''We geven de kansen weg in plaats van dat zij moeten vechten''

( 31 reacties)
''We geven de kansen weg in plaats van dat zij moeten vechten''

Gonzalo Garcia had zaterdagavond het gevoel dat FC Twente had kunnen winnen van Sparta. Dat gebeurde echter niet: de Spartanen wonnen met 2-1. 

"Ik ben teleurgesteld, we waren niet goed in de eerste helft. Sparta toonde meer agressie, had meer energie en creëerde makkelijker kansen dan wij", vertelt Garcia op het digitale thuis van de Tukkers. "Na rust had de wedstrijd een ander gezicht. Het was van onze kant zeker niet perfect, maar beter dan voor rust. We hadden het gevoel dat we konden winnen. We krijgen de doelpunten te makkelijk tegen. De tweede helft speelden we zoals wij kunnen spelen. Als we agressief zijn en samenspelen, dan hebben we een goed team. Als we dat niet doen en ook niet snel genoeg omschakelen, dan hebben een probleem."

Dat probleem tekende zich snel af. "Ik heb het gevoel dat we de kansen weggeven, in plaats van dat de tegenstander hard moet werken om ze te krijgen. Daarna was er het moment met de rode kaart. Daar putte Sparta kracht uit en scoorden ze uiteindelijk. Die goal was onnodig. Hij kreeg alle ruimte om te schieten. We moeten de bal aanvallen en niet staan toekijken. Het is niet genoeg om in de buurt te zijn. Het zijn dingen die we moeten verbeteren. We moeten weer het niveau oppakken van de eerste wedstrijden."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Oct 2019 om 18:35
    • Quote van 6 Oct 2019 om 17:40
      Wat roepen sommigen min of meer om het ontslag van GG, niet rechtstreeks maar met een omweg. GG is in mijn ogen nog steeds een goede trainer voor ons, kan het elftal niet gewoon in een dip zitten? Iets wat bijna elke club overkomt? Wat een dom gelul om GG en Ted er nu al door te halen, ik denk dat als Verheag terug is, en Bijen en Schenk er uit zijn het ongetwijfeld beter gaat. Want in mijn ogen zijn dat de zwakste schakels in het elftal, en ik weet ook bijna 100% zeker dat er winterstop de nodige verdedigende versterkingen gaan komen. Want met Bijen en Schenk heb ik het gevoel al vanaf het begin, Ik stond erbij en keek er naar. In ieder geval goed dat Brama terug is, ik zou Vuckic op het middenveld zetten op de plek van Busqets, denk dat deze jongen ontzettend goed is hoor maar hij heeft wat tijd nodig dat is vrij normaal. Verder geef Mening maar een kans viel goed in gisteren. Maar het belangrijkste is het centrale duo vervangen. En laten we gewoon ons elftal blijven steunen, want het gaat ongetwijfeld goed komen. Was gisteren zelf ook echt woest, heb nu koppijn en een kater, maar ik hou van mijn club, wat er ook gebeurt. En het komt goed.
    goed verhaal ook ik ben er ziek van ...maar zoist het word beter de komende wedstrijden geven mogelijkheden
  • 6 Oct 2019 om 18:29
    • Quote van 6 Oct 2019 om 17:42
      De eerste wedstrijden kunst en vliegwerk punt PSV Groningen rode kaarten festival.calimero geven de schuld aan var Utrecht mooie overwinning en Fortuna één helft goed...Feyenoord kansloos..
    Zoals je het aan geeft is fctwente nog te wisselvallig is ook volstrekt logisch. Want de trainers willen dwingerde aanvallend voetbal spelen met veel combinatie voetbal en druk op de tegenstander. En als je dit systeem wilt spelen ga je wedstrijden spelen die goed lopen en wedstrijden die van geen kant lopen. Door dit systeem te handhaven en de dingen die goed gaan en niet goed te verbeteren kun je vertrouwen creëren in de groep spelers. En daardoor gaat het systeem dat je wilt spelen beter lopen. Dus iets meer geduld hebben.
  • 6 Oct 2019 om 18:10
    • Quote van 6 Oct 2019 om 13:31
      Hij moet bij zichzelf (of Ted:)) te rade gaan. Hij verandert een winnend elftal zonder verklaarbare redenen. Met Roemeratoe, Vuckic en Selahi behaalden ze prima resultaten. Maar toen moesten ze plaats maken voor de pseudo talenten uit Barcelona en duitsland. Daarna ging het spel en resultaat bergafwaards. Stinkt naar management politiek uit tijdperk munsterman
    wat een domme reactie,ik ken de achtergronden niet maar jij ook niet ,niet direct domme schrijven als je het niet weet
  • 6 Oct 2019 om 18:09
    • Quote van 6 Oct 2019 om 17:40
      Wat roepen sommigen min of meer om het ontslag van GG, niet rechtstreeks maar met een omweg. GG is in mijn ogen nog steeds een goede trainer voor ons, kan het elftal niet gewoon in een dip zitten? Iets wat bijna elke club overkomt? Wat een dom gelul om GG en Ted er nu al door te halen, ik denk dat als Verheag terug is, en Bijen en Schenk er uit zijn het ongetwijfeld beter gaat. Want in mijn ogen zijn dat de zwakste schakels in het elftal, en ik weet ook bijna 100% zeker dat er winterstop de nodige verdedigende versterkingen gaan komen. Want met Bijen en Schenk heb ik het gevoel al vanaf het begin, Ik stond erbij en keek er naar. In ieder geval goed dat Brama terug is, ik zou Vuckic op het middenveld zetten op de plek van Busqets, denk dat deze jongen ontzettend goed is hoor maar hij heeft wat tijd nodig dat is vrij normaal. Verder geef Mening maar een kans viel goed in gisteren. Maar het belangrijkste is het centrale duo vervangen. En laten we gewoon ons elftal blijven steunen, want het gaat ongetwijfeld goed komen. Was gisteren zelf ook echt woest, heb nu koppijn en een kater, maar ik hou van mijn club, wat er ook gebeurt. En het komt goed.
    gelukkig zitten we een keer op een lijn,je hebt nu helemaal gelijk
  • 6 Oct 2019 om 18:08
    • Quote van 6 Oct 2019 om 17:52
      Mooi gesproken!
    Mee eens
  • 6 Oct 2019 om 17:52
    • Quote van 6 Oct 2019 om 17:40
      Wat roepen sommigen min of meer om het ontslag van GG, niet rechtstreeks maar met een omweg. GG is in mijn ogen nog steeds een goede trainer voor ons, kan het elftal niet gewoon in een dip zitten? Iets wat bijna elke club overkomt? Wat een dom gelul om GG en Ted er nu al door te halen, ik denk dat als Verheag terug is, en Bijen en Schenk er uit zijn het ongetwijfeld beter gaat. Want in mijn ogen zijn dat de zwakste schakels in het elftal, en ik weet ook bijna 100% zeker dat er winterstop de nodige verdedigende versterkingen gaan komen. Want met Bijen en Schenk heb ik het gevoel al vanaf het begin, Ik stond erbij en keek er naar. In ieder geval goed dat Brama terug is, ik zou Vuckic op het middenveld zetten op de plek van Busqets, denk dat deze jongen ontzettend goed is hoor maar hij heeft wat tijd nodig dat is vrij normaal. Verder geef Mening maar een kans viel goed in gisteren. Maar het belangrijkste is het centrale duo vervangen. En laten we gewoon ons elftal blijven steunen, want het gaat ongetwijfeld goed komen. Was gisteren zelf ook echt woest, heb nu koppijn en een kater, maar ik hou van mijn club, wat er ook gebeurt. En het komt goed.
    Mooi gesproken!
  • 6 Oct 2019 om 17:51
    • Quote van 6 Oct 2019 om 17:42
      De eerste wedstrijden kunst en vliegwerk punt PSV Groningen rode kaarten festival.calimero geven de schuld aan var Utrecht mooie overwinning en Fortuna één helft goed...Feyenoord kansloos..
    Ga toch heen man, gaf al elke ploeg krijgt de dip hoop dat wij die nu hebben. Maar ik zeg je dat het goed komt, begin met het centrale duo te vervangen. Dan ben je al stuk verder . En ik weet zeker dat dat in de wintertransferperiode ook gebeurt. Geen paniek veel ploegen zijn nog slechter als ons. Al dat gezeik @#&%£
  • 6 Oct 2019 om 17:42
    • Quote van 6 Oct 2019 om 15:52
      Allemaal gelul, Eerste wedstrijden deden ze het naar behoren, er zit een soort arrogantie in het spel van twente, van ach het komt wel, vorig seizoen waanden sommigen hier beijen in oranje, we zijn promovendus met een beperkte spelersgroep, die als ze echt er voor gaan best hoog kunnen eindigen, maar mentaal is het nog steeds fc twente, de kenners weten dan genoeg
    De eerste wedstrijden kunst en vliegwerk punt PSV Groningen rode kaarten festival.calimero geven de schuld aan var Utrecht mooie overwinning en Fortuna één helft goed...Feyenoord kansloos..
  • 6 Oct 2019 om 17:40
    • Quote van 6 Oct 2019 om 15:44
      Fout ligt al bij Ted om zeer onervaren coach aan te stellen in het 1ste seizoen in de eredivisie. En om geen goede verdediging samen te stellen...
    Wat roepen sommigen min of meer om het ontslag van GG, niet rechtstreeks maar met een omweg. GG is in mijn ogen nog steeds een goede trainer voor ons, kan het elftal niet gewoon in een dip zitten? Iets wat bijna elke club overkomt? Wat een dom gelul om GG en Ted er nu al door te halen, ik denk dat als Verheag terug is, en Bijen en Schenk er uit zijn het ongetwijfeld beter gaat. Want in mijn ogen zijn dat de zwakste schakels in het elftal, en ik weet ook bijna 100% zeker dat er winterstop de nodige verdedigende versterkingen gaan komen. Want met Bijen en Schenk heb ik het gevoel al vanaf het begin, Ik stond erbij en keek er naar. In ieder geval goed dat Brama terug is, ik zou Vuckic op het middenveld zetten op de plek van Busqets, denk dat deze jongen ontzettend goed is hoor maar hij heeft wat tijd nodig dat is vrij normaal. Verder geef Mening maar een kans viel goed in gisteren. Maar het belangrijkste is het centrale duo vervangen. En laten we gewoon ons elftal blijven steunen, want het gaat ongetwijfeld goed komen. Was gisteren zelf ook echt woest, heb nu koppijn en een kater, maar ik hou van mijn club, wat er ook gebeurt. En het komt goed.
  • 6 Oct 2019 om 15:52
    • Quote van 6 Oct 2019 om 15:44
      Fout ligt al bij Ted om zeer onervaren coach aan te stellen in het 1ste seizoen in de eredivisie. En om geen goede verdediging samen te stellen...
    Wist niet dat een seizoen tegenwoordig 9duels duurt... en dan nog is een 10e plek prima toch? voorbarige conclusie... je hebt zelfs de winterstop niet eens gehaald om dan met een conclusie te halen
  • 6 Oct 2019 om 15:52
    • Quote van 6 Oct 2019 om 15:44
      Fout ligt al bij Ted om zeer onervaren coach aan te stellen in het 1ste seizoen in de eredivisie. En om geen goede verdediging samen te stellen...
    Allemaal gelul, Eerste wedstrijden deden ze het naar behoren, er zit een soort arrogantie in het spel van twente, van ach het komt wel, vorig seizoen waanden sommigen hier beijen in oranje, we zijn promovendus met een beperkte spelersgroep, die als ze echt er voor gaan best hoog kunnen eindigen, maar mentaal is het nog steeds fc twente, de kenners weten dan genoeg
  • 6 Oct 2019 om 15:44
    • Quote van 6 Oct 2019 om 13:12
      Dan ga ik je zeggen. García blijft 100% tot aan het eind van het seizoen zitten. Vind ik zelf ook erg logisch. Een trainer ontslaan halverwege het seizoen heeft ons ook laten degraderen. García kan er toch niks aan doen dat onze centrale duo niet kunnen verdedigen.
    Fout ligt al bij Ted om zeer onervaren coach aan te stellen in het 1ste seizoen in de eredivisie. En om geen goede verdediging samen te stellen...
  • 6 Oct 2019 om 14:31
    • Quote van 6 Oct 2019 om 14:17
      Het kan ook zomaar het begin zijn van een verliesreeks van 4/5/6/7 wedstrijden achter elkaar. We weten het niet.....:-(
      Er is zoals altijd geen touw aan vast te knopen.
    Elke wedstrijd is weer een nieuw begin en beginnen 2 ploegen op de nul. Om nu te zeggen dat de komende weken alleen verloren wordt is te smipel. Dat fctwente dit seizoen nog te veel wedstrijden onnodige punten laat liggen en zonde en jammer maar zal zeker gebeuren. Het belangrijkste is op de speelwijze door borduren en verbeteren dan komen de punten ook weer binnen.
  • 6 Oct 2019 om 14:24
    • Quote van 6 Oct 2019 om 13:07
      Stop Aub met onrust zaaien,daar is geen enkle reden om deze trainer teonslaan,heb nog steeds een goed gevoel bij deze trainer ,op basis van 3 nederlagen kan je deze trainer niet onslaan,ik mis in deze ploeg een paar karakterspelers Types Jan Wouter/Jan Van Halst/Johan Neeskens,ik vind persoonlijk de verdediging zeer zwak,straalt weining vertrouwen uit
    Een trainer ontslaan hoe kom je erop Dit zou volstrekt belachelijk zijn en totaal onverandwoord. Fctwente wil aantrekkelijk voetbal spelen en niet degraderen dat zijn de speerpunten van dit seizoen. De komende seizoenen moet je dit systeem verder verbeteren en gaan groeien naar een plek in de subtop maar dit kost tijd en geduld. Fctwente wil heel anders spelen dan de laatste jaren is gebeurt. In de media noemen ze dit frivool en de trainers dit gecontroleerd aanvallend voetbal. En daar zit het nu op dit moment niet echt mee. Als je de laaste 3 wedstrijden bekijkt zie je ook dat je erg afhankelijk bent van de scheidsrechter en var die ook een grote stempel hebben in winnen en verliezen van wedstrijden.
  • 6 Oct 2019 om 14:18
    • Quote van 6 Oct 2019 om 13:38
      Hij weet het gewoon niet, net als Munsterman het niet wist en Verbeek en Hake en Schreuder en noem ze allemaal maar op. Als het goed gaat loopt men al snel mee in de polonaise gaat het niet goed krijg je eindeloze discussie over wat er allemaal verkeerd is. De mens heeft gewoon geen normaal gezond verstand meer en als je steeds wisselt en niet achter een plan staat krijg je vier jaar lang het gezeik over hetzelfde!
    Dat is wat ik bedoel, in plaats van dat zogenaamde supertalent van Barcelona hadden ze een goede (centrum)verdediger moeten halen. Namelijk met Brama en Roemeratoe hebben ze 2 prima verdedigende middenvelder maar ze komen verdedigend tekort. Resultaat: eigen jeugdspelers op de bank en Brama moet de creatieve speler worden????. Gevolg: negatief resultaat en vertrouwensbreuk











  • 6 Oct 2019 om 14:17
    • Quote van 6 Oct 2019 om 14:12
      De trainers willen goed en leuk aanvallend voetbal spelen met veel bal circulate. Om dit in deze groep spelers te slijten kost tijd en wat geluk dat de balletjes goed vallen. Bij fctwente zitten er op dit moment teveel misverstanden en gaat er teveel fout de laatste 3 wedstrijden. En dit ligt niet alleen aan de verdediging maar aan het hele team. Hoe krijg je dit er weer uit en ga er van uit dan de trainers dat wel zullen weten De laaste 3 wedstrijden zit het in allerlei opzichten niet bepaald mee. Dit veranderd ook wel weer dat het de fctwente kant op valt . Je hebt gezien dat ze het kunnen in de wedstrijden tegen Utrecht thuis en Fortuna uit de eeste helft speelden ze voetbal wat de trainers willen.
    Het kan ook zomaar het begin zijn van een verliesreeks van 4/5/6/7 wedstrijden achter elkaar. We weten het niet.....:-(
    Er is zoals altijd geen touw aan vast te knopen.
  • 6 Oct 2019 om 14:12
    De trainers willen goed en leuk aanvallend voetbal spelen met veel bal circulate. Om dit in deze groep spelers te slijten kost tijd en wat geluk dat de balletjes goed vallen. Bij fctwente zitten er op dit moment teveel misverstanden en gaat er teveel fout de laatste 3 wedstrijden. En dit ligt niet alleen aan de verdediging maar aan het hele team. Hoe krijg je dit er weer uit en ga er van uit dan de trainers dat wel zullen weten De laaste 3 wedstrijden zit het in allerlei opzichten niet bepaald mee. Dit veranderd ook wel weer dat het de fctwente kant op valt . Je hebt gezien dat ze het kunnen in de wedstrijden tegen Utrecht thuis en Fortuna uit de eeste helft speelden ze voetbal wat de trainers willen.
  • 6 Oct 2019 om 13:50
    • Quote van 6 Oct 2019 om 13:41
      Tja dat krijg je met puk en muk achterin die niet sneller zijn dan 5 km/pu
    Nou ze staan er vaak wel bij maar doen gewoon niets. Ze grijpen niet in of blokkeren. Het is een pootje hier en pootje daar. Een sprongetje hier een een sprongetje daar. Ik vraag me wel eens af hoeveel gasten er nu echt een hart hebben voor FC Twente. Zijn het allemaal spelers die proberen Twente te gebruiken voor hun misgelopen carriere of hebben ze echt hart voor FC Twente? Denk het niet. Zolang je spelers met dat soort karakter binnenhaalt en laat spelen zul je wispelturig uitslagen krijgen. De waan van de dag. Als de tegenstander het laat afweten win je een keer. Niets maar dan ook niets is bij FC Twente zeker of heb je in eigen hand. Het is allemaal kww, zonder ook maar 1 gedachte dat je denkt. Hier zit een gedachte achter. Het is week in week uit hetzelfde verhaal. Veel beter wordt het niet zolang de ziel van FC Twente dood is.
  • 6 Oct 2019 om 13:41
    Tja dat krijg je met puk en muk achterin die niet sneller zijn dan 5 km/pu
  • 6 Oct 2019 om 13:38
    • Quote van 6 Oct 2019 om 13:31
      Hij moet bij zichzelf (of Ted:)) te rade gaan. Hij verandert een winnend elftal zonder verklaarbare redenen. Met Roemeratoe, Vuckic en Selahi behaalden ze prima resultaten. Maar toen moesten ze plaats maken voor de pseudo talenten uit Barcelona en duitsland. Daarna ging het spel en resultaat bergafwaards. Stinkt naar management politiek uit tijdperk munsterman
    Hij weet het gewoon niet, net als Munsterman het niet wist en Verbeek en Hake en Schreuder en noem ze allemaal maar op. Als het goed gaat loopt men al snel mee in de polonaise gaat het niet goed krijg je eindeloze discussie over wat er allemaal verkeerd is. De mens heeft gewoon geen normaal gezond verstand meer en als je steeds wisselt en niet achter een plan staat krijg je vier jaar lang het gezeik over hetzelfde!
  • 6 Oct 2019 om 13:31
    Hij moet bij zichzelf (of Ted:)) te rade gaan. Hij verandert een winnend elftal zonder verklaarbare redenen. Met Roemeratoe, Vuckic en Selahi behaalden ze prima resultaten. Maar toen moesten ze plaats maken voor de pseudo talenten uit Barcelona en duitsland. Daarna ging het spel en resultaat bergafwaards. Stinkt naar management politiek uit tijdperk munsterman
  • 6 Oct 2019 om 13:28
    • Quote van 6 Oct 2019 om 12:42
      Gemakkelijk weggeven van kansen is al geruime tijd het grote probleem! Daarnaast worden er steeds minder gemakkelijk kansen gecreëerd! Dat stemt mij niet vrolijk!
    Dat is het grote probleem. Maar in mijn ogen willen ze het allemaal te mooi doen, en dat in een veel te laag tempo. Tot aan de 16 gaat het vaak nog wel, maar dan is het net alsof ze ineens een 3 meter hoge muur zien staan. Niemand weet wat te bedenken en schuiven ze de verantwoording maar af door de bal nog eens af te geven ipv de trekker over te halen. Dáár zal ook op getraind moeten worden. En die verdediging is helemaal een blamage. Elke tegenstander krijgt kansen door geklungel van die gasten achterin.
  • 6 Oct 2019 om 13:12
    • Quote van 6 Oct 2019 om 12:48
      Ok tweede kerstdag haalt hij niet!
    Dan ga ik je zeggen. García blijft 100% tot aan het eind van het seizoen zitten. Vind ik zelf ook erg logisch. Een trainer ontslaan halverwege het seizoen heeft ons ook laten degraderen. García kan er toch niks aan doen dat onze centrale duo niet kunnen verdedigen.
  • 6 Oct 2019 om 13:07
    • Quote van 6 Oct 2019 om 12:48
      Ok tweede kerstdag haalt hij niet!
    Stop Aub met onrust zaaien,daar is geen enkle reden om deze trainer teonslaan,heb nog steeds een goed gevoel bij deze trainer ,op basis van 3 nederlagen kan je deze trainer niet onslaan,ik mis in deze ploeg een paar karakterspelers Types Jan Wouter/Jan Van Halst/Johan Neeskens,ik vind persoonlijk de verdediging zeer zwak,straalt weining vertrouwen uit
  • 6 Oct 2019 om 12:59
    • Quote van 6 Oct 2019 om 12:48
      Flikker super kneus, als er iemand constant dreigend is en gevaarlijk is dan is dat Aitor wel..
    Gefrustreerd manneke, zielige reactie ? !
  • 6 Oct 2019 om 12:48
    • Quote van 6 Oct 2019 om 12:42
      Belachelijk "fans" als jij
    Ok tweede kerstdag haalt hij niet!
  • 6 Oct 2019 om 12:48
    • Quote van 6 Oct 2019 om 12:36
      Man man wat was die waslap van een Aitor slecht ( ik denk dat als hij niet steeds zo gemakkelijk gaat liggen, dat hij WEL een strafschop had gekregen) , plaats die de volgende wedstrijd maar eens op de bank en de vervanger heb ik al gezien dat is Menig, die viel me in die korte tijd positief op, waarom speelde Vuckic eigenlijk helemaal niet? !
    Flikker super kneus, als er iemand constant dreigend is en gevaarlijk is dan is dat Aitor wel..
  • 6 Oct 2019 om 12:42
    • Quote van 6 Oct 2019 om 12:40
      García haalt de kerst niet
    Belachelijk "fans" als jij
  • 6 Oct 2019 om 12:42
    Gemakkelijk weggeven van kansen is al geruime tijd het grote probleem! Daarnaast worden er steeds minder gemakkelijk kansen gecreëerd! Dat stemt mij niet vrolijk!
  • 6 Oct 2019 om 12:40
    García haalt de kerst niet
  • 6 Oct 2019 om 12:36
    Man man wat was die waslap van een Aitor slecht ( ik denk dat als hij niet steeds zo gemakkelijk gaat liggen, dat hij WEL een strafschop had gekregen) , plaats die de volgende wedstrijd maar eens op de bank en de vervanger heb ik al gezien dat is Menig, die viel me in die korte tijd positief op, waarom speelde Vuckic eigenlijk helemaal niet? !
vrijdag 25 oktober 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›