BREAKING | FC Twente lange tijd zonder geschorste Pleguezuelo

( 48 reacties)
BREAKING | FC Twente lange tijd zonder geschorste Pleguezuelo

FC Twente kan de komende weken geen beroep doen op Julio Pleguezuelo. De verdediger van de Enschedeërs is voor vier wedstrijden geschorst, waarvan één voorwaardelijk.

FC Twente heeft het schikkingsvoorstel van de aanklager betaald voetbal geaccepteerd, waardoor Pleguezuelo drie wedstrijden niet in actie kan komen voor de Tukkers, dat meldt FC Twente op de officiële website. De Spanjaard kreeg zaterdagavond rood in de uitwedstrijd tegen Sparta Rotterdam.

Pleguezuelo kwam met een elleboog in op Sparta-aanvaller Halil Dervisoglu en werd na ingrijpen van de VAR door scheidsrechter Jeroen Manschot van het veld gestuurd. De rechtsback mist nu de komende thuisduels met Willem II, FC Emmen en de bekerwedstrijd tegen De Treffers.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Oct 2019 om 18:01
    • Quote van 7 Oct 2019 om 16:05
      Rood ok... maar 4 wedstrijden?! Sorry hoor, maar in de Bundesliga gaat het er echt anders aan toe. Als je kijkt wat voor doodschoppen daar verkocht worden zonder kaarten... ik vind de knvb echt belachelijk worden!
    Had ik je direct na de kaart kunnen vertellen. Standaard straf voor dergelijke overtredingen. Daar kun je iets van vinden hoor, maar ik vind het tot daar aan toe. Wat ik een veel fundamenteler probleem vind is dat in het var tijdperk de ongelijkheid tussen clubs alleen maar groter lijkt te worden. Bepaalde clubs lijken constant het voordeel van de twijfel te krijgen.
  • 7 Oct 2019 om 17:22
    • Quote van 7 Oct 2019 om 17:16
      Zorg ie nu maar dat het stadion er gelikt bij ligt :)
    Nee doe ik niet meer, was eenmalig. Ben gekke henkie niet. Bovendien er is geen geld om het gelikt te houden......:-)
  • 7 Oct 2019 om 17:16
    • Quote van 7 Oct 2019 om 14:41
      Man hou eens op met je kinderlijke reactie. Wordt volwassen!
    Zorg ie nu maar dat het stadion er gelikt bij ligt :)
  • 7 Oct 2019 om 16:31
    • Quote van 7 Oct 2019 om 14:03
      Terwijl Berghuis weer lekker mag doorspelen. KNVB is corrupt
    Eens, knjb*
  • 7 Oct 2019 om 16:23
    • Quote van 7 Oct 2019 om 16:18
      Wat ik mis is een scheidsrechtersbaas die zich namens de KNVB uitspreekt. Iemand die gewoon aangeeft of de VAR het wel of niet goed heeft gedaan. Nu wordt elke beslissing recht geluld en niemand die zegt er iets van. De ene keer gaat het over de intentie, de andere keer over het contactmoment en weer een andere keer wordt gewoon de regel toegepast en wordt er verder nergens naar gekeken. Dat is frustrerend!! Als iemand gewoon zegt dat de VAR niet goed gehandeld heeft, heb ik er meer vrede mee dan zoals het nu gaat.
    Dat is nu precies het probleem. Ik vind ook dat het systeem anders moet. De VAR niet laten beslissen. Alleen als er om gevraagd wordt. Dan krijg je misschien weer discussies over waarom de VAR niet gevraagd is maar dan kun je degene verantwoordelijk maken die er niet om gevraagd heeft. De beslissingen zullen altijd ten sprake komen. Goede en foute. Het is een zienswijze van een mens. En we weten allemaal dat we allemaal verschillende zienswijze hebben. Ik zou persoonlijk ook veel meer toelaten. Net als in Engeland. Maar kan ik een ander verplichten om ook meer toe te laten. Waarom wordt een goede scheids wel uitenodigd om een WK en een slechte niet? Begrijp je?
  • 7 Oct 2019 om 16:18
    • Quote van 7 Oct 2019 om 16:10
      Ik geloof NIET, dat ze voor de wedstrijd zeggen of met elkaar overleggen. Vandaag gaan we FC Twente weer naaien. Het is de VAR, de scheids die beslist en omdat je met mensen te doen hebt krijg je verschillende beslissingen. De ene vindt het een penalty, de ander niet, de ene vindt het rood, de ander niet. etc etc.
      Het feit dat Zeist niets veranderd aan het systeem en de willekeur van deze mensen (scheidsrechters) is wel een punt. Er wordt ook vaak gesproken over dit is een goede scheids en dat is een mindere scheids. De ene gaat naar het WK de andere blijft thuis. Dus dat er verschil is in beslissingen en scheidsrechters is een feit!!
    Wat ik mis is een scheidsrechtersbaas die zich namens de KNVB uitspreekt. Iemand die gewoon aangeeft of de VAR het wel of niet goed heeft gedaan. Nu wordt elke beslissing recht geluld en niemand die zegt er iets van. De ene keer gaat het over de intentie, de andere keer over het contactmoment en weer een andere keer wordt gewoon de regel toegepast en wordt er verder nergens naar gekeken. Dat is frustrerend!! Als iemand gewoon zegt dat de VAR niet goed gehandeld heeft, heb ik er meer vrede mee dan zoals het nu gaat.
  • 7 Oct 2019 om 16:15
    • Quote van 7 Oct 2019 om 16:07
      Natuurlijk had ik liever dat Twente op eigen kracht de wedstrijden wint...maar we zijn nou eenmaal een afgezwakte club met deels KKD spelers van vorig seizoen. Daar mag je het oneens over zijn maar zo denk ik erover. Dan kun je bij elke wedstrijd wel gaan relativeren dat we op eigen kracht moeten winnen, maar er hoeft maar één slechte beslissing van de scheids of VAR bij te zitten en we verliezen. En de laatste vier wedstrijden op rij zat de scheids er meer dan één keer per wedstrijd naast.
    Ik vind, ook met de omstandigheden waar wij mee te maken hebben. Al heel veel jaren, we gewoon moeten winnen van Sparta en RKC. Helaas door een off day of wat voor reden dan ook is ons dat niet gelukt. Voor de rest gaat het dit seizoen best aardig. Ik heb dus nog geen commentaar op d eindverantwoordelijken. Het is een proces. Ik hoop alleen dat we snel gaan zien dat we leren en beter voor de dag komen. Ze hebben al laten zien dat ze goed kunnen voetballen. Als het dan opeens niets meer is, daar maak ik me meer zorgen over. We moeten helaas twee weken wachten op te kunnen zien of het weer beter gaat. Ben nu wel een beetje angstig aan het worden. Iets dat ik niet wil maar dat het gevolg is van wat we de afgelopen wedstrijden gezien hebben. Ook in de KKD ging het een paar weken mis. Daarna hebben we de draad weer goed opgepakt.
  • 7 Oct 2019 om 16:10
    • Quote van 7 Oct 2019 om 15:59
      We hebben de scheidsrechters niet echt mee en die vallen net als de VAR onder de KNVB toch? Dan zijn we wel degelijk een aantal keren genaaid door werknemers van de KNVB. Het ligt er nu allemaal wel dik op. Voorbeelden en vergelijkingsmateriaal ten over.
    Ik geloof NIET, dat ze voor de wedstrijd zeggen of met elkaar overleggen. Vandaag gaan we FC Twente weer naaien. Het is de VAR, de scheids die beslist en omdat je met mensen te doen hebt krijg je verschillende beslissingen. De ene vindt het een penalty, de ander niet, de ene vindt het rood, de ander niet. etc etc.
    Het feit dat Zeist niets veranderd aan het systeem en de willekeur van deze mensen (scheidsrechters) is wel een punt. Er wordt ook vaak gesproken over dit is een goede scheids en dat is een mindere scheids. De ene gaat naar het WK de andere blijft thuis. Dus dat er verschil is in beslissingen en scheidsrechters is een feit!!
  • 7 Oct 2019 om 16:07
    • Quote van 7 Oct 2019 om 15:35
      Als je begrijpt dat elke wedstrijd een nieuwe is en dat elke scheids en var andere karakters hebben en dat de var wordt misbruikt inplaats van gebruikt dan hoef je er niet meer aan te ergeren. Het systeem is gewoon ruk. De regel moet zijn dat de VAR niet mag ingrijpen, tenzij er specifiek om gevraagd wordt. Het blijft altijd een discussie als er geen penalty of geen rode kaart of geen gele kaart wordt gegeven, of als er geen vrije trap wordt gegeven. Dat blijft. Met VAR en zonder VAR. Ik bekijk het zo, als we gewoon goed verdedigd hadden en gewoon makkelijer gescoort hadden en gewoon weten hoe we een wedstrijd moeten winnen dan was het allemaal niet zo belangrijk geweest. Nu wordt het belangrijk gemaakt omdat we zelf niet weten hoe een wedstrijd waar je gewoon 3 punten moet pakken weten te winnen. Dat ligt aan onszelf en daar moeten we naar kijken en over praten.
      Het heeft geen zin meer om lang stil te staan bij beslissingen.
    Natuurlijk had ik liever dat Twente op eigen kracht de wedstrijden wint...maar we zijn nou eenmaal een afgezwakte club met deels KKD spelers van vorig seizoen. Daar mag je het oneens over zijn maar zo denk ik erover. Dan kun je bij elke wedstrijd wel gaan relativeren dat we op eigen kracht moeten winnen, maar er hoeft maar één slechte beslissing van de scheids of VAR bij te zitten en we verliezen. En de laatste vier wedstrijden op rij zat de scheids er meer dan één keer per wedstrijd naast.
  • 7 Oct 2019 om 16:05
    Rood ok... maar 4 wedstrijden?! Sorry hoor, maar in de Bundesliga gaat het er echt anders aan toe. Als je kijkt wat voor doodschoppen daar verkocht worden zonder kaarten... ik vind de knvb echt belachelijk worden!
  • 7 Oct 2019 om 16:02
    Is Paul eindelijk fit kunnen we julio nog niet in zijn beste positie gebruiken als mandekker in het centrum van de verdediging... dan de City huurling maar anders zijn pavlidis en Michael de leeuw weer een doelpunt rijker
  • 7 Oct 2019 om 16:02
    • Quote van 7 Oct 2019 om 14:16
      Ik wordt echt gek van die VAR. Probeer echt mijn rode brilletje af te zetten maar kan veel beslissingen niet met elkaar rijmen. Ze zeggen dat bewezen is dat het eerlijker wordt maar vraag me af hoe dat onderzocht is.
    Omvraag in zeist natuurlijk...
  • 7 Oct 2019 om 15:59
    • Quote van 7 Oct 2019 om 14:41
      Man hou eens op met je kinderlijke reactie. Wordt volwassen!
    We hebben de scheidsrechters niet echt mee en die vallen net als de VAR onder de KNVB toch? Dan zijn we wel degelijk een aantal keren genaaid door werknemers van de KNVB. Het ligt er nu allemaal wel dik op. Voorbeelden en vergelijkingsmateriaal ten over.
  • 7 Oct 2019 om 15:57
    • Quote van 7 Oct 2019 om 15:45
      Ja zeker waar dat dit systeem niet werkt. Een scheids moet sws niet zelf naar de beelden gaan kijken. Het systeem zoals in het hockey werkt prima. Aanvoerder die klaagt over een situatie en een videoscheids gaat er naar kijken. Punt is op dit moment dat twente al een maand lang week in week uit genaaid word, ik geloof niet meer in toeval. Dat het kwalitatief ook niet altijd overhoud is dan weer wel zeker waar.
    Mee eens, ik geloof echter niet in complottheorieen. Het is echt de karakters van de scheids. Een nijhuis die veel toelaat een ander die alles kopotfluit. Er is zoveel verschil in scheidsrechters dat dit de reden moet zijn dat het zo incorrect is. Ik vind ook dat de spelers er aan meehelpen, door vaak net te doen of er een aanslag is gebeurd. Ik zie zoveel overtredingen, ook in het strafschopgebied, dat men al gaat liggen voordat de tackel is ingezet. Dat de scheids dat niet wil zien of kan zien is al een reden op zich dat het steeds frustratie opleverd. VAR alleen nog maar gebruiken als er ECHT een aanslag is gebeurd of er ECHT een meningsverschil is. Waar we nu allemaal naar kijken is een show, nep. En de scheids en VAR moet dat allemaal maar beoordelen om IEDEREEN tevreden te houden. Dat gaat je nooit lukken!!
  • 7 Oct 2019 om 15:50
    • Quote van 7 Oct 2019 om 15:45
      Ja zeker waar dat dit systeem niet werkt. Een scheids moet sws niet zelf naar de beelden gaan kijken. Het systeem zoals in het hockey werkt prima. Aanvoerder die klaagt over een situatie en een videoscheids gaat er naar kijken. Punt is op dit moment dat twente al een maand lang week in week uit genaaid word, ik geloof niet meer in toeval. Dat het kwalitatief ook niet altijd overhoud is dan weer wel zeker waar.
    Mee eens het houd keer op
  • 7 Oct 2019 om 15:48
    • Quote van 7 Oct 2019 om 15:32
      tis toch echt zo. tegen heracles 2 penals niet gekregen terwijl espinosa teruggefloten(scheids kijkt bij momenten twente niet eens), rode kaart gemist bij die 2-1. Nakamura tegen fortuna rood terwijl tapia tegen twente en berghuis tegen az voor meer mochten blijven staan. Tegen sparta weer rode kaart en geen penalty. Tis toch echt al een maand lang dat je zwaar genaaid word. Complete willekeur. Tis dat je nu 12 punten hebt en je komende 4 wedstrijden 3 kleinere clubs thuis hebt, maar anders komt degradatie gwn in zicht. We zijn niet veel beter dan de rest waardoor je bij gelijkwaardigheid gelijk punten verliest als je de scheids tegen hebt en dat is al weken zo.
    Helemaal mee eens! Om ziek van te worden.
  • 7 Oct 2019 om 15:45
    • Quote van 7 Oct 2019 om 15:38
      Je vergelijkt appels met peren. Elke situatie is anders. Ja, het ligt ook aan de scheids en de VAR die er op dat moment is. De ene geeft geel, de ander rood en weer een ander een penalty en weer een ander geen penalty. Het systeem is ruk. Dat daar niet iets aan veranderd verbaast met wel. Hoe lang mag een VAR zelf bepalen wanneer ze ingrijpen? Daar ligt het probleem! Discussie hou je altijd met var en zonder var!
    Ja zeker waar dat dit systeem niet werkt. Een scheids moet sws niet zelf naar de beelden gaan kijken. Het systeem zoals in het hockey werkt prima. Aanvoerder die klaagt over een situatie en een videoscheids gaat er naar kijken. Punt is op dit moment dat twente al een maand lang week in week uit genaaid word, ik geloof niet meer in toeval. Dat het kwalitatief ook niet altijd overhoud is dan weer wel zeker waar.
  • 7 Oct 2019 om 15:43
    • Quote van 7 Oct 2019 om 15:38
      Je vergelijkt appels met peren. Elke situatie is anders. Ja, het ligt ook aan de scheids en de VAR die er op dat moment is. De ene geeft geel, de ander rood en weer een ander een penalty en weer een ander geen penalty. Het systeem is ruk. Dat daar niet iets aan veranderd verbaast met wel. Hoe lang mag een VAR zelf bepalen wanneer ze ingrijpen? Daar ligt het probleem! Discussie hou je altijd met var en zonder var!
    Ben helemaal met je eens hoor zo werd er in seizoen 2017/2018 ook gefloten en kijk waartoe het geleid heeft en ja er elke wedstrijd is ander maar het ligt er allemaal zo dik op
  • 7 Oct 2019 om 15:38
    • Quote van 7 Oct 2019 om 15:32
      tis toch echt zo. tegen heracles 2 penals niet gekregen terwijl espinosa teruggefloten(scheids kijkt bij momenten twente niet eens), rode kaart gemist bij die 2-1. Nakamura tegen fortuna rood terwijl tapia tegen twente en berghuis tegen az voor meer mochten blijven staan. Tegen sparta weer rode kaart en geen penalty. Tis toch echt al een maand lang dat je zwaar genaaid word. Complete willekeur. Tis dat je nu 12 punten hebt en je komende 4 wedstrijden 3 kleinere clubs thuis hebt, maar anders komt degradatie gwn in zicht. We zijn niet veel beter dan de rest waardoor je bij gelijkwaardigheid gelijk punten verliest als je de scheids tegen hebt en dat is al weken zo.
    Je vergelijkt appels met peren. Elke situatie is anders. Ja, het ligt ook aan de scheids en de VAR die er op dat moment is. De ene geeft geel, de ander rood en weer een ander een penalty en weer een ander geen penalty. Het systeem is ruk. Dat daar niet iets aan veranderd verbaast met wel. Hoe lang mag een VAR zelf bepalen wanneer ze ingrijpen? Daar ligt het probleem! Discussie hou je altijd met var en zonder var!
  • 7 Oct 2019 om 15:35
    • Quote van 7 Oct 2019 om 15:16
      Nou, sorry Scorpio, dat ik het niet eens ben dat we 4 wedstrijden op rij worden genaaid en daar iets van zeg. Misschien is het wel meer volwassen om het te accepteren.
    Als je begrijpt dat elke wedstrijd een nieuwe is en dat elke scheids en var andere karakters hebben en dat de var wordt misbruikt inplaats van gebruikt dan hoef je er niet meer aan te ergeren. Het systeem is gewoon ruk. De regel moet zijn dat de VAR niet mag ingrijpen, tenzij er specifiek om gevraagd wordt. Het blijft altijd een discussie als er geen penalty of geen rode kaart of geen gele kaart wordt gegeven, of als er geen vrije trap wordt gegeven. Dat blijft. Met VAR en zonder VAR. Ik bekijk het zo, als we gewoon goed verdedigd hadden en gewoon makkelijer gescoort hadden en gewoon weten hoe we een wedstrijd moeten winnen dan was het allemaal niet zo belangrijk geweest. Nu wordt het belangrijk gemaakt omdat we zelf niet weten hoe een wedstrijd waar je gewoon 3 punten moet pakken weten te winnen. Dat ligt aan onszelf en daar moeten we naar kijken en over praten.
    Het heeft geen zin meer om lang stil te staan bij beslissingen.
  • 7 Oct 2019 om 15:35
    Voordeel is nu wel dat Verhaegh en hopelijk ook Latibeaudiere in de basis komen, verdedigers zijn ronduit zwak tot nu toe vind ik, haal Schenk of Bijen eruit en zet Latibeaudiere er neer en Verhaegh voor Julio.
  • 7 Oct 2019 om 15:32
    • Quote van 7 Oct 2019 om 14:41
      Man hou eens op met je kinderlijke reactie. Wordt volwassen!
    tis toch echt zo. tegen heracles 2 penals niet gekregen terwijl espinosa teruggefloten(scheids kijkt bij momenten twente niet eens), rode kaart gemist bij die 2-1. Nakamura tegen fortuna rood terwijl tapia tegen twente en berghuis tegen az voor meer mochten blijven staan. Tegen sparta weer rode kaart en geen penalty. Tis toch echt al een maand lang dat je zwaar genaaid word. Complete willekeur. Tis dat je nu 12 punten hebt en je komende 4 wedstrijden 3 kleinere clubs thuis hebt, maar anders komt degradatie gwn in zicht. We zijn niet veel beter dan de rest waardoor je bij gelijkwaardigheid gelijk punten verliest als je de scheids tegen hebt en dat is al weken zo.
  • 7 Oct 2019 om 15:16
    • Quote van 7 Oct 2019 om 14:41
      Man hou eens op met je kinderlijke reactie. Wordt volwassen!
    Nou, sorry Scorpio, dat ik het niet eens ben dat we 4 wedstrijden op rij worden genaaid en daar iets van zeg. Misschien is het wel meer volwassen om het te accepteren.
  • 7 Oct 2019 om 14:44
    • Quote van 7 Oct 2019 om 14:24
      Valt mij op dat Twente nooit in beroep gaat.
    Wat win je daar mee? Beelden zijn toch overduidelijk?
  • 7 Oct 2019 om 14:44
    • Quote van 7 Oct 2019 om 14:16
      Ik wordt echt gek van die VAR. Probeer echt mijn rode brilletje af te zetten maar kan veel beslissingen niet met elkaar rijmen. Ze zeggen dat bewezen is dat het eerlijker wordt maar vraag me af hoe dat onderzocht is.
    Dst het eenzijdig is met die var ben ik het mee eens. Neemt niet weg dst dut gewoon een terechte rode kaart is en een oerstomme overtreding.
  • 7 Oct 2019 om 14:41
    • Quote van 7 Oct 2019 om 14:02
      KNVB wil ons weer kapot maken.
    Man hou eens op met je kinderlijke reactie. Wordt volwassen!
  • 7 Oct 2019 om 14:37
    En terecht. Elleboog hoor je niet in het gezicht te plaatsen.
  • 7 Oct 2019 om 14:30
    • Quote van 7 Oct 2019 om 14:29
      Goodwill creëren
    Fuck die Goodwill, ze naaien ons aam alle kanten.
  • 7 Oct 2019 om 14:29
    • Quote van 7 Oct 2019 om 14:24
      Valt mij op dat Twente nooit in beroep gaat.
    Goodwill creëren
  • 7 Oct 2019 om 14:24
    • Quote van 7 Oct 2019 om 14:13
      Dus vier! Volgende schorsing komt deze erbij
    Dat hoeft niet. Hangt ervan af of hij een rode kaart pakt en zo ja, wanneer.
  • 7 Oct 2019 om 14:24
    Valt mij op dat Twente nooit in beroep gaat.
  • 7 Oct 2019 om 14:16
    Ik wordt echt gek van die VAR. Probeer echt mijn rode brilletje af te zetten maar kan veel beslissingen niet met elkaar rijmen. Ze zeggen dat bewezen is dat het eerlijker wordt maar vraag me af hoe dat onderzocht is.
  • 7 Oct 2019 om 14:13
    • Quote van 7 Oct 2019 om 14:12
      Het zijn er 3, die 4e is alleen maar voorwaardelijk.
    Dus vier! Volgende schorsing komt deze erbij
  • 7 Oct 2019 om 14:12
    • Quote van 7 Oct 2019 om 14:02
      Vind 4 wel erg veel hoor
    Het zijn er 3, die 4e is alleen maar voorwaardelijk.
  • 7 Oct 2019 om 14:12
    • Quote van 7 Oct 2019 om 14:01
      Nou 4 is best veel.
    3+1, is standaard voor dit soort dingen.
  • 7 Oct 2019 om 14:08
    Corrupte bende die KNVB schandalig.
  • 7 Oct 2019 om 14:06
    • Quote van 7 Oct 2019 om 14:05
      Nee, berghuis was beoordeeld door de scheids. Waardoor volgens de regelementen hem geen straf daarbuiten opgelegd mag worden.
    En de VAR was net de bitterballen uit de frituur aan het halen zeker!
  • 7 Oct 2019 om 14:05
    • Quote van 7 Oct 2019 om 14:03
      Terwijl Berghuis weer lekker mag doorspelen. KNVB is corrupt
    Nee, berghuis was beoordeeld door de scheids. Waardoor volgens de regelementen hem geen straf daarbuiten opgelegd mag worden.
  • 7 Oct 2019 om 14:05
    • Quote van 7 Oct 2019 om 14:03
      Terwijl Berghuis weer lekker mag doorspelen. KNVB is corrupt
    Mee eens. Overtreding was echt dom en rood waardig, maar de overtreding van Berghuis was pure frustratie en grote kans op het blesseren van een speler. Dit kan ik niet met elkaar rijmen
  • 7 Oct 2019 om 14:03
    • Quote van 7 Oct 2019 om 14:02
      Hier kun je niks op aan te merken hebben... Gewoon een hele domme actie van Pleguezuelo.
    Terwijl Berghuis weer lekker mag doorspelen. KNVB is corrupt
  • 7 Oct 2019 om 14:02
    Vind 4 wel erg veel hoor
  • 7 Oct 2019 om 14:02
    Hier kun je niks op aan te merken hebben... Gewoon een hele domme actie van Pleguezuelo.
  • 7 Oct 2019 om 14:02
    De spoeling op rechtsback wordt steeds dunner. Hopen dat Verheagh lang fit blijft anders wordt t echt een probleem
  • 7 Oct 2019 om 14:02
    KNVB wil ons weer kapot maken.
  • 7 Oct 2019 om 14:01
    • Quote van 7 Oct 2019 om 14:01
      Ja terecht
    Nou 4 is best veel.
  • 7 Oct 2019 om 14:01
    Verhaeagh fit?