Vraagtekens bij wisselbeleid: ''Dat had FC Twente wel nodig''

( 7 reacties)
Vraagtekens bij wisselbeleid: ''Dat had FC Twente wel nodig''

FC Twente-trainer Gonzalo Garcia wijzigde zijn elftal op twee posities voor de uitwedstrijd tegen Sparta Rotterdam. Zo begon Emil Berggreen in de punt van de aanval, wat ten koste ging van clubtopscorer Haris Vuckic.

"Dat was opvallend", zegt clubwatcher Leon ten Voorde bij de Tubantia Podcast. "Dan moet je als trainer ook een beetje geluk hebben dat hij het goed doet. Hij viel de laatste weken heel goed in, maar zaterdagavond was het niet goed genoeg."

"Wat ik opvallend vindt is dat hij (Garcia, red.) Vuckic ook niet bracht. Die heeft de hele tweede helft warmgelopen, dan heb je als trainer denk ik toch wel wat uit te leggen de komende week", aldus Ten Voorde, die zelf een andere keuze had gemaakt. "Ik had hem wel gebracht, het is wel je topscorer en een van de ervaren spelers. Hij geeft ook altijd energie. Dat had FC Twente wel nodig."

Ten Voorde had achteraf ook anders gewisseld na de rode kaart voor Julio Pleguezuelo. Garcia bracht daarna nog middenvelder Lindon Selahi voor Berggreen. "Hij moest rechtsback gaan spelen. Omdat Sparta ging pompen had hij volgens mij Latibeaudiere moeten brengen. Ik weet niet of je dan een punt had gepakt, maar dat is een goede kopper en een echte verdediger. Hij kan denk ik meer overleven dan een jongen die op een andere plek komt te spelen en ook met een bepaalde teleurstelling het veld op komt."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 8 Oct 2019 om 17:04
    Ach ja stompe Leo, het wordt hoog tijd dat ook Leo weer een likker op zijn bek krijgt.
  • 8 Oct 2019 om 14:29
    • Quote van 8 Oct 2019 om 09:55
      Haris voor Espinosa, en Latibeaudière voor Schenk......
    Schenk of Bijen is lood om oud ijzer.
  • 8 Oct 2019 om 11:18
    • Quote van 8 Oct 2019 om 11:13
      En Selahi voor Busquets
    Nee...Brama...
  • 8 Oct 2019 om 11:13
    • Quote van 8 Oct 2019 om 09:55
      Haris voor Espinosa, en Latibeaudière voor Schenk......
    En Selahi voor Busquets
  • 8 Oct 2019 om 09:55
    Haris voor Espinosa, en Latibeaudière voor Schenk......
  • 8 Oct 2019 om 06:56
    • Quote van 7 Oct 2019 om 23:05
      Een koe in de kont kijken maar ben het 100% hem eens deze keer. Ik had Vuckic voor Espinosa gebracht. Vuckic is meer een type vd Beek. Hij heeft veel meer diepgang. Ik denk dat hij met Berggreen een heel sterk koppel kan vormen. De 2-1 was gewoon het geval van niet adequaat ingrijpen. Met 3 man er om heen kreeg Smeets alle ruimte om te schieten. Het was weliswaar een zondagschot maar met meer druk op de bal had hij dat schot niet kunnen lossen. In het centrum mis je geoon een tyoe gonzalez. Die latu schijnt zi’n type te zijn. Ook bij de 1-0 stond het centrum weer ‘vast’. Die ballen achter het centrum hebben Schenk en Bijen geen antwoord op. Garcia wil teveel op Barcelona lijken. Dat gaat je niet lukken met dit materiaal. Volgens mij is het niet zi heel moeilijk.
    Gewoon beginnen om in het centrum van verdediging in te grijpen, dan zijn we al stuk verder.
  • 7 Oct 2019 om 23:05
    Een koe in de kont kijken maar ben het 100% hem eens deze keer. Ik had Vuckic voor Espinosa gebracht. Vuckic is meer een type vd Beek. Hij heeft veel meer diepgang. Ik denk dat hij met Berggreen een heel sterk koppel kan vormen. De 2-1 was gewoon het geval van niet adequaat ingrijpen. Met 3 man er om heen kreeg Smeets alle ruimte om te schieten. Het was weliswaar een zondagschot maar met meer druk op de bal had hij dat schot niet kunnen lossen. In het centrum mis je geoon een tyoe gonzalez. Die latu schijnt zi’n type te zijn. Ook bij de 1-0 stond het centrum weer ‘vast’. Die ballen achter het centrum hebben Schenk en Bijen geen antwoord op. Garcia wil teveel op Barcelona lijken. Dat gaat je niet lukken met dit materiaal. Volgens mij is het niet zi heel moeilijk.
vrijdag 25 oktober 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›