Manschot legt uit: ''Ik zie dat hij een elleboogstoot uitdeelt: rood''

( 40 reacties)
Manschot legt uit: ''Ik zie dat hij een elleboogstoot uitdeelt: rood''

Jeroen Manschot heeft zijn rode kaart aan het adres van Julio Pleguezuelo uitgelegd. De Spanjaard kreeg een rode kaart na ingrijpen van de VAR. 

"In de wedstrijd is er een duel, er wordt een diepe bal gespeeld", aldus Manschot voor de camera van de NOS. "Ik laat ook gewoon doorvoetballen. Op een later moment, als de bal bij de keeper is, hoor ik van de VAR het verzoek of ik het spel stil wil leggen en ga kijken voor een mogelijke rode kaart."

"Vervolgens ga ik kijken op de monitor en zie ik dat de speler van FC Twente een elleboogstoot uitdeelt aan zijn tegenstander. Dan is er maar één straf en dat is de rode kaart." Vervolgens stelt de verslaggever de vraag of er ook actie is ondernomen rondom het gestrekte been. "Ik zie geen gestrekt been, wel dat er nog contact is met de benen."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Oct 2019 om 20:04
    Sinds die deurwater in zeist zit treffen wij het niet meer, het kan toch geen toeval meer zijn
  • 6 Oct 2019 om 19:06
    • Quote van 6 Oct 2019 om 14:39
      Haha was alleen aan jou gericht... omdat ik jou niet serieus kan nemen..
      Fijne zondag tc
      Kleed je warm aan bij de training
    En jij dacht dat ik dat niet door had? Zoals gezegd Frankie....je blijft een hufter.
  • 6 Oct 2019 om 18:58
    • Quote van 6 Oct 2019 om 14:40
      Klopt ik ging voor de 4 man voorin bij Sparta dat is erg leuk op elkaar afgestemd en had geen vertrouwen in bijen en schenk tegenover die 4... klopt
    En toch stelt Gracia hen op. Rara...hoe zou dat toch komen.
  • 6 Oct 2019 om 15:07
    • Quote van 6 Oct 2019 om 14:40
      Klopt ik ging voor de 4 man voorin bij Sparta dat is erg leuk op elkaar afgestemd en had geen vertrouwen in bijen en schenk tegenover die 4... klopt
    Daar kan ik wel in mee gaan
  • 6 Oct 2019 om 15:06
    Hoe dan ook. Het merendeel van de scheidsrechters zijn m.i. idioten
  • 6 Oct 2019 om 14:40
    • Quote van 6 Oct 2019 om 14:28
      Het geeft dus al aan dat jij er al geen vertrouwen in had Frankie.... Geen vertrouwen in Gracia, en geen vertrouwen in de spelers die hij opstelt. Vind het wel knap dat je dit voor de tijd aan zag komen....dat wel. :)

      Zolang Gracia Espinosa op blijft stellen, ga ik voor 2...maximaal 3 punten.
    Klopt ik ging voor de 4 man voorin bij Sparta dat is erg leuk op elkaar afgestemd en had geen vertrouwen in bijen en schenk tegenover die 4... klopt
  • 6 Oct 2019 om 14:39
    • Quote van 6 Oct 2019 om 14:31
      Aan jouw zijde? Okey, maar wat verandert dat voor Julio?

      Gaat niet om aangesproken voelen Frankie. Gaat erom dat jij je weer eens verheven voelt boven, en denigrerend uit laat tegen anderen die het niet met je eens zijn. De 'oude' Frankie.....een hufter.
    Haha was alleen aan jou gericht... omdat ik jou niet serieus kan nemen..
    Fijne zondag tc
    Kleed je warm aan bij de training
  • 6 Oct 2019 om 14:33
    • Quote van 6 Oct 2019 om 14:23
      Die verdediger raakt eerst met de rechtervoet Aitor, daarna met de linkervoet de bal. Dus moet een penalty zijn.
    Dat is niet waar , kijk maar goed , hij raakt eerst de bal . Ik zag het ook eerst niet , maar hij heeft gelijk.
  • 6 Oct 2019 om 14:31
    • Quote van 6 Oct 2019 om 14:04
      Haha wist indd dat jij je aangesproken zou voelen
      Maar goed ik heb dervisoglu en García aan mijn zijde in deze :) dus je kan die vraag ook andersom stellen
    Aan jouw zijde? Okey, maar wat verandert dat voor Julio?

    Gaat niet om aangesproken voelen Frankie. Gaat erom dat jij je weer eens verheven voelt boven, en denigrerend uit laat tegen anderen die het niet met je eens zijn. De 'oude' Frankie.....een hufter.
  • 6 Oct 2019 om 14:28
    • Quote van 6 Oct 2019 om 14:07
      Ik had 2-1 Sparta voorspeld zonder ooit een training te hebben gezien vind je dat knap tc?
      Laat je binnenkort nog ff weten of ze van Willem 2 en emmen gaan winnen als je de training gezien hebt? Ik ga voor 4-6 punten met invalbeurten van menig
    Het geeft dus al aan dat jij er al geen vertrouwen in had Frankie.... Geen vertrouwen in Gracia, en geen vertrouwen in de spelers die hij opstelt. Vind het wel knap dat je dit voor de tijd aan zag komen....dat wel. :)

    Zolang Gracia Espinosa op blijft stellen, ga ik voor 2...maximaal 3 punten.
  • 6 Oct 2019 om 14:27
    • Quote van 6 Oct 2019 om 14:22
      Totaal niet bewust. Julio raakt na het contact met de benen uit balans. Wat doet een mens als hij zijn balans wil terugvinden? Corrigeren met de arm.en toen kwam de elleboog per ongeluk tegen het hoofd van de voorover vallende Spartaan aan. Geen opzet. Geel en daarmee klaar. De VAR had helemaal niet mogen ingrijpen.
    Onzin , dit is de enige rode kaart die dit jaar terecht is , al die andere , ook van onze tegenstanders waren niet terecht.
  • 6 Oct 2019 om 14:25
    • Quote van 6 Oct 2019 om 13:59
      Je zegt elders lees ik dat die kaart voor natrappen was. Weet je hoeveel elders is? Vraag het aan de eindverantwoordelijke. Hoef je elders niet meer te kijken.
    Ga jij even lekker elders interessant doen. Jij hoeft mij niet te vertellen wat ik zou moeten doen jij kent mijn situatie niet eens. Ik stel een gewone vraag een normaal antwoord is genoeg voor de rest mag jij je commentaar thuis laten.
  • 6 Oct 2019 om 14:24
    • Quote van 6 Oct 2019 om 14:23
      Die verdediger raakt eerst met de rechtervoet Aitor, daarna met de linkervoet de bal. Dus moet een penalty zijn.
    Mee eens....
  • 6 Oct 2019 om 14:23
    • Quote van 6 Oct 2019 om 14:15
      Die verdediger heeft eerst de bal geraakt , daarom geen penalty .
    Die verdediger raakt eerst met de rechtervoet Aitor, daarna met de linkervoet de bal. Dus moet een penalty zijn.
  • 6 Oct 2019 om 14:23
    • Quote van 6 Oct 2019 om 14:09
      Nou, dat is wel heel optimistisch. Juist tegen Emmen kunnen we heel makkelijk punten verliezen. RKC heeft 1 punt, wordt overal afgedroogd. Willem 2 is fysiek sterk en zal gretig gebruik gaan maken van de vrijheid die ze krijgen. Daar win je ook niet zomaar of je moet geluk hebben met de VAR.....:-)
    Willem2 en Emmen... In deze vorm met deze spelers die gg op blijft stellen hooguit 2 punten. En dan mag je je handjes dichtknijpen
  • 6 Oct 2019 om 14:22
    • Quote van 6 Oct 2019 om 13:11
      Onzin Frank , dit is een hele bewuste actie , een terechte rode kaart .
    Totaal niet bewust. Julio raakt na het contact met de benen uit balans. Wat doet een mens als hij zijn balans wil terugvinden? Corrigeren met de arm.en toen kwam de elleboog per ongeluk tegen het hoofd van de voorover vallende Spartaan aan. Geen opzet. Geel en daarmee klaar. De VAR had helemaal niet mogen ingrijpen.
  • 6 Oct 2019 om 14:21
    • Quote van 6 Oct 2019 om 14:07
      Zeker, Manschot zat er 2x finaal naast en dat kost ons in ieder geval 2 maar misschien wel 3 punten. Maar zoals Johan Cruif al zei in al zijn voetbal wijsheid: Je moet schieten als je wilt scoren!! En zoals altijd heeft Cruif het gelijk aan zijn zijde. We schuiven maar een balletje breed en weer terug, een fatsoenlijke voorzet komt er veel te weinig van de flanken. Hier word ik moedeloos van. Garcia lijkt mij echt wel een goede trainer maar laat hij nu eens beginnen om de juiste mensen op de juiste plaats te zetten nu de spelers bijna allemaal fit zijn. Dus Brama op 6, Vuckic op 10, Berggreen op 9 en Menig op 11. Dat houdt in dat er geen plaats is voor Espinosa en Nakamura. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
    Helemaal mee eens, slome slappe duikelaars heb je niks aan op dit moment. Inzet en strijd dat is wat we willen. Dus a.u.b. Geen espinoza meer en geen buskets
  • 6 Oct 2019 om 14:15
    • Quote van 6 Oct 2019 om 13:30
      Dat was gewoon ordinair je team benadelen. Maar waarom niet gevraagd naar een mogelijke pingel....
    Die verdediger heeft eerst de bal geraakt , daarom geen penalty .
  • 6 Oct 2019 om 14:11
    • Quote van 6 Oct 2019 om 14:07
      Zeker, Manschot zat er 2x finaal naast en dat kost ons in ieder geval 2 maar misschien wel 3 punten. Maar zoals Johan Cruif al zei in al zijn voetbal wijsheid: Je moet schieten als je wilt scoren!! En zoals altijd heeft Cruif het gelijk aan zijn zijde. We schuiven maar een balletje breed en weer terug, een fatsoenlijke voorzet komt er veel te weinig van de flanken. Hier word ik moedeloos van. Garcia lijkt mij echt wel een goede trainer maar laat hij nu eens beginnen om de juiste mensen op de juiste plaats te zetten nu de spelers bijna allemaal fit zijn. Dus Brama op 6, Vuckic op 10, Berggreen op 9 en Menig op 11. Dat houdt in dat er geen plaats is voor Espinosa en Nakamura. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
    Bij FC Twente gaat het altijd moeilijk. Het logische verstand is ver te zoeken bij onze club. Het is allemaal heel interessant doen en veel standaardteksten en heeel veel balen. Ik mis de passie en emotie. Het is allemaal zakelijk gelul in de ruimte. Dat zie je in het veld terug!
  • 6 Oct 2019 om 14:09
    • Quote van 6 Oct 2019 om 14:07
      Ik had 2-1 Sparta voorspeld zonder ooit een training te hebben gezien vind je dat knap tc?
      Laat je binnenkort nog ff weten of ze van Willem 2 en emmen gaan winnen als je de training gezien hebt? Ik ga voor 4-6 punten met invalbeurten van menig
    Nou, dat is wel heel optimistisch. Juist tegen Emmen kunnen we heel makkelijk punten verliezen. RKC heeft 1 punt, wordt overal afgedroogd. Willem 2 is fysiek sterk en zal gretig gebruik gaan maken van de vrijheid die ze krijgen. Daar win je ook niet zomaar of je moet geluk hebben met de VAR.....:-)
  • 6 Oct 2019 om 14:07
    Zeker, Manschot zat er 2x finaal naast en dat kost ons in ieder geval 2 maar misschien wel 3 punten. Maar zoals Johan Cruif al zei in al zijn voetbal wijsheid: Je moet schieten als je wilt scoren!! En zoals altijd heeft Cruif het gelijk aan zijn zijde. We schuiven maar een balletje breed en weer terug, een fatsoenlijke voorzet komt er veel te weinig van de flanken. Hier word ik moedeloos van. Garcia lijkt mij echt wel een goede trainer maar laat hij nu eens beginnen om de juiste mensen op de juiste plaats te zetten nu de spelers bijna allemaal fit zijn. Dus Brama op 6, Vuckic op 10, Berggreen op 9 en Menig op 11. Dat houdt in dat er geen plaats is voor Espinosa en Nakamura. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
  • 6 Oct 2019 om 14:07
    • Quote van 6 Oct 2019 om 13:22
      Jij sluit je maar aan bij wie je wilt. Het verandert toch niet meer omdat het gewoon terecht rood was...... :)))
    Ik had 2-1 Sparta voorspeld zonder ooit een training te hebben gezien vind je dat knap tc?
    Laat je binnenkort nog ff weten of ze van Willem 2 en emmen gaan winnen als je de training gezien hebt? Ik ga voor 4-6 punten met invalbeurten van menig
  • 6 Oct 2019 om 14:04
    • Quote van 6 Oct 2019 om 13:21
      "maar ik snap dat mensen die zelf niet hebben gevoetbald het anders beoordelen".

      Je blijft een hufter hè? Heb jij deze opmerking nou echt telkens weer nodig Frankie wanneer iemand het anders ziet dan jij...vooral eerlijk beoordeelt?
    Haha wist indd dat jij je aangesproken zou voelen
    Maar goed ik heb dervisoglu en García aan mijn zijde in deze :) dus je kan die vraag ook andersom stellen
  • 6 Oct 2019 om 13:59
    • Quote van 6 Oct 2019 om 13:48
      Ik heb t niet gezien en of gehoord daarom de vraag. Mag dat?
    Je zegt elders lees ik dat die kaart voor natrappen was. Weet je hoeveel elders is? Vraag het aan de eindverantwoordelijke. Hoef je elders niet meer te kijken.
  • 6 Oct 2019 om 13:48
    • Quote van 6 Oct 2019 om 13:41
      Luister dan eens naar de scheids. Wat niemand tegenwoordig meer doet. Die heeft uitgelegd waarom hij rood kreeg. Je kunt wel elders lezen maar als je niet naar de man luistert die de kaart gegeven heeft, zul je nooit begrijpen waarom die rood heeft gekregen.
    Ik heb t niet gezien en of gehoord daarom de vraag. Mag dat?
  • 6 Oct 2019 om 13:41
    • Quote van 6 Oct 2019 om 13:37
      Nou gaat iedereen door over de elleboog maar elders lees ik dat die kaart voor natrappen was?
    Luister dan eens naar de scheids. Wat niemand tegenwoordig meer doet. Die heeft uitgelegd waarom hij rood kreeg. Je kunt wel elders lezen maar als je niet naar de man luistert die de kaart gegeven heeft, zul je nooit begrijpen waarom die rood heeft gekregen.
  • 6 Oct 2019 om 13:37
    Nou gaat iedereen door over de elleboog maar elders lees ik dat die kaart voor natrappen was?
  • 6 Oct 2019 om 13:30
    • Quote van 6 Oct 2019 om 13:22
      Jij sluit je maar aan bij wie je wilt. Het verandert toch niet meer omdat het gewoon terecht rood was...... :)))
    Dat was gewoon ordinair je team benadelen. Maar waarom niet gevraagd naar een mogelijke pingel....
  • 6 Oct 2019 om 13:27
    Was een domme actie, maar we hadden ook een pingel moeten krijgen en de 1-0 was buitenspel! Daar kijken ze dan weer niet naar... maakt mij zo kwaad want we hebben gvd nu al 3 keer de arbitrage tegen gehad. Een vierde keer kan echt niet!
  • 6 Oct 2019 om 13:22
    • Quote van 6 Oct 2019 om 13:21
      Ik sluit me alleen aan bij wat dervisoglu er zelf over zei... wat García ervan vindt... hoe ik de reactie van julio zelf vind overkomen... uiteraard mag een ander er anders over denken
    Jij sluit je maar aan bij wie je wilt. Het verandert toch niet meer omdat het gewoon terecht rood was...... :)))
  • 6 Oct 2019 om 13:21
    • Quote van 6 Oct 2019 om 12:31
      Turkse aanvaller valt... En valt daardoor tegen julio die in voorwaartse beweging is... ik sluit me aan bij García... maar ik snap dat mensen die zelf niet hebben gevoetbald het anders beoordelen... Sparta aanvaller vond het zelf ook geen rood
    "maar ik snap dat mensen die zelf niet hebben gevoetbald het anders beoordelen".

    Je blijft een hufter hè? Heb jij deze opmerking nou echt telkens weer nodig Frankie wanneer iemand het anders ziet dan jij...vooral eerlijk beoordeelt?
  • 6 Oct 2019 om 13:21
    • Quote van 6 Oct 2019 om 13:11
      Onzin Frank , dit is een hele bewuste actie , een terechte rode kaart .
    Ik sluit me alleen aan bij wat dervisoglu er zelf over zei... wat García ervan vindt... hoe ik de reactie van julio zelf vind overkomen... uiteraard mag een ander er anders over denken
  • 6 Oct 2019 om 13:14
    • Quote van 6 Oct 2019 om 13:11
      Onzin Frank , dit is een hele bewuste actie , een terechte rode kaart .
    Ik vind de kaart wel terecht. Maar waarom duurt het zeker 3 minuten voordat hier na gekeken wordt. Dan vind ik het moment van de var al voorbij.
  • 6 Oct 2019 om 13:11
    • Quote van 6 Oct 2019 om 12:31
      Turkse aanvaller valt... En valt daardoor tegen julio die in voorwaartse beweging is... ik sluit me aan bij García... maar ik snap dat mensen die zelf niet hebben gevoetbald het anders beoordelen... Sparta aanvaller vond het zelf ook geen rood
    Onzin Frank , dit is een hele bewuste actie , een terechte rode kaart .
  • 6 Oct 2019 om 12:31
    Turkse aanvaller valt... En valt daardoor tegen julio die in voorwaartse beweging is... ik sluit me aan bij García... maar ik snap dat mensen die zelf niet hebben gevoetbald het anders beoordelen... Sparta aanvaller vond het zelf ook geen rood
  • 6 Oct 2019 om 12:27
    Gewoon een terechte rode kaart. Julio zwaaide onnatuurlijk met zijn elleboog.
  • 6 Oct 2019 om 12:26
    Ik kan ook voorstellen dat er minder gekeken wordt naar Twente op fox want ja na zoveel keer er bedrogen af te komen wil men zich niet weer opvreten van woede op de manier hoe
  • 6 Oct 2019 om 12:23
    Prima als ze hier rood voor geven maar ga eens verdomme op één lijn zitten. Je zult zo zien dat over 2 weken iemand van onze tegenstander het doet en dan is het weer geel zeker.
  • 6 Oct 2019 om 12:20
    Rode kaart terecht maar de rest zoals ie zelf al aangeeft snapt hij er zelf weinig van nakamura krijgt rood en 3 weken later zelfde charge op v Donk en dan is het niets ??? Het valt niet meer te volgen al 4 weken lang wel of niet blijf gewoon eerlijk fluiten en vooral de VAR mag zich dit aanrekenen want waar waren ze met de andere momenten buitenspel penalty aitor op de wc bij de thuis wedstrijd tegen Heracles had men bijna 3 min nodig en nu was alles ik snap het niet meer