja door de arbritrage opdracht te geven dingen niet te zien of mondje dicht tja voetbal je tegen jezelf en ja die rode kaart is rode kaart en ja voetbal is niet allemaal ok maar fct verdiende meer
  • 6 Oct 2019 om 11:03
    • Quote van 6 Oct 2019 om 10:05
      Nekschot hoeft de Grolsch Veste niet meer in te komen, maar dat geldt nu bijna voor alle scheidsen in dit land. Ik ben er helemaal klaar mee. 3 wedstrijden achter elkaar genaaid. Dít zegt genoeg. De KNVB haat Twente nog steeds
    Ach gossie
  • 6 Oct 2019 om 11:03
    Zou er nog steeds oud zeer zijn jegens Twente binnen de KNVB?
  • 6 Oct 2019 om 11:01
    • Quote van 6 Oct 2019 om 09:45
      Aitor had in Rotterdam in een stil hoekje van het Bilderberg hotel kort voor de wedstrijd een gesprekje met iemand.....Wel vreemd tijdens de voorbereiding op een wedstrijd
    Dat heb ik ook gehoord. Het was een beetje een vreemde snuiter. Lange baard rode keep en een opvallend grote muts.
  • 6 Oct 2019 om 10:37
    Ik dacht eerlijk gezegd ook dat de bal werd gespeeld, maar ik heb de wedstrijd opgenomen en nog eens terug gekeken. Die verdediger raakt de bal inderdaad niet en hij haakt Aitor licht. Dat de scheidsrechter dat niet ziet, snap ik, maar dat de VAR dat niet ziet, snap ik niet.
  • 6 Oct 2019 om 10:13
    • Quote van 6 Oct 2019 om 09:45
      Aitor had in Rotterdam in een stil hoekje van het Bilderberg hotel kort voor de wedstrijd een gesprekje met iemand.....Wel vreemd tijdens de voorbereiding op een wedstrijd
    Mooi verhaal, lekker kort ook. Doen we niks mee.
  • 6 Oct 2019 om 10:07
    • Quote van 6 Oct 2019 om 10:05
      Nekschot hoeft de Grolsch Veste niet meer in te komen, maar dat geldt nu bijna voor alle scheidsen in dit land. Ik ben er helemaal klaar mee. 3 wedstrijden achter elkaar genaaid. Dít zegt genoeg. De KNVB haat Twente nog steeds
    Merendeel eens
  • 6 Oct 2019 om 10:07
    • Quote van 6 Oct 2019 om 10:01
      Het was een 100% pengel
    Waarom kiest de VAR hier dan niet in te grijpen. We worden week op week benadeeld. En aan het einde hen je even veel plussen als minnen. Wordt altijd gezegd. Het is schandalig. En men komt er gewoon mee weg
  • 6 Oct 2019 om 10:05
    Nekschot hoeft de Grolsch Veste niet meer in te komen, maar dat geldt nu bijna voor alle scheidsen in dit land. Ik ben er helemaal klaar mee. 3 wedstrijden achter elkaar genaaid. Dít zegt genoeg. De KNVB haat Twente nog steeds
  • 6 Oct 2019 om 10:01
    • Quote van 6 Oct 2019 om 09:27
      Ik zou de herhaling van aitor wel eens willen terug zien. Volgens mij was dat een 100% penalty. Die gast speelt zijn been ipv de bal!! K-t VAR
    Het was een 100% pengel
  • 6 Oct 2019 om 09:56
    • Quote van 6 Oct 2019 om 09:45
      Aitor had in Rotterdam in een stil hoekje van het Bilderberg hotel kort voor de wedstrijd een gesprekje met iemand.....Wel vreemd tijdens de voorbereiding op een wedstrijd
    Moraal van dit verhaal?
  • 6 Oct 2019 om 09:55
    • Quote van 6 Oct 2019 om 09:45
      Aitor had in Rotterdam in een stil hoekje van het Bilderberg hotel kort voor de wedstrijd een gesprekje met iemand.....Wel vreemd tijdens de voorbereiding op een wedstrijd
    Dus je mag niet met iemand een gesprek voeren.
  • 6 Oct 2019 om 09:49
    Het vakt weer eens op dat dit voor de 3 keer bij wedstrijd van de fct gebeurd vraag me af of wanneer het om de AFC zou gaan dan ook totaal geen aandacht aan de eerste goal Sparta buitenspel want ja daar werd vaag beeld voor terug geleverd en de tik op aitor zijn voet werd een keer herhaald door fox daarna niet overgepraat zelfs dit was echt duidelijk een pingel maar goed als het onze fct is mag men achteraf zeggen sorry is het de AFC dan wordt er duidelijk naar gekeken en was ie op de stip gegaan ik zeg wat een vertoning weer van de arbritrage in Rotterdam blijkbaar durft men niet normaal te fluiten daar